Belépés
2018. december 18. kedd | 51. hét | 352. nap | 18:19 | Auguszta
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A magas vérnyomásról
vérzsírértékekre, és segítenek tartani vagy csökkenteni a súlyunkat.
Főleg az állati élelmiszereknél figyeljünk a látható és rejtett zsírokra (ellenőrizzük az összetevőket).
Takarékosan sózzunk - a fűszerek gyakran helyettesíthetik a só egy részét.
A tudósok sokáig vitatták a sószegény étrend értékét. A mai ajánlás szerint ne fogyasszunk 6 grammnál több sót naponta. Ez a diéta enyhén csökkenti a vérnyomást és támogatja a terápiát, ezen kívül együnk sok gyümölcsöt és zöldséget, valamint kevés telített zsírt. Ez egy egészséges vegyes étrendnek felel meg, amelynek keretében a friss élelmiszereket részesítsük előnyben, és gyakrabban együnk halat. Alkalmanként egy pohár bor nem árt, de túlzásba semmiképp ne vigyük. A férfiak ne igyanak naponta 30 grammnál több (0,25 liter bornak felel meg), a nők pedig 10-20 grammnál több (0,2 liter bor) alkoholt.

Mozgás

A rendszeres állóképességi edzés tartósan csökkentheti a vérnyomást. Keressünk olyan sportágat, amelyet tényleg
lovaszmarika, 2018. november 06. kedd, 17:28
Tíz tipp cukorbetegeknek
fogyaszthat pl. desszert formájában. A normális receptekben megadott cukormennyiség kb. 40-50%-kal csökkenthető, a finomliszt helyett pedig használjunk teljes lisztet.


4. Fogyasszunk megfelelő zsiradékot

A túl sok zsír és a keményített zsiradékok a diabéteszt és az inzulinrezisztenciát súlyosbíthatják. Éppen ezért csak jó minőségű, hidegen sajtolt növényi olajokat használjunk. Sütéshez alkalmas az olíva- vagy a repceolaj, salátának a lenolaj vagy a napraforgóolaj. Kerüljük a telített zsírokat (pl. tejszín, sajt, kolbászfélék) és a transzzsírsavakat (margarin, sütő-, ill. fritőzzsír, a zsírban sült élelmiszerek, valamint a mogyoró-nugát krémek). Ezek megemelik a koleszterinszintet és növelik a szívinfarktus kockázatát.


5. Fontos a kenyéregységek helyes becslése

A kenyérben, főtt tésztában, gyümölcsben, rizsben, fagylaltban stb. található szénhidrátok megemelik a vércukorszintet. Ezt a szénhidrátmennyiséget egyébként ún. kenyéregységekben adják meg. Egy
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 22:31
Immunerősítés - természetesen
Az alacsony fehérvérsejt számnak több, különböző oka lehet és jelezheti a meggyengült immunrendszert. Leggyakoribb okai: stressz, egészségtelen étrend és életmód, tápanyaghiány, orvosi kezelés, sebészeti beavatkozás, stb. Ha csökken a fehérvérsejtek száma és az immunrendszer meggyengül, a szervezet természetes ellenálló képessége lecsökken a betegségekkel és fertőzésekkel szemben.
Az immunsejteknek csak elenyészően kis része található meg a keringő vérben, a többi a lépben, májban, nyirokcsomókban, csontvelőben, bőrben található. Csak a limfociták (egy speciális immunsejt család) becsült létszáma kb. 500 milliárd sejt, ha pedig a többi immunsejtet is hozzá számoljuk (fehérvérsejtek, nagy falósejtek, dendritikus sejtek, stb.) akkor helyesebb, ha kg-ban fejezzük ki a mennyiségüket. Kb. másfél kg sejtről van szó. Együtt nagyobb szervrendszert alkotnak, mint pl. a máj.

Ezért az immunrendszer működtetése a szervezet számára igen sok energiát igénylő folyamat, és itt nem csak a kalóriára gondolok,
pacsakute, 2018. október 11. csütörtök, 11:11
Demenciacsökkentő táplálékok
megfelelő étrend akár még a dohányzás okozta káros hatásokat is elérheti, illetve meghaladhatja. Azonban a megfelelő táplálkozás megakadályozhatja mind a demencia, mind az Alzheimer-kór kialakulását.

A polifenolokban gazdag étrend csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát. A polifenolok az agy egészséges táplálékainak számítanak. A leghatékonyabb táplálékok az Alzheimer-kór megelőzésére a sötétzöld leveles zöldségek, az egyszeresen telítetlen zsírok és halak, valamint az egyszerű cukrok és a telített zsírok alacsony bevitele.

A halak, különösen a hidegvízi fajok nagy mennyiségben tartalmazzák az EPA és a DHA omega-3 zsírsavakat, amelyek csökkentik a gyulladást és elősegítik a sejtek közötti hatékony jelátvitelt. Ezeknek a táplálékoknak a rendszeres fogyasztása jobb agyi funkciót képesek biztosítani.

A zöld leveles zöldségek gazdagok K-vitaminban, amely egy szintén fontos tényező az agy egészségének megőrzésében. Ezen kívül ezek a zöldségek gazdagok folsavban és béta-karotinban,
pacsakute, 2018. október 05. péntek, 14:13
Néhány szó a cukorbetegek diétájáról
Néhány szó a cukorbetegek diétájáról


Amikor valaki megkapja a diagnózist az orvosától, vagyis megtudja, hogy cukorbeteg, az első reakció általában a teljes megsemmisülés. Sokan ugyanis el sem tudják képzelni, hogyan lehet élni ezzel a betegséggel. Pedig lehet, mindössze arra van szükség, hogy néhány alapvető szabályt betartsunk. Ha valaki követi az orvosa utasításait és rendszeresen részt vesz ellenőrző vizsgálatokon, akkor szinte ugyanolyan életet élhet, mint korábban, vagyis nem kell rettegnie az állapotrosszabbodástól. A cukorbetegséggel küszködő személyeknek az első és legfontosabb lépés, amit meg kell tenniük, az az életmódváltás, pontosabban a diéta kialakítása és annak követése. Miért van szükség diétára? Nos, a diéta biztosítani tudja a megfelelő kalóriabevitelt, ami segítséget nyújt a normál testsúly kialakításban és annak megtartásában. Ha valakinek sikerül
vorosrozsa66, 2018. szeptember 21. péntek, 23:24
A tejtermékek fogyasztása csökkentheti a szívbetegség kockázatát
A The Lancet című brit orvosi folyóiratban ismertetett nagyszabású, 21 ország több mint 130 ezer lakosának adatait feldolgozó kutatás szerint napi három adag tejtermék fogyasztása összefüggött a szív- és érrendszeri megbetegedések és a halálozás alacsonyabb arányával azokhoz képest, akik ennél kevesebbet tejterméket fogyasztottak.

Az elemzésből kiderült, hogy azok körében is csökkent a szívbetegségek és a halálozás aránya, akik naponta három adag zsíros tejet vagy abból készült terméket fogyasztottak azokhoz képest, akik kevesebb mint napi fél adag tejterméket ettek.

Az eredmények egybevágnak korábbi vizsgálatok és klinikai tesztek megállapításaival, azonban ellentmondanak az étrendi ajánlásoknak, amelyek szerint napi 2-4 adag zsírtalan vagy alacsony zsírtartalmú tejtermék fogyasztandó a szív- és érrendszeri betegségek megelőzése érdekében - olvasható a Medicalxpress.com tudományos hírportálon.

Világszerte vezető halálokok a szív- és érrendszer megbetegedései. A tanulmány szerzői szerint
velemenyezd, 2018. szeptember 13. csütörtök, 15:42
Tallóztam
/ml.

Troponin-T, Troponin: A szívizomból felszabaduló egyik fehérje, amelynek szintje megnő a szívizomelhalással járó betegségekben (infarktus, koszorúér-betegség). A normálértéke 0,1 ng/ml alatt van.

Thyreoidea-stimuláló hormon, tireotropin (TSH): Pajzsmirigy-serkentő hormon. Az agyalapi mirigy termeli, és a pajzsmirigy működését, hormontermelését szabályozza. A normálértéke 0,4-6 mIU/l.

Teljes vaskötő kapacitás (TVK): Azt mutatja, hogy a vérplazma vasat szállító fehérjéi milyen arányban telítettek vassal. A vérszegénység okainak felderítésére, a kezelések hatásának elemzésére szolgál. A normálértéke felnőtteknél 45-72 mmol/l (250-400 mg/dl).

Triglicerid: Amikor zsírokról beszélünk, akkor igazából a trigliceridre gondolunk. Ez egy olyan molekula, amelyben három zsírsav kapcsolódik a glicerinhez. A trigliceridszint azt mutatja meg, hogy mennyi vérzsír kering a szervezetben. Azt hihetnénk, hogy ha magas zsírtartalmú étrendet követünk, akkor a trigliceridszint is
horvathnemagdi, 2018. augusztus 27. hétfő, 04:21
Szilva
ontja termését, a viszonylag egyforma nagyságú gyümölcsöket. Minden szilva közepes paradicsom nagyságú (5-6cm átmérőjű és 70g), kis bemélyedéssel ott, ahol a szár van. A belső, húsos része lédús, színe a sárgától, fajtól függően, a halványkék vagy zöld színekig terjed. Minden gyümölcsnek vastag, és kőkemény magja van.

Néhány szilvafaj: cseresznyeszilva, damaszkuszi és a kökényszilva.
A szilva jótékony hatása

A zamatos, húsos, lédús szilva kalóriaszegény, nem tartalmaz telített zsírokat, ám vitaminokban, ásványokban és más összetevőkben gazdag, amik hozzájárulnak az ideális egészség fenntartásához.
A szilvát hashajtóként használják, mert köztudott, hogy a benne lévő olyan összetevők, mint a rost, a szorbit és a szatén elősegítik az anyagcserét az emésztőrendszerben.
A szilva kiváló C-vitaminforrás, amely hatékony antioxidáns. A C-vitamin segíti a szervezetet arák, a gyulladások és a szabadgyökök elleni harcban.
A szilva, kiváltképp a mirabella fajtái,
irmus, 2018. augusztus 18. szombat, 16:41
Milyen betegségekre jó a szilva?
alapján különböztethetjük meg. A szilvafa általában májustól szeptemberig ontja termését, a viszonylag egyforma nagyságú gyümölcsöket. Minden szilva közepes paradicsom nagyságú (5-6 cm átmérőjű és 70 g), kis bemélyedéssel ott, ahol a szár van. A belső, húsos része lédús, színe a sárgától, fajtól függően, a halványkék vagy zöld színekig terjed. Minden gyümölcsnek vastag, és kőkemény magja van.

A szilva jótékony hatása

A zamatos, húsos, lédús szilva kalóriaszegény, nem tartalmaz telített zsírokat, ám vitaminokban, ásványokban és más összetevőkben gazdag, amik hozzájárulnak az ideális egészség fenntartásához.
A szilvát hashajtóként használják, mert köztudott, hogy a benne lévő olyan összetevők, mint a rost, a szorbit és a szatén elősegítik az anyagcserét az emésztőrendszerben.
A szilva kiváló C-vitaminforrás, amely hatékony antioxidáns. A C-vitamin segíti a szervezetet a rák, a gyulladások és a szabadgyökök elleni harcban.
A szilva, kiváltképp a mirabella fajtái, értékes
eva6, 2018. augusztus 18. szombat, 14:28
Hogyan segítheti a zab a gyors és egészséges fogyást?
Hogyan segítheti a zab a gyors és egészséges fogyást?


A legtöbben, amikor fogyni szeretnének, elkövetik azt a hibát, hogy intenzív sportolásba, testmozgásba kezdenek, de egyáltalán nem figyelnek oda a helyes táplálkozásra. Pedig a világ bővelkedik olyan ételekben, melyek segítenek bennünket céljaink (a kívánt testsúlyunk) elérésében. Egyik ilyen étel a zab is.

A zab egy olyan teljes kiőrlésű gabona, mely elősegíti a hatékony fogyást és harcol az elhízás ellen.

Az elhízás nem csak esztétikai kérdés, hanem életkilátásainkat is alapvetően meghatározza. A túlsúlyos embereknél gyakrabban fordul elő koszorúér betegség, magas vérnyomás és cukorbetegség.

Az elhízás szintén növeli az erek belső falának diszfunkcionális működését, ami szív és érrendszeri betegségekhez vezet. A szívbetegségek kialakulásának egyik elsődleges
tinka1951, 2018. július 28. szombat, 05:06
Zsír és egészség: a “jó zsírok” szerepe
A disznózsír

A hetvenes években Amerikából indult tömeghisztéria a zsír ellen teljesen felborította az egészséges étkezést. Elterjedt az olajjal főzés, ami sokkal egészségtelenebb, mint a zsírral készített ételek. Aki azt állítja, hogy a zsír káros, nagyon téved! A zsírok a legtöbb életforma számára nélkülözhetetlen anyagok, amelyek a szervezet strukturális felépítésében és anyagcseréjében egyaránt szerepet játszanak.

Régi vita, hogy a disznózsír emeli-e a koleszterinszintet, hozzájárul-e a szívbetegségekhez. A hisztéria a nyolcvanas években kezdődött, amikor az elhízásért és az érrendszeri betegségekért a disznózsírt és a vajat tették felelőssé egyes szakértők. Ez odáig fajult, hogy a világ fejlett országaiban szinte teljesen eltűnt a disznózsírban sütés szokása, és mindenki étolajat kezdett használni. Azóta kiderült, hogy az étolaj egészségtelenebb
irmus, 2018. július 21. szombat, 10:24
1/46
Képek, videók
Vérnyomásról.jpg
pacsakute
2014. február 15. szombat, 07:56
A vérnyomásról.jpg
pacsakute
2013. február 24. vasárnap, 13:42
élelmiszerek kezelése
lacipecsenye
2013. április 16. kedd, 11:54
élelmiszerek éfakulcsa.jp
dnemethk
2013. február 16. szombat, 23:05
génkezelt élelmiszerek.jp
dnemethk
2012. július 22. vasárnap, 22:15
Alapvető élelmiszerek.jpg
pazpeti
2008. december 02. kedd, 23:56
alapvető élelmiszerek
magdaseppa
2007. november 12. hétfő, 10:07
Lúgositó fűszerek
irmus
2018. augusztus 14. kedd, 13:47
Rák elleni fűszerek.jpg
pacsakute
2017. október 02. hétfő, 12:44
Lúgosító fűszerek.jpg
liza1
2016. január 02. szombat, 18:46
Fűszerek.jpg
pacsakute
2015. június 18. csütörtök, 22:28
Zsírégető fűszerek.jpg
pacsakute
2015. május 11. hétfő, 15:32
Hasznos fűszerek.jpg
pacsakute
2015. január 21. szerda, 17:07
Gyógyító konyhai fűszerek
pacsakute
2014. július 08. kedd, 22:17
Gyulladás elleni fűszerek
pacsakute
2014. július 08. kedd, 22:17
Címkék
étrendi ajánlásoknak, telített zsírok, vajat tették, olíva- vagy, szilva kiváló, sötétzöld leveles, immunrendszer meggyengül, olajjal főzés, telített zsírokat, tanulmány szerzői, hidegvízi fajok, erek belső, hatékony fogyást, szintén fontos, pajzsmirigy működését, zsírral készített,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.