Belépés
2019. július 20. szombat | 29. hét | 201. nap | 03:45 | Illés
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Jó agyfrissítő - téli mogyoró
koleszterin szintet és nem rongálják az erek falait. Úgynevezett "jó" koleszterint (HDL) tartalmaznak, melyek a "rossz" koleszterinnel (LDL) szemben védnek a szívinfarktus és szélütés ellen.
- A mogyoró igen gazdag rostokban. A rostok védenek az elhízás ellen, mivel a jóllakottság érzését keltik azáltal, hogy a gyomor-bél-rendszerben megduzzadnak. Ezen felül serkentik a bélműködést és csökkentik a vastagbélrák kialakulásának kockázatát.
- A mogyoróban található triptofán növeli a szerotonin termelődését az agyban, így segít a depresszió legyőzésében.
- A mogyoró magas koncentrációban tartalmaz polifenolos antioxidánsokat. A p-kumarinsav csökkenti a gyomorrák kialakulásának kockázatát
- Hetente 3 dkg mogyoró vagy két evőkanál mogyoróvaj 25%-kal csökkenti az epekövek és az epehólyag betegségek kialakulásának kockázatát.
- A mogyoróvaj fogyasztásával (legalább két kanál hetente kétszer) a nőknél 58%-kal, a férfiaknál 27%-kal csökkenthető a végbélrák kialakulásának
pacsakute, 2019. február 03. vasárnap, 11:30
10 fűszer az agyműködés segítésére
például az Alzheimer-kór, és a stroke ellen.

Emellett serkenti az idegnövekedési faktor szintézisét, ezzel segítve a sejtek károsodásain. Ráadásul javítja a vérkeringést az agyban, ezzel pedig magát az agyműködést is.

5, Zsálya
A zsálya kitűnően fejleszti az agyi funkciókat és javítja a memóriát. Ez a növény is tartalmaz karnozinsavat, amely megakadályozza a szabadgyökök káros tevékenységeit az agyban.

Emellett serkenti a glutation nevű öregedés elleni antioxidáns termelődését, amellyel több idegrendszeri betegséget kezelnek, többek között az Alzheimer-kórt és az autizmust.

A zsálya összetevői megelőzik az acetilkolin nevű neurotranszmitter lebomlását. Ez az anyag szintén szükséges a memóriához és a tanuláshoz.

A terpenoid tartalmú zsályakivonatok bizonyítottan javítják a kognitív funkciókat. Tehát az agyműködés fellendítéséhez mindenképp adjunk több zsályát a levesekhez, ragukhoz, salátaöntetekhez, vagy fogyasszunk zsályateát!

6,
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 21:47
A tánc mint, Öröm és boldogság Kész hormonturbó a tánc.
A tánc mint, Öröm és boldogság

Kész hormonturbó a tánc. Három hormon termelődését serkenti. Egyik a dopamin, amelynek félelemoldó és euforikus hatása is van. Ezt a jobb és bal agyféltekét összehangoló mozgás stimulálja. A jóleső ellazulásért a szerotonin felelős. A szervezet "ópiuma"az endorfin: ettől csillog a tekintet és ragyog az arc. Nem csak kedélyjavító hatása van, hanem a fájdalomérzetet is csökkenti.

A tánc a test opiumja
koszegimarika, 2018. december 07. péntek, 08:51
Erősítsük meg az idegrendszerünket
hiánya fogékonyabbá teheti a szervezetünket bizonyos neurológiai betegségekre, és növelheti például a szklerózis multiplex vagy a skizofrénia rizikóját. Igyekezzünk legalább naponta 15-20 percet a szabadban tölteni (a reggeli órák a legjobbak)!

A magnézium rendkívül fontos az idegrendszer megfelelő működéséhez, hiánya súlyos következményekkel járhat. A magnézium ugyanis elengedhetetlenül szükséges az idegsejtek egymás közötti kommunikációjához, de a jó hangulatért felelős szerotonin termelődését is segíti

.
A magnéziumhiány tünetei között találhatjuk az izomgörcsöket és a hangulatzavarokat. Együnk több, magnéziumban gazdag ételt, például banánt, mandulát, diót, barna rizst, vagy szedjünk magnéziumtartalmú étrend-kiegészítőket.z omega-3 zsírsavaknak is idegrendszer-erősítő hatásokat tulajdonítanak. A Neuromolecular Medicine című szaklapban megjelent tanulmány szerint például az omega-3 zsírsavak rendszeres fogyasztásával csökkenthetjük az idegrendszert érintő degeneratív
suzymama, 2018. április 13. péntek, 15:04
5 étel a pihentető alvásért
egészséges, gyulladáscsökkentő hatású házi szer, amely erősíti az immunrendszert és csökkentheti a szorongást. Ha egy hónapon keresztül naponta kétszer megiszunk egy-egy csésze jó erős kamillateát, hamarabb el tudunk majd aludni, illetve kevesebbszer fogunk felébredni éjszaka, így reggel sokkal kipihentebben kelhetünk majd.

Dió
Nemcsak finom, hanem egészséges is: nagyon sok benne a vitamin, az ásványi anyag és az egészséges zsiradék. Remek melatoninforrás, valamint serkenti a szerotonin termelődését is, így ha egy maréknyit elrágcsálunk belőle lefekvés előtt, jobban fogunk aludni. Ugyanakkor jó, ha tudjuk, hogy a kalóriatartalma egyáltalán nem alacsony, így érdemes mértékletesnek lenni a fogyasztásával.

Banánturmix
A tej a benne található triptofánnak köszönhetően javíthatja az alvás minőségét, különösen az idősebb korosztály esetében. A banán szintén tartalmaz triptofánt, emellett pedig sok magnéziumot is. Ha vacsora után éhesek vagyunk, akkor igyunk egy kis pohár
suzymama, 2018. március 05. hétfő, 13:33
A magnéziumhiány meglepő jelei
sem kimondottan specifikus, ami megnehezíti a probléma felismerését. Íme néhány tünet, amely arról árulkodhat, hogy szervezete hiányt szenved ebből az ásványi anyagból!

Alvászavarok
Tanulmányok igazolták, hogy az alacsony magnéziumszint az alvásminőséget is befolyásolja. A magnézium ugyanis hozzájárul az idegrendszer normális működéséhez, ami a pihentető alváshoz is elengedhetetlen. Növeli a szervezetünkben a gamma-amino-vajsav (GABA) nevű neurotranszmitter (ingerületátvivő anyag) termelődését, amelynek szorongást feloldó hatása van. Ez pedig segít ellazulni, hogy alvásunk kellően pihentető lehessen.

Alvászavar: tünet vagy betegség?

Az alvászavar rengeteg embert érint, tízből hat ember nem pihen eleget, vagy alvásminősége nem a megfelelő. Betegségek tünete is lehet, illetve maga az alvászavar is számos egészségi probléma rizikófaktora. A kiváltó okokat mindkét esetben fontos feltérképezni és kezelni. Kattintson a részletekért!

Egy 2012-es kutatásban részt
tinka1951, 2018. január 15. hétfő, 13:14
D-vitamin-hiány
végére.

,,Külföldi kutatások szerint a súlyfelesleggel rendelkező emberek több mint 50%-a a napfény hatására kevesebb D-vitamint termel, ez a súlyfelesleg és a D- vitamin közötti kapcsolatra utal - mondja dr. Gajdács Ágnes. - Az utóbbi években derült ki az is, hogy D-vitamin-receptorok nemcsak a csontokban, belekben, vesékben találhatók meg, hanem például az agyban és a zsírszövetben is. Az agyban található D-vitamin-receptorok megléte azért érdekes, mert a D-vitamin aktív formája a szerotonin termelődését is serkenti, a szerotonin pedig erőteljes hatással van a hangulatunkra, és akár az étvágyat is befolyásolhatja."

D-vitamin az erős csontokért

A D-vitamin szabályozza a szervezetben a kalcium felszívódását, ezért elengedhetetlen a csontok szilárdságának biztosításához, a gyermekek fogainak egészséges fejlődéséhez. A D-vitaminnal ezért megelőzhető a csontlágyulás, az angolkór.

D-vitamin az erős immunrendszerért

Ugyancsak erős a
irmus, 2017. április 20. csütörtök, 08:06
Ez csúcs....
Jacobs professzor szerint az agyunkban ugyanazok az agyterületek aktiválódnak akkor, amikor az események megtörténnek velünk, mint amikor csak gondolunk rájuk. Ezért aztán akár fantáziálunk egy kellemes élményről, akár visszaemlékszünk rá, akár épp átéljük, az agyunk ugyanúgy szerotonint termel mindhárom esetben. Pontosan ezért működnek a hála-gyakorlatok, mert nem csak emlékeztetnek minket arra, hogy miért vagyunk értékesek, hanem konkrétan szerotonint is termelnek. Elősegíti még ennek a hormonnak a termelődését a napfény is. Ezért, ha megteheted, akkor sétálj minden nap 20 percet a napon."
"Az oxitocin termelésének két legegyszerűbb módja az ajándékozás és ha megölelsz valakit. Minél inkább szereted az illetőt, annál hatásosabb a dolog, de bizonyított tény, hogy az utcákon időnként felbukkanó "ingyen ölelést" adó ismeretlenek is emelik ennek a hormonnak a szintjét. Barry Jacobs professzor szerint az ölelés az ajándékkal szemben ráadásul nem csak az oxitocin szintet emeli, hanem erősíti az
jozsuzsa, 2017. február 22. szerda, 07:46
A D-vitamin a testsúlyunkra is hatással van? Fontos!!!!!
kutatócsoportja szerint a lakosság 95%-a D-vitamin-hiányos a tél végére.


Dr. Gajdács Ágnes obezitológus szakorvos, testsúlygyógyász

,,A napfényszegény időszakban szervezetünk alig, vagy egyáltalán nem termel D-vitamint, ezért pótlása elengedhetetlen - figyelmeztet a szakorvos. - Azoknak, akik nyáron magas, 50-100 faktorszámú fényvédő szereket használnak, így akadályozzák a termelődését, nyáron is szükségük lehet pótlásra. A D-vitamin legfontosabb funkciója a kalcium- és foszfátháztartás egyensúlyának biztosítása. Az utóbbi években felismerték, hogy hatása nem korlátozódik a csontanyagcserére, hanem szerepet játszik például a szervezet immunfolyamataiban is. A D-vitamin D3-vitamin (kolekalciferol) és a D2-vitamin (ergokalciferol) formájában fordul elő legnagyobb mennyiségben a szervezetben. A D2-vitamin forrásai bizonyos zöldségek, élesztők, gombák. A D3-vitamin túlnyomórészt a
lilagondolatok, 2016. szeptember 06. kedd, 12:56
Ha minden nap két foltos banánt megeszel
foltok nem csak azt jelzik számunkra, hogy a gyümölcs érettebb, ideje elfogyasztani, hanem azt is, hogy az olyan anyagot tartalmaz, amely erősíti az immunrendszert. A teljesen érett banán ugyanis egy úgynevezett TNF anyagot (tumor nekrózis faktor) tartalmaz, mely felveszi a harcot a szervezetben a rákos sejtekkel, gátolva a daganatos és a vírusok által megfertőzött sejtek szaporodását.

A banánban alapból meglévő magas antioxidánstartalommal kombinálva hatékonyan segítheti fehérvérsejtjeink termelődését, mely erősíti immunrendszerünket. Ez egy elég nyomós érv amellett, hogy a barna héjú gyümölcsök végállomásának is gyomrunkat válasszuk, nem pedig a szemetesvödröt.

Hihetetlenül tápláló!

Nem csak az immunerősítő hatása miatt érdemes érett banánt fogyasztani. Az új kutatások, és azon tények fényében, hogy a banán rengeteg vitamint, tápanyagot, természetes cukrot és rostokat tartalmaz, nagyobb szerephez kéne, hogy jusson napi táplálkozásunkban.

Minden valószínűség
lenke1964, 2016. május 10. kedd, 08:40
Nincs Cím
határ

Csecsemő: 400-1000 NE /1000 NE
1-6 éves gyermek: 600-1000 NE /2000 NE
6 év felett: 600-1000 NE / 2000 NE
Serdülő: 800-1000 NE /4000 NE
Felnőtt: 1500-2000 NE / 4000 NE
Túlsúlyos/elhízott felnőtt: 3000-4000 NE / 4000 NE

,,Régebben úgy vélték, hogy csak a csontokban, vesékben, belekben vannak D-vitamin receptorok. Mára azonban kiderült, hogy a szervezet minden részében találhatóak D-vitamin receptorok, pl. az agyban is, sőt a D-vitamin aktív formája a szerotonin termelődését is serkenti, a szerotonin pedig erőteljes hatással van a hangulatunkra. A súlyfelesleggel küszködők számára fontos hír, hogy D-vitamin receptorok a zsírszövetben is vannak! Ez azért fontos, mert a D-vitamin hiány felszámolásakor az addig takaréklángon működő zsírsejtjeink anyagcseréje felpörög. A D-vitamin hiány ráadásul a leptin hormon termelődését is megzavarja. A szervezetünkben a fehér zsírszövetünkben termelődik leptin hormon feladata, hogy a zsírraktárak teltségi állapotáról
akiram45, 2016. március 22. kedd, 08:15
A banán
vércukorszintjét.
- Egy banán az edzések során fellépő izomgörcsök és az éjszakai lábikragörcs ellen is védelmet nyújt.
- A vizelettel való kalcium veszteség ellensúlyozására is jó, valamint erős csontokat épít.
- Javítson hangulatán, és csökkentse a menstruációt megelőző és alatti fájdalmakat, görcsöket. Kiváló stresszoldó is egyben.
- A banán jó duzzanat csökkentésére, véd a II-es típusú cukorbetegség ellen, támogatja a fogyást, erősíti azidegrendszert, és segíti a fehérvérsejtek termelődését, köszönhetően magas B-6 vitamin tartalmának.
- Javítson vérképén és enyhítse a vérszegénység tüneteit, a banánban lévő vas által.
- Magas kálium tartalma miatt csökkenti a vérnyomást. Véd a szívroham és a stroke ellen.

*A banánevés segíti az emésztést*

- Gazdag pektinben, a banán segíti az emésztést. E mellett finoman kelátképző is, eltávolítja a méreganyagokat és nehézfémeket a szervezetből.
- A banán probiotikumként is szolgál, serkenti a
lovaszmarika, 2016. március 07. hétfő, 13:41
1/8
Képek, videók
Erdei mogyoró.jpg
pacsakute
2019. február 03. vasárnap, 11:28
Mogyoró
eva6
2018. november 25. vasárnap, 08:09
Mogyoró
eva6
2017. október 27. péntek, 16:50
Mogyoró bokor ősszel
dandej
2017. szeptember 28. csütörtök, 12:23
Április 19-21 005 Mogyoró
eva_gyulai
2017. május 07. vasárnap, 14:08
fagyi mogyoros tejszelet.
zsokica45
2017. február 05. vasárnap, 19:16
mogyoró.JPG
dnemethk
2016. december 26. hétfő, 09:55
mogyoró.jpg
eva6
2016. október 01. szombat, 18:20
mogyoro_070925.JPG
charlotteani
2016. szeptember 02. péntek, 01:10
mogyoró
erdeszkarolyne
2016. június 20. hétfő, 08:21
dió,mogyoró.jpg
durcimarcika
2016. január 14. csütörtök, 19:46
mogyoró.jpg
zsokica45
2015. november 03. kedd, 18:47
falaink
orban47
2015. november 12. csütörtök, 18:59
Aladzha-kolostor falai(BG
farkas1945
2011. október 22. szombat, 11:50
Jeruzsálem_falai_alatt .jp
menusgabor
2011. április 22. péntek, 17:38
Címkék
mogyoróban található, idegnövekedési faktor, depresszió legyőzésében, D-vitamin D3-vitamin, banán probiotikumként, Nincs Cím, események megtörténnek, agyterületek aktiválódnak, banán rengeteg, ásványi anyag, banán segíti, banánban alapból, mogyoróvaj fogyasztásával, agyunk ugyanúgy, stroke ellen, mogyoró magas,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.