Belépés
2019. július 19. péntek | 29. hét | 200. nap | 20:53 | Emília
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Együnk több rostos élelmiszert
13 módszer arra, hogy több létfontosságú rostot építs be a táplálkozásodba

A megfelelő rost bevitele a szervezetbe elengedhetetlen az egészséges táplálkozáshoz. Először is megelőzi a székrekedést valamint segít a fogyásban és az ideális súly megtartásában. Ezen felül csökkenti a koleszterinszintet, valamint a cukorbetegség és a szívbetegségek kockázatát.

Ennek az az oka, hogy a rost prebiotikus, azaz egészséges bélbaktériumokat állít elő. Az emberek nagy része mégis kevés rostot eszik. Az orvosok által javasolt rostbevitel naponta a férfiaknak 38 gramm, a nőknek pedig 25 gramm. Az amerikaiak például átlagban 16 gramm rostot esznek egy nap, ami körülbelül a fele az ajánlott mennyiségnek.

Összeszedtünk 13 jó módszert arra, hogy hogyan vihetsz több rostot az étkezéseidbe:

1. Egyél teljes értékű szénhidrátforrásokat
A rost egy növényi táplálékokban található szénhidrát típus. Míg a legtöbb szénhidrát cukorrá bomlik le a szervezetben, addig a rostok átalakulás
lovaszmarika, 2019. július 16. kedd, 16:15
A hosszú élet titkai
a szervezetet a betegségek elleni küzdelemben, és öregedés gátló antioxidánsokat is tartalmaz. Napi három dió elég ahhoz, hogy minden előnyét teljes körűen kihasználhassa a szervezeted.

4. Kevesebb fényvédő, de ne égj le!
Számos, az Egyesült Királyságban végzett kutatás bebizonyította, hogy minden második ember D-vitamin hiánnyal küzd. Ez a tápanyag a fény által, a bőrünkön keresztül jut a szervezetünkbe. Ha nem éri a bőrünket elég fény, az növeli a kockázatát a szívbetegségeknek, a csontritkulásnak és a ráknak. Ha napi 15-20 percet eltöltünk a napon mindenféle fényvédő nélkül, az csak a D-vitamin szintet növeli, a bőrrák kialakulásának kockázatát nem.

5. Hat barát, akire mindig támaszkodhatsz.
Egy friss ausztrál kutatás szerint a szoros barátságok és családi kötelékek segítenek abban, hogy megélje az ember a száz éves kort. A barátok nyújtotta lelki támasz segít kezelni a stresszt, a szeretet érzése serkenti a dopamin és az oxitocin termelést, ami
lovaszmarika, 2019. június 15. szombat, 17:10
Galagonya - szív barátja
A galagonya kedvező hatással van a szív- és érrendszerre, jótékonyan hat a szív működésére - ezt először egy svájci orvos állapította meg. Már a 17. században előszeretettel alkalmazták szívbetegségek kezelésére is.

Egy kutatás során bebizonyosodott, hogy a galagonya jótékonyan hat a vérnyomásra. Cukorbetegeket vontak be egy kutatásba. A vizsgálati alanyokat két csoportra osztották. Az egyik csoport tagjainak minden nap galagonyakivonatot adtak, míg a másik csoport tagjai csak placebót kaptak. A vizsgálatot végzők megállapították, hogy a galagonyakivonatot szedő embereknél minden esetben csökkent a diasztolés vérnyomás a kontrollcsoport tagjaihoz képest, akik nem kaptak galagonyakiegészítést.

Az állatkísérletek szerint a galagonyakiegészítés hasznos lehet mint természetes gyógymód, mégpedig a rossz, vagyis az LDL-koleszterinszint csökkentésére. Más vizsgálatok szerint
pacsakute, 2019. április 20. szombat, 17:46
A tojás gyógyhatásairól
látványosan.

A tojás gazdag fehérje- és aminosav-forrás: sőt, azon kevés ételek egyike, amelyek teljes értékű fehérjéket tartalmaznak, vagyis mind a kilenc esszenciális aminosav megtalálható benne, amelyre a szervezetünknek szüksége van. Ezen kívül tele van számos vitaminnal és ásványi anyaggal, többek között tartalmaz A, B12, D és E-vitamint, folsavat, szelént és kolint.

Nem is a koleszterin, inkább a hosszú láncú telített zsírok azok, amelyek leginkább emelik a koleszterinszintet és a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Ha mértékkel fogyasztják, a tojás nem egészségtelen. Azok, akik szív- és érrendszeri betegségben szenvednek, heti legfeljebb két vagy három tojássárgáját fogyasszanak!

A tojás 10 legfőbb gyógyhatása:

1, Javítja az agy működését
Mivel gazdag Omega-3 zsírsavakban, kolinban, lecithinben és B12 és D-vitaminban, a tojás kiváló étel az agy karbantartásához. A kolin egy alapvető tápanyag, amely fontos szerepet játszik több anyagcsere
pacsakute, 2019. április 10. szerda, 00:49
A K2-vitamin egészséges artériákért
A szívbetegség az első számú halálok és betegség világszerte. A szívbetegség egyik kiemelkedő oka a meszes lerakódás az artériákban. A K2-vitamin egy nagyon fontos tápanyag a szívbetegségek megelőzésében.

A K-vitamin nélkülözhetetlen a megfelelő véralvadás és a csontsűrűség fenntartása érdekében. Kutatások igazolják, hogy a K1- és a K2-vitamin különböző funkciókat lát el. A K1-vitamin kulcsfontosságú szerepet játszik a véralvadásban, míg a K2-vitamin segít szabályozni a szervezet kalciumszintjét. A K2-vitamin alacsony szintje összefügg az ateroszklerózis fokozott kockázatával. És mint tudjuk a meszesedő artériák nagyban növelik a szívbetegség, az agyvérzés, a szívroham és a demencia, illetve a korai halálozás kockázatát.

Egy tanulmányban arról számoltak be, hogy a K2-vitamin napi fogyasztása mintegy 50 százalékkal csökkenti az artériás meszesedés kockázatát és a szívbetegség kialakulását.

A tudósok mindenféleképpen a K2-vitamin előnyeiről számolnak be. Ennek a vitaminnak már
pacsakute, 2019. április 03. szerda, 22:07
Az "E" vitamin jó hatásairól
Az E vitamint valahogy kevésbé érzik fontosnak az emberek, pedig hiánya komoly problémákat okozhat, míg a megfelelő fajtájú E vitamin szedése védelmet jelent a szívbetegségekkel és a rákkal szemben. Az E-vitamin zsírban oldódó vitamin, amely antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. Az E-vitamin antioxidáns tulajdonsága elismert tény, és kiemelt szerepe van a szabad gyökök elleni küzdelemben. Az antioxidáns hatás jelen esetben azt jelenti, hogy az E-vitamin védi a szervezetet az oxidációs folyamatoktól.

Talán a legjobb E-vitamin forrás a mandula, amelynek 100 grammja 26 milligramm E-vitamint tartalmaz. Elsősorban nyersen ajánlott fogyasztani, de a hidegen készült olaj és mandulatej is kiváló forrás. A magok közül még elsőrendű forrása az E-vitaminnak a szezámmag, tökmag, napraforgó. Kiválóan juthatunk hozzá ehhez az esszenciális vitaminhoz sötétzöld színű, nagy levelű zöldségek:
pacsakute, 2019. február 26. kedd, 21:25
A szívet védő jó éjszakai alvás egyik rejtélyét fedték fel amerikai kutatók
Egérkísérleteikben felfedeztek egy eddig ismeretlen mechanizmust az agy, a csontvelő és az erek között, amely véd az érelmeszesedés, az artériák megkeményedésének kialakulásától, de csak akkor, ha az alvás teljes és mély.

A Nature című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányukban a kutatók kiemelték, hogy ennek az útnak a felfedezése rávilágít az elégséges mennyiségű, minőségi alvás fontosságára az szív-és érrendszer egészségének fenntartása érdekében, valamint új célokat jelölhet ki a szívbetegségek elleni harcban. A szív- és érrendszeri betegségek vezető halálozási ok a nők és a férfiak körében az Egyesült Államokban.

"Azonosítottunk egy mechanizmust, amelyben egy agyi hormon kontrolálja a gyulladásra hajlamos sejtek termelődését a csontvelőben oly módon, hogy segít megvédeni az ereket a károsodástól" - magyarázta Filip Swirski, a tanulmány vezető szerzője, a Harvard Egyetem ofvostudományi karának adjunktusa. "Ezt a gyulladás elleni mechanizmust az alvás szabályozza, és ha rendszeresen
velemenyezd, 2019. február 14. csütörtök, 19:52
A faeper gyógyhatásairól
cukorbetegségben szedett gyógyszerekéhez. Lassítják a bélben lévő cukrok lebomlását és felszívódását a vérben. Ez segít a vércukorszint szabályozásában.
Ezenkívül gazdag szerves savakban, C-vitamin, pektin, rost, karotin forrás. Ezek a tápanyagok hatékonyan kezelik a mandulagyulladást, a köhögést, a lázat, a hasmenést, a fejfájást és egyéb gyulladásokat.Ugyancsak magas az antioxidáns tartalma, amely jelentősen csökkentheti a koleszterinszintet, és hosszú távon fogyasztva megelőzheti és kezelheti a szívbetegségeket.
Ez a csodálatos növény nagyon hasznosnak bizonyult a cukorbetegség, magas vérnyomás, magas koleszterinszint, gyakori megfázás, izom- és ízületi fájdalom, ízületi gyulladás, székrekedés, fülcsengés, szédülés, hajhullás és koraszülés elkerülése esetében.
Egy Texas-i Egyetemen végzett tanulmány szerint a fehér eperbogyó gazdag resveratrolban, fenolban, amely hatékonyan képes kezelni a különböző rákos megbetegedéseket és szívbetegségeket. A fehér eper képes feldolgozni a cukrot a
pacsakute, 2019. február 07. csütörtök, 21:59
Miért együnk banánt lefekvés előtt
Ha egészséges snackre vágyunk, a banánnal nem nyúlhatunk mellé. Tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, és könnyen elérhető a helyi üzletekben vagy a piacokon. Azt azonban eddig még nem tudtuk, hogy ha teljes egészében ki akarjuk használni az egészségügyi előnyeit, akkor este kell fogyasztanunk.

Amikor lefekvés előtt megeszünk egy banánt, a testünk egészséges forrásból merít energiát, amely biztosítja a jobb minőségű alvást.

Sőt, a gyümölcs tartalmaz melatonint, amely az alvási ciklust irányító hormon.

Illetve, mivel az anyagcsere éjszaka és kora reggel zajlik, rosttartalma miatt segíti ezt a folyamatot.

A banán javíthatja a táplálék felszívódását.

Elalvás előtt legalább egy órával fogyasszuk.



FORRÁS: SHUTTERSTOCK
És ez még nem minden. Ugyanis hosszabb fizikai aktivitás után megelőzhetjük az izomgörcsök kialakulását a benne lévő magnézium és kálium miatt.

A kálium egy olyan ásványi anyag, amely a szív
eva6, 2019. január 15. kedd, 20:54
A zöldtea jótékony hatásai
is egészségesebb, mint az egyéb, koffeintartalmú italok. A tealeveleket gőzölik, így meggátolják az oxidációt, amely miatt - a fekete vagy oolong teák fermentálási folyamatával ellentétben - a levelet antioxidáns tartalma magas marad.

A Kínából származó teaféle mára az egész világon közkedvelt ital lett, valamint rengeteg egészséges étel, ital, étrend-kiegészítő, és kozmetikum alapanyaga. Orvosi kutatásokkal kimutatták, hogy a rendszeres zöldtea fogyasztás csökkenti a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát. A többi teafélékhez viszonyított alacsonyabb koffeintartalma miatt nem növeli a vérnyomást, flavonoid tartalma pedig antioxidáns és anti-karcinogén hatású.

A legjobb hatás érdekében teafűből készítse a teát, ne a filteres zöldteából. Az íze is finomabb, valamint az antioxidáns tartalma is magasabb.

Alacsonyabb koffein tartalommal rendelkezik, emellett pedig magas a polifenol tartalma, amely természetes antioxidánsként egészségesen tartja a
pacsakute, 2018. december 18. kedd, 18:01
A lime gyógyhatásairól
kesernyés déli gyümölcs, amely nemcsak nagyon finom, de nagyon egészséges is, ráadásul kiemelkedő a C-vitamin-tartalma. Már egyetlen gyümölccsel fedezhetjük C-vitamin-szükségletünk 32 százalékát. A lime olyan ásványi anyagokat tartalmaz, mint kálium, vas, réz, nátrium, magnézium és foszfor, van még benne A-, E- és K-vitamin, illetve folsav is.

A lime-ban található limonin és az oldható rostok karbantartják a vérnyomást, ami segít csökkenteni az erek gyulladását, így akadályozva meg a szívbetegségeket. Emellett a kálium és a magnézium javítja a vérkeringést és fokozza a szív egészségét.

A gyümölcsben lévő C-vitamin csökkenti a stroke kialakulásának a kockázatát. Segít a szívkoszorúér-betegségek, például az ateroszklerózis progressziójának lassításában.

A benne lévő heparin és flavonoidok csökkentik az LDL-koleszterin szintjét és a trigliceridszintet.

A lime-ban lévő anyagok megkötik a szabad gyököket, ami csökkenti az oxidatív stresszt. Az antioxidáns flavonok,
pacsakute, 2018. december 07. péntek, 15:46
Szív és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentése
kialakulhat a magas vérnyomástól, a dohányzástól, az ülő életmódtól, a helytelen táplálkozástól és az elhízás is okozhatja a létrejöttét. Évente nagyon sok ember hal meg szív- és érrendszeri betegségben. Ma a vezető halálokok egyike.

A legújabb kutatások arra mutatnak rá, hogy két tápanyag akár 50 százalékkal is csökkentheti a szív-és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. Svéd kutatók felfedezték, hogy a koenzim-Q10 és a szelén kombinációja drámai módon csökkentheti a szívbetegségek okozta halálesetek számát. Egy vizsgálatba 500, 70 és 80 év közötti egészséges embert vontak be. A résztvevőket két csoportra osztották. Az egyik csoport tagjai placebót, míg a másik csoport tagjai naponta 200 mg koenzim-Q10-et, illetve 200 mikrogramm szelént kapott. Az eredmények meglepőek voltak. A placebós csoportnak 12,6 százaléka halt meg a vizsgálati idő - 5 év - alatt valamilyen szívbetegségben, addig a másik csoportban a halálozási arány mindössze 4,9 százalékos volt. A vizsgálat
pacsakute, 2018. október 26. péntek, 20:52
1/36
Képek, videók
Cinkben gazdag élelmiszer
pacsakute
2019. május 05. vasárnap, 19:33
élelmiszer gyűjtés1126.jp
maroka
2018. november 26. hétfő, 17:38
élelmiszergi.jpg
maroka
2015. május 16. szombat, 23:41
Élelmiszer lánc...jpg
farkas1945
2013. november 11. hétfő, 18:20
élelmiszerek kezelése
lacipecsenye
2013. április 16. kedd, 11:54
élelmiszerek éfakulcsa.jp
dnemethk
2013. február 16. szombat, 23:05
génkezelt élelmiszerek.jp
dnemethk
2012. július 22. vasárnap, 22:15
Alapvető élelmiszerek.jpg
pazpeti
2008. december 02. kedd, 23:56
Unicarm-elelmiszer uzlet
margareta51
2007. december 25. kedd, 13:40
alapvető élelmiszerek
magdaseppa
2007. november 12. hétfő, 10:07
Ha nem megfelelő Való Ig
alvaro-hopihe
2018. augusztus 20. hétfő, 12:14
megfelelő férfi.jpg
bbbarbara
2016. október 21. péntek, 22:11
8 Megfelelő méretű celof
jozsef_olah_9843
2015. július 08. szerda, 13:40
A nem megfelelő táplálkoz
pacsakute
2014. június 18. szerda, 17:10
megfelelő lábbelit !!
agica2004
2011. augusztus 17. szerda, 11:57
Címkék
erek gyulladását, alvási ciklust, szív-és érrendszeri, tápanyagok hatékonyan, levelet antioxidáns, felfedezése rávilágít, tanulmány vezető, ideális súly, Filip Swirski, diasztolés vérnyomás, kontrollcsoport tagjaihoz, antioxidáns flavonok, szívbetegségek okozta, tudósok mindenféleképpen, korai halálozás, csodálatos növény,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.