Belépés
2019. november 12. kedd | 46. hét | 316. nap | 07:58 | Jónás, Renátó
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Az idegrendszer és az agy fontos táplálékai
Agyunk és idegrendszerünk megfelelő működéséhez szükség van vitaminokra és bioanyagokra. Az A-vitamin biztosítja, hogy nyugodtak legyünk és az ellazulásunkat is segíteni tudja. Miben található? A sárgarépában, a spenótban, a brokkoliban, a sütőtökben, a sárgabarackban, a sárgadinnyében, a céklában, a cukkiniben, a gabonacsírákban, a tejben, a tejtermékekben, a tengeri halakban, a petrezselyemben, a tojássárgájában, a kukoricában, a paprikában.

A B1-vitamin szintén kedvező hatással van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre, az idegrendszer energiaellátását is biztosítja. B1-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonafélék, gabonacsírák, élesztő, hüvelyesek, dió- és mogyorófélék, tej, tojás, petrezselyem, fokhagyma, húsfélék, kagylók, burgonya, máj.

Stresszes állapotban megnő a B2-vitamin-szükségletünk. B2-vitaminban gazdag táplálékok: tej, tejtermékek, belsőségek, húsok, hal, élesztő, diófélék, gomba, tojás, gabonafélék.

Az idegrendszer helyes működéséhez B3-vitaminra is
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 18:57
Az "A" vitaminról
mikrogramm egyéb karotinnal.
A táplálékkal bevitt A-vitamin 70-90%-a, a karotinok 20-50%-a hasznosul. Az egészséges felszívódáshoz természetesen szükséges zsiradék jelenléte, és kutatások szerint az E-vitamin is kedvezően befolyásolja a táplálékkal felvett A-vitamin hasznosulását.

Miben található meg?
Legjobb A-vitamin forrásaink a belsőségek (tehát a máj, vese, szív), a tojássárgája, a tej és tejtermékek, tengeri halak. Provitaminját tartalmazza nagy mennyiségben a sárgarépa, a paraj, a sütőtök, kajszi- és sárgabarack, sárgadinnye, paprika, általában az erősen sárga, piros, vagy zöld színű zöldségek, gyümölcsök. A paradicsom kivétel, mert a benne található karotinoid típusú vegyület, a likopin nem bomlik A-vitaminra.

Hiányállapotok:
A-vitamin hiányában a következő tünetek léphetnek fel: szürkületi vakság (más néven farkasvakság), foltok a szem fehérjéjében, a szem szaruhártyájának kiszáradása, megrepedése, a bőr és egyéb hámrétegek elváltozásai, a bőr megvastagodása a
pacsakute, 2019. október 17. csütörtök, 22:48
Itt van a sütőtök szezonja
Itt a sütőtök szezon és minden lakásban illatoznak a frissen sült sütőtökök. A sütőtök íze persze nagy mértékben függ a fajtájától is, de egy kis fortéllyal mennyeivé varázsolhatjuk.
Miért érdemes fogyasztani?
A sütőtök kedvező élettani hatásait már az indiánok is ismerték, kígyómarást kúráltak a segítségével és szeplő eltüntetésére is használták.

Napjainkban tudományos kutatások támasztják alá, hogy a sütőtök kalcium, cink, mangán, réz, vas, foszfor, C-vitamin, karotin, biotin, niacin, pantoténsav, A, B1, B2, B6 vitaminok és folsav tartalmának köszönhetően egészségmegőrző, gyógyító hatással bír. A sütőtök alkalmas gyulladásos betegségek kezelésére, különösen nagy hatékonyságot mutat megfázásos, meghűléses megbetegedések esetében, de alkalmazható tüdőgyulladás és egyéb tüdőkárosodások kezelésére is. A sütőtök enyhíti az allergikus köhögést, tüsszögést, csökkenti az asztma rohamokat.

Fogyasztása szebbé teszi bőrünket, különösen a pattanások kezelésében jelenthet nagy
lovaszmarika, 2019. október 13. vasárnap, 16:22
A likopinról jó tudni
eredmények azt mutatják, hogy a vér likopin-koncentrációja és a táplálékkal bevitt likopintartalmú zöldségek, gyümölcsök fogyasztása között egyenes arányú összefüggés mutatható ki. Vagyis a gyümölcsökkel és zöldségekkel szervezetünkbe juttatott likopin pont oda kerül, ahol arra a legnagyobb szükség van.

A likopin hatásai

A kedvező élettani hatás legfőbb oka a likopinmolekula antioxidáns tulajdonsága. A likopin kétszer olyan gyorsan képes befogni a szabad gyököket, mint a sárgarépából és sütőtökből ismert β-karotin. A bőrben az UV sugárzás káros hatását elsősorban a likopin fogja fel. Ismertek olyan tanulmányok is, amelyek a likopin egyéb, nem antioxidáns tulajdonságával összefüggő értékes biológiai hatását támasztják alá, viszont a kutatók nagy része alátámasztja azt a tényt hogy igenis nyáron, a napozás által bőrben kialakult szabadgyökök miatt, fontos likopinban gazdag táplálékot bevinni a szervezetbe.

- Véd a vastag- és végbél, a prosztata-, a mell-, a tüdő-, és a
pacsakute, 2019. február 27. szerda, 10:38
Tíz tipp cukorbetegeknek
kalóriát és cukrot tartalmaznak.


Egyes ételek glikémiás indexe

A glikémiás index (glyx) megmutatja, hogy az adott élelmiszer a tiszta szőlőcukorhoz viszonyítva milyen mértékben emeli meg vércukorszintünket.



magas glyx (70 felett):

Sör (110), szőlőcukor (100), főtt sárgarépa (85), gyorsrizs (85), kukoricapehely (cornflakes) (80), fehér kenyér (80), kóla és más üdítők (80), szárazbab (80), pattogatott kukorica (80), méz (80), görögdinnye (75), sütőtök (75).



közepes glyx (50-70):

Csokoládé (70), müzliszelet (70), burgonya (70), kristálycukor (65), mazsola (65), finomra őrölt teljes őrlésű magból készült kenyér (60), banán (60), fehér rizs(55), fehér spagetti (55).



alacsony glyx (50 alatt):

Narancs (45), teljes gabonából készült főtt tészta (40), zöldbab (40), durva teljes őrlésű kenyér (40), teljes magból készült gabonapelyhek (40), alma (35), lencse (30), tej (25),
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 22:31
Leghatékonyabb ételek a hajhullás ellen
létfontosságú ,,építőanyagai", érdemes ezekből megfelelő mennyiséget fogyasztani.

A tojás nemcsak jó proteinforrás, de esszenciális zsírsavakat, biotint és más B-vitaminokat is tartalmaz, amelyek elősegítik a haj növekedését és csökkentik a hajhullást, ráadásul a hajszálaink erősek és egészségesek lesznek. A tojás ráadásul kedvező árú, könnyen elérhető és igen változatosan elkészíthető.

Béta-karotin

A narancssárga színű zöldségekben, például a sárgarépában, a sütőtökben vagy éppen az édesburgonyában béta-karotin, vitaminok, ásványi anyagok egyaránt vannak, melyek nemcsak hajszálak, de a fejbőr egészségét is biztosítják. Ráadásul ezek a színes zöldségek különösen előnyösek lehetnek a hidegebb, őszi-téli hónapokban, mert a bennük található mikrotápanyagok az immunrendszerünk működését is támogatják, így segíthetnek a betegségek megelőzésében is!

Esszenciális zsírsavak

A zsírosabb húsú halak, például a lazac nemcsak fehérjéket tartalmaznak, de
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 20:00
A legjobb A-vitamin-források Megosztás
színű paprika
Fél csészényiben benne van a napi A-vitamin-szükségletünk csaknem fele, és ezen kívül sok rost és C-vitamin is. Különösen leendő anyukáknak érdemes fogyasztaniuk, mert az A-vitamin a magzat fejlődését is segíti.


Spenót
Az A-vitamin nemcsak önmagában, hanem előanyagok, úgynevezett provitaminok formájában is előfordul a természetben - ilyen például a karotin. A-provitaminból sok van bizonyos gyümölcsökben, zöldségekben, például a spenótban.

Sütőtök
Akárcsak az édesburgonyában, a sütőtökben is nagyon sok az A-vitamin, pontosabban a béta-karotin, amelyet szervezetünk A-vitaminná alakít. Amikor szezonja van, fogyasszunk belőle minél többet.

Sárgarépa
Újabb remek béta-karotin-forrás. Ha fütyülni nem is tanulunk meg tőle, látásunk védelmében sokat segíthet. Napi fél csésze nyers répa elfogyasztásával már sokat tettünk az egészségünkért.

Az A-vitamin kedvező hatásai
Az A-vitamin elsősorban a bőr egészségéért
suzymama, 2018. március 18. vasárnap, 12:20
Vitaminok az idegrendszer javítására
Néhány bioanyag az idegek és az agy számára

Agyunk és idegrendszerünk megfelelő működéséhez szükség van vitaminokra és bioanyagokra. Az A-vitamin biztosítja, hogy nyugodtak legyünk és az ellazulásunkat is segíteni tudja. Miben található? A sárgarépában, a spenótban, a brokkoliban, a sütőtökben, a sárgabarackban, a sárgadinnyében, a céklában, a cukkiniben, a gabonacsírákban, a tejben, a tejtermékekben, a tengeri halakban, a petrezselyemben, a tojássárgájában, a kukoricában, a paprikában.

A B1-vitamin szintén kedvező hatással van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre, az idegrendszer energiaellátását is biztosítja. B1-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonafélék, gabonacsírák, élesztő, hüvelyesek, dió- és mogyorófélék, tej, tojás, petrezselyem, fokhagyma, húsfélék, kagylók, burgonya, máj.

Stresszes állapotban megnő a B2-vitamin-szükségletünk.
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:27
A sütőtökről!
A sütőtökről!

Gourmandi Fittkonyhája

Bár a sütőtök szezonnak hamarosan vége, de addig is érdemes minél több féle ételt készíteni ebből a klassz alapanyagból. Most akkor jöjjön egy kis tudomány

A sütőtök őshazájaként bizonyos források Észak-Amerikát, míg mások Közép- és Dél-Amerikát jelölik. Kedvező élettani és immun erősítő hatásai már régóta ismertek, pl. a II. világháború idején és az azt követő esztendőkben szinte alap élelmiszerként fogyasztották. A húsa igen gazdag karotinokban, erre utal csodaszép sárga színe is, továbbá C és B vitaminokban is. Kevesen tudják, de 90 százaléka víz, a magján és húsán kívül a virága is ehető.

Az említett vitaminokon túl megtalálható benne kalcium, cink, mangán, réz, vas foszfor, biotin, niacin, pantoténsav, A, B1, B2, B6 vitamin és nem utolsó sorban folsav tartalmának
nanoka72, 2018. február 18. vasárnap, 08:28
Egészséges ételekről
egyensúlyt, a máj anyagcsere folyamatait szabályozza, valamint tumor sejtek szaporodását gátló hatása is van. A céklára úgy kell gondolnunk, mint a vörös spenótra - tele van folsavval (B9 vitamin) és természetes pigmentekkel, melyek segítenek megelőzni a rák kialakulását. A céklát nyersen fogyasztjuk (salátába reszelve), mivel mint sok más zöldség és gyümölcs, hő hatására a cékla is elveszíti magas antioxidáns tartalmának nagy részét.

Tök

A tök élettani hatásai
tok.jpgA sütőtök gazdag béta-karotinban, mely a szervezetünkben A-vitaminná alakul át. Számos ásványanyagot is rejt magában, mint pl. vas, kálium és foszfor. Ezenkívül jelentős a kovasav tartalma is, mely a kötőszövetek, a körmök és a haj számára fontos. A sütőtök húsa enyhén vizelethajtó.

Padlizsán

A padlizsán élettani hatásai


padlizsan.jpgA padlizsán remek rostforrás, karbantartja az emésztő-, és a keringési rendszert. Amellett, hogy igen sok vitamint (B1, B6, folsav, C, és
lovaszmarika, 2017. november 03. péntek, 15:27
Cukorbetegségről
Szokásos adagban, beszámolás nélkül fogyaszthatók az 5 g-nál kevesebb szénhidrátot tartalmazók.

Zöldségek:

Nagyon alacsony szénhidrát tartalmúak: sóska, paraj, kínai kel, retek fejes saláta, brokkoli, uborka, spárga
3-5 g közöttiek: zöldpaprika, paradicsom, karfiol, kelkáposzta, mángold, zeller, rebarbara, padlizsán, cukkini
6-10 g közötti: fejes káposzta, gyökér, cékla, kelbimbó, spárgatök, patisszon, zöldbab, karalábé, sárgarépa, hagyma,
10 g feletti: zöldborsó, sütőtök, burgonya téli, kukorica, fejtett bab
Gyümölcsök esetében 15-20 dkg gyümölcsöt fogyaszthatunk egyszerre, elsősorban kis étkezésekre (tízórai, uzsonna), az alacsonyabb szénhidráttartalmú gyümölcsökből gyakrabban a magasabb szénhidrát tartalmúakból ritkábban fogyasszunk.

Gyümölcsök:

Nagyon alacsony szénhidráttartalmú: citrom
5-10 g között: málna, alma, ribiszke, grapefruit, földieper, egres, narancs, őszibarack, birsalma, mandula,
11-14 g között: meggy, kivi, ananász,
lolo57, 2017. május 01. hétfő, 09:10
1/9
Képek, videók
47.1.Idegrendszerünk.j pg
dnemethk
2008. augusztus 16. szombat, 10:51
halakb.jpg
basikele
2012. november 06. kedd, 20:25
Minden nagy teljesítmény
sanci81
2018. augusztus 14. kedd, 18:22
jobb teljesítmény-.jpg
agica2004
2013. december 06. péntek, 17:13
jobb teljesítmény.jpg
agica2004
2013. december 06. péntek, 17:12
iskolai teljesitmény.jpg
gigi55
2011. október 05. szerda, 21:35
szomorú teljesitmény.jpg
agica2004
2007. április 21. szombat, 12:30
teljesítmény görbe
szaszattila
2006. május 15. hétfő, 21:57
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.