Belépés
2020. május 27. szerda | 22. hét | 148. nap | 09:13 | Hella
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Fiatalító táplálékok
Léteznek olyan táplálékok, amelyek fiatalon tartják a bőrünket, növelik a csontsűrűséget, jót tesznek a szív- és érrendszer egészségével és még az agy működésére is pozitívan hatnak.

A sárgarépa gazdag forrása a béta-karotinnak, amely az egyik legfontosabb antioxidáns a bőr számára. Ez az antioxidáns lassítja a bőr öregedési folyamatait, de más szervek és szövetek egészségére is pozitív hatást gyakorol. A béta-karotin megtalálható még a sütőtökben és a tojás is tartalmazza.

Teák közül talán a zöld tea a legegészségesebb. A zöld tea gazdag tárháza az antioxidánsoknak, a vitaminoknak és ásványi anyagoknak. A benne lévő ásványi anyagok és vitaminok növelik a csontsűrűséget, így csökkenthető a csontritkulás kialakulásának a kockázata.

A szőlő sok antioxidáns polifenolt tartalmaz, amelyek szintén lassítani tudják az öregedési folyamatokat. A polifenolok az agy egészségét is biztosítani tudják, de a szem és az emésztőrendszer egészségére is kedvező hatást gyakorolnak. Polifenolokat
pacsakute, 2019. december 04. szerda, 23:19
Az idegrendszer és az agy fontos táplálékai
Agyunk és idegrendszerünk megfelelő működéséhez szükség van vitaminokra és bioanyagokra. Az A-vitamin biztosítja, hogy nyugodtak legyünk és az ellazulásunkat is segíteni tudja. Miben található? A sárgarépában, a spenótban, a brokkoliban, a sütőtökben, a sárgabarackban, a sárgadinnyében, a céklában, a cukkiniben, a gabonacsírákban, a tejben, a tejtermékekben, a tengeri halakban, a petrezselyemben, a tojássárgájában, a kukoricában, a paprikában.

A B1-vitamin szintén kedvező hatással van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre, az idegrendszer energiaellátását is biztosítja. B1-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonafélék, gabonacsírák, élesztő, hüvelyesek, dió- és mogyorófélék, tej, tojás, petrezselyem, fokhagyma, húsfélék, kagylók, burgonya, máj.

Stresszes állapotban megnő a B2-vitamin-szükségletünk. B2-vitaminban gazdag táplálékok: tej, tejtermékek, belsőségek, húsok, hal, élesztő, diófélék, gomba, tojás, gabonafélék.

Az idegrendszer helyes működéséhez B3-vitaminra is
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 18:57
Az "A" vitaminról
mikrogramm egyéb karotinnal.
A táplálékkal bevitt A-vitamin 70-90%-a, a karotinok 20-50%-a hasznosul. Az egészséges felszívódáshoz természetesen szükséges zsiradék jelenléte, és kutatások szerint az E-vitamin is kedvezően befolyásolja a táplálékkal felvett A-vitamin hasznosulását.

Miben található meg?
Legjobb A-vitamin forrásaink a belsőségek (tehát a máj, vese, szív), a tojássárgája, a tej és tejtermékek, tengeri halak. Provitaminját tartalmazza nagy mennyiségben a sárgarépa, a paraj, a sütőtök, kajszi- és sárgabarack, sárgadinnye, paprika, általában az erősen sárga, piros, vagy zöld színű zöldségek, gyümölcsök. A paradicsom kivétel, mert a benne található karotinoid típusú vegyület, a likopin nem bomlik A-vitaminra.

Hiányállapotok:
A-vitamin hiányában a következő tünetek léphetnek fel: szürkületi vakság (más néven farkasvakság), foltok a szem fehérjéjében, a szem szaruhártyájának kiszáradása, megrepedése, a bőr és egyéb hámrétegek elváltozásai, a bőr megvastagodása a
pacsakute, 2019. október 17. csütörtök, 22:48
Itt van a sütőtök szezonja
Itt a sütőtök szezon és minden lakásban illatoznak a frissen sült sütőtökök. A sütőtök íze persze nagy mértékben függ a fajtájától is, de egy kis fortéllyal mennyeivé varázsolhatjuk.
Miért érdemes fogyasztani?
A sütőtök kedvező élettani hatásait már az indiánok is ismerték, kígyómarást kúráltak a segítségével és szeplő eltüntetésére is használták.

Napjainkban tudományos kutatások támasztják alá, hogy a sütőtök kalcium, cink, mangán, réz, vas, foszfor, C-vitamin, karotin, biotin, niacin, pantoténsav, A, B1, B2, B6 vitaminok és folsav tartalmának köszönhetően egészségmegőrző, gyógyító hatással bír. A sütőtök alkalmas gyulladásos betegségek kezelésére, különösen nagy hatékonyságot mutat megfázásos, meghűléses megbetegedések esetében, de alkalmazható tüdőgyulladás és egyéb tüdőkárosodások kezelésére is. A sütőtök enyhíti az allergikus köhögést, tüsszögést, csökkenti az asztma rohamokat.

Fogyasztása szebbé teszi bőrünket, különösen a pattanások kezelésében jelenthet nagy
lovaszmarika, 2019. október 13. vasárnap, 16:22
A likopinról jó tudni
eredmények azt mutatják, hogy a vér likopin-koncentrációja és a táplálékkal bevitt likopintartalmú zöldségek, gyümölcsök fogyasztása között egyenes arányú összefüggés mutatható ki. Vagyis a gyümölcsökkel és zöldségekkel szervezetünkbe juttatott likopin pont oda kerül, ahol arra a legnagyobb szükség van.

A likopin hatásai

A kedvező élettani hatás legfőbb oka a likopinmolekula antioxidáns tulajdonsága. A likopin kétszer olyan gyorsan képes befogni a szabad gyököket, mint a sárgarépából és sütőtökből ismert β-karotin. A bőrben az UV sugárzás káros hatását elsősorban a likopin fogja fel. Ismertek olyan tanulmányok is, amelyek a likopin egyéb, nem antioxidáns tulajdonságával összefüggő értékes biológiai hatását támasztják alá, viszont a kutatók nagy része alátámasztja azt a tényt hogy igenis nyáron, a napozás által bőrben kialakult szabadgyökök miatt, fontos likopinban gazdag táplálékot bevinni a szervezetbe.

- Véd a vastag- és végbél, a prosztata-, a mell-, a tüdő-, és a
pacsakute, 2019. február 27. szerda, 10:38
Tíz tipp cukorbetegeknek
kalóriát és cukrot tartalmaznak.


Egyes ételek glikémiás indexe

A glikémiás index (glyx) megmutatja, hogy az adott élelmiszer a tiszta szőlőcukorhoz viszonyítva milyen mértékben emeli meg vércukorszintünket.



magas glyx (70 felett):

Sör (110), szőlőcukor (100), főtt sárgarépa (85), gyorsrizs (85), kukoricapehely (cornflakes) (80), fehér kenyér (80), kóla és más üdítők (80), szárazbab (80), pattogatott kukorica (80), méz (80), görögdinnye (75), sütőtök (75).



közepes glyx (50-70):

Csokoládé (70), müzliszelet (70), burgonya (70), kristálycukor (65), mazsola (65), finomra őrölt teljes őrlésű magból készült kenyér (60), banán (60), fehér rizs(55), fehér spagetti (55).



alacsony glyx (50 alatt):

Narancs (45), teljes gabonából készült főtt tészta (40), zöldbab (40), durva teljes őrlésű kenyér (40), teljes magból készült gabonapelyhek (40), alma (35), lencse (30), tej (25),
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 22:31
Leghatékonyabb ételek a hajhullás ellen
létfontosságú ,,építőanyagai", érdemes ezekből megfelelő mennyiséget fogyasztani.

A tojás nemcsak jó proteinforrás, de esszenciális zsírsavakat, biotint és más B-vitaminokat is tartalmaz, amelyek elősegítik a haj növekedését és csökkentik a hajhullást, ráadásul a hajszálaink erősek és egészségesek lesznek. A tojás ráadásul kedvező árú, könnyen elérhető és igen változatosan elkészíthető.

Béta-karotin

A narancssárga színű zöldségekben, például a sárgarépában, a sütőtökben vagy éppen az édesburgonyában béta-karotin, vitaminok, ásványi anyagok egyaránt vannak, melyek nemcsak hajszálak, de a fejbőr egészségét is biztosítják. Ráadásul ezek a színes zöldségek különösen előnyösek lehetnek a hidegebb, őszi-téli hónapokban, mert a bennük található mikrotápanyagok az immunrendszerünk működését is támogatják, így segíthetnek a betegségek megelőzésében is!

Esszenciális zsírsavak

A zsírosabb húsú halak, például a lazac nemcsak fehérjéket tartalmaznak, de
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 20:00
A legjobb A-vitamin-források Megosztás
színű paprika
Fél csészényiben benne van a napi A-vitamin-szükségletünk csaknem fele, és ezen kívül sok rost és C-vitamin is. Különösen leendő anyukáknak érdemes fogyasztaniuk, mert az A-vitamin a magzat fejlődését is segíti.


Spenót
Az A-vitamin nemcsak önmagában, hanem előanyagok, úgynevezett provitaminok formájában is előfordul a természetben - ilyen például a karotin. A-provitaminból sok van bizonyos gyümölcsökben, zöldségekben, például a spenótban.

Sütőtök
Akárcsak az édesburgonyában, a sütőtökben is nagyon sok az A-vitamin, pontosabban a béta-karotin, amelyet szervezetünk A-vitaminná alakít. Amikor szezonja van, fogyasszunk belőle minél többet.

Sárgarépa
Újabb remek béta-karotin-forrás. Ha fütyülni nem is tanulunk meg tőle, látásunk védelmében sokat segíthet. Napi fél csésze nyers répa elfogyasztásával már sokat tettünk az egészségünkért.

Az A-vitamin kedvező hatásai
Az A-vitamin elsősorban a bőr egészségéért
suzymama, 2018. március 18. vasárnap, 12:20
Vitaminok az idegrendszer javítására
Néhány bioanyag az idegek és az agy számára

Agyunk és idegrendszerünk megfelelő működéséhez szükség van vitaminokra és bioanyagokra. Az A-vitamin biztosítja, hogy nyugodtak legyünk és az ellazulásunkat is segíteni tudja. Miben található? A sárgarépában, a spenótban, a brokkoliban, a sütőtökben, a sárgabarackban, a sárgadinnyében, a céklában, a cukkiniben, a gabonacsírákban, a tejben, a tejtermékekben, a tengeri halakban, a petrezselyemben, a tojássárgájában, a kukoricában, a paprikában.

A B1-vitamin szintén kedvező hatással van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre, az idegrendszer energiaellátását is biztosítja. B1-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonafélék, gabonacsírák, élesztő, hüvelyesek, dió- és mogyorófélék, tej, tojás, petrezselyem, fokhagyma, húsfélék, kagylók, burgonya, máj.

Stresszes állapotban megnő a B2-vitamin-szükségletünk.
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:27
A sütőtökről!
A sütőtökről!

Gourmandi Fittkonyhája

Bár a sütőtök szezonnak hamarosan vége, de addig is érdemes minél több féle ételt készíteni ebből a klassz alapanyagból. Most akkor jöjjön egy kis tudomány

A sütőtök őshazájaként bizonyos források Észak-Amerikát, míg mások Közép- és Dél-Amerikát jelölik. Kedvező élettani és immun erősítő hatásai már régóta ismertek, pl. a II. világháború idején és az azt követő esztendőkben szinte alap élelmiszerként fogyasztották. A húsa igen gazdag karotinokban, erre utal csodaszép sárga színe is, továbbá C és B vitaminokban is. Kevesen tudják, de 90 százaléka víz, a magján és húsán kívül a virága is ehető.

Az említett vitaminokon túl megtalálható benne kalcium, cink, mangán, réz, vas foszfor, biotin, niacin, pantoténsav, A, B1, B2, B6 vitamin és nem utolsó sorban folsav tartalmának
nanoka72, 2018. február 18. vasárnap, 08:28
Egészséges ételekről
egyensúlyt, a máj anyagcsere folyamatait szabályozza, valamint tumor sejtek szaporodását gátló hatása is van. A céklára úgy kell gondolnunk, mint a vörös spenótra - tele van folsavval (B9 vitamin) és természetes pigmentekkel, melyek segítenek megelőzni a rák kialakulását. A céklát nyersen fogyasztjuk (salátába reszelve), mivel mint sok más zöldség és gyümölcs, hő hatására a cékla is elveszíti magas antioxidáns tartalmának nagy részét.

Tök

A tök élettani hatásai
tok.jpgA sütőtök gazdag béta-karotinban, mely a szervezetünkben A-vitaminná alakul át. Számos ásványanyagot is rejt magában, mint pl. vas, kálium és foszfor. Ezenkívül jelentős a kovasav tartalma is, mely a kötőszövetek, a körmök és a haj számára fontos. A sütőtök húsa enyhén vizelethajtó.

Padlizsán

A padlizsán élettani hatásai


padlizsan.jpgA padlizsán remek rostforrás, karbantartja az emésztő-, és a keringési rendszert. Amellett, hogy igen sok vitamint (B1, B6, folsav, C, és
lovaszmarika, 2017. november 03. péntek, 15:27
1/9
Képek, videók
Fiatalító táplálékok .jpg
pacsakute
2019. december 14. szombat, 22:40
Sárgarépalé .jpg
pacsakute
2019. november 18. hétfő, 19:48
Sárgarépa.jpg
pacsakute
2019. március 03. vasárnap, 22:09
sárgarépa.gif
szicu
2016. december 18. vasárnap, 09:42
Sárgarépalé
irmus
2016. június 17. péntek, 17:12
Sárgarépa torta.jpg
pacsakute
2016. április 07. csütörtök, 00:13
sárgarépa, krumpli sajtta
sarkadykati
2016. február 27. szombat, 09:29
sargarepa.jpg
ametiszt54
2016. február 19. péntek, 10:59
sargarepale.jpg
ametiszt54
2016. február 19. péntek, 10:57
sargarepa.jpg
skorpiolilike
2016. február 19. péntek, 10:57
sargarepale.jpg
skorpiolilike
2016. február 19. péntek, 10:53
Sárgarépa
borcsamama
2016. február 09. kedd, 21:40
Sárgarépa
sanci81
2015. november 02. hétfő, 15:30
Címkék
szem szaruhártyájának, sütőtök szezon, céklát nyersen, édesburgonyában béta-karotin, idegrendszer helyes, antioxidáns lassítja, következő tünetek, immunrendszerünk működését, öregedési folyamatokat, sütőtök szezonja, sütőtök szezonnak, egészséges felszívódáshoz, likopin kétszer, szem fehérjéjében, idegrendszer energiaellátását, sütőtökben vagy,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.