Belépés
2020. július 09. csütörtök | 28. hét | 191. nap | 00:04 | Lukrécia
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Az egészséges vércukorszint fenntartása
pedig a gyulladáscsökkentő hatása a kiemelkedő.

A kékszőlő antociánokban rendkívül gazdag, amely a vércukorszintre is kedvező hatást gyakorol, de a testtömegindex csökkentésében is szerepet játszik. Márpedig ez is fontos a vércukorszint normalizálásához.

Amennyiben valaki gyakran kihagyja a reggelit, úgy nagyobb valószínűséggel alakul ki nála 2-es típusú cukorbetegség. A reggeli étkezés ugyanis segíthet a vércukorszintet stabilizálni, ami egész nap stabil is marad. Az egyszerű szénhidrátok éppen olyan negatívan hatnak a vércukorszintre, mintha valaki kihagyja a reggeli étkezéseket.

Azon emberek körében, akik a kardio- és az erősítő edzést részesítik előnyben, körükben alacsonyabb a kockázata a cukorbetegség kialakulásának.

Aki irodai munkát végez, óránként mozogjon néhány percet, mert ez is segít megelőzni a cukorbetegséget, hiszen a mozgás segít csökkenteni a megemelkedett vércukorszintet.

Miért fontos a normális vércukorszint? Egyrészt a tartósan és
pacsakute, 2020. június 23. kedd, 22:44
Egészségmegőrző táplálékok
tartalma révén anti-tumor hatással rendelkezik, elsősorban a vastagbélrák megelőzésében hatásos.

Hagymafélék
A fokhagyma, a lilahagyma, a vöröshagyma, a metélőhagyma, stb. olyan értékes vegyületeket tartalmaz, melyek képesek közömbösíteni a szervezetbe kerülő rákkeltő anyagokat, valamint megtisztítják a májat a különböző toxinoktól. Kutatások szerint a hagymafélék fontos szerepet töltenek be a szívbetegségek és rák megelőzésében.

Bab
A különböző babfélék összetett szénhidrátokban, rostokban, folsavban, fehérjékben és antioxidánsokban gazdagok.

Olíva olaj
A mediterrán diéta gerincét képező olíva olaj akár 50%-kal csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségekből eredő halálozást. Az olíva olaj egyszeresen telített zsírokból áll, antioxidánsokban gazdag.

Tea
A fekete és zöld tea speciális antioxidáns vegyületeket, ún. katekineket tartalmaz, melyek elősegítik a szív egészséges működését. A katekinek erősítik az artériák falát és gátolják a
pacsakute, 2020. május 18. hétfő, 08:41
A spenótról jó tudni
A spenót valóságos természetes vitamin és ásványianyag forrás. Ásványianyagok egész tárházát tartalmazza: ként, mangánt, rezet, cinket, jódot, vasat, magnéziumot, foszfort, kálciumot, nátriumot és persze sok hasznos vitamint is, mint: A, B1, B2, B12, PP, C, E, és K Vitamint, valamint folsavat, szénhidrátokat, zsírsavakat, aminósavakat, rostokat, szaponint és ami nagyon érdekes a spenót esetében az az, hogy más növényekhez képest, melyek sokkal több vasat tartalmaznak, a spenótban lévő szaponin tartalma miatt a szervezet sokkal jobban tudja felszívni és hasznosítani a vasat mint a többi növények esetében, melyek nem tartalmaznak szaponint. Magas a klorofill tartalma, ami hozzájárul a vérképzéshez, lúgosításhoz. Ezért, vérszegénység esetében sokkal jobb spenótot fogyasztani, mint bármilyen más növényt, amelyikben nagyobb mennyiségű vas található.

A spenót kellemes ízű zöldségünk. Ideális fogyasztása az lenne, ha nem főznénk, mert sok benne az oxálsav. Ha a spenótot megfőzzük, akkor a szervetlenné
pacsakute, 2020. január 17. péntek, 23:03
A birs ősrégi idők óta használt házi gyógyszer
érvényesül.


Mit tartalmaz?


Az almával és körtével megegyező a szénhidráttartalma, viszont C-vitaminban gazdagabb. Pektint és csersavat is bőven tartalmaz. A pektin a héjában és a magházában található, ettől keményedik meg a birsalmasajt, tehát ha ezt szeretnénk készíteni, ne hámozzuk meg a birset.
A pektin (E440) egy olyan vegyület, mely húsos gyümölcsök és zöldségek sejtfalából állítható elő
Rendkívül egészséges gyümölcs, alacsony energiatartalommal. Jól lebomló szénhidrátokat, A-, B3-, B6-, C-vitamint, kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, káliumot, nátriumot tartalmaz. Több értékes vitamin és ásványi anyag van benne, mint az almában.
Alkalmazható szemgyulladásra, repedezett bőrre, mellbimbógyulladásra, égési sebekre, aranyeres csomókra, fagyásra, vérzékenységre, reumatikus fájdalmakra, női görcsökre. Alkalmas a torokfájásnak, a száj és a garat enyhébb gyulladásos megbetegedéseinek csillapítására is. Magas kálium- és magnéziumtartalma szerepet
eva6, 2019. október 17. csütörtök, 10:30
A narancsról jó tudni
A narancs a citrusfélék nagy csoportjába tartozik és szinte az egyik legnépszerűbb gyümölcs az egész világon. Ma a világ melegebb régióiban termesztik, és friss gyümölcs vagy gyümölcslé formájában fogyasztják. A narancs a rostok, a C-vitamin, a tiamin, a folsav és az antioxidánsok kiváló forrása. Amellett, hogy nagyon ízletes, számos egészségügyi előnnyel is rendelkezik.

A narancs főleg szénhidrátokból és vízből áll, nagyon kevés mennyiségű fehérjét és zsírt tartalmaz. Kalóriatartalma is rendkívül alacsony. Az egyszerű cukrok, mint a glükóz, a fruktóz és a szacharóz a szénhidrátok domináns formája a narancsban. Ezek mind-mind a narancs édes ízéért felelősek.

Számos egészségügyi előnyét élvezhetjük ennek a citrusos gyümölcsnek, mivel alacsony a glikémiás indexe. Ez magyarázza, hogy a narancs polifenolokban és rostban rendkívül gazdag, ami mérsékli a vércukorszint
pacsakute, 2019. július 29. hétfő, 13:52
Együnk több rostos élelmiszert
egy nap, ami körülbelül a fele az ajánlott mennyiségnek.

Összeszedtünk 13 jó módszert arra, hogy hogyan vihetsz több rostot az étkezéseidbe:

1. Egyél teljes értékű szénhidrátforrásokat
A rost egy növényi táplálékokban található szénhidrát típus. Míg a legtöbb szénhidrát cukorrá bomlik le a szervezetben, addig a rostok átalakulás nélkül haladnak át az emésztőrendszeren. Ellentétben a többi szénhidráttal, a rostok által később leszel éhes. Szintén lassítja az emészthető szénhidrátok felszívódását a véráramba. Ez segít a megfelelő vércukorszint biztosításában. Teljes értékű szénhidrát forrás valamennyi természetes rosttartalmú étel. Ebbe beletartoznak a gyümölcsök, zöldségek, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonafélék.

egészséges rostok

Jegyezd meg: a teljes értékű ételek választásával biztosíthatod a rosttartalmú szénhidrátok bevitelét. Válogass a különböző babokból, gabonákból, gyümölcsökből és zöldségekből.

2. Legyen része a zöldség a mindennapi
lovaszmarika, 2019. július 16. kedd, 16:15
Spárga és jótékony hatásai
spárga étkezési rostja a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát is csökkenti. A rostok szerves savakat is felszabadítanak a szervezetben, amelyek megtisztítják az emésztőrendszert, segítenek a máj működésében, segítenek testünket megszabadítani a méreganyagoktól, a kórokozóktól, a koleszterintől és a felesleges cukroktól.

A spárgában sok B1-vitamin, vagyis tiamin van, amely nemcsak a sejtműködést segíti elő, de az energiatermelést is megtámogatja. A tiamin kifejezetten segít a szervezetnek a szénhidrátokat energiává alakítani, amely fontos a koncentrációhoz, az erőnléthez és az anyagcseréhez.

A B-vitaminok ezen kívül kulcsszerepet játszanak a cukrok és keményítők metabolizmusában, ezért fontos szerepet töltenek be a vércukorszint kezelésében. A B-vitaminoknak a homociszteinszint szabályozásában is szerepük van. Ez egy olyan aminosav, amelynek magas szintje szívbetegséghez vezethet. A B-vitamint energiavitaminnak is nevezik, hiszen energiát szolgáltat a szervezetünk számára, mindemellett
pacsakute, 2019. április 20. szombat, 17:33
Az antociánokban bővelkedő retek
székrekedés problémáját. Kiváló méregtelenítő.

A retek természeténél fogva diuretikus hatással bír. A retek és a belőle préselt lé kiváló gyulladáscsökkentő, így képes megszünteti a vizeléskor jelentkező égő érzést. Tisztítja a vesét, gátolja a vesék és a húgyutak fertőzését, ezáltal kezelve ezeknek a szerveknek a betegségeit, amelyet a szervezetben felgyülemlő méreganyagok tovább ronthatnak.

A retek tele van rostokkal, így hamar teltségérzetet képes okozni. Könnyen emészthető szénhidrátokat tartalmaz, viszont magas a víztartalma, így kiváló zöldség azok számára, akik elhatározták, hogy le szeretnének fogyni. A reteknek alacsony a glikémiás indexe is, elősegíti az egészséges bélmozgást, ami segít a súlycsökkenésben.

A retek kiváló forrása az antociánoknak, egyfajta flavonoidoknak, amelyek nemcsak a színét adják a reteknek, de rendkívüli előnyökkel is járnak. Az antociánok összefüggésben állnak számos szív- és érrendszeri betegség kockázatának a csökkenésével, emellett
pacsakute, 2019. március 30. szombat, 22:04
Bevásárló lista cukorbetegeknek
fehér bab, csicseriborsó, szárazbab, lóbab, stb.

Gyümölcsök
A friss vagy fagyasztott gyümölcsök szintén magas rost, vitamin és ásványi anyag tartalommal rendelkeznek, azonban figyelembe kell venni az adott gyümölcs cukortartalmát is. Citrom, grapefruit, eper, áfonya pl. nagyobb mennyiségben fogyasztható, mint más gyümölcsök:
nektarin
narancs
szőlő
kiwi
paradicsom
banán
alma
barack
meggy

Teljes kiőrlésű gabonák
Az egyszerű szénhidrátokkal ellentétben a teljes kiőrlésű gabonákban található összetett szénhidrátok lassabban bomlanak le, így kevésbé emelik meg a vércukorszintet.

Éppen ezért az egyszerű szénhidrátokat tartalmazó péksüteményeket, amilyen a fehér kenyér, tészta, stb. kerülni kell és helyettük az alábbi ételeket kell fogyasztani:
teljes kiőrlésű tészta
teljes kiőrlésű péksütemény
quinoa
barna rizs
kukoricaliszt
zabpehely
köles
amaránt

Tejtermékek
A
pacsakute, 2019. február 22. péntek, 21:16
Az enzimekről - érdemes tudni !
nélkülözhetetlen szerepet játszanak minden egyes biokémiai reakcióban. Limitált mennyiségben vannak jelen a szervezetben, mivel többször felhasználódnak. Nyers zöldség -és gyümölcsfogyasztással, valamint táplálék-kiegészítők formájában történő utánpótlásuk nagyon is fontos az egészségünk helyreállításához.

Ahhoz, hogy az emésztés megfelelő módon történjen meg, a négy legfontosabb enzim közül háromnak mindenképpen jelen kell lennie a folyamatnál.

Az amylázoknak nevezett enzimek segítik a szénhidrátok és a keményítők (növények, zöldségfélék, tészták és kenyér) megemésztését. A rosszul megemésztett szénhidrátodk/keményítők erjedésnek indulnak a szervezetben, gázokat termelnek, és számos kellemetlen tünetet okoznak.

A proteáz enzimek a proteinek (vörös húsok, fehér húsok, hal és csonthéjasok) megemésztésében játszanak szerepet. A rosszul megemésztett proteinek bomlásnak indulnak a szervezetben, emésztési zavarokat, esetleg méregfelhalmozódást okoznak.

A lipáz enzimek a
pacsakute, 2019. február 21. csütörtök, 11:31
Spárga gyógyhatásairól
szabályozásában is.

Könnyiti az emésztést
A prebiotikumok fontos szerepet játszanak az emésztőrendszerben, ezért a spárga, mint magas rosttartalmú zöldség, segíti az emésztést, és erősiti a szervezet immunrendszerét, a benne található inulin és az étkezési rost (amely oldhatatlan és oldható rostok kombinációja), enyhíti a székrekedést, puffadást, fekélyeket, hasmenést, valamint javítja az emésztést az enzimek amiláz és lipáz szintjének emelésével, melyek segitségével emésztjük fel a szénhidrátokat és a zsírt.

Segitséget nyújt a vércukorszint szabályozásában
A gyulladáscsökkentő és antioxidáns tulajdonságainak köszönhetően a spárga rostjai segitik a tápanyagok felszivódását a bélcsatornában, ezáltal csökkentve a vércukorszintet, és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatának kialakulását.

Enyhiti a szorongást
A Harvard Medical School tanulmányai, a kinai népgyógyászat megfigyeléseivel együtt kimutatták és alátámasztották hogy a spárga kivonat hatásos a szorongás
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 22:06
Burgonya azaz KRUMPLI gyógyító hatásairól
vezethet.

Bizony, a rák ellen is
A rákmegelőzés egyik sarokköve a megfelelő mennyiségű folsav, mivel ez a vitamin akadályozza meg, hogy a DNS-mutációk során rákos sejtek keletkezzenek. A krumpliban viszonylag sok folsav található, de
a rostokat sem kell alábecsülni:
a vastag-és végbélrák megelőzésében elsődleges szerepük van. A rostok ráadásul nem csak a beleknek jók, de az egész emésztőrendszernek is szüksége van rájuk a normális működéshez. A krumpliban található B-6 vitamin pedig segíti a szénhidrátok és a fehérjék emésztését.

Fogyókúrázzon rostokkal
Az elhízás egyik okozója lehet a rossz anyagcsere, ezért az emésztést segítő rostoknak a fentieken kívül az ideális testsúly megőrzésében vagy elérésében is szerepük van. Nem mellékes, hogy a rostok nem hizlalnak, azonban biztosítják a teltségérzetet, csökkentve ezzel az étvágyat.

Krumplis trükkök
A zöldség állítólag nem csak belsőleg, de kívülről is segíthet rajtunk, ha gondunk van az egészséggel.
pacsakute, 2019. január 23. szerda, 19:30
1/25
Képek, videók
Ecet-vercukorszint.jpg
cipello
2013. december 04. szerda, 16:47
a vércukorszint.jpg
sarkadykati
2011. november 07. hétfő, 08:29
Vércukorszint mérés
inoke
2009. november 25. szerda, 13:55
A magas-fenntartású lányo
cipello
2013. július 28. vasárnap, 15:47
kékszőlő
agnia
2008. október 07. kedd, 20:53
Vérnyomás csökkentésére.j
pacsakute
2013. február 20. szerda, 18:45
fontos a reggeli étkezés.
agica2004
2008. január 15. kedd, 13:28
szénhidrátok.jpg
sarkadykati
2013. május 21. kedd, 10:45
szénhidrátok.jpg
snbela44
2013. május 19. vasárnap, 05:49
szénhidrátok.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:26
reggeli ima0604_4.png
maroka
2020. június 04. csütörtök, 08:24
reggeli ima0604_2.png
maroka
2020. június 04. csütörtök, 08:23
reggeli ima0604.png
maroka
2020. június 04. csütörtök, 08:22
reggeli ima0604_3.png
maroka
2020. június 04. csütörtök, 08:21
reggeli dicséret0301.png
maroka
2020. június 04. csütörtök, 08:20
Címkék
szervezetben felgyülemlő, rostok által, sejtműködést segíti, egyszerű cukrok, krumpliban viszonylag, egészségünk helyreállításához, cukorbetegség kialakulásának, szervezetünk számára, szénhidrátok domináns, ideális testsúly, katekinek erősítik, narancs főleg, normális vércukorszint, rostok átalakulás, mediterrán diéta, emészthető szénhidrátok,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.