Belépés
2020. július 13. hétfő | 29. hét | 195. nap | 02:29 | Jenő
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Trianon 100 – Határtalanul gyógyuló sebek
bennünket, ahol mindenki a csomagja mögé állt. Jött a határőr meg a vámos, aki jobb esetben kipakoltatta a táskát, rosszabb esetben könyékig elmerült benne. A végeredmény pedig - miután a perselybevételt már megkapta, így semmit nem kockáztatott - pont úgy alakult, ahogy a közismert viccben: ha volt rajtunk sapka, az, ha nem volt, akkor meg az volt a baj. Édesanyámhoz érve a vámos a csomagban felfedezte a baráti családnak szánt, csempészárunak semmiféleképpen nem nevezhető ajándékot: három darab padlizsánt, ami az erdélyiek egyik kedvencének, a szegények ételének minősülő padlizsánkrém alapja. (Nem volt olyan borús időszak, amikor meg ne termett volna a kertekben, ne lett volna kapható a piacon.) Édesanyám sírva könyörgött a határőrnek, hogy engedjen át bennünket, ha kell, hát kidobja a padlizsánt itt helyben, de a válasza határozott volt: az egész buszt visszafordította.
Később Esztergomba jártam gimnáziumba, azután meg Budapestre egyetemre, így sokszor volt alkalmam átélni a határátkelés
maroka, 2020. június 04. csütörtök, 22:02
A padlizsán jótékony hatásairól
Három padlizsán egymás mellett, egymáson.
Már a veteményezéskor érdemes gondolni a padlizsánra. Az elültetendő zöldségek között szerepelhet, hiszen üde színfoltja lehet a kiskertnek ez a rendkívül egészséges zöldség.

A padlizsán nagyon sok rostot tartalmaz, azonban csak kevés kalória van benne, így ha valaki fogyni szeretne, mindenképpen illessze azt be az étrendjébe.

A padlizsán tele van antioxidáns vegyületekkel, amelyek az agysejtek membránjait védik, illetve segítenek a tápanyagok szállításában is. Mindemellett csökkentik a gyulladásokat, megnövelik a véráramlást, ami jelentősen képes a memória javítására.
A padlizsán olyan növényi vegyületeket tartalmaz, amelyek segítenek megállítani a csontritkulás folyamatát és még a csontsűrűség növelésében is aktívan részt vesznek. A padlizsán tele van vassal és kalciummal, vagyis két olyan alapvető ásványi anyaggal,
pacsakute, 2020. június 04. csütörtök, 00:14
Közkedvelt ételek jótékony egészségügyi hatásai
egészségének fenntartását is, hiszen megakadályozza, hogy a baktériumok a fogakhoz kötődjenek.

Edamame
Az edamame egy nagyon fiatal szójabab, amelyet még azelőtt leszednek, hogy a baboknak ideje lett volna megkeményedni. Hámozva vagy héjastul is kapható, friss vagy fagyasztott formában.

Az edamame jótékony egészségügyi hatásai között a vérnyomás megfelelő szinten tartása, a depresszió kezelése, a termékenység segítése és a csontritkulás megelőzése sorolhatóak fel.

Padlizsán
A padlizsán tojás alakjáról és erős lila színéről ismerhető fel.

Jótékony egészségügyi hatásai között a szív egészségének védelme, a megfelelő testsúly fenntartása, a vér koleszterin szintjének rendben tartása, és a rákmegelőző hatás sorolhatóak fel.

Lenmag
Az Amerikai Táplálkozásügyi Szövetség munkatársai szerint a lenmag “remek forrása annak a két zsírsavnak, amelyek elengedhetetlenek az emberi egészség fenntartása érdekében, ezek a linolénsav és az
pacsakute, 2020. május 20. szerda, 19:41
Oxálsav: hatások és mellékhatások
A spenót nagyon sok oxálsavat tartalmaz, de megtalálható még az étcsokoládéban is ez a vegyület, sőt még egyes zöldségekben, gyümölcsökben, diófélékben és néhány teljes kiőrlésű gabonafélében is. Az oxálsav kis mennyiségben nem okoz gondot, viszont nagyobb mennyiségben fogyasztva jelentősen megnöveli a vesekő kialakulásának a kockázatát.

Az oxalátok nem szolgáltatnak igazából különösebb hasznot a szervezet számára, vagyis nem egy szükséges és egy nélkülözhetetlen tápanyagról van szó. Nem beszélve arról, hogy még meg is akadályozhatja egyes tápanyagok felszívódását.

A túl sok oxálsav negatívan hat a szervezetre és annak normális működésében zavart is okozhat. A túl sok oxálsavban gazdag táplálék fogyasztása vesekő kialakulásához is vezethet. A vesekő pedig fájdalmat okozhat.

A túl sok oxálsav akár még húgyhólyagproblémákat is generálhat. Ha valakinek fibromyalgia
pacsakute, 2020. május 12. kedd, 22:25
Mérgező ételeink
érdekében alaposan főzd meg a vörösbabot. Ahhoz, hogy a főzésüket felgyorsítsd áztasd be őket, így sokkal könnyebben és gyorsabban tudnak majd megfőni. Semmiképpen ne nassoljunk meg nem főzött babokat.

Paradicsom
A paradicsom is szerepel a toxikus ételek listáján. A növényi részei solanint tartalmaznak, amely egy alkaloid, ami nagy adagban gastrointestinalis tüneteket, hallucinációkat, bénulást és halált is okozhat. Tehát semmiképpen ne fogyaszd el a paradicsom, burgonya, padlizsán leveleit és szárait. A zöld, éretlen burgonya sokkal több solanint tartalmaz, ezért javasoljuk, hogy mindenképp került azok fogyasztását.

Keserű mandula
Két féle különböző mandula fa létezik. Az édes mandula az a fajta amit előszeretettel fogyasztunk. A keserű mandula fája egy nagyon díszes, szép fa, de sajnos mérgező termése van. A keserű mandula tele van cianiddal, amely halálos méreg. Nyers, kezeletlen mandula vásárlása egyébként illegális. Sajnos azonban vadon nőnek, a két fa
pacsakute, 2020. május 07. csütörtök, 12:38
Öregedésgátlás - természetes táplálékokkal
Az öregedés egy természetes folyamat. Nem kell tartani tőle. Ha valaki egészséges életmódot folytat, biztos lehet benne, hogy kevesebb lesz az esélye a különféle testi, szellemi és mentális betegségeknek. Az öregedési folyamatokat nemcsak a testi betegségek gyorsíthatják meg, hanem az érzelmi jólét hiányát vagy annak alacsony szintjét is eredményezhetik.

A kutatások azt bizonyították be, hogy létezik egy olyan természetes, növényekben előforduló vegyület, amely akár meg is hosszabbíthatja az életünket. Ennek a vegyületnek nem más a neve, mint kvercetin.

A kvercetin a flavonoidok csoportjába tartozik. Ez a növényi pigment erős gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, de antioxidáns hatása is vitathatatlan. A kvercetin nemcsak a szervezetben kialakuló gyulladással harcol eredményesen, hanem segít megelőzni a szívbetegségeket, védelmet jelent az idegsejtek számára, javítja a memóriát és fokozza a tanulási képességeket. A memória és a tanulási képességek javulása pedig az olyan betegségek
pacsakute, 2020. február 03. hétfő, 22:31
MÉREGTELENÍTŐ ZÖLDSÉGEK Szervezetünkre rengeteg munka vár,
funkciót megtámogatnak, többek között az eliminációt és a szervezet méregtelenítését is.

Egyéb keresztesvirágú zöldséget is lehet használni a brokkoli mellett, hogy még hatékonyabbá váljon a méregtelenítés. Ez a zöldség lehet a kelbimbó, a káposzta vagy a vízitorma.

A zeller segít a gyulladás csökkentésében, elősegíti az emésztést és az eliminációt. Az uborka többnyire vízből áll. Támogatja az emésztőrendszer működését, amelynek nagy szerepe van a méregtelenítésben.

A padlizsán antioxidáns antociánokban gazdag, amelyek abban segítenek, hogy az epehólyag és a máj jobban teljesítsen.

Sokan azt gondolják, hogy a hagymafélékben megtalálható allicin segíti elő leginkább a méregtelenítő folyamatokat. Ebben azonban részt vesznek még a bioflavonoidok és a polifenolok is.

Forrás: https://gyogyszernelkul.com

SALAKTALANÍTÓ, REGENERÁLÓ DIÉTÁK ÉS AMBULÁNS LÉBÖJTKÚRÁK: 20/588-28-10,
70/422-44-39, www.balaicza.hu
Mire jó a léböjt?
koszegimarika, 2019. augusztus 09. péntek, 12:50
Isten patikája
bab

A vesebab segíti a vese működését és valóban úgy néz ki, mint egy vese.

Zeller, Kínai kel, Rebarbara

A zeller, a kínai kel és a rebarbara olyanok, mint a csontok. Ezek erősítik
a csontokat. A csontok 23 % szódát tartalmaznak . Ezek a zöldségek is 23 % szódát tartalmaznak. Ha nincs elég szóda az étrendedben, a szervezet kivonja a csontokból és emiatt csontjaid meggyengülnek. Ezek az ételek megerősítik a csontvázat.

Avocado

Az avokádó, a padlizsán és a körte segítik anyaméh és a méhnyak egészséges működését. Hasonlítanak is rájuk. A tudományos kutatások szerint, ha egy nő heti egy avokádót elfogyaszt, egyensúlyban tartja a hormonjait, megakadályozzák a nemkívánatos születési súlyt és megelőzik a méhnyakrákot.

Mennyire megalapozott ez? Pontosan 9 hónap kell, hogy az avokádó bimbóból érett gyümölccsé fejlődjön, több mint 14000 különböző élelem-alkotóelem található minden egyes gyümölcsben, a modern tudomány eddig csak 141 -et
klarika47, 2019. július 07. vasárnap, 07:28
Zsírcsökkentő diéta
napi legalább 2 adag gyümölcs
korlátlan mennyiségű nyers vagy párolt zöldség
egy kis csirkehús, marhahús vagy zöldség só nélkül megfőzve
gyógynövények és fűszerek

A sovány protein lehet:

bármilyen halféle vagy tenger gyümölcse
sovány marha-, borjú- vagy bárányhús
csirke- vagy pulykahús (bőr nélkül)
tofu
magas proteintartalmú savó por

Az elfogyasztott zöldség lehet:

spárga
padlizsán
bambuszrügy
fekete olívabogyó olaj nélkül
brokkoli
kelbimbó
káposzta
karfiol
saláta
uborka
zöldbab
gomba
hagyma
paprika
vörös cikória
spenót
paradicsom
kínai sulyom

Az elfogyasztott gyümölcs lehet:

földi szeder
fekete áfonya
cseresznye
vörösáfonya
grapefruit
narancs
nektarin
pacsakute, 2019. július 04. csütörtök, 17:18
Hogyan hatnak ránk az ízek – az ayurveda szerint?
megkülönböztetünk keserűt, savanyút, csípőset, fanyart, sósat és édeset, míg hatásuk szerint beszélhetünk meleg és hideg, könnyű és nehéz, valamint száraz és nedves ízekről. Ezen ízek különböző fiziológiai hatására alakult ki az a szokás, hogy egy étkezés alkalmával öt-hat féle étel kerül az ,,asztalra", így minden íz a megfelelő formában és sorrendben végezheti el a maga feladatát.

Vegyünk tehát egy átlagos indiai ebédet:

-elsőként mindig keserűt fogyasztanak (apróra vágott krumplit, vagy padlizsánt, vagy kínai tököt megpirítanak olajon, majd megszórják nímlevelekkel, ami kiengedve az illóolajakat, keserűvé teszi az ételt)

-másodikként savanyú következik (lehet sóska, spenót, citrusfélék vagy bármilyen savanyú növény), amit gyakran kombinálnak csípőssel (leggyakoribb csípős fűszerek a chili, gyömbér, fahéj, szegfűszeg és kardamon)

-majd a sós ételek következnek. különféle állagú ,,főzelékek". száraz, lédús és gazdagon olajosak.

-ezután jöhet a fanyar
pacsakute, 2019. február 20. szerda, 22:10
A kiégés (burnout ) szindróma és a teendők
az elmét, biztositva a mély alvást.

- Flavonoidokban gazdag növények : áfonya, szeder, meggy, szamóca, csokoládé, vörösbor, tea. A flavonoid védi a sejteket a környezeti ártalmaktól, memóriaserkentő hatású és segítséget nyújt agyér-elzáródás megelőzésében.

- Triptofán - megtalálható a fehérjében gazdag élelmiszerekben: csokoládé, paradicsom, zab, szárított datolya, tej, joghurt, túró, vörös húsok, tojás, baromfi, szezámmag, csicseriborsó, olajos magvak, padlizsán. A triptofán szintén a szerotonin előnyaga. Segít a koncentrációzavar, csüggedés, szorongás, alvászavar, nyugtalanság megelőzésében, mert triptofán nélkül az idegrendszer nem tud pihenni, ami rontja a teljesítményét.

- Rhodiola rosea - fokozza a szervezet stressztűrő képességét. Mint különleges adaptogén, a Rhodiola rosea a civilizációs betegségek, a növekvő stressz és a csökkent immunitás tökéletes ellenszere. Egyik legfontosabb szerepe a stressz módosításában az, hogy visszaállítja
pacsakute, 2019. február 03. vasárnap, 10:20
Közismert ételeink jótékony hatásai
fenntartását is, hiszen megakadályozza, hogy a baktériumok a fogakhoz kötődjenek.

Edamame

Az edamame egy nagyon fiatal szójabab, amelyet még azelőtt leszednek, hogy a baboknak ideje lett volna megkeményedni. Hámozva vagy héjastul is kapható, friss vagy fagyasztott formában.

Az edamame jótékony egészségügyi hatásai között a vérnyomás megfelelő szinten tartása, a depresszió kezelése, a termékenység segítése és a csontritkulás megelőzése sorolhatóak fel.

Padlizsán
A padlizsán tojás alakjáról és erős lila színéről ismerhető fel.

Jótékony egészségügyi hatásai között a szív egészségének védelme, a megfelelő testsúly fenntartása, a vér koleszterin szintjének rendben tartása, és a rákmegelőző hatás sorolhatóak fel.

Lenmag
Az Amerikai Táplálkozásügyi Szövetség munkatársai szerint a lenmag “remek forrása annak a két zsírsavnak, amelyek elengedhetetlenek az emberi egészség fenntartása érdekében, ezek a linolénsav és az
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 22:00
1/49
Képek, videók
2011.határtalanul 053.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:18
2011.határtalanul 052.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:18
2011.határtalanul 051.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:18
2011.határtalanul 050.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:17
2011.határtalanul 049.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:17
2011.határtalanul 048.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:17
2011.határtalanul 047.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:17
2011.határtalanul 046.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:16
2011.határtalanul 045.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:16
2011.határtalanul 044.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:16
2011.határtalanul 043.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:16
2011.határtalanul 042.jpg
hugimama
2011. november 09. szerda, 15:15
Esztergomban
orban47
2017. április 07. péntek, 16:22
úton Esztergomba
orban47
2013. december 02. hétfő, 07:22
Helyijáratok Esztergomban
nacsa66
2012. július 21. szombat, 19:50
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.