Belépés
2019. június 25. kedd | 26. hét | 176. nap | 09:53 | Vilmos
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A B2 vitaminról
Koenzim, vízben oldódó vitamin. A B2-vitamin, más néven riboflavin kulcsfontosságú a sejtek oxigént igénylő folyamataihoz, nélkülözhetetlen a zsírok, fehérjék, szénhidrátok anyagcseréjéhez, vagyis az energianyeréshez.

A szervezetben B2-vitamin nélkül semmi sem működik. Ez a vitamin a tiaminhoz (B1 vitamin) hasonlóan, szervezetünk energia-felszabadító folyamataira hat.

Minden sejtünk légzési láncában zajló folyamat életfontosságú eleme a B2-vitamin. Fontos a vörösvérsejtek képzésében és lebontásában. Segíti a máj méregtelenítő funkcióját.

A B2-vitamin felnőttek számára többek között az egészséges bőr és köröm megőrzésében fontos, de a látásra is kedvező hatással van. A fáradt szem megnyugtatására kifejezetten alkalmas. Feltehetően fényvédő képességgel is rendelkezik, ezért a szürkületi látáshoz nélkülözhetetlen. Akinek szürkületkor gondja van a látásával, annak érdemes lehet növelnie a B2 vitamin (és A vitamin) bevitelét.

A riboflavin gyermekkorban is kiemelten
pacsakute, 2019. május 23. csütörtök, 22:21
B1 vitaminról
A gyakran jelentéktelennek tartott, de ugyanakkor a B-vitamin csoport kulcsfontosságú tagját, a tiamint B1-vitaminnak is nevezik, mivel a B-vitaminok közül elsőként ezt fedezték fel.

A B1 vitamin a vízben oldódó vitaminok családjába tartozik (ez fontos, mert ellentétben a zsírban oldódó vitaminokkal, a vízben oldhatókat nem lehet túladagolni). Alapvetően hőérzékeny vitamin.

Biológiai szerepét tekintve elsősorban az idegrendszer energiaellátásában játszik nagyon fontos szerepet, de a szénhidrát anyagcsere folyamataiban is nélkülözhetetlen, mint koenzim, éppen ezért szükségletének mértéke összefügg a szénhidrátbevitellel.

Számos betegség kezelését - mint például az Alzheimer-kór, hasmenés, székrekedés, diabetes, szívbetegségek, mentális betegségek, idegi eredetű fájdalmak, hányinger, stressz, emésztési zavar - B1-vitamin-pótlással egészítik ki. Lételeme az idegrendszer energiaellátásának.

Milyen tünetek jelentkezhetnek hiánya
pacsakute, 2019. május 23. csütörtök, 17:21
Zsír és egészség: a “jó zsírok” szerepe
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.
Zsír és egészség: a jó zsírok szerepe

Agy: Az agyunk a legzsírosabb szervünk.
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin nevű hormon
irmus, 2018. július 21. szombat, 10:24
Tallóztam
nélkül.
Tízórai: 15-20 mandula.
Ebéd: salátalevélbe töltött paradicsom, avokádó, füstölt csirkemell kicsit csípős fűszerezéssel.
Uzsonna: uborka- és répacsíkok, zsírszegény hummusszal.
Vacsora: csirke vagy sovány marhahús sok zöldséggel pirítva, kicsi szójaszósszal meglocsolva.
Italok: zöld tea, fekete kávé, sok-sok víz citromszeletekkel.

Casey öt étkezésre osztotta fel a napját, így sosem zuhan le a vércukorszintje. Az étrend zöldségekben, olajos magvakban, minőségi fehérjeforrásokban gazdag, így jól biztosítja számára - fogyókúra alatt is - a szükséges tápanyagokat.

Ami az edzéseket illeti, Casey kardió és súlyzós edzéseket váltogat. Amikor erősít, igyekszik egy-egy izomcsoport helyett mindent megdolgoztatni, hogy maximális zsírégető hatást érjen el. Noha otthon is szívesen mozog, legalább heti néhány alkalommal alakformáló, csoportos edzéseken is részt vesz, mert ezek szórakoztató frissességet csempésznek a tréningbe. A pihenőnapokat a
horvathnemagdi, 2018. június 03. vasárnap, 11:30
Pellagra és megelőzése
A pellagra nevű betegséget a B3-vitamin, vagyis a niacin hiánya okozza. Az olasz ,,pelle" és ,,agra" szavakból ered, ami annyit jelent, hogy durva bőr, hiszen ennek a betegségnek az egyik legjellemzőbb tünete a bőr kóros elváltozása. A pellagrát nem csupán a niacinhiány váltja ki, hanem a triptofán nevű aminosav hiánya is okozhatja. Ez a betegség legfőképpen Indiában és Dél-Afrikában elterjedt, itt is csak azokon a területeken, ahol főként kukoricát fogyasztanak az emberek. A kukorica csak kevés B3-vitamint és triptofánt tartalmaz. A kukoricában lévő niacin kötött formában van jelen, ami megakadályozza, hogy a tápcsatornából felszívódjon, triptofántartalma pedig elenyésző.

A betegség tüneteit a 18. században jegyezték le először, de igazából ekkor még nem tudták megmondani az orvosok sem, hogy mi a betegség kiváltó oka. A páciensnek általában azt javasolták, hogy a megerősödése érdekében költözzön el egy kis időre. A beteg, mivel más táplálékot fogyasztott ezen idő alatt,
pacsakute, 2018. április 08. vasárnap, 14:44
Nagyanyáink még tudták: a dióféléket felhasználás előtt
lencséről mindenki tudja, hogy be kell áztatni. Áztatjuk a mazsolát is, mielőtt bekeverjük az ételbe. Ugyanígy be kell áztatni a héjas olajos magvakat, mert ezzel lényegében aktiváljuk őket a szervezetünk számára.

Miért jó?

Az áztatás során a magvak és diófélék elindulnak a kicsírázáshoz vezető folyamaton, és lebomlik a fitinsav tartalmuk. A fitinsav egy olyan enzim, ami gátolja a magvakat az idő előtti kicsírázásban, és a felszívódást is gátolja!
Az áztatást követően így a magvakban lévő, és szervezetünk számára fontos tápanyagokat az emésztés során megfelelően tudjuk majd hasznosítani.

Ajánlott áztatási idő:

- dió: 4-8 óra
- mandula: 8-12 óra
- mogyoró: 8 óra
- lenmag 6 óra
- makadámdió: 4 óra
- kesudió: 3-6 óra
Áztatás folyamata:

- Folyóvíz alatt mosd meg a magot.
- Öntsd egy öblösebb tálba és töltsd fel annyi vízzel, hogy ellepje.
- Takard le egy konyharuhával.
- Várd ki az előírt időt. Ha sokáig kell
pacsakute, 2018. március 03. szombat, 21:20
Ásványi anyagok a szervezet számára
képesek.

Az egyik ilyen fontos, a szervezetünk számára nélkülözhetetlen ásványi anyag a kálium, amely elsősorban a megfelelő izom- és idegműködést képes biztosítani. Káliumot a legtöbb gyümölcs tartalmaz, de legnagyobb mennyiségben a banánban, az aszalt szilvában, a mazsolában és a sárgadinnyében van jelen. Kálium ezeken kívül van még a tejtermékekben, a burgonyában, a sovány húsokban, a szárnyasokban, a dióban, a száraz babban, a lencsében, a spenótban, a szójában, a mogyoróban, a mandulában, a magvakban, a gombában, az élesztőben, a paradicsomban és a citrusfélékben. Megtalálható azonban még a tormában, az édesköményben, a petrezselyemben, a vadzellerben, a kaporban, a rozmaringban, a borsmentában, a korianderben, az Aloe verában, a pitypangban és a csipkebogyóban is.

Klórtartalmú táplálékok: húsfélék, halak, kiváltképp a szardínia, az olajbogyó, a tengeri moszat és a savanyú káposzta.

A fogak és csontok egészségéért felelős és az izom-összehúzódást biztosító magnézium
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:29
Ez fog történni
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.
Zsír és egészség: a “jó zsírok" szerepe

Agy: Az agyunk a “legzsírosabb szervünk".
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin
horvathnemagdi, 2018. január 25. csütörtök, 05:51
Nagyanyáink még tudták - diófélék áztatása
és a lencséről mindenki tudja, hogy be kell áztatni. Áztatjuk a mazsolát is, mielőtt bekeverjük az ételbe. Ugyanígy be kell áztatni a héjas olajos magvakat, mert ezzel lényegében aktiváljuk őket a szervezetünk számára.

Miért jó?
Az áztatás során a magvak és diófélék elindulnak a kicsírázáshoz vezető folyamaton, és lebomlik a fitinsav tartalmuk. A fitinsav egy olyan enzim, ami gátolja a magvakat az idő előtti kicsírázásban, és a felszívódást is gátolja!
Az áztatást követően így a magvakban lévő, és szervezetünk számára fontos tápanyagokat az emésztés során megfelelően tudjuk majd hasznosítani.


Ajánlott áztatási idő:
dió: 4-8 óra
mandula: 8-12 óra
mogyoró: 8 óra
lenmag 6 óra
makadámdió: 4 óra
kesudió: 3-6 óra

Az áztatás folyamata:
Folyóvíz alatt mossuk meg a magot.
Öntsük egy öblösebb tálba és töltsük fel
pacsakute, 2017. augusztus 31. csütörtök, 17:51
Ha visszatérsz a disznózsírra meglepő dolgokat tapasztalsz m
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.

Zsír és egészség: a jó zsírok szerepe

Agy: Az agyunk a legzsírosabb szervünk.
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin nevű hormon
irmus, 2017. augusztus 23. szerda, 17:19
Tallóztam
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.
Zsír és egészség: a “jó zsírok" szerepe

Agy:

Az agyunk a “legzsírosabb szervünk".
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul
horvathnemagdi, 2017. augusztus 21. hétfő, 16:32
Ötletek a konyhába.
mint a disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben. Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna. Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Zsír és egészség: a "jó zsírok" szerepe

Agy: Az agyunk a "legzsírosabb szervünk".
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin nevű hormon szinten tartásához és az agyidegek hatékonyabb működéséhez. Ezek által szerepet játszik a depresszió elleni küzdelemben. Együnk Omega-3 tartalmú ételeket!
Sejtfal: A Sejtj falak külső részét zsírmolekulák alkotják.
Jobb
piroska0101, 2017. június 05. hétfő, 14:07
1/9
Képek, videók
vitaminregg.jpg
cappuccinooo
2012. február 10. péntek, 07:45
USA-Oxigénház.jpg
pacsakute
2014. június 26. csütörtök, 17:18
a viz oxigénezö.JPG
wob
2011. november 23. szerda, 15:24
Oxigénes víz-szifon..jpg
rozsmalom
2010. augusztus 06. péntek, 07:51
oxigén
oella
2007. július 05. csütörtök, 17:29
oxigén.jpg
cinci0616
2007. július 04. szerda, 22:29
én oxigén nélkül
fagila
2007. február 04. vasárnap, 10:10
szervezetunk-teli-vita min
snbela44
2013. január 15. kedd, 15:05
szervezetunk-teli-vita min
sarkadykati
2013. január 13. vasárnap, 13:03
Pécsi képzésen
sadrienn
2007. július 21. szombat, 15:17
Képzésen Kaposváron 2006.
sadrienn
2007. július 21. szombat, 15:04
Falugondnokok képzésen
mtfsz
2007. június 26. kedd, 18:32
fáradt szemek.jpg
angyalboszi
2009. október 09. péntek, 17:54
Fáradt szemek.jpg
ujjozsef
2009. március 08. vasárnap, 19:58
Címkék
niacinhiány váltja, egyik legjellemzőbb, szervezetünk számára, agyidegek hatékonyabb, legzsírosabb szervünk, olyan enzim, depresszió elleni, betegség kiváltó, megfelelő mennyiségű, száraz babban, áztatás során, vízben oldhatókat, zsírban sült, lencséről mindenki, aszalt szilvában, dióféléket felhasználás,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.