Belépés
2019. szeptember 23. hétfő | 39. hét | 266. nap | 15:33 | Tekla
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Együnk több rostos élelmiszert
krémes, zöld húsa nem csak tele van egészséges, telítetlen zsírsavval, de rengeteg benne a rost is. Egy fél avokádóban 5 gramm rost van. Segíti a szív egészséges működését, valamint hozzájárul a minőségi tápanyagbevitelhez. Fogyaszthatod az avokádót vaj helyett vagy használhatod salátákra, és egyéb főételekhez.

Jegyezd meg: az avokádó gazdag telítetlen sírsavban és rostban. Egészséges helyettesítője lehet más zsírféléknek.

9. Nassolj magokat vagy használd receptekben
Az olajos magvakban fehérje, zsír és rost található. Körülbelül 30 gramm mandula 3 gramm rostot tartalmaz. A telítetlen zsírok, magnézium és E-vitamin szintén megtalálható benne. Mi több, a mogyorók és egyéb magok sokoldalú ételek. Öntartósítóak és igen gazdagak tápanyagokban, így ideális nassolni való, ami mindig kéznél van. Használhatod receptekben, hogy extra rostot és tápanyagot adj az ételekhez.

Jegyezd meg: Az olajos magvakban fehérje, zsír és rost van. Tökéletes nassolni való vagy recept-kiegészítő
lovaszmarika, 2019. július 16. kedd, 16:15
A B2 vitaminról
Koenzim, vízben oldódó vitamin. A B2-vitamin, más néven riboflavin kulcsfontosságú a sejtek oxigént igénylő folyamataihoz, nélkülözhetetlen a zsírok, fehérjék, szénhidrátok anyagcseréjéhez, vagyis az energianyeréshez.

A szervezetben B2-vitamin nélkül semmi sem működik. Ez a vitamin a tiaminhoz (B1 vitamin) hasonlóan, szervezetünk energia-felszabadító folyamataira hat.

Minden sejtünk légzési láncában zajló folyamat életfontosságú eleme a B2-vitamin. Fontos a vörösvérsejtek képzésében és lebontásában. Segíti a máj méregtelenítő funkcióját.

A B2-vitamin felnőttek számára többek között az egészséges bőr és köröm megőrzésében fontos, de a látásra is kedvező hatással van. A fáradt szem megnyugtatására kifejezetten alkalmas. Feltehetően fényvédő képességgel is rendelkezik, ezért a szürkületi látáshoz nélkülözhetetlen. Akinek szürkületkor gondja van a látásával, annak érdemes lehet növelnie a B2 vitamin (és A vitamin) bevitelét.

A riboflavin gyermekkorban is kiemelten
pacsakute, 2019. május 23. csütörtök, 22:21
B1 vitaminról
A gyakran jelentéktelennek tartott, de ugyanakkor a B-vitamin csoport kulcsfontosságú tagját, a tiamint B1-vitaminnak is nevezik, mivel a B-vitaminok közül elsőként ezt fedezték fel.

A B1 vitamin a vízben oldódó vitaminok családjába tartozik (ez fontos, mert ellentétben a zsírban oldódó vitaminokkal, a vízben oldhatókat nem lehet túladagolni). Alapvetően hőérzékeny vitamin.

Biológiai szerepét tekintve elsősorban az idegrendszer energiaellátásában játszik nagyon fontos szerepet, de a szénhidrát anyagcsere folyamataiban is nélkülözhetetlen, mint koenzim, éppen ezért szükségletének mértéke összefügg a szénhidrátbevitellel.

Számos betegség kezelését - mint például az Alzheimer-kór, hasmenés, székrekedés, diabetes, szívbetegségek, mentális betegségek, idegi eredetű fájdalmak, hányinger, stressz, emésztési zavar - B1-vitamin-pótlással egészítik ki. Lételeme az idegrendszer energiaellátásának.

Milyen tünetek jelentkezhetnek hiánya
pacsakute, 2019. május 23. csütörtök, 17:21
Zsír és egészség: a “jó zsírok” szerepe
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.
Zsír és egészség: a jó zsírok szerepe

Agy: Az agyunk a legzsírosabb szervünk.
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin nevű hormon
irmus, 2018. július 21. szombat, 10:24
Tallóztam
nélkül.
Tízórai: 15-20 mandula.
Ebéd: salátalevélbe töltött paradicsom, avokádó, füstölt csirkemell kicsit csípős fűszerezéssel.
Uzsonna: uborka- és répacsíkok, zsírszegény hummusszal.
Vacsora: csirke vagy sovány marhahús sok zöldséggel pirítva, kicsi szójaszósszal meglocsolva.
Italok: zöld tea, fekete kávé, sok-sok víz citromszeletekkel.

Casey öt étkezésre osztotta fel a napját, így sosem zuhan le a vércukorszintje. Az étrend zöldségekben, olajos magvakban, minőségi fehérjeforrásokban gazdag, így jól biztosítja számára - fogyókúra alatt is - a szükséges tápanyagokat.

Ami az edzéseket illeti, Casey kardió és súlyzós edzéseket váltogat. Amikor erősít, igyekszik egy-egy izomcsoport helyett mindent megdolgoztatni, hogy maximális zsírégető hatást érjen el. Noha otthon is szívesen mozog, legalább heti néhány alkalommal alakformáló, csoportos edzéseken is részt vesz, mert ezek szórakoztató frissességet csempésznek a tréningbe. A pihenőnapokat a
horvathnemagdi, 2018. június 03. vasárnap, 11:30
Pellagra és megelőzése
A pellagra nevű betegséget a B3-vitamin, vagyis a niacin hiánya okozza. Az olasz ,,pelle" és ,,agra" szavakból ered, ami annyit jelent, hogy durva bőr, hiszen ennek a betegségnek az egyik legjellemzőbb tünete a bőr kóros elváltozása. A pellagrát nem csupán a niacinhiány váltja ki, hanem a triptofán nevű aminosav hiánya is okozhatja. Ez a betegség legfőképpen Indiában és Dél-Afrikában elterjedt, itt is csak azokon a területeken, ahol főként kukoricát fogyasztanak az emberek. A kukorica csak kevés B3-vitamint és triptofánt tartalmaz. A kukoricában lévő niacin kötött formában van jelen, ami megakadályozza, hogy a tápcsatornából felszívódjon, triptofántartalma pedig elenyésző.

A betegség tüneteit a 18. században jegyezték le először, de igazából ekkor még nem tudták megmondani az orvosok sem, hogy mi a betegség kiváltó oka. A páciensnek általában azt javasolták, hogy a megerősödése érdekében költözzön el egy kis időre. A beteg, mivel más táplálékot fogyasztott ezen idő alatt,
pacsakute, 2018. április 08. vasárnap, 14:44
Nagyanyáink még tudták: a dióféléket felhasználás előtt
lencséről mindenki tudja, hogy be kell áztatni. Áztatjuk a mazsolát is, mielőtt bekeverjük az ételbe. Ugyanígy be kell áztatni a héjas olajos magvakat, mert ezzel lényegében aktiváljuk őket a szervezetünk számára.

Miért jó?

Az áztatás során a magvak és diófélék elindulnak a kicsírázáshoz vezető folyamaton, és lebomlik a fitinsav tartalmuk. A fitinsav egy olyan enzim, ami gátolja a magvakat az idő előtti kicsírázásban, és a felszívódást is gátolja!
Az áztatást követően így a magvakban lévő, és szervezetünk számára fontos tápanyagokat az emésztés során megfelelően tudjuk majd hasznosítani.

Ajánlott áztatási idő:

- dió: 4-8 óra
- mandula: 8-12 óra
- mogyoró: 8 óra
- lenmag 6 óra
- makadámdió: 4 óra
- kesudió: 3-6 óra
Áztatás folyamata:

- Folyóvíz alatt mosd meg a magot.
- Öntsd egy öblösebb tálba és töltsd fel annyi vízzel, hogy ellepje.
- Takard le egy konyharuhával.
- Várd ki az előírt időt. Ha sokáig kell
pacsakute, 2018. március 03. szombat, 21:20
Ásványi anyagok a szervezet számára
képesek.

Az egyik ilyen fontos, a szervezetünk számára nélkülözhetetlen ásványi anyag a kálium, amely elsősorban a megfelelő izom- és idegműködést képes biztosítani. Káliumot a legtöbb gyümölcs tartalmaz, de legnagyobb mennyiségben a banánban, az aszalt szilvában, a mazsolában és a sárgadinnyében van jelen. Kálium ezeken kívül van még a tejtermékekben, a burgonyában, a sovány húsokban, a szárnyasokban, a dióban, a száraz babban, a lencsében, a spenótban, a szójában, a mogyoróban, a mandulában, a magvakban, a gombában, az élesztőben, a paradicsomban és a citrusfélékben. Megtalálható azonban még a tormában, az édesköményben, a petrezselyemben, a vadzellerben, a kaporban, a rozmaringban, a borsmentában, a korianderben, az Aloe verában, a pitypangban és a csipkebogyóban is.

Klórtartalmú táplálékok: húsfélék, halak, kiváltképp a szardínia, az olajbogyó, a tengeri moszat és a savanyú káposzta.

A fogak és csontok egészségéért felelős és az izom-összehúzódást biztosító magnézium
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:29
Ez fog történni
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.
Zsír és egészség: a “jó zsírok" szerepe

Agy: Az agyunk a “legzsírosabb szervünk".
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin
horvathnemagdi, 2018. január 25. csütörtök, 05:51
Nagyanyáink még tudták - diófélék áztatása
és a lencséről mindenki tudja, hogy be kell áztatni. Áztatjuk a mazsolát is, mielőtt bekeverjük az ételbe. Ugyanígy be kell áztatni a héjas olajos magvakat, mert ezzel lényegében aktiváljuk őket a szervezetünk számára.

Miért jó?
Az áztatás során a magvak és diófélék elindulnak a kicsírázáshoz vezető folyamaton, és lebomlik a fitinsav tartalmuk. A fitinsav egy olyan enzim, ami gátolja a magvakat az idő előtti kicsírázásban, és a felszívódást is gátolja!
Az áztatást követően így a magvakban lévő, és szervezetünk számára fontos tápanyagokat az emésztés során megfelelően tudjuk majd hasznosítani.


Ajánlott áztatási idő:
dió: 4-8 óra
mandula: 8-12 óra
mogyoró: 8 óra
lenmag 6 óra
makadámdió: 4 óra
kesudió: 3-6 óra

Az áztatás folyamata:
Folyóvíz alatt mossuk meg a magot.
Öntsük egy öblösebb tálba és töltsük fel
pacsakute, 2017. augusztus 31. csütörtök, 17:51
Ha visszatérsz a disznózsírra meglepő dolgokat tapasztalsz m
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.

Zsír és egészség: a jó zsírok szerepe

Agy: Az agyunk a legzsírosabb szervünk.
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin nevű hormon
irmus, 2017. augusztus 23. szerda, 17:19
Tallóztam
disznózsír, sokan kényelemből is használják szívesebben.
Azt azonban senki nem vitatja, hogy a zsírban sült ételek, húsok, de még a sült krumpli is sokkal finomabbak az olajos ízű kosztnál. A tömény, olajban sült lángosok, krumpli jóval nehezebben emészthetők, mintha zsírban készültek volna.
Az az elmélet is megdőlt, hogy a zsírszegény étrend kímélőbb, ugyanis az agynak, az emésztésnek, a szívnek szüksége van zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.
Zsír és egészség: a “jó zsírok" szerepe

Agy:

Az agyunk a “legzsírosabb szervünk".
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul
horvathnemagdi, 2017. augusztus 21. hétfő, 16:32
1/9
Képek, videók
Cinkben gazdag élelmiszer
pacsakute
2019. május 05. vasárnap, 19:33
élelmiszer gyűjtés1126.jp
maroka
2018. november 26. hétfő, 17:38
élelmiszergi.jpg
maroka
2015. május 16. szombat, 23:41
Élelmiszer lánc...jpg
farkas1945
2013. november 11. hétfő, 18:20
élelmiszerek kezelése
lacipecsenye
2013. április 16. kedd, 11:54
élelmiszerek éfakulcsa.jp
dnemethk
2013. február 16. szombat, 23:05
génkezelt élelmiszerek.jp
dnemethk
2012. július 22. vasárnap, 22:15
Alapvető élelmiszerek.jpg
pazpeti
2008. december 02. kedd, 23:56
Unicarm-elelmiszer uzlet
margareta51
2007. december 25. kedd, 13:40
alapvető élelmiszerek
magdaseppa
2007. november 12. hétfő, 10:07
Egészséges tavaszi táplál
pacsakute
2019. március 14. csütörtök, 13:12
Egészséges tápanyagok.jpg
pacsakute
2019. február 28. csütörtök, 20:09
Egészséges vitamin tál
pacsakute
2019. január 13. vasárnap, 01:02
Egészséges táplálékok.jpg
pacsakute
2019. január 11. péntek, 11:49
Egészséges életmód alapel
pacsakute
2018. április 24. kedd, 21:25
Címkék
tengeri moszat, betegség tüneteit, fáradt szem, szénhidrát anyagcsere, száraz babban, betegség kiváltó, áztatás folyamata, megerősödése érdekében, zsírszegény étrend, szürkületi látáshoz, betegség legfőképpen, páciensnek általában, zsírban oldódó, niacinhiány váltja, sült krumpli, savanyú káposzta,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.