Belépés
2020. január 21. kedd | 4. hét | 21. nap | 12:40 | Ágnes
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Agyunk egészségéért - memória javítók
Az agy egészségének megőrzése egyszerűen
Világszerte egyre több ember szenved Alzheimer-kórban. A betegség legnagyobb kockázati tényezője az életkor, ami egyre csak növekszik 65 éves kor fölött. Az Alzheimer-kór azonban a fiatalabbakat is érintheti. Genetikai tényezők is szerepet játszanak a betegség kialakulásában, de a betegséget kiválthatja egy fejet ért trauma, agyrázkódás, de még kardiovaszkuláris betegség is oka lehet ennek a betegségnek.

Nagyon fontos, hogy mindent tegyünk meg a betegség kialakulása ellen. Hiszen életünk során kialakíthatunk olyan életmódot, amellyel jelentősen csökkenthetjük a betegség kialakulásának kockázatát.

Mit tehetünk, hogy minimalizáljuk az Alzheimer-kór kialakulását? A rendszeres testedzés sokat segíthet a megelőzésben, de az is, ha elkerüljük az ülő, inaktív életmódot, ha egészségesen táplálkozunk. Sokat tehetünk
pacsakute, 2019. október 26. szombat, 23:25
Magnéziumtartalmú ételek
kiegyensúlyozott hormonháztartás, az egészséges idegrendszer megteremtésében.

Fedezze fel, milyen természetes magnézium tartalmú ételek elérhetőek Öntől egy karnyújtásnyira!

MAGNÉZIUMFORRÁSOK TOPLISTÁJA - AZ 5 LEGHASZNOSABB TERMÉSZETES MAGNÉZIUMFORRÁS
Miben van magnézium? Rengeteg természetes magnéziumforrás létezik, amelyeket az élelmiszercsoportok szerint rangsorolhatunk. Magnéziumban gazdag élelmiszernek alapvetően öt csoportot nevezhetünk: a zöldségek és gyümölcsök többségét, az olajos magvakat, a teljes kiőrlésű gabonaféléket, a hüvelyeseket és a számos halfélét.

MAGAS MAGNÉZIUMTARTALMÚ ÉTELEK 1: ZÖLD LEVELES ZÖLDSÉGEK ÉS GYÜMÖLCSÖK
Köztudott, hogy a zöldségek és gyümölcsök színe gyakran tanúskodik a bennük lévő ásványi anyagok mértékéről. A klorofillban gazdag, sötétzöld színű növények, mint az avokádó, spenót, sóska, vagy a búzafűlé nemcsak, hogy nagyon szépek és vonzzák a tekintetet, de magnéziumban kimagaslóan gazdag élelmiszerek is egyben. A
pacsakute, 2019. október 01. kedd, 10:32
Regenor diéta
evőkanálnyi) hogy kinyíljon a Fater Papilla, s beinduljon az epeműködés, beinduljanak azon enzimek, hormonok termelődése, amelyek a betegségek elmulasztásában, a fogyásban segítenek.

A RegEnor kúra ideje alatt tilos fogysztani:

édességet, süteményt
alkoholt

cukrot, cukorféléket, mézet

ecetes vagy erjesztett savanyúságokat

tejet, tejterméket (kefír, joghurt, sajt, vaj, tejföl, stb.)

gyümölcsöt, gyümölcsleveket, üdítőket

olajat, olajos magvakat, margarint

Kenyeret csak pirítva használjon, de ne égesse meg! Így lehet fehér kenyér is, csak az élesztő gombákat kell minimalizálni benne a pirítással.

Kerülje a mesterséges anyagokat, tartalmazó élelmiszereket!

A felvágottakban rengeteg a tartósítószer, a tejszármazék, v. olajos magvak, cukrok (glükóz) tartalma!
Inkább hentestől vásároljon, s kérdezzen rá a beszerzési forrásra.
Halakat ehet (minél zsírosabbat), csak zsírban süsse
faciendum, 2019. augusztus 21. szerda, 20:41
Jó tudni - az egészségünkért
káliumban, ráadásul igen kevés nátrium társul a magas káliumtartalomhoz. ( A banán esetén ez az arány 440:1, a narancsnál 260:1, sárgarépánál 75:1 stb.) Kiemelkedő káliumtartalommal rendelkezik az alapvető zöldségek közül a burgonya és a paradicsom (340 ill. 240mg /100g), a gyümölcsök közül pedig a banán és a narancs (500 és 255 mg). Igaz, vannak élelmiszerek, amelyek még ennél is jóval több káliumot tartalmaznak, pl: szója (1945mg), szárazbab(1120mg), sárgaborsó(1210mg), lencse(1150mg). De jó forrásai még az olajos magvak (dió:1710mg), a húsok és a halak is, a rizs 103, a csirkehús 360, a marhahús 100, a tonhal pedig 190 milligrammot tartalmaz 100 grammonként.

Figyelmeztetések, mellékhatások

Veseelégtelenségben szenvedőknek tilos orvosi felügyelet nélkül káliumkészítményt fogyasztani!

Aki ACE-gátló vérnyomáscsökkentőt szed (benazepril, captopril, enalapril, fosinopril, lisinopril, moexipril, perindopril, quinapril, ramipril, trandolapril), annak csak folyamatos orvosi
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:11
Hasi hízás
mennyiségét.

A keresztesvirágú zöldségek, mint a karfiol, a brokkoli és a kelbimbó, nemcsak egészségesek és finomak, de rostokban is gazdagok. Állatkísérletek bizonyítják, hogy a kelbimbó kivonat emeli a méregtelenítő enzimek szintjét, és megvédi a májat a károsodástól. Ezt a hatását nem veszíti el a főzés során sem. Elzsírosodott májú embereken végzett kísérletek azt mutatják, hogy a jótékony növényi összetevőknek köszönhetően a kelbimbó javítja a májenzimek szintjét a vérképben. Májvédő zsírok Az olajos magvak egészséges zsírokban, tápanyagokban és E-vitaminban gazdagok, ennek az összetételnek köszönhetően kifejezetten jót tesznek a szívnek és a májnak. Egy hat hónapot felölelő kutatás azt állapította meg, hogy az olajos magvak fogyasztása hat hónap alatt javítja az elzsírosodott májú alanyok májenzim szintjeit.

Az olajos halak, mint a szardínia és a lazac, gazdagok omega-3 zsírsavakban, melyek jót tesznek a szívednek és a májadnak is. Tanulmányok bizonyítják, hogy ezek a zsírsavak
klarika47, 2019. június 29. szombat, 16:24
Amiért olyan egészséges a halolaj :
A halolaj egyike a leggyakrabban fogyasztott étrend-kiegészítőknek. A halolaj omega-3 zsírsavakban gazdag, melyek nagyon fontosak az egészségre nézve. A halolaj a hal ,,szövetéből" kivont zsír vagy olaj. Általában olajos halakból, heringből, tonhalból, szardellából és makrélából származik.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) hetente egy-két adag hal fogyasztását javasolja. Ez azért van így, mert a halakban lévő omega -3 zsírsavak sok egészségügyi előnnyel járnak, beleértve számos betegség elleni védelmet is.

A halolaj nemcsak omega zsírsavakban bővelkedik, de A- és D-vitamint is tartalmaz. A főbb omega-3 zsírsavak típusai az EPA és a DHA, míg a növényekben található omeg-3 zsírsavak többnyire csak alfa-linolén-savat, azaz ALA-t tartalmaznak. Habár az ALA is egy esszenciális zsírsav, az EPA és a DHA sokkal több egészségügyi előnnyel rendelkezik.

A szívbetegség szerte a világon a halálozás egyik legfőbb oka. A tanulmányok azt mutatják, hogy akik sok halat
pacsakute, 2019. június 22. szombat, 23:33
Cinkben gazdag élelmiszerek
több zsírt veszítettek, és csökkent a súlyuk, valamint javultak a trigliceiridértékeik is.

A cinkben gazdag ételek fogyasztása azért is ajánlott különösen a fogyókúra során, mert többségük sok fehérjét tartalmaz, ami növeli a teltségérzetet, és fontos építőköve az izmoknak.

A legfontosabb cinkben gazdag ételek
Kagyló, osztriga, rák, homár.
Vörös húsok: marha, disznó, bárány.
Szárnyasok: pulyka, csirke.
Halak: szardínia, lazac.
Babfélék és hüvelyesek.
Olajos magvak.
Tejtermékek: tej, joghurt, sajt.
Tojás.
Teljes kiőrlésű gabonák.
Egyes zöldségek: fodros kel, spárga.
Gomba.

A napi ajánlott cinkbevitel a férfiak számára 11, a nők számára 8 mg. Terhes nőknek legalább 11, szoptatós anyáknak pedig 12 milligrammot szoktak javasolni, mivel őket különösen veszélyezteti a cinkhiány, azonban 40 mg-nál többet semmiképpen sem ajánlott fogyasztani ebből a mikrotápanyagból, mert hasi panaszokat okozhat.

Bár a cinkbevitel
pacsakute, 2019. május 05. vasárnap, 19:39
Közismert ételeink jótékony hatásai
tartalmaznak.
Jótékony egészségügyi hatásai közé a rákos sejtek növekedésének és terjedésének megakadályozása, a vérnyomás megfelelő szinten tartása, és a gyulladásra adott immunreakció javítása sorolhatóak.

Zab
A zab nagy mennyiségben tartalmaz béta-glükán nevű élelmi rostot, amely az egészségtelen koleszterinszint csökkentését segíti.
Zab fogyasztásával csökkentheti a koronaér betegség és a végbélrák kialakulási veszélyeit, valamint csökkenti a vérnyomást is.

Olajos halak
Az olajos halak, mint a lazac vagy a makréla is, remek omega-3 zsírsav és tiszta fehérje források.
Ha rendszeresen eszik olajos halakat, csökkentheti a keringési rendellenességek kialakulásának és a reumás izületi gyulladás kialakulásának veszélyeit, javíthatja memóriáját, megvédheti látását, és megakadályozhatja a száj- és a bőrrák kialakulásának esélyeit. Amennyiben csecsemőjével etet olajos halakat, segítheti az érzékszervei, kognitív folyamatai, és motoros képességei megfelelő
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 22:00
Táplálékok szemünk egészségéért
beiktatni az étrendünkbe.

A sötét bogyós gyümölcsök javítják az éjszakai látást. A II. világháborúban a pilótáknak rendszeresen kellett bogyós gyümölcsöket enniük, hogy az éjszakai bevetéseken jobb legyen a látásuk. A fekete áfonya és a szeder antociánokban gazdagok, amelyek szintén védelmet nyújthatnak a makula degenerációval és a szürkehályoggal szemben. A bogyós gyümölcsök erősítik a hajszálereket is, és olyan vegyületeket tartalmaznak, amelyek kiváló tápanyagai a szemnek.

Az olajos halak - szardínia, tonhal, makréla, lazac, pisztráng, tonhal - a retinában is megtalálható dokozahexaénsavban gazdagok. A sav alacsony szintje a szem szárazságát okozhatja, amelyet száraz szem szindrómának neveznek. A halakban lévő omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatással bírnak, ami fontos, hiszen a szemgyulladás is szemszárazsághoz vezethet.

A mandula E-vitaminnal van tele, amely védelmet nyújt a szem számára a szabad gyökökkel szemben. Ez az antioxidáns védelmet nyújt a szem
pacsakute, 2019. január 11. péntek, 11:54
Zöldség szív
tartalmaznak.
Jótékony egészségügyi hatásai közé a rákos sejtek növekedésének és terjedésének megakadályozása, a vérnyomás megfelelő szinten tartása, és a gyulladásra adott immunreakció javítása sorolhatóak.

Zab

A zab nagy mennyiségben tartalmaz béta-glükán nevű élelmi rostot, amely az egészségtelen koleszterinszint csökkentését segíti.
Zab fogyasztásával csökkentheti a koronaér betegség és a végbélrák kialakulási veszélyeit, valamint csökkenti a vérnyomást is.

Olajos halak

Az olajos halak, mint a lazac vagy a makréla is, remek omega-3 zsírsav és tiszta fehérje források.
Ha rendszeresen eszik olajos halakat, csökkentheti a keringési rendellenességek kialakulásának és a reumás izületi gyulladás kialakulásának veszélyeit, javíthatja memóriáját, megvédheti látását, és megakadályozhatja a száj- és a bőrrák kialakulásának esélyeit. Amennyiben csecsemőjével etet olajos halakat, segítheti az érzékszervei, kognitív folyamatai, és motoros képességei
klarika47, 2018. november 25. vasárnap, 19:17
Leghatékonyabb ételek a hajhullás ellen
Leghatékonyabb ételek a hajhullás ellen


Milyen ételekkel tudunk a leghatékonyabban küzdeni a hajhullás ellen? Lássuk, mi a megfelelő étrend!

A nem megfelelő táplálkozás, a stressz vagy éppen a krónikus betegségek első tüneteit gyakran a hajunkon vehetjük észre, de az is jól érzékelhető, ha változtatunk az étrendünkön. A dús, fényes és egészséges hajhoz számos vitaminra és ásványi anyagra van szükség, de ha ezekből kevesebb kerül a szervezetünkbe, a testünk inkább a ,,fontos" sejtjeinkhez juttatja ezeket a tápanyagokat, a haj ilyen szempontból hátrébb kerül rangsorban.

A hajunknak szüksége van A-, C-, E- és B-vitaminokra, vasra, cinkre, fehérjékre és esszenciális zsírsavakra is, de más tápanyagok is hozzájárulhatnak a haj szépségéhez.
Milyen ételeket érdemes rendszeresen enni ahhoz, hogy biztosíthassuk a hajunk számára a fontos tápanyagokat?

Fehérjék

A
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 20:00
Csontritkulásról
hosszú távú fogyasztása, a szteroidok használata, az alacsony D-vitamin-szint, az érzelmi stressz és a táplálkozási hiányosságok. A jó hír az, hogy vannak olyan táplálékok, amelyek segítenek megnövelni a csontsűrűséget és így elkerülhetjük a rettegett betegséget.

A kefir, a joghurt, a sajt és a tejtermékek tartalmaznak kalciumot, magnéziumot, foszfort, D-és K-vitamint, amelyek mindegyike létfontosságú az erős csontok építéséhez.

A csontritkulás krónikus gyulladással járhat együtt. Az olajos halak tartalmaznak omega-3 zsírsavat, amelyek csökkentik és meg is szüntetik a gyulladást.

A tengeri zöldségek zöld, vörös és barna színekben fordulnak elő. Ízviláguk nagyon változatos. Ezek a zöldségek olyan ásványi anyagokat, legfőképpen kalciumot tartalmaznak, amelyek a csontképzéshez szükségesek.

A csontoknak szükségük van K-vitaminra és kalciumra, hogy erősek maradjanak. A zöld leveles zöldségek tele vannak ezekkel az értékes tápanyagokkal.

A csontritkulás a
pacsakute, 2018. augusztus 03. péntek, 19:06
1/30
Képek, videók
A vese egészségéért.jpg
pacsakute
2013. február 02. szombat, 18:25
A legnagyobb feladatunk n
sanci81
2018. szeptember 01. szombat, 18:06
A legnagyobb szegénység
anna4459
2018. augusztus 22. szerda, 19:42
A legnagyobb lecke...
cuppika59
2018. augusztus 16. csütörtök, 18:48
Életünk+legnagyobb+rés ze+
menusgabor
2018. július 13. péntek, 22:19
a legnagyobb hiba.jpg
sz719eszter
2018. május 23. szerda, 19:05
A legnagyobb kincs
irmus
2018. május 06. vasárnap, 16:56
a legnagyobb.png
sz719eszter
2018. március 17. szombat, 11:32
a legnagyobb.jpg
sz719eszter
2018. február 28. szerda, 13:34
A legnagyobb.gif
sz719eszter
2017. december 09. szombat, 18:49
A legnagyobb.bmp
sz719eszter
2017. december 09. szombat, 18:47
márai_az-elet-legnagyo bb-
menusgabor
2017. augusztus 19. szombat, 18:10
ló- a legnagyobb.png
agica2004
2017. május 13. szombat, 19:26
Címkék
szem számára, végbélrák kialakulási, hajunk számára, keresztesvirágú zöldségek, olajos magvak, Fater Papilla, krónikus betegségek, zöldségek olyan, éjszakai bevetéseken, cinkben gazdag, D-és K-vitamint, olajos halak, főzés során, gyümölcsök közül, banán esetén, olajos magvakat,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.