Belépés
2018. december 16. vasárnap | 50. hét | 350. nap | 11:38 | Etelka, Aletta
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A magas vérnyomásról jó tudni
a sót, illetve a kávét mondanák első helyen. A sónak hosszú ideje nagyon rossz híre van, és számos kutatás bizonyította, hogy a mértéktelen sófogyasztás jelentősen emeli a magasvérnyomás-betegség, és így ezen keresztül a szív- és érrendszeri panaszok, a szívroham, az agyvérzés rizikóját is.

A szakemberek az elfogyasztott só, pontosabban nátrium mennyiségét 1500-2000 mg-ban határozták meg. Ezt azonban a legtöbb ember nehezen tudja betartani, még akkor is, ha egyébként nem sózza meg a kész ételeket. Ugyanis a felvágottakban, szószokban és ételízesítőkben, félkész élelmiszerekben és savanyúságokban is rengeteg só van, így azokat is hozzá kellene számítani a napi nátriummennyiséghez.

A koffein, mint főbűnös?
Szintén régóta bűnösnek tartják a kávét, illetve az egyéb koffeintartalmú italokat. Ezek fogyasztása hirtelen emelkedést okoz a vérnyomásban, ha pedig nagy mennyiségben fogyaszt kávét valaki (naponta 4-5 csészénél többet), az hosszú távon is károsíthatja a szívet és a
pacsakute, 2018. november 29. csütörtök, 17:59
A szénhidrátéhség leggyakoribb okai
összefügg. A cukorbetegek ugyanis az átlagosnál több vitamint és nyomelemet - többek közt magnéziumot - veszíthetnek vizeletükkel, mint az egészséges emberek, ezért pótlásuk kiemelten fontos. Ellenkező esetben a krónikus fáradtságon kívül izomgörcsök is jelentkezhetnek. A hüvelyes zöldségek, a spenót és a halak biztos magnéziumforrások, ugyanakkor mindenekelőtt konzultálj szakorvossal, aki egyszerű vérvizsgálattal megállapítja a magnéziumhiányt.

Folyadékhiány:
Amikor az ember cukros ételeket kíván, sokszor valójában csak szomjas. A két inger ugyanott, a hipotalamuszban keletkezik az agyban. Ezért, ha elég vizet iszol, könnyebb elkerülni a folyamatos nassolást. Ezenkívül már egy egészen kis fokú dehidratáltság is teljesen felborítja a szervezet egyensúlyát. Az Annals of Family Medicine tanulmánya csak egy a sok közül, ami rávilágít a folyadékfogyasztás fontosságára úgy általában az egészség és főképp a karcsúság szempontjából. Dr. Tammy Chang és csapata a Michigani Egyetemen végeztek
pacsakute, 2018. november 13. kedd, 08:50
A feketebors gyógyhatásairól
áll.
A legjobb íz elérése érdekében, mielőtt hozzáadná az elkészített ételhez, törje össze a feketeborsot.
A feketebors összetörhető és sütés előtt befűszerezhető vele a steak. Ezzel különleges ízt adhat a húsnak.
Ha finom salátaöntetet szeretne készíteni, keverjen össze olívaolajat és citromlevet, majd sózza-borsozza. Ez az öntet igazán különleges ízt kölcsönöz a nyers zöldségeknek.
Tartsa a borsőrlőt az ebédlő asztalon, így bármikor megfűszerezheti a felszolgált ételeket.

Évszázadok óta az emberek majdnem csak fűszerezésre használták a feketeborsot, de közben profitáltak is a fűszer jótékony hatásaiból. Ezért érdemes a feketeborsot fogyasztani, mivel nem csak az egészségre, de a hajra és a bőrre is pozitív hatással van.

A feketebors tápanyagtartalma:

A feketeborsot mérsékelt mennyiségben fogyassza, és ne vigye túlzásba sem a használatát, sem a fogyasztását, mivel ez elsősorban fűszer és nem étel. Olyan más alapanyagokkal felhasználva,
pacsakute, 2018. november 04. vasárnap, 19:43
Immunerősítés - természetesen
fejezzük ki a mennyiségüket. Kb. másfél kg sejtről van szó. Együtt nagyobb szervrendszert alkotnak, mint pl. a máj.

Ezért az immunrendszer működtetése a szervezet számára igen sok energiát igénylő folyamat, és itt nem csak a kalóriára gondolok, hanem az összes vitaminra, ásványi anyagra, sóra, napfényre, tiszta vízre.

Milyen természetes módszerekkel kerülhetjük el immunrendszerünk meggyengülését és tarthatjuk fenn az ideális fehérvérsejt számot?

- kerüljük az édes ételeket, használjunk minél kevesebb cukrot
- iktassuk ki étrendünkből az egészségtelen zsírokat
- ha túlsúlyos vagy elhízott, fogyjon le néhány kilót
- fogyasszon minél több tiszta vizet napközben
- mozogjon rendszeresen
- kerülje a stresszes helyzeteket, próbáljon meg minél többet lazítani
- ne dohányozzon, kerülje az alkohol fogyasztását

Az alkohol az immunrendszer működését gyorsan és sajnos sokszor már nem megfordítható módon képes blokkolni.
pacsakute, 2018. október 11. csütörtök, 11:11
A jó alvás titkai
étrenddel is hozzá tudunk járulni. Íme néhány alvást segítő élelmiszer. Mit érdemes ennünk, hogy kielégítő legyen az éjszakai pihenés?


- Halat: a legtöbb hal - különösen a tonhal, lazac és a laposhal - tele van B6-vitaminnal. Erre szükségünk van a melatonin-képzéshez. Ez olyan hormon, amely sötét hatására alvásra késztet.

- Jázmin rizst: ha egy nehezen elalvó ember szénhidrátban gazdag ételeket eszik, így zöldségekkel vagy paradicsomszósszal készült rizst, sokkal előbb álomba merül - a magas glikémiás indexel (GI) rendelkező élelmiszernek köszönhetően, mint amilyen a jázmin rizs. Még a tudósok sem tudják igazán, hogyan működik a dolog, de úgy vélik, a magas glikémiás indexű étel nagyobb mennyiségű inzulint eredményez, mindez növeli a vérben az alvás-előidéző triptofán arányát más aminosavakhoz.

- Meggylét: egy tanulmány szerint a melatoninban gazdag meggylé alvást segítő ital.
vorosrozsa66, 2018. augusztus 13. hétfő, 20:22
Hold horoszkóp
Szerdai holdhoroszkóp(2018-08-08)
- Mai napi horoszkóp -

Ma érzékeny hangulatban leszünk, - nincs ínyünkre a kíméletlen munkahelyi robot. A kritikának sem örülünk, napokra megsértődünk a bírálat miatt. Visszavonulunk és egyedül nyalogatjuk a sebeinket. Ma a gyomrunk lesz érzékenyebb, a nehéz, vagy túl zsíros ételek nagyon megterhelik emésztőrendszerünket. A hangulatunknak is jót tesz, ha inkább csak könnyű ételeket fogyasztunk. Együnk inkább kevesebbet, de naponta többször. Főleg zöldfélét fogyasszunk!

(harmonet.hu)
jjanosne, 2018. augusztus 08. szerda, 06:37
Hogyan viseljük el könnyeben a hőséget...
Az embernek a nyárról az üdülés,és a kikapcsolódás
jut az eszébe,de sokunknak nehéz időszak a hőség és a kánikula.
Egy - két tanács,hogyan tegyük könnyebbé ezt az időszakot.
Ne menjünk a napra de. 11- du.15 óra között,ha mégis megtesszük
mindíg legyen nálunk ivóvíz.
A nagy melegben az ember étvágya sem az igazi.
Fogyasszunk folyadékban gazdag gyümölcsöket,zöldségeket.
Kerüljük a csípős,fűszeres ételeket.Este soha ne együnk nehéz ételt.
Fogyasszunk sok folyadékot,vizet, teát,savmentes üditőt.
Jót tesz a kefír,a joghurt,és hasznosak a levesek is.
Nem ajánlott a szénsavas üditő,az alkohol,sőt még a kávé fogyasztása sem!
Hűtse le nappalra lakását,csak hajnalban,éjszaka szellőztessen.
Ha van rá lehetősége zuhanyozzon naponta akár többször is langyos vízzel.
Könnyű,világos,bő szabású,pamut alapanyagú ruhát viseljen.
Az éjszakai alváshoz,vékony nyári paplant,természetes alapanyagból
készült,(pl len,pamut,vadselyem) ágyneműt használjon.
mircsimarcsi, 2018. augusztus 06. hétfő, 21:41
Farkas Anna
vidám s boldog az élet,
hegy, erdő, völgy, nyújt ott nekünk szépet.
A napsugár, sűrű erdő tetején felragyog,
szívünkben a boldogság zakatol-dobog.

A hajnali kelés, mindenkinek nehéz,
meditálás, jóga, tai-chi, lelkünkbe benéz.
Kitárja a bánat, rossz emlék kapuit,
kisöpri mindazt, mi minket szomorít.

Hosszú asztalokon fehér terítő virít,
szem-szájnak ingere, hívogatva csábít.
Elképzelt diéta most szóba sem jöhet,
ha a pincér hozza a finom ételeket.

Nehéz ellenállni, pedig szeretnénk,
vagy legalábbis, csak a felét ennénk!
De ki bele kóstol, az mohón folytatja,
kilók lefaragása, őt már nem izgatja.

Jókedvű társaság ismerkedik, mesél,
szeretet, vidámság itt mindenkit elér!
Lombos fák alatt, pad-asztal hívogat,
ott töltünk emlékezetes, kedves órákat.

Tere-fere, kávé, fagyi, megnyitja érzékünk,
sokféle emberrel, egy húron pendülünk.
Jóga tábor hatása boldogság
menusgabor, 2018. augusztus 06. hétfő, 20:30
Így állítsuk át pajzsmirigyünket zsírégetésre és az anyagcse
túlműködése, mely a pajzsmirigy hormonok túlzott termelődését jelenti. Ez az állapot hirtelen fogyáshoz vezet a felgyorsult anyagcsere miatt, valamint szabálytalan szívritmust is okoz.

A hormonok kiegyensúlyozatlansága helyreállítható életmódbeli változtatásokkal. Kezdetben együnk sok nyers élelmiszert, mozogjunk rendszeresen, alakítsunk ki egészséges kapcsolatokat és próbáljuk csökkenteni az életünkben a stresszt.

Dr. Emerson azt javasolja, tegyük fel magunknak a kérdést: A megfelelő ételeket eszem? Jó vizet iszom? Elég napfényhez jutok? Alszom eleget? Mozgok annyit, amennyit kell? Vannak gyógyszerek az ételeimben?
Dr. Schwartz azt is hozzáteszi, meg kell hallgatnunk, amit testünk mond nekünk. Ha nem tudunk éjjel aludni, gondolkodjunk el rajta, vajon miért nem tudunk. Túl sokat ittunk és felébredtünk az éjszaka közepén? Túl sokat ettünk? Nehéz ételt fogyasztottunk lefekvés előtt? Túl későn edzettünk? Az ágyunk körül túl sok az elektromos berendezés? Úgy feküdtünk le, hogy közben
tinka1951, 2018. július 21. szombat, 14:55
Vércsoportod megmutatja milyen betegségekre vagy hajlamos!
vízbe.
• Akinek folsavhiánya van, általában rosszul reagál az antidepresszánsokra. A 0-ás vércsoportúaknak folyamatosan kellene folsavat szedniük.
AB-és vércsoport
Az A-vércsoporthoz tartozó emberek nehezebben emésztik az állati fehérjéket, inkább a szénhidráttartalmú rizs és gabonatermékeket, a növényi táplálékot hasznosítják, könnyebben át tudnak térni a vegetáriánus táplálkozásra, míg a B-vércsoportúak emésztőrendszerüknek köszönhetően igen változatosan táplálkozhatnak, viszont az ételeket olyan nagy hatékonysággal képesek feldolgozni, hogy hajlamosabbak a hízásra. Most lássuk, milyenek az AB-vércsoportúak adottságai! Az AB-vércsoportúak az emberiség elenyésző hányadát teszik ki, mindössze körülbelül az öt százalékát. Érzelmileg gazdagok, áldozatkészek, ám nyugtalan természetűek. Érzéseik erősen befolyásolják a tetteiket. Inkább az ösztöneik, mintsem a józan eszük irányítja őket. Az AB-vércsoportú embert a kapcsolataiban állandóan kétségek gyötrik, gyakran alaptalan félelmek
irmus, 2018. július 01. vasárnap, 15:40
Tallóztam
A reggeli sokak szerint a nap legfontosabb étkezése, amikor (legalább is sokan azt gondolnánk), szinte bármit ehetünk.. Van viszont pár olyan étel és ital, amiket jobb, ha nem fogyasztunk éhgyomorra..

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, sokak szerint. Nem mindenki reggelizik és aki eszik is valamit reggel, az sem feltétlenül egészséges ételeket választ. Nem mindent szabad éhgyomorra fogyasztani, mert egyes finomságok akár károsak is lehetnek a szervezetre, ha reggelire eszed. A következőket ne fogyaszd éhgyomorra.

1. Citrusfélék

A tévében mindig azt látjuk, hogy a fiatal szépségek egy pohár narancslével kezdik a napot. Azonban ez tilos, mert ha éhgyomorra fogyasztod, akár gyomorhurutot és még allergiát is kiválthat.

2. Banán

Fantasztikus gyümölcs, de meg vannak a hátrányai is. Nehezen emészthető, ha étkezés előtt fogyasztod puffadást is okozhat. Ha banánt eszel utána nem ajánlatos vizet innod. Étkezés után egy órával érdemes banánt fogyasztani, hogy
horvathnemagdi, 2018. június 17. vasárnap, 05:50
Kánikulai tanácsok- Idősebbeknek
hőmérséklethez, mivel testük kevésbé képes elviselni a hőmérséklet hirtelen változásait, az esetleges krónikus betegségek pedig negatívan befolyásolják a szervezet reakcióit a melegre. Bizonyos gyógyszerek gátolhatják az izzadást és megváltoztathatják a test hőmérséklet szabályozását.

10 praktikus tanács idősebbeknek kánikula idejére

1, Igyanak sok vizet, attól függetlenül, hogy szomjasnak érzik-e magukat, kerüljék az alkoholt és a koffeint.

2, Fogyasszanak hűsítő ételeket, akár otthon készített jégkrémet, fagyasztott gyümölcsöket.

3, Kerüljék a nehéz ételeket, helyette könnyű csirkét, salátát vagy tésztát egyenek.

4, Helyezzenek hideg vizes törölközőt a nyakukra.

5, Ülés közben lógassák bele a lábukat egy mosdótál hűsítő (nem túl hideg) vízbe

6, Tartsák otthonukat minél hűvösebben, a legforróbb időszakban eresszék le a redőnyöket.

7, Könnyű pamut ruhát viseljenek, ami hagyja lélegezni bőrüket.

8,
pacsakute, 2018. június 14. csütörtök, 09:15
1/129
Képek, videók
Vérnyomásról.jpg
pacsakute
2014. február 15. szombat, 07:56
A vérnyomásról.jpg
pacsakute
2013. február 24. vasárnap, 13:42
Macik hellót mondanak
csalogany13
2011. január 17. hétfő, 01:10
Jó reggelt mondanak
lovaszmarika
2010. november 11. csütörtök, 10:47
Mit mondanak az emberek
jakabgasparne
2009. október 11. vasárnap, 07:26
hosszú ruhás nő
eva6
2018. november 24. szombat, 14:49
Nagyon hosszú ruha
pacsakute
2018. október 21. vasárnap, 16:06
Különleges szép hosszúruh
pacsakute
2018. október 14. vasárnap, 18:20
a hosszú élet titka.jpg
sz719eszter
2018. június 30. szombat, 16:51
A hosszú hosszú hosszú éj
chillik
2018. május 17. csütörtök, 03:42
nő hosszú ruhában
eva6
2018. május 03. csütörtök, 16:20
Hosszú Katinka 2017.Fina.
agica2004
2018. március 23. péntek, 22:12
hosszu-katinka.jpg
agica2004
2018. március 23. péntek, 22:11
hosszu-katinka-dudas-d ani
agica2004
2018. március 23. péntek, 22:11
hosszu-katinka-europac suc
agica2004
2018. március 23. péntek, 22:10
Címkék
feketeborsot fogyasztani, húron pendülünk, alkohol fogyasztását, állapot hirtelen, bírálat miatt, hosszú távon, folyamatos nassolást, agyvérzés rizikóját, test hőmérséklet, hipotalamuszban keletkezik, krónikus fáradtságon, egészséges emberek, halak biztos, éjszakai alváshoz, órával érdemes, kávé fogyasztása,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.