Belépés
2019. november 17. vasárnap | 46. hét | 321. nap | 06:58 | Hortenzia, Gergő
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
FAO: öt hónapon belül először nőttek az élelmiszerárak októberben
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által számított októberi árindex szeptemberhez viszonyítva 1,7 százalékkal, tavaly októberrel összevetve 6 százalékkal nőtt.

A FAO élelmiszerár-indexe egy kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag - növényi olajok, szemes termények, húsfélék, tejtermékek és cukor - nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.

Októberben a cukorárindex havi szinten 5,8 százalékkal (9,8 ponttal) 178,3 pontra emelkedett elsősorban azokra a félelmekre, hogy jövőre csökken a kínálat, mert India és Thaiföld várhatóan jóval kevesebb cukrot gyárt.

A szemes termények ára átlagosan 4,2 százalékkal (mintegy 7 ponttal) 164 pontra nőtt, különösen a gyengébb argentin és ausztrál terméskilátásokra.

A húsfélék árindexe 0,9 százalékkal, 182,7 pontra, a növényi olaj- és zsírfélék árindexe pedig 0,5 százalékkal, 136,4 pontra emelkedett.

A tejtermékek árindexe 0,7 százalékkal, 192 pontra süllyedt.

Szeptemberi
velemenyezd, 2019. november 07. csütörtök, 11:02
Időskori helyes táplálkozás
anyagok?
A D-vitamin, hiszen ebben a korban már kevesebb termelődik ebből a vitaminból, így ezt pótolni szükséges. Természetes D-vitamin-források: tej, tejtermékek, halak, tenger gyümölcsei, máj, tojássárgája, gomba.

A következő nagyon fontos vitamin az E-vitamin, amely egy kiváló antioxidáns a szervezet számára. Miben található? Többek között a tökmagban, a mogyoróban, a mandulában, a búzacsírában, a búzakorpában, a hüvelyesekben, a tojássárgájában, a zöld leveles zöldségekben és a növényi olajokban.

A folsav is nagyon fontos az idősödő szervezet számára. Folsavban gazdag táplálékok: spárga, spenót, lencse, vese, máj, kelbimbó, brokkoli, búzacsíra.

A cinkbevitel egyrészt azért lényeges, mert erősíti az immunrendszert, másrészt viszont az inzulintermelésben játszik kiemelkedő szerepet. Cinkforrások: lencse, tökmag, zabpehely, marhahús, kagyló, tojássárgája, bárányhús, zab, szezámmag.

A szelénnek antioxidáns hatása van, így védelmet nyújt számunkra a
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 19:02
Az idegrendszer és az agy fontos táplálékai
állati eredetű táplálékokban, tehát húsokban, tojásban, tejben, de a vitaminnal dúsított élelmiszerekben is.

A C-vitamin a vénás rögök gyakoriságát csökkenti. Magas C-vitamin-tartalmú élelmek: citrusfélék, paradicsom, paprika, káposzta, salátafélék, petrezselyem, sóska, homoktövis, csipkebogyó, cseresznye, bogyós gyümölcsök.

Az E-vitamin segít megelőzni a vérrögök kialakulását és értágító hatása is van. Emellett lassítja az öregedési folyamatokat. Miben található ez a vitamin? A növényi olajokban, a búzacsírában, a gabonacsírákban, a zöld növényekben, a húsban, a májban, a tejben és a tojássárgájában.

Kalciumra is szüksége van idegrendszerünknek, hiszen elősegíti, hogy boldogok és optimisták legyünk és azok is maradjunk. Kalciumforrások: tej és tejtermékek.

A magnézium az idegrendszer normális működéséhez járul hozzá. Hiányában idegességet, ingerlékenységet, szorongást és fáradtságérzetet tapasztalhatunk. Magnéziumtartalmú táplálékok: zöldségfélék, hüvelyesek,
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 18:57
Gyulladás és hátfájdalom
lényeges, mint a rendszeres sport. A kezdő és a befejező gyakorlatok pedig a hát izmait is átmozgatják, ami megint csak csökkenteni tudja annak fájdalmát.

Az izmok fájdalma a folyadékhiány miatt is kialakulhat. Naponta érdemes 1,5-2 liter vizet elfogyasztani annak érdekében, hogy hidratáltak maradjunk. Ez nemcsak az izmainknak, hanem az ízületeinknek is jót tesz.

Az omega-3 kiegészítők is hasznosak lehetnek. Az omega-3 zsírsav gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, megtalálható a növényi olajokban, a halakban, a magvakban és a diófélékben. A gyulladáscsökkentő diéta elősegíti a gyulladás megszűnését, és ezzel a hátfájást is fel lehet számolni. Az omega-3 zsírsavak emellett az immunrendszer megerősítésében is részt vesznek.

A vízi aerobik is segíthet az izommerevség csökkentésében, emellett a mozgástartományt is megnöveli, nem beszélve fájdalomcsillapító hatásáról. A meleg víz pihentetőleg hat a hátra és természetesen minden más testrészre is. A vér áramlását is megnöveli,
pacsakute, 2019. október 25. péntek, 13:54
Az "E" vitaminról
a nemi működéshez.

Mennyi szükséges belőle?
Az E-vitamin szükségletét milligrammban (mg) mérik. Más jelölést is szoktak alkalmazni, a tokoferolekvivalenssel és az NE (Nemzetközi Egység), vagy angolul IU (International Unit) jelöléssel is találkozhatunk. 1 mg tokoferolekvivalens, tehát 1 NE E-vitamin egyenlő 1 mg úgynevezett d-alfa tokoferollal vagy 10 mg d-gamma-tokoferollal.
A táplálékkal bevitt E-vitamin mennyisége nagyban függ a benne lévő zsír mennyiségétől és minőségétől, a növényi eredetű zsiradékokban többet találunk belőle. Ez a mennyiség azonban szükséges is, mert ezek a zsiradékok növelik az E-vitamin szükségletet.

Miben található meg?
Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-, olíva- kukoricaolaj, a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák, a zöld növények. Az állati eredetű élelmiszerek E-vitamin tartalma nagyban függ az állatok takarmányozásától, de általánosságban a hús, a máj és a tojás tartalmaz jelentősebb
pacsakute, 2019. október 18. péntek, 21:08
FAO: csökkentek a világpiaci élelmiszerárak augusztusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által számított árindex 1,1 százalékkal, 169,8 pontra csökkent a júliusi 171,7 pontról.

A mutató augusztusi szintje így is 1,1 százalékkal magasabb a tavaly augusztusinál.

A FAO élelmiszerár-indexe egy kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag - növényi olajok, szemes termények, húsfélék, tejtermékek és cukor - nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.

Augusztusban a szemes termények ára átlagosan 6,4 százalékkal (10,8 ponttal) 157,6 pontra csökkent havi összevetésben, különösen a kukorica és a búza áresésére, miközben emelkedett a rizs ára.

A cukorárindex 4 százalékkal (7,3 ponttal) 174,8 pontra süllyedt, elsősorban a brazil fizetőeszköz gyengülésére, ami élénkítette az ország cukorkivitelét.

A húsfélék és a tejtermékek árindexe egyaránt 0,5 százalékkal nőtt, a növényi olaj- és zsírfélék árindexe pedig 5,9 százalékos emelkedéssel, 11 havi csúcsra ugrott.

Júliusi előrejelzéséhez
velemenyezd, 2019. szeptember 05. csütörtök, 10:51
Omega 3 és Omega 6 - fontos az arányuk
található nagyobb mennyiségben, viszont a főzés során kimondottan ártalmassá válhatnak.

Omega 3
Hasonlóan a vitaminokhoz a szervezet az omega-3 zsírsavakat sem képes előállítani, ezért azokat csak étkezés alkalmával tudjuk magunkhoz venni. Az omega-3 azáltal vesz részt a sejtműködésben, hogy beépül a sejthártyába, és rugalmasabbá teszi azt, így segítve az összes szervrendszer egészséges működését.

Az omega-3 család bázismolekulája az alfa-linolénsav (LNA). Az LNA leginkább növényi eredetű táplálékokban található, mint például a lenmagolaj, a repceolaj és a dió.

A növényi eredetű ételek nem tartalmaznak omega-3 EPA-t vagy DHA-t, amelyek a halakban és egyéb tengeri élőlényekben találhatóak.

A lenmag (legjobb növényi omega-3 forrás) nagy mennyiségben tartalmaz LNA-t (alfa-linolénsavat), amely az omega-3 zsírok egyik fajtája.

Korábban azt hitték, hogy az emberi szervezet képes az alfa-linolénsavat EPA-vá és DHA-vá átalakítani. Az újabb kutatások
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:20
FAO: júliusban is csökkentek a világpiaci élelmiszerárak
Öt hónap emelkedés után júniusban váltottak csökkenésre az élelmiszerárak, júliusban az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által számított árindex 1,1 százalékkal, 170,9 pontra csökkent a júniusi 172,9 pontról. Tavaly júliusban 167,1 ponton állt a mutató.

A FAO élelmiszerár-indexe egy kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag - növényi olajok, szemes termények, húsfélék, tejtermékek és cukor - nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.

Júliusban drágultak a húsfélék és a növényi olajok, míg a tejtermékek, a gabonafélék és a cukor ára csökkent.

A tejtermékek árindexe havi szinten 2,8 százalékkal, 193,5 pontra süllyedt, és éves összevetésben is 2,8 százalékkal alacsonyabb. A nyomott kereslet miatt főleg a vaj, a sajtok és a zsíros tejpor ára esett.

A gabona árindex 2,7 százalékkal, 168,6 pontra csökkent, de így is több mint 4,1 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi 161,9 pontot. Júliusban a búza- és a kukoricaárak estek. A búza
velemenyezd, 2019. augusztus 01. csütörtök, 19:53
Májusban is emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak
Tavaly májusban még 175,8 ponton, majdnem 2 százalékkal magasabban állt ez a mutató.

A FAO élelmiszerár-indexe egy kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag - növényi olajok, szemes termények, húsfélék, tejtermékek és cukor - nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.

Májusban jelentősen drágultak a tejtermékek, a gabona- és a húsfélék ára pedig enyhén nőtt, miközben a cukor és a növényi olajok ára csökkent.

A havi szintű emelkedésben nagy szerepe volt annak, hogy a tejtermékek árindexe havi szinten 5,2 százalékkal, 226,1 pontra nőtt, de éves összevetésben is 5,06 százalékkal volt magasabb. Főleg a sajtok drágultak, de más tejtermékek ára is nőtt.

A gabona árindex 1,4 százalékkal, 162,3 pontra kúszott fel, de így is mintegy 6 százalékkal alacsonyabb a tavaly májusi 172,6 pontnál. Az indexet a kukoricaárak emelkedése tolta meg, arra reagálva, hogy a kedvezőtlen időjárási körülmények visszavetették az amerikai terméskilátásokat.

A húsfélék
velemenyezd, 2019. június 06. csütörtök, 11:51
Pitvarfibrillácó, ami rejtve is maradhat
illetve valakinél magasabbak a kockázati tényezők. A nők sokkal nagyobb veszélynek vannak kitéve, esetükben legfőképpen a menopauza után jelentkeznek szív- és érrendszeri betegségek.

A szívproblémák és a szívbetegségek kialakulásának egyik oka a gyulladás, de az elhízás is növeli a pitvarfibrilláció kialakulásának az esélyét. Fontos, hogy minél kevesebb feldolgozott élelmiszert fogyasszon, mert ez is oka lehet az egyre terjedő szívpanaszoknak.

Gyulladást keltő élelmiszerek: finomított növényi olajok, finomított szénhidrátok, feldolgozott élelmiszerek, hozzáadott cukrok, transzzsír, pasztőrözött, hagyományos tejtermékek, magas nátriumtartalmú élelmiszerek.

A szívbetegségek elkerülése érdekében érdemes magas rosttartalmú és antioxidáns táplálékokat magunkhoz venni. Például zöld leveles zöldségeket, céklát, sárgarépát, keresztesvirágú zöldségeket, articsókát, brokkolit, káposztát, karfiolt, hagymát, kelbimbót.

Antioxidánsban gazdag gyümölcsök legfőképpen a
pacsakute, 2019. április 03. szerda, 22:03
Kókuszzsír – a zsír ami vékonnyá tesz
elérhető.

A kókusztermékek nagyon sokáig elállnak tartósítószer nélkül is.

A kókuszzsiradék vékonnyá tesz

Végezze el saját kísérleteit, és tapasztalja meg, hogy a kókuszzsiradék fogyaszt, mivel lebontja a zsírt.

A zsír hízlal, igaz? Nem mindig. Ez a zsír fajtájától függ. Ellentétben más zsírokkal, a kókuszolajban lévő könnyen emészthető közepes láncú zsírsav azonnal a májba kerül, és pillanatok alatt energiává alakul át. Viszont a hosszú láncú zsírsavak amelyek általában a növényi olajokban találhatók, tárolják a zsírt. Ez az a hízlaló zsír, ami a köztudatban van.

A másik fontos különbség az, hogy a kókuszolajban lévő közepes láncú zsírsav serkenti a test anyagcseréjét.

Mit tudunk az anyagcsere gyorsaságáról? Minél gyorsabb, annál több kalória ég el, ami súlycsökkenést eredményez. Erősen ajánlott a kókuszolaj használata azoknak, akik túlsúlyosak és lassú a pajzsmirigy működésük, azaz pajzsmirigy elégtelenségtől szenvednek. Az ő anyagcseréjük
pacsakute, 2019. március 27. szerda, 00:39
E vitamin
E-vitamint tokoferolnak is nevezik, a tudomány azonban még csak most kezdi felfedezni jelentőségét. A szervezet az antioxidatív folyamatok egyik elengedhetetlen összetevőjeként és az öregedés megelőzéséhez használja fel, illetve egyes feltételezések szerint a nemi működéshez is szükséges. Zsírban oldódó vitamin, amit a szervezet nem képes előállítani, így kívülről, a táplálkozás során kell biztosítani a bevitelt: egy felnőtt embernek körülbelül 12 milligramm E vitaminra van szüksége naponta. Legjobb forrása a növényi olajok, tehát a napraforgó-, tökmag-, olíva- kukoricaolaj, a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák, a zöld növények. Az állati eredetű élelmiszerek E-vitamin tartalma nagyban függ az állatok takarmányozásától, de általánosságban a hús, a máj és a tojás tartalmaz jelentősebb mennyiségű E-vitamint.

A bőrhibák eltüntetésére

Az E-vitamin hatását ne csak a szervezeten belül - ételeinkkel elfogyasztva - képes kifejteni, de külsőleg is. Természetes antioxidánsként fejti ki hatását a
klarika47, 2019. március 14. csütörtök, 05:40
1/72
Képek, videók
07-énSzép napot!PFS.T. 44
hegyesne
2014. július 19. szombat, 15:21
new york ENSZ palota
lacipecsenye
2012. május 27. vasárnap, 19:04
az ENSZ előtt
mecsery
2012. január 13. péntek, 01:06
new-york ENSZ palota
lacipecsenye
2011. október 15. szombat, 17:30
ENSZ BT.jpg
agica2004
2011. március 21. hétfő, 14:37
ENSZ közgyűlés
mecsery
2010. június 08. kedd, 15:46
tüntetés az ENSZ előtt
mecsery
2010. június 08. kedd, 15:46
ENSZ parkja, szobrokkal
mecsery
2010. május 13. csütörtök, 21:23
az ENSZ zászlaja
mecsery
2010. május 13. csütörtök, 21:20
ENSZ a folyópartról
mecsery
2010. május 13. csütörtök, 21:11
ENSZ környéke
mecsery
2010. május 10. hétfő, 22:27
Mezőgazdasági fuvar
sanci81
2015. október 17. szombat, 19:51
A Mezögazdasági-iskola.j p
farkas1945
2013. december 26. csütörtök, 18:53
60 éves a Mezőgazdasági M
lacipecsenye
2012. augusztus 03. péntek, 14:41
sellye mezőgazdasági koll
lacipecsenye
2012. július 29. vasárnap, 16:33
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.