Belépés
2020. június 05. péntek | 23. hét | 157. nap | 06:27 | Fatime
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Miért káros, ha teljesen elkerüljük a zsírt?
említett két betegség, hanem a cukorbetegség kialakulásának a kockázata is csökken.

A zsírban oldódó vitaminok
Ha nem fogyasztunk elegendő zsírt, akkor a zsírban oldódó vitaminok nem tudnak kellőképpen hasznosulni. Zsírban oldódó vitaminok közé tartozik az A-, D-, E- és a K-vitamin. Mi történik, ha nem jutunk hozzá ezekhez a vitaminokhoz? Az alábbi betegségek alakulhatnak ki: csökkent immunfunkció, bőrprobléma, vakság, szívbetegség, demencia, vérzékenység, vérszegénység.

A mediterrán étrend a legjobb
Ha szeretne egészségesen táplálkozni, akkor a legjobb megoldás a mediterrán étrend, ami magába foglalja a halat, a zöldségeket, a gyümölcsöket, a teljes kiőrlésű gabonaféléket és természetesen az extraszűz olívaolajat is. Az olívaolaj rendszeres fogyasztásával csökkenthetjük a szív- és érrendszeri betegségeket, de kisebb az esélye a rákos megbetegedésnek, a gyulladás kialakulásának, és még az immunfunkciók is sokat javulhatnak.
Forrás :
pacsakute, 2020. május 31. vasárnap, 12:46
Közkedvelt ételek jótékony egészségügyi hatásai
tartalmaz.

A karfiol jótékony hatásai közé a szabadgyökök okozta mutációk kialakulásának megelőzése és a stressz csökkentése, a székrekedés kialakulásának megelőzése, és a memória működésének segítése tartoznak.

Zeller
A zeller antioxidánsokban és K-vitaminban igen gazdag zöldség.

A zeller jótékony hatásai között a vérnyomás csökkentése, a rák kialakulásának megelőzése, és az izületi fájdalmak csökkentése sorolhatóak fel.

Csicseriborsó
Az eredetileg a Mediterrán terültekről és a Közel-Keletről származó csicseriborsót garbanzo babnak is nevezik, mára az egész világon elterjedt közkedvelt étel.

Egészségügyi hatásai között a glükkózszint javítása, a cukorbetegek lipid és inzulin szintjének rendben tartása, valamint a csontok és a szív egészségének fenntartása sorolhatóak fel.

Metélőhagyma
A metélőhagyma tápanyagokban gazdag étel, tehát kalóriatartalma igen alacsony, azonban sokféle egészségre jótékony hatású vitatmint, ásványi
pacsakute, 2020. május 20. szerda, 19:41
Tippek az egészséges szívhez
a legtöbb ásványi anyagot és vitamint, amelyek elengedhetetlenek a szív egészségéhez. A külföldi divatos zöldségek és gyümölcsök hosszú hajóutat tesznek meg, míg ideérnek, és bizony emiatt különféle anyagokkal kezelik azokat.

Nem kell mindig nagy lakomákat csapni, amikor megéhezik. Ha éhes, csak egyen meg egy almát. Amellett, hogy nagyon egészséges és könnyen eltelít, még a szív egészségének is jót tesz, hiszen tele van antioxidáns vitaminokkal.

A szív egészségét szolgálja a mediterrán étrend, amely sok zöldséget és gyümölcsöt, halakat, magvakat és olívaolajat tartalmaz. Lehet, hogy a mediterrán országokban ezért nem népbetegség a szív- és érrendszeri megbetegedés.

A telített zsír nagyon egészségtelen, hiszen hatására plakkok képződnek az artériák falán, amelyek érelmeszesedést okozhatnak. Részesítse előnyben a telítetlen zsírokban gazdag növényi olajokat, mint például az extraszűz olívaolaj.

Az egyszerű szénhidrátok helyett fogyasszon összetett szénhidrátokat. Az
pacsakute, 2020. április 23. csütörtök, 21:10
Diabétesz és szívbetegség
Régóta tudjuk, hogy szoros kapcsolat van a cukorbetegség és bizonyos szívbetegségek kialakulása között.
A II-es típusú cukorbetegség jelentősen megnöveli a szívbetegségek kialakulásának valószínűségét, a jelenlegi protokoll (orvosi terápia) célja az, hogy ezt a kedvezőtlen tendenciát megakadályozzuk vagy legalábbis mérsékeljük. Azonban a napokban 3 kezelési módról is kiderült, hogy nem használ, sőt, bizonyos esetekben ront a helyzeten.

A vizsgálatnak azért is van nagyon komoly jelentősége, mert pl. csak az USA-ban 21 millió ember szenved II-es típusú diabéteszben, a cukorbetegség napjaink népbetegsége, közvetlen és közvetett módon nagyon sok ember halálát okozza. A legújabb eredményeket az American College of Cardiology (Amerikai Kardiológusa Társaság) legutóbbi ülésén mutatták be, mely megjelent a híres The New England Journal of Medicine című folyóirat internetes weboldalán is.

II-es típusú cukorbetegségben a szervezet rezisztens az inzulin hormonnal szemben, mely abnormálisan
pacsakute, 2020. március 03. kedd, 21:32
Koleszterincsökkentő tippek
A magas koleszterinértékek veszélyesek is lehetnek, hisz legfőképpen a szívbetegségek kialakulását okozhatják, de rendkívül sok érprobléma is kialakulhat attól, ha valakinek nincs rendben a koleszterinszintje.

Mégis mit lehet tenni, hogy csökkentsük a koleszterinszintet? Például nagyon fontos, hogy magnéziumban gazdag táplálékokat fogyasszunk. A magnézium úgy működik a szervezetben, mint egy természetes kalciumcsatorna-blokkoló, így csökkentve a rossz koleszterinszintet és megakadályozva a szívbetegségek kialakulását. A magnéziumhiány többek között a következő betegségeket okozhatja: szívritmuszavar és szívinfarktus.

A szív egészségét úgy is elősegíthetjük, ha motiváltak vagyunk, és reggel, ébredést követően nem a negatív, hanem a pozitív gondolatok uralkodnak el rajtunk.

A túlzásba vitt cukorfogyasztás is oka lehet a cukorbetegségnek, de a sok cukor még a koleszterinszintet is megemelheti. Nagyon fontos, hogy elkerüljük a káros szénhidrátokat és a feldolgozott cukrot, mert ez
pacsakute, 2020. március 03. kedd, 15:09
A mediterrán étrendről
Paradicsom, fokhagyma és friss bazsalikom - a mediterrán étrend alapvető összetevői.
Ha egészségesen szeretne élni, akkor mindenképpen a mediterrán étrend mellett tegye le a voksát. Kutatások igazolják, hogy a mediterrán étrend táplálékai nagymértékben csökkentik a szív- és az érrendszeri megbetegedések kialakulásának a kockázatát. Mégis milyen táplálékok tartoznak a mediterrán étrendbe? Többek között a friss zöldségek és gyümölcsök, a hüvelyesek, a sovány fehérjék és a tenger gyümölcsei. A mediterrán táplálékok csak kevés zsírt, cukrot és sót tartalmaznak és egészséges fűszernövények, illetve gyógynövények is a részét képezik. Ezek az ételek könnyen emészthetők, így a gyomor- és bélrendszer egészségét is védik.

A mediterrán konyha nagyon különleges fűszernövényeket használ az ételek megfűszerezésére. Ezektől a fűszerektől lesznek olyan különlegesek az ételek. A
pacsakute, 2020. február 07. péntek, 22:21
Agyunk egészségéért - memória javítók
vezethet.

A rendszeres testmozgás segíthet a stressz fiziológiai hatásainak csökkentésében, megnöveli a hangulatot, jót tesz a vérkeringéssel, megtámogatja a memóriát, a kreativitást és a motivációt is.
Az étrend kulcsfontosságú szerepet tölt be a szív- és keringési betegségek, a cukorbetegség és a demencia elkerülésében. Az alacsony glikémiás indexű, antioxidánsokkal teli, gyulladásgátló étrend segíthet megvédeni a sejteket, beleértve az agysejteket is a degeneratív elváltozásoktól.
A mediterrán étrend nagyon jó választás lehet. Ebbe beletartoznak a diófélék, a magvak, az olívaolaj, a sok friss zöldség és gyümölcs, az olajos halak, az alkalmilag elfogyasztott egy-egy pohár vörösbor és a kis mennyiségben elfogyasztott étcsokoládé.

A memória és a mentális éberség fenntartásában segíthet a zöld és a fehér tea, de a kognitív
egészséget az antioxidánsban gazdag kurkuma is biztosíthatja.
Forrás :
pacsakute, 2019. október 26. szombat, 23:25
Regenor-olajfa levél kapszula
eredményből.

Nagyon érdekes kutatást végeztek a York University Scholl of Medicine kutatói New-Yorkban, amit a Biochem Biophys Commun. 2003. augusztusi számában közöltek. Az olajfalevél-kivonat gátolta a HIV-1 vírust, és nem volt toxikus hatással az egészséges sejtekre nézve. Az olajfalevél-kivonat gátolja az akut fertőzést és a HIV-1 sejtek közötti transzmissziót ( átörökítést) és megakadályozza a HIV-1 replikációját. A célsejtekben toxikus hatás nem volt kimutatható.

SZÍV ÉS ÉRRENDSZER

A mediterrán országok táplálkozási szokásai, a sok gyümölcs, zöldség és az olívaolaj nagy mennyiségben tartalmaz természetes antioxidánsokat. Ezek mindennapos fogyasztása összefüggésben van a szívkoszorúér betegségek előfordulásának alacsony számával. Az olajfalevél-kivonat aktív hatóanyagának nagyon érdekes, figyelemreméltó hatása van a kardiovaszkuláris rendszerre (pl. javítja a koronáriás erek véráramlását, csökkenti a vérnyomást és a szabálytalan szívműködés előfordulását) és a vér
faciendum, 2019. augusztus 21. szerda, 20:20
Szív- és érrendszer gyógyítása
nagyobb a betegség kialakulásának valószínűsége. Az 5 tényező kiküszöbölésével legalább felére lehetne csökkenteni a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálesetek számát.

Szerencsére létezik olyan tudományosan igazolt, a szív- és érrendszer működését segítő tápanyag, amely a kutatások alapján majdnem mindegyik tényező javításában segítségünkre lehet.

Ez nem más, mint a GreenStore Omega-3 koncentrátum.
Omega-3 koncentrátum
Talán Ön is hallott már az úgynevezett mediterrán étrendről, melynek központi részét képezi az egészséges omega-3 zsírsavakban gazdag extraszűz olívaolaj és a tengeri halak, illetve egyéb tengeri herkentyűk. Tanulmányok kimutatták, hogy ez az étrend kedvező hatással bír a szív- és érrendszer egészségére, segít megelőzni a szívbetegség és cukorbetegség kialakulását, csökkenti a már kialakult betegség súlyosságát. Kutatási eredmények szerint az omega-3-ban gazdag mediterrán étrend a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát 30%-kal, a 2-es típusú
lovaszmarika, 2019. július 19. péntek, 15:40
A mediterrán étrend a túlevés ellen is hatásos lehet
Az Obesity című szaklapban ismertetett kutatás során a Wake Forest Orvostudományi Egyetem tudósai mediterrán étrenden élő majmokról megállapították, hogy nem fogyasztották el az összes táplálékot, pedig megtehették volna, így megőrizték a normális súlyukat - írta a Medicalxpress.com.

"Ezzel szemben a nyugati étrenden élő állatok sokkal többet ettek, mint amennyire szükségük lett volna és el is híztak" - mondta Carol A. Shively, az egyetem patológusa, a tanulmány vezető szerzője.

A különböző étrendek kalóriabevitelének korábbi kutatásai nagyrészt emberi populációk tanulmányozására épültek, amelyek önbevallásos kérdőíveken alapultak, ezért gyakran megbízhatatlanok voltak, vagy rágcsálókat vizsgáltak, amelyek nem emberi étrenden éltek.

A Wake Forest kutatócsoportja 38 hónapos kísérletet végzett, ami nagyjából 9 évnek felelt volna meg az emberi életben.

A kutatók emberi étrendek alapján állították össze a majmok menüjét: a nyugati diétában a fehérjék és a zsírok leginkább állati
velemenyezd, 2019. április 24. szerda, 20:45
Articsóka gyógyhatásairól
Az Észak-Afrikában őshonos articsóka (zöldség és gyógynövény) különleges népszerűségnek örvend Európában, az olasz és francia konyha pótolhatatlan részét képezi, fontos eleme a mediterrán étrendnek.
Az articsóka egészségre gyakorolt pozitív hatásai:

1, Rák megelőzés és gyógyítás
Több tanulmány szerint is az articsóka leveleiben található hatóanyagok (főleg flavonoidok) elősegítik a természetes sejthalált (apoptózis) és csökkentik egyes rákos daganatok növekedését: prosztatarák, leukémia, mellrák.

2, Antioxidáns tulajdonságok
A zöldségek közül az articsókának a legerősebb az antioxidáns hatása, mely az alábbi vegyületeknek köszönhető: kvercetin, rutin, antocianidinek, cinarin, luteolin, szilimarin.

3, Növeli az epeáramlást
Az articsókai levelei által tartalmazott antioxidáns polifenol, a cinarin elősegíti az epe megfelelő áramlását.
pacsakute, 2019. február 28. csütörtök, 17:12
Harcoljon a demencia ellen!
A folyamatban lévő kutatások azt mutatják, hogy az egészségtelen táplálkozás tápanyaghiányt okozhat, ez pedig a demencia kialakulásához vezethet. A megfelelő étrend megakadályozhatja a demencia kialakulásának a kockázatát.

A polifenolokban gazdag MIND-diéta csökkentheti az Alzheimer- kór kockázatát. A MIND-diéta a mediterrán étrend és a DASH-diéta kombinációjából jött létre. A Rush Intézet által végzett kutatás szerint a leghatékonyabbak az Alzheimer-kór megelőzésére a bogyós gyümölcsök, a leveles zöldségek, az egyszeresen telítetlen zsírok és a halak rendszeres fogyasztása.

A halak nagy mennyiségben tartalmazzák az EPA és a DHA omega 3-zsírsavat, amely csökkenti a gyulladást és elősegíti a sejtek közötti hatékony jelátvitelt. Ennek a zsírsavnak a rendszeres bevitele nagyobb agyi térfogattal és jobb funkcióval jár együtt.

A kutatók úgy vélik, hogy a zöld leveles zöldségek - például az arugula saláta és a káposzta - magas K-vitamin-szintje fontos tényező az agy
pacsakute, 2019. február 09. szombat, 12:47
1/23
Képek, videók
Miért fogyasszunk körtét.
pacsakute
2020. január 22. szerda, 23:17
Miért ébredsz fel.jpg
pacsakute
2019. október 02. szerda, 22:30
miert-szeretunk-irni-0 214
menusgabor
2019. január 28. hétfő, 19:53
Csiga- miért jó.jpg
agica2004
2018. szeptember 03. hétfő, 16:43
Sajnos igen, de miért ??
alvaro-hopihe
2018. augusztus 26. vasárnap, 09:09
Miért ? Van ilyen?
alvaro-hopihe
2018. augusztus 20. hétfő, 08:58
Miért fogyasszunk sok viz
irmus
2018. július 31. kedd, 14:31
Miert mulik el....
borigit
2018. július 10. kedd, 14:08
Miért nem kezdtem el előb
zahonyil
2018. május 31. csütörtök, 10:23
Miért zokogsz fel oly fáj
chillik
2018. április 26. csütörtök, 05:22
hogy miért.jpg
sz719eszter
2018. április 04. szerda, 14:46
Lábdagadás elkerülése.jpg
pacsakute
2016. július 12. kedd, 18:51
Ez elkerült.
hartvigjoe
2015. július 08. szerda, 23:52
Elkerűlt.
hartvigjoe
2014. február 09. vasárnap, 12:04
Túrkevét elkerülte.
hartvigjoe
2013. június 24. hétfő, 17:47
Címkék
Carol, megfelelő étrend, egyetem patológusa, étrend kedvező, halak nagy, célsejtekben toxikus, túlzásba vitt, demencia kialakulásának, alábbi betegségek, zöldségek közül, ételek megfűszerezésére, mediterrán étrendbe, Wake Forest, kedvezőtlen tendenciát, artériák falán, Talán Ön,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.