Belépés
2018. december 13. csütörtök | 50. hét | 347. nap | 05:08 | Luca, Otília
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Késnek a vonatok a Budapest-Kelebia vonalon
A tájékoztatás szerint a szakemberek dolgoznak a vezeték helyreállításán. A Kelebiáról Budapestre tartó vonat mozdonyának áramszedője is megsérült, a vonathoz egy másik mozdonyt kell a helyszínre küldeni, emiatt késve közlekedik.

Közölték azt is, hogy a Budapest-Kelebia vonalon Kiskőrös és Kiskunhalas között a személyvonatok helyett vonatpótló autóbuszok közlekednek majd, amennyiben a buszok rendelkezésre állnak.

Az utasok további információkat az állomásokon az információs szolgálatoknál kaphatnak, illetve a mavcsoport.hu honlapon, valamint a Vonatinfón.
velemenyezd, 2018. augusztus 11. szombat, 07:36
Tallóztam
megszólal:
- Elnézést felhúzná az ablakot? Nagyon hideg van odakint.
Az öreg szó nélkül felhúzza, majd megkérdezi:
- Na oszt mostmá meleg van odakinn?

Utas a kalauzhoz: - Tessék mondani ez a vonat mindenhol megáll?
Válasz: - Miért, maga mindenhol le akar szállni?

- Hogy fordítják a vasutasok, hogy Carpe Diem?
- ???
- Élj a MÁV-nak!

Megy az orosz vonat Szibériában. Egyszer csak megáll. Az utasok kérdezősködnek:
- Mi történt?
- Mozdonyt cserélnek.
- Mire?
- Vodkára!
- És akkor hogy fogunk tovább menni?
- Részegen!

- Miben hasonlít az asztali villanyvasút a női mellre?
- Mindkettőt a gyerekeknek találták ki, de mégis mindig a papák játszanak vele!

Egy vasúti kupéban utazik egy anya a nagylányával, egy katonatiszt és
egy kiskatona.
Az alagútba beérve elcsattan egy pofon.
- Mire gondol az anya: "Milyen tisztességes lányom van!"
- Mire gondol a nagylány: "Milyen
horvathnemagdi, 2018. április 13. péntek, 06:59
Győztünk
észrevétlenül. A feladat mégis nehéznek bizonyult, mert a szigeten kívül a nyugati part jelentős részét is tartani kellett, a nagy távolságok miatt olyan hézagos volt a védelmünk, mint egy ementáli sajt.

A szigeten berendezkedtek alakulataink. A közel téglalap alakú sziget északi felén az Ankay csoport alakulatai foglaltak állást, délen pedig a ló nélkül maradt lovas dandár fészkelte be magát. Arra felé volt egy vasúti híd is,furcsa mód nem robbantották fel, de a síneket megrongálták és két hatalmas mozdonyt robbantottak fel útakadálynak., Ezeket a magyar utászok gyorsan el is tüntették, a síneket is kijavították, újra élt az utánpótlási vonal. Kisebb gondot okozott az elején egy sörgyár, mert nagyon sok katona kereste fel engedély nélkül, és megitták a maradék készleteket. Egy teljes katonai rendész század kellett hozzá hogy a részeg katonákat elzavarják és összeszedjék.

Az Ankay csoport 14.kerékpáros zászlóalja a sziget legészakibb pontján rendezkedett be védelembe, Hársai
frekvento, 2018. március 01. csütörtök, 16:59
Mávinform: ismét menetrend szerint járnak a vonatok a békéscsabai vonalon
A közlemény szerint A Budapest-Békéscsaba-Lőkösháza vonalon fokozatosan áll helyre a mentrendszerű vonatközlekedés.

Békéscsaba és Telekgerendás között egy meghibásodott mozdony akadályozta a közlekedést, a személyvonathoz egy másik mozdonyt küldtek, így a Békéscsaba-Hódmezővásárhely vonalon is helyreáll a menetrend - írták.

Ezzel szemben Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vonalon 20-30 perccel nő a menetidő, biztosítóberendezés hiba miatt - közölték.

A Vonatinfó weboldalán (vonatinfo.mav-start.hu/map.aspx) és az ingyenes applikációban folyamatosan nyomon követhető a vonatok közlekedése.
velemenyezd, 2018. március 01. csütörtök, 10:21
Nem járnak a vonatok Abaliget és Godisa között
A közlemény szerint a balesetben a vonat mozdonya megsérült, nem tudta folytatni az útját, ezért egy másik mozdonyt visznek a helyszínre. A hatósági intézkedések idején az utasoknak vonatpótló buszokra kell átszállniuk.

A Budapest-Pécs-Budapest útvonalon járó InterCity vonatok hosszabb menetidővel közlekednek.
velemenyezd, 2017. október 03. kedd, 13:02
Jövőre tizedik alkalommal indul zarándokvonat Csíksomlyóra
szombaton a csíksomlyói Mária-kegyhelyen részt vesznek a búcsúi szentmisén. Vasárnap Gyimesbe, az ezeréves határhoz zarándokolnak, majd Madéfalvára mennek, ahol megemlékezést tartanak az 1764-es madéfalvi veszedelem áldozataink emlékművénél.

Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója úgy fogalmazott, a Székely Gyors-Csíksomlyó Expressz zarándokvonat elindulása "generációkat és határokat átívelő összefogással" valósul meg.

Szólt arról, hogy jelenleg még egyeztetés alatt van, mit ábrázol majd a mozdonyt díszítő matrica. Az előző években a Szent Korona, Szent Márton, illetve II. Rákóczi Ferenc képmása is látható volt a vonaton.

Csibi József, a Székelyföldi TDM menedzsere azt mondta, a Székelyföld turizmusának legkiemelkedőbb eseménye a búcsú, amely a magyar nemzet legnagyobb találkozási pontja.

Tanka László, a Panoráma Világklub elnöke arról beszélt, hogy a szervezet öt-hat évvel ezelőtt csatlakozott a kezdeményezéshez, és a klub javaslatára vette fel az összekapcsolt vonat az
velemenyezd, 2016. december 06. kedd, 15:33
Kis történetek a vasútról
munkaköröket, foglalkozásokat négy kategóriába, csoportba sorolják. (sorolták?)
Az első csoportosok lehetnek mozdonyvezetők és forgalmi szolgálattevők.
Ide tartoznak az átlagosnál jobb értelmi képességűek, az ügyesebbek, a stabilabb személyiség-jegyekkel rendelkezők.
A csoport kemény feltételei eléggé megszűrték a jelentkezőket.
Ha hozzáteszem, hogy annak idején még nem volt olyan könnyítés, hogy szemüveges is lehet mozdonyvezető vagy forgalmi szolgálattevő. Ma már szemüvegben is lehet mozdonyt is vezetni. Igaz, hogy gépkocsit is.
A második kategóriába az átlagos képességűek tartoztak, akik nem vehettek részt a forgalom közvetlen irányításában és lebonyolításában.
Ide tartoztak a váltókezelők, kocsirendezők.
A harmadik csoportba az úgynevezett háttérszolgálatot ellátók tartoznak.
Raktári dolgozók, jegypénztárosok.
Volt egy negyedik csoport. Őket úgy hívták, hogy csoporton kívüliek.
Vagyis nem alkalmasak vasúti szolgálatra.
Ők dolgoztak az irodákban, és
stefenson39, 2016. szeptember 27. kedd, 07:48
Kis történetek a vasútról
budapesti mozdonyvezetővel érkező vonat gépét küldhetjük Budapestre.
Ilyen esetekben a mozdonyvezető mindig iparkodik, ami nem vethető a szemére, mert ki nem siet haza?
A mozdonyvezető kérte is a térfelvigyázót, hogy a gépet minél előbb tegye olyan vágányra, ahonnan haza tud menni. Még a vonatról is lekapcsolta a mozdonyát, hogy ne kelljen a kocsirendezőre várakozni emiatt.
Mivel a rendező pályaudvaron szabad vágány nem volt, a térfelvigyázó megkérte a táblakezelőmet, hogy hozza ki tőle a mozdonyt fővágányra, hogy előbb elmehessen.
A fővágány azt jelentette, hogy az állomáson egyenes irányban közlekedő vonatok ezen az átmenő fővágányon közlekedtek.
Három átmenő fővágányunk van.
A XIV. számú vágány a páros (Budapest felől), a XV. a páratlan (Budapest felé) számú vonatok átmenő fővágánya, a XVI. vágány (amit valamiért nyugati fővágánynak hívtak), a Győrszabadhegy felé és felől közlekedő vonatok átmenő fővágánya volt.
Ezeken a vágányokon általában csak áthaladó (mármint
stefenson39, 2016. szeptember 24. szombat, 09:14
Nagy László
benned,
élsz bennem, te bátor,
vagyunk mi egymásnak
fölvirágzott sátor.

Te sem vagy fehérebb,
te sem vagy ártatlan,
édes elszánásban
nem vagyok páratlan.

Szerelem, arannyal
befújt hársfa-teknő,
rengess minket, födj be
tüzes bárányfelhő!


TŰZ

Tűz
te gyönyörű,
dobogó, csillag-erejű
te fűtsd be a mozdonyt halálra,
hajszold, hogy fekete magánya
ne legyen néki teher,
tűz
te gyönyörű,
ihlet, mindenség-gyökerű,
virágozz a vérző madárban,
égesd hogy a sorsot kimondja,
nem a hamuvá izzó csontja,
virrasztó igéje kell,
tűz
te gyönyörű,
jegeken győztes-örömű,
ne tűrd, hogy vénhedjünk sorra
lélekben szakállasodva,
hűlve latoló józanságban,
ahol áru és árulás van,
öltöztess tündér-pirosba,
röptess az örök tilosba,
jéghegyek
menusgabor, 2016. szeptember 20. kedd, 20:59
Kis történetek a vasútról
felé.
Annyit azért előírtak, hogy a véletlen váltóállítás megakadályozása végett az állító gombra egy ,,védőkupakot" kell helyezni.
A védőkupak rajta is volt az illető gombon.
Majdnem mindig.
Egy esetet kivéve.
A toronyban egy fiatal táblakezelő volt szolgálatban.
Ismerte, jól is kezelte a berendezést. De a rutin még hiányzott.
Még hiányzott belőle az idősebbekben meglévő ,,veszélyérzet"
Bátran állítgatta a vágányutat, a váltókat.
Egy villanymozdonyt akart a rendező pályaudvarra juttatni úgy, hogy a torony alatt a fővágányokon keresztül, az ominózus váltón át kellett haladnia.
Beállította a váltókat és adott jelzést a mozdonynak, hogy haladhat be a rendezőbe.
A mozdony meg is indult.
A táblakezelőn kívül a mozdonyvezető sem vette észre, hogy a váltó nem a rendező felé, hanem a gödör felé engedi a mozdonyt.
Ilyenre gondolni sem mert!
A váltó után néhány méterre már ott is volt a másfél méteres
stefenson39, 2016. augusztus 07. vasárnap, 14:35
147 éve született a a vasútvillamosítás úttörője.....
megfeszített munka, a bekövetkezett családi tragédiák, és nem utolsósorban élete főműve, a fázisváltós rendszer megvalósítását befolyásoló külföldi kölcsön körüli huzavona együttesen felőrölték Kandó egészségét és 1931. január 13-án szívszélhűdés következtében váratlanul elhunyt. 1931. január 16-án a Budapest főváros által adományozott, a Kerepesi temetőben létesített díszsírhelyben temették el.

Rendszerének végleges beüzemelését, főművének megvalósulását nem érte meg, az általa tervezett mozdonyt már nem láthatta. 1932. augusztus 17-én került sor a V40 001 pályaszámú, első fázisváltós mozdony műtanrendőri próbájára. Halála után az általa kijelölt úton haladt tovább a villamosmozdony-fejlesztés Ratkovszky Ferenc és Mándi Andor irányításával.

Kandó Kálmán sokoldalú, fölényes elméleti tudású gépészmérnök, kitűnő elektrotechnikus és nagy képzelőerejű konstruktőr volt. A villamos vasúti vontatás történetének váltakozó áramú fejezete elválaszthatatlan Kandó emlékétől, és
gabfe, 2016. július 08. péntek, 18:15
1/9
Képek, videók
beyond-budapest-igy-el tek
foldinefehereva
2018. december 04. kedd, 22:30
Liget Budapest 1969
dandej
2018. november 25. vasárnap, 22:04
7702519c67b1budapest.g if
vicus54
2018. május 15. kedd, 19:34
budapest0424.jpg
maroka
2018. április 24. kedd, 11:30
Budapest 01.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:56
Budapest 02.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:56
Budapest 03.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:55
Budapest 04.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:55
Budapest 05.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:54
Budapest 06.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:54
Budapest 07.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:52
Budapest 08.jpg
chillik
2018. március 20. kedd, 04:52
Editnél Kelebián 2014 ápr
anci-ani
2014. május 29. csütörtök, 08:44
Kelebia.jpg
basikele
2012. május 11. péntek, 04:14
kelebia rk. templom
lacipecsenye
2011. november 04. péntek, 19:50
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.