Belépés
2020. július 15. szerda | 29. hét | 197. nap | 21:13 | Henrik, Roland
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A K-vitaminról
A K-vitamin egyike a zsírban oldódó vitaminoknak. Ez a tápanyag a természetben elsősorban a leveles zöldségekben, a csirkehúsban és a különböző káposztafélékben fordul elő bőségesen. A K-vitamin napi szükségletének nagy részét a táplálékon keresztül vesszük magunkhoz. Ennek a vitaminnak a véralvadásban, valamint a csontképzésben van különleges szerepe. Koenzimként közvetlenül részt vesz az anyagcserében, főleg a véranyagcserét kell itt kiemelni, és a különböző alvadási faktorokban van meghatározó szerepe. Gondoskodik arról, hogy sérüléseknél a sebek ne vérezzenek túl sokáig, hanem a felszínen megalvadjon a vér, ezen kívül megakadályozza a belső vérzéseket.

A K-vitamin napi szükséglete
A napi szükséglet a testsúlytól függ. Napi adagként testsúlykilogrammonként 1 mikrogramm K-vitamin ajánlott. Általánosságban azonban 70 mikrogramm K-vitamint szoktak megnevezni napi adagként. Aki kiegyensúlyozottan és változatosan táplálkozik, a napi K-vitamin-szükségletét lényegében a táplálékkal fedezni tudja,
pacsakute, 2020. július 02. csütörtök, 19:09
Nem kamu: legfőbb C-vitamin-forrás a camu camu
élelmiszerek, mint a gyümölcs és a zöldség, tartalmazzák. Természetesen a vitamin minden forrása különböző koncentrációban rendelkezik C-vitaminnal. Érdekes, hogy korábban a narancs és a citrom számított a legtöbb C-vitamint tartalmazó gyümölcsnek. Ma már másképp van. A legtöbb C-vitamint a camu camu nevű gyümölcs tartalmazza, nevezetesen 2000 mg-ot 100 grammonként.
További C-vitamin-források: acerola cseresznye, csipkebogyó, guava, paprika, paradicsom, narancs, citrom, grapefruit, eper, ananász, savanyú káposzta, káposzta, mangó, áfonya, fekete ribizli, kelbimbó, kivi, spenót, brokkoli, avokádó, burgonya, alma, körte, banán, barack, hagyma, papaya. A gyümölcsök és zöldségek a szervezetet nemcsak friss C-vitaminnal, hanem fontos ásványi anyagokkal és nyomelemekkel is ellátják, továbbá rostanyagokat is juttatnak a szervezetbe.

A szervezet kielégítő C-vitamin-ellátottságához nagyon fontos a kiegyensúlyozott és egészséges étrend, amely sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz. A gyümölcsöt és
pacsakute, 2020. július 01. szerda, 17:21
Élethosszabbító vitamin: K-vitamin
A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálkozás rendkívül hasznos és fontos. Ezek a tápanyagok nemcsak az egészségünket szolgálják, hanem akár hosszabb ideig is élhetünk, ha nem hagyjuk kiürülni a tápanyagraktárainkat. Legfőképpen a K-vitamin hasznát emelném ki ebben a cikkben.

A K-vitamin jelentősége
Ez a vitamin elősegíti a megfelelő véralvadást, de nem csak ennyi haszna van. A K-vitamin sokféle krónikus betegségtől óvhat meg bennünket. Márpedig ha ezek a betegségek elkerülnek bennünket, akkor talán hosszabb ideig is élhetünk.

A krónikus betegségek elkerülése
A krónikus betegségek elsősorban a szervezetben kialakuló gyulladás talaján jönnek létre. Ilyen krónikus betegség lehet a szívbetegség, a cukorbetegség, a rákos megbetegedés vagy a csontritkulás. Milyen hatása van a szívre nézve ennek a vitaminnak? A K-vitamin megvédhet bennünket a
pacsakute, 2020. július 01. szerda, 11:49
Májtisztítás
Erősen ajánlott ételek a máj támogatásához
- Sötétzöld, leveles zöldségek, például a spenót, a kelkáposzta, az amerikai kelkáposzta, a fehérrépa zöldje, a káposzta vagy a brokkoli.
- Keserű ételek, például a pitypang zöldje, a mustár zöldje és a keserű dinnye
- Gyümölcs és zöldséglevek. Zöldalmalé, grapefruitlé,répalé és búzafűlé mind jó hatással vannak a májra.
- Tengeri zöldségek, például wakame,kombu és hijiki

Ajánlott gyógynövények a máj tisztítására és méregtelenítésére

-Pitypang
- Fokhagyma
- Oregánó
- Kurkuma
- Édesgyökér
- Csalán
- Fodros lórom
- Fekete retek
- Csüdfüvek

Óvja meg máját és mája megóvja önt. Az egészséges máj egészséges koleszterinszintet jelent, egyensúlyban lévő hormonokat és tiszta bőrt. A következő 3 receptet egyszerű elkészíteni és rendkívül jó hatással vannak a májra.

1. Színes zöldség és gyümölcslé
- 1 kaliforniai paprika
- 3 répa
- 1 kígyóuborka
- egy
pacsakute, 2020. június 22. hétfő, 21:58
A sejtvédő C-vitamin (aszkorbinsav)
anyagcserében. A vas felszívódásához is nagyon fontos a C-vitamin. Egy további, nagyon fontos funkciót lát el koenzimként a C-vitamin. Ebben a formában az aszkorbinsav meghatározó szerepet játszik a vér bizonyos alkotóelemeinek, a fogíny, a fogak, a csontok, az epesav és a kötőszövet felépítésében.

A C-vitamin egy nagyon érzékeny vitamin, különösen a fényre és az oxigénre. Ezért a friss gyümölcsöt és zöldséget lehetőleg sötét helyen tároljuk, vagy még jobb, ha egészen frissen fogyasztjuk el. A káposzta viszont főzés után több C-vitamint tartalmaz, mint friss, nyers állapotban. Mindenesetre ne főzzük a zöldséget túl hosszú ideig, mert akkor jelentősen visszaesik a vitamintartalma.

A C-vitamint a napi élelemmel kell bevinni a szervezetünkbe. Ennek oka, hogy nincs lehetőség a szervezetben tárolni az aszkorbinsavat. Egy amúgy egészséges felnőtt számára az ajánlott napi bevitel ebből 100 mg, bizonyos feltételek mellett azonban magasabb a szükséglet. A várandósoknak, szoptató anyáknak,
pacsakute, 2020. június 10. szerda, 22:47
Gombák és baktériumok ellen
Természetes módszerek gomba és baktériumfertőzések ellen

A bőr- és körömgomba nem csupán esztétikailag nem nyújt szép látványt, de még az egészséget is károsítja. Természetesen léteznek patikában kapható gombaellenes készítmények, de egyes természetes anyagokkal is sikereket érhetünk el.

A gombás fertőzések a bélflóra egyensúlyának felborulása miatt alakulnak ki. Ezért érdemes rendszeresen probiotikus ételeket fogyasztani, ilyen például a savanyú káposzta, a kombucha, a kimchi, a joghurt vagy a kefir.

Számos tanulmány igazolja, hogy a fokhagyma gombaellenes hatással rendelkezik.

Az oregánó egy erőteljes növényi antibiotikum. Belsőleg fogyasztva is nagyon hatásos, de az oregánó-illóolajat a körömre is csepegtethetjük, illetve valamilyen hordozóolajjal összekeverve bedörzsölőként is használhatja az, aki bőrgombától szenved. Az oregánóolaj antiszeptikus
pacsakute, 2020. június 06. szombat, 19:31
A probiotikumok és a megfázás
Bizony, még nyáron is küzdhetünk a megfázás tüneteivel. A probiotikumokról már mindenki tudja, hogy milyen hasznosak a bélflóra egyensúlyának helyreállításában. Azt azonban csak kevesen tudhatják, hogy a probiotikumoknak akkor is hasznát vehetjük, ha influenzaszezon van, illetve ha a megfázás veszélye leselkedik ránk.

A prevenció fontossága

Igaz, hogy a megfázásra és az influenzára számos gyógyszer és antibiotikum létezik, de a legjobb megoldás a megelőzés. Éppen ezért, ha szeretnénk az influenza és a megfázás kialakulásának az esélyét csökkenteni, akkor vértezzük fel magunkat probiotikumokkal, hiszen a probiotikumok rendszeres fogyasztása segíthet ennek a két betegségnek a megelőzésében.

Influenza, megfázás és sok más betegség ellen

A probiotikumokkal kapcsolatban számtalan kutatást végeztek. Tudományos kutatások igazolják, hogy a probiotikum nemcsak ennek a két betegségnek a megelőzésében lehet a segítségünkre, hanem nagy hasznát vehetjük akkor is, ha hasmenés
pacsakute, 2020. június 01. hétfő, 11:03
6 kiváló méregtelenítő étel
elősegíti glutation (olyan anyag, ami védi a sejteket a radioaktív- és az UV-sugárzástól a vírusos fertőzésektől a környezet méreganyagaitól, nehézfémektől illetve az oxidatív stressz okozta károsodásoktól) termelést, ezáltal növeli a tisztítást és hozzájárul a méreganyagok, valamint a káros kémiai anyagok kiszűréséhez az emésztőrendszerből. Kénben gazdag étel még a tojás, a hagyma és a mogyoró is. Ez az ásványi anyag segíti a harcot a káros baktériumok és a bélben lévő élesztőgombák ellen is.

Káposzta:
A káposzta egy mindenki számára elérhető nagyszerű méregtelenítő zöldség. Szintén magas a kéntartalma, valamint sok benne az olyan tápanyag, amely elengedhetetlen a káros anyagok kitisztításához a szervezetből. Ez a nagyszerű növény nagy mennyiségű rostot képes biztosítani. Ezzel segíti az emésztési folyamatot és szabályozza a bélmozgást, így hozzájárul a méreganyagok kiürítéséhez.

Brokkoli:
Ez a nagyszerű zöldség több kalciumot tartalmaz, mint egy pohár tej, és több benne a
pacsakute, 2020. május 25. hétfő, 22:35
A flavonoidokról jó tudni
A zöldségek és a gyümölcsök rendszeres fogyasztása az egészségünket szolgálja. Ezek a táplálékok gazdag forrásai a flavonoidoknak. A flavonoidoknak nagyon sok figyelmet szenteltek már eddig is a tudósok, most azonban bebizonyosodott, hogy védelmet jelenthetnek a szívbetegségek és a rákos megbetegedések kialakulása ellen.

A legutóbbi kutatások arról számoltak be, hogy a flavonoidok csökkenthetik a tüdő-, a hasnyálmirigy-, a mell-, a prosztata- és a vastagbélrák kialakulásának az esélyeit. A flavonoidok a rákos megbetegedések mellett a szívbetegségek kialakulása ellen is védelmet nyújtanak. Más krónikus betegségek kialakulásának megelőzésében is kitüntetett szerpe van a flavonoidoknak, melyre különösen azoknak van szükségük, akik csak kevés vizet fogyasztanak és rendszeresen dohányoznak. Tehát a flavonoidok az olyan emberek számára is rendkívül hasznos, akik magas kockázatnak teszik ki magukat, már ami a krónikus betegségeket illeti.

Természetesen ez utóbbi kijelentés nem jelenti azt, hogy
pacsakute, 2020. május 21. csütörtök, 00:49
Közkedvelt ételek jótékony egészségügyi hatásai
cékla napjaink legújabb szuperétele, hiszen a zöldség maga, vagy a zöldség leve is segíti a teljesítőképességet, csökkenti a vérnyomást, és javítja a szervezet vérellátását.

A cékla rengeteg folsavat és mangánt tartalmaz, emellett pedig thiamin, riboflavin, B6-vitamin, pantoténsav, magnézium, foszfor, kálium, cink, réz, és szelén is található benne.

Kínai kel
A kinai kel a keresztesvirágú zölségek családjába tartozik, mint a fodros kel, a brokkoli, a karfiol, a kelbimbó, a káposzta, és a fehérrépa is.

Ezek a rengeteg tápanyagot tartalmazó zöldségek nagyon kevés kalóriát juttatnak a szerevezetbe, tehát amennyiben egészségesebben szeretne étkezni, mindenképpen szerepeljenek a keresztesvirágúak a bevásárlólistája tetején.

Brokkoli
A brokkoli nagy mennyiségű élelmi rostot tartalmaz (vízben oldodó és vízben nem oldódó rostokat is), emellett pedig C-vitamin tartalma is magas.

Emellett a zöldség A-, K-, és komplex B-vitaminokat, vasat, cinket,
pacsakute, 2020. május 20. szerda, 19:41
Otthoni praktikák elhízás ellen
trigliceridszinteket is.

7, Paradicsom
Minden reggel együnk egy-két paradicsomot éhgyomorra! Fogyasszuk el a héját és a magjait is, mert rostot tartalmaznak! A paradicsomban olyan vegyületek vannak, amelyek az étvágyat befolyásoló hormonok szintjét szabályozzák.

A paradicsom nagyon egészséges, hiszen gazdag A, C és K-vitaminban, magnéziumban, mangánban, kolinban, folsavban és más tápanyagokban. Ráadásul antioxidánsokat is tartalmaz, amelyek védelmet nyújtanak a rák ellen.

8, Káposzta
Tegyük a nyers vagy párolt káposztát a fogyókúrás menünk meghatározó részévé! Tartársav található benne, amely megakadályozza a cukor és más szénhidrátok zsírrá alakítását. Ezen kívül sok C-vitamint, rostot és vizet tartalmaz, viszont alacsony a kalóriaszintje.

Mivel ez egy keresztes virágú zöldség, tartalmaz fitokemikáliákat is, amelyek helyreállítják az ösztrogénlebontási folyamatokat - ezek a hormonok nemcsak a zsír eltárolására ösztönzik a testet, de elősegítik a
pacsakute, 2020. május 18. hétfő, 08:50
Candida gomba elpusztítása - természetesen
Léteznek olyan módszerek, amelyek nemcsak hatékonyak, de nagyon biztonságosak is a candida gomba ellen. Például a brokkoli, a káposzta, az antioxidánsban gazdag ételek, mint például a szőlőmagkivonat vagy a goji és az acai bogyó, amelyek szuperélelmiszereknek számítanak.

Most a candida gomba legyőzésének számos módjáról olvashat. A Candida albicans nevű gomba mindenkinek megtalálható a szervezetében. Amikor elszaporodik, olyan nagy kárt képes okozni, mint az elszaporodó gyom a kertben. Ez a gomba okozhat krónikus fáradtságot, legyengítheti az immunrendszert, felelőssé tehető az elhízásért, okozhat bőrkiütéseket, étel-intoleranciát, komoly emésztési zavarokat, hüvelyi fertőzéseket, feszültséget, gyomorégést, vegyi anyagokkal szembeni érzékenységet és izomgyengeséget.

Mi okozhatja a candida gomba elszaporodását? A túl sok cukorfogyasztás, a rendszeres alkoholfogyasztás, a szteroidot tartalmazó gyógyszerek, a kemoterápiás kezelések és gyógyszerek, a fogamzásgátló tabletták és a különféle
pacsakute, 2020. május 12. kedd, 22:33
1/510
Képek, videók
vitaminregg.jpg
cappuccinooo
2012. február 10. péntek, 07:45
zsirból lesz energia
kasztl11
2007. április 25. szerda, 17:51
Természetben felüdülni
dandej
2018. november 07. szerda, 11:49
Természetben lévő
sanci81
2018. június 26. kedd, 17:39
Angyal a természetben
sanci81
2018. március 17. szombat, 16:25
Természetben
sanci81
2018. március 14. szerda, 17:34
Természetben vágtázó
sanci81
2018. február 14. szerda, 16:48
Virág zöldségekből
eva6
2019. február 26. kedd, 09:43
chips zöldségekből2.jpg
jpiros
2011. december 09. péntek, 19:12
chips zöldségekből1.jpg
jpiros
2011. december 09. péntek, 19:12
Káposzták-káposztafélé k
pacsakute
2014. október 15. szerda, 05:21
Káposztafélékről.jpg
pacsakute
2013. augusztus 23. péntek, 19:40
káposztafélék 0628.JPG
cbnora
2007. október 06. szombat, 09:21
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.