Belépés
2019. április 20. szombat | 16. hét | 110. nap | 08:30 | Tivadar
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Pitvarfibrillácó, ami rejtve is maradhat
A pitvarfibrilláció olyan szívbetegség, amely a szív szabálytalan, néha gyors ritmusát eredményezi, ez pedig rossz vérkeringést és egyéb kardiovaszkuláris problémákat okozhat. Míg egyesek teljesen tisztában vannak azzal, hogy ebben a betegségben szenvednek, ennek ellenére sem éreznek tüneteket, addig másoknak fogalmuk sincs arról, hogy pitvarfibrillációjuk van, mégis olyan tüneteket tapasztalnak, amelyek néha meglehetősen ijesztőek lehetnek. A pitvarfibrilláció gyakoribb a nőknél, mint a férfiaknál.

A pitvarfibrillációt gyakran krónikus betegségként kezelik, mivel a tünetek hosszú évekig vagy egész életen át fennállnak. A tünetek kezelhetők gyógyszerek és életmódbeli változások kombinációjával, beleértve a stressz enyhítését, a gyulladás csökkentését és az étrend javítását.

Fontos, hogy idősebb korban gyakran érdemes járni orvosi ellenőrzésre, hiszen a szívbetegségek nagy részének a pitvarfibrilláció az oka. Akkor is érdemes felkeresni szakorvost, ha családi halmozódás mutatható ki,
pacsakute, 2019. április 03. szerda, 22:03
A jód természetes forrásai
zavarokat, abortuszt, koraszülést válthat ki, a gyermek szellemileg elmaradott lesz (kisebb agytérfogat, kisebb IQ). A T4 és T3 jelentősebb hiánya fejlődő gyermekeknél (óvodás, iskolás kor) testi, szellemi visszamaradást okozhat (kreténizmus). Alacsony termet, a csontváz fejlődésének visszamaradottsága, a csontok gyengébb szilárdsága, a vérkoleszterin magas értéke a jellemző tünetek.

Jódforrások, jódpótlás

- A legjobb jódforrások a tengeri termékek: algák, laminária (tengeri káposzta), halak, rákok,

- Jódban gazdag talajon (pl. Békés megyei területen) termelt növények, zöldségek. A táplálékokkal a szervezetbe kerülő jód egy része a májba kerül, s így szabályozódik a vérbe lévő jódmennyiség szintje. Az endémiás területeken javasolt a jódozott só használata. (A száraz tengeri sóban nincs jód! A só bepárlása során a jód ,,szublimál", de a nedvesebb helyen tárolt jódozott konyhasóból is rövid idő alatt elillan a jód.)

A jód az egészség
pacsakute, 2019. február 27. szerda, 11:38
MSN - hasznos hatásai
elhanyagolt ásványi tápanyag, ami elengedhetetlen szerepet játszik az emberi táplálkozásban.
Majdnem mindenki a modern társadalomban MSM hiányos, és az idő előrehaladtával még fokozódik a hiány. Ami ma történik az életünkben, hogy túl sok az élelmiszerfeldolgozás. Az MSM legnagyobb előfordulása a tejben van. Az MSM természetes előfordulása sok friss gyümölcsben, zöldségben, tengeri élőlényekben, húsban. A baj, hogy a melegítés és feldolgozás csökkenti az MSM tartalmat. A hagyma, fokhagyma, spárga, káposzta, kelbimbó magas kéntartalmú étkek, még több van viszont a pirospaprikában és a tojásban. Az ételfeldolgozás, mint mosás, főzés szintén csökkenti az MSM szintet.

A leghatékonyabb útja annak, hogy biztosítsuk a megfelelő MSM szintet a testben, hogy tartósan beépítsük az ember napi ételkiegészítő programjába. Erre az MSM kapszula tökéletesen megfelel.

Hatás:

Annak ellenére, hogy az MSM gyakran úgy jellemzik, mint a osteoarthritis (izületi gyulladás) áttörő gyógyítója, az
pacsakute, 2019. február 21. csütörtök, 10:35
Nincs Cím
véráramba bekerülni, hanem csak gennyes kelést hozott létre a befecskendezés pontjánál, amit így nagyon könnyen el lehetett távolítani.

Fő C-vitamin források a gyümölcsök, főzelékfélék és zöldségek.
1. Csipkebogyó: 400mg%

2. Fenyőtű: 200mg%

3. Petrezselyemlevél: 185mg%

4. Paradicsompaprika: 180mg%

5. Zöldpaprika: 125mg%

6. Káposzta: 87mg%

7. Barack: 50mg%

8. Citrom: 45mg%

9. Burgonya: 24 mg%

10. Alma: 12mg%

A C-vitamin oxigén jelenlétében, főzéskor könnyen bomlik. Ilyenkor a C-vitamin tartalom 40%-a a főzővízbe megy át és elbomlik. A savanyú káposztában, viszonylag jól megmarad, mert savanyú közegben kevésbé bomlékony.

Fontos tudni! Csak 100%-ban L típusú aszkorbinsavat (C vitamint) szabad fogyasztani, mert az természetes eredetű, ezért bioaktív is. Ellentétben a D
pacsakute, 2019. február 20. szerda, 22:50
egészség
Dédapáink öröksége: így gyógyítottak a régiek orvosságok nélkül



A húszas évek előtt rendes orvosi ellátás még nem volt, és nem voltak elérhető gyógyszerek, a szegény ember mégis gyógyította magát. A parasztember a kertjéből gyógyult,de a városiak is használták ezeket a gyógymódokat. Fő táplálékuk volt telente; bab, krumpli, káposztafélék, savanyítva is — Szabolcsban a bab mellé is savanyú káposzta került tészta helyet, mert ez ingyen volt, és sűrítette a levest. — savanyú káposzta jelentette a savanyúságot (salátát), persze nem tudták, a vastagbél normális működését támogatták ezzel. A háziasszonyok bőven használtak piros paprikát. Ezzel pótolták a C-vitamint.

Immunerősítőnek ott volt a tök, a sütőtök a tökmag (A prosztata legjobb védelmezője). Az asztalra mindig került kukorica, diós, mákos metélt. Reggelire mangalica szalonnát ettek, melyről ma már ismert, hogy tápláló, és tisztítja a vért. A szegény embernek nem telt cukros ételekre, a gyerekeket sem tömték
faciendum, 2019. február 19. kedd, 20:42
Harcoljon a demencia ellen!
az Alzheimer-kór megelőzésére a bogyós gyümölcsök, a leveles zöldségek, az egyszeresen telítetlen zsírok és a halak rendszeres fogyasztása.

A halak nagy mennyiségben tartalmazzák az EPA és a DHA omega 3-zsírsavat, amely csökkenti a gyulladást és elősegíti a sejtek közötti hatékony jelátvitelt. Ennek a zsírsavnak a rendszeres bevitele nagyobb agyi térfogattal és jobb funkcióval jár együtt.

A kutatók úgy vélik, hogy a zöld leveles zöldségek - például az arugula saláta és a káposzta - magas K-vitamin-szintje fontos tényező az agy egészségének megőrzésében. Ezen kívül a zöld leveles zöldségek sok folátot és béta-karotint tartalmaznak, és mindkettőt a lassabb kognitív hanyatlással kapcsolták össze.

A zöldségeknek szerencsére széles választéka van, amelyek sok-sok tápanyagot tartalmaznak, amelyek szintén javíthatják a kognitív funkciókat. Például a kelbimbó K-vitaminban gazdag, a sárgarépában sok a flavonoid, illetve a béta-karotin. A karfiol pedig kolinból tartalmaz
pacsakute, 2019. február 09. szombat, 12:47
"K" vitaminról jó tudni
E-vitaminnak enyhe véralvadásgátló, míg a K-vitaminnak véralvadást segítő hatása van.

Várandós kismamák a terhesség utolsó heteiben ne fogyasszák .

Túladagolható-e a K2-vitamin?

Nehéz túladagolni, mert fehérjékhez kötődik, melyek megakadályozzák illetve korlátozzák a K2-vitamin hasznosulását.

Miben van K-vitamin?

K1-vitamint nyerhető:a zöld növényekből (főként a sötétzöld levelűekből) vehetünk magunkhoz.

Magas K1-vitamin tartalma van a káposztaféléknek, a mangoldnak, a spenótnak és a salátaféléknek.

Az állati eredetű ételek közül a tejtermékeknek és a májnak van említhető mennyiségben K1-vitamin tartalma. A K1-vitamin biológiailag kevésbé aktív, mint a K2-vitamin.

K2-vitamin megtalálható: a bakteriális erjesztéssel készült ételekben találunk, pl: savanyú káposzta, érlelt kéksajtok, kefír, túró.

Egy japán ősi szójaétel, a natto igen magas K2-vitaminban (100 gramm nato-ban 1000 mg). Ez a kissé gusztustalan,
pacsakute, 2019. február 03. vasárnap, 11:22
így gyógyítottak a régiek orvosságok nélkül
A húszas évek előtt rendes orvosi ellátás még nem volt, és nem voltak elérhető gyógyszerek, a szegény ember mégis gyógyította magát. A parasztember a kertjéből gyógyult, de a városiak is használták ezeket a gyógymódokat.

Fő táplálékuk volt telente a bab, krumpli, káposztafélék, savanyítva is - Szabolcsban a bab mellé is savanyú káposzta került tészta helyet, mert ez ingyen volt, és sűrítette a levest - savanyú káposzta jelentette a savanyúságot (salátát), persze nem tudták, a vastagbél normális működését támogatták ezzel. A háziasszonyok bőven használtak rászórva piros paprikát és vékony csíkokra vágott lilahagymát. Ezzel pótolták a C-vitamint.

Immunerősítőnek ott volt a tök, a sütőtök a tökmag (a prosztata legjobb védelmezője). Az asztalra mindig került kukorica, diós, mákos metélt. Reggelire mangalica szalonnát ettek, melyről ma már ismert, hogy tápláló, és tisztítja a vért. A szegény embernek nem telt cukros ételekre, a gyerekeket sem tömték édességgel. Így, ha a fertőző betegségeket
pacsakute, 2019. január 30. szerda, 10:03
Közismert ételeink jótékony hatásai
cékla napjaink legújabb szuperétele, hiszen a zöldség maga, vagy a zöldség leve is segíti a teljesítőképességet, csökkenti a vérnyomást, és javítja a szervezet vérellátását.

A cékla rengeteg folsavat és mangánt tartalmaz, emellett pedig thiamin, riboflavin, B6-vitamin, pantoténsav, magnézium, foszfor, kálium, cink, réz, és szelén is található benne.

Kínai kel
A kínai kel a keresztesvirágú zöldségek családjába tartozik, mint a fodros kel, a brokkoli, a karfiol, a kelbimbó, a káposzta, és a fehérrépa is.

Ezek a rengeteg tápanyagot tartalmazó zöldségek nagyon kevés kalóriát juttatnak a szervezetbe, tehát amennyiben egészségesebben szeretne étkezni, mindenképpen szerepeljenek a keresztesvirágúak a bevásárlólistája tetején.

Brokkoli
A brokkoli nagy mennyiségű élelmi rostot tartalmaz (vízben oldódó és vízben nem oldódó rostokat is), emellett pedig C-vitamin tartalma is magas.

Emellett a zöldség A-, K-, és komplex B-vitaminokat, vasat, cinket,
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 22:00
Zöldségek hasi zsír ellen
súlyos betegségekkel is összefüggést mutat, mint a diabétesz.
Az úszógumitól azonban sajnos nem lehet megszabadulni néhány felüléssel. Az egyetlen tartós megoldást az étkezés nyújtja. Néhány egészséges étel pedig hatásosabb a zsigeri zsír elleni harcban, mint mások.

Bizonyos zöldségek olyan rostokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal vannak tele, melyek segítenek az emlékek közé száműzni a hasi párnácskákat.Leveles zöldek. Az olyan leveles zöldek, mint a spenót, a fodros kel vagy a káposzta, remekül alkalmazhatóak zsigeri zsír ellen, és nemcsak azért, mert kevés bennük a kalória. A zöld színű zöldségek általánosságban is sok A- és C-vitamint tartalmaznak, ezzel pedig segíthetnek csökkenteni a szervezetre ható oxidatív stresszt és a stresszhormon szintjét a szervezetben, ami részint felelős a hasi zsírraktározásért.

A leveles zöldekben jelentős mennyiségben található folsav is, mely fontos szerepet játszik a fehérjefeldolgozásban és az emésztés általános egészségében, így segít
pacsakute, 2019. január 13. vasárnap, 13:07
Egészséges táplálékok
meggátolják a ráksejt szaporodást. A bab tartalmaz folsavat, B-vitamint, amelyek a hasnyálmirigyrák kockázatát képesek lecsökkenteni.

A sárgarépa béta-karotinnal van töltve, amely a sejtmembránokat védi meg a toxinok károsodásától és lassítja a rákos sejtek növekedését. Ráadásul a sárgarépa olyan antioxidánsokat is tartalmaz, amelyek segítenek a HPV elleni küzdelemben. A sárgarépa a leukémia kezelésében is hasznos lehet.

A keresztesvirágú zöldségek - mint például a brokkoli, a káposzta, a kelkáposzta és a karfiol - szulforafánt és indol-3-karbinolt tartalmaznak, amelyek nagyon erős rák elleni harcosok. Mindemellett segítenek a test méregtelenítésében.

A fokhagyma kéntartalmú vegyületeket tartalmaz, amelyek szintén megakadályozhatják a daganatos megbetegedések kialakulását, emellett felgyorsítják a DNS javulását és elpusztítják a rákos sejteket. A kénvegyületek pedig elősegíthetik a prosztata-, a vastagbél-, a mell- és a tüdőrák sejtjeinek halálát.

A
pacsakute, 2019. január 11. péntek, 11:52
Vérereink egészségéért
rossz koleszterin emelkedését, mérsékli a gyulladásokat.

6. Fahéj
Ez az aromás fűszer remekül védi a szívet, csökkenti a koleszterint, így már napi 6 gramm fahéj jelenősen képes mérsékelni az LDL-koleszterin szintet, ami a cukorbetegeknek is nagyon jó.

7. Lenmag
Remekül megtisztítja a vérereket a lerakódástól, jótékony Omega-3 zsírsavat tartalmaz, ami szabályozza a vérnyomást és a gyulladásokat, és akár 46 százalékkal csökkentheti az érelmeszesedést.

8. Savanyú káposzta
Ebben a finomságban olyan hatóanyagok találhatók, amelyek megakadályozzák az érelmeszesedés kialakulását, sőt, még a káros kémiai anyagoktól is megszabadítják a szervezetet.

9. Szezámmag
Ha rendszeresen fogyasztasz szezámmagot, megelőzheted az érelmeszesedést, mivel nagyon sok jótékony növényi olajat tartalmaz, amelyek jót tesznek a vérereknek.

10. Gránátalma lé
Napi 240 ml gránátalma lé 18 hónapig tartó fogyasztásával jelentősen csökkenteni lehet az kezdeti
pacsakute, 2018. december 27. csütörtök, 14:54
1/102
Képek, videók
Maradhattak volna ott...
alvaro-hopihe
2017. január 30. hétfő, 14:31
Maradhatsz és szerethetsz
chillik
2016. június 03. péntek, 07:37
Ma sem maradhat el
sanci81
2015. március 08. vasárnap, 08:33
maradhatok???......
szupermami
2011. augusztus 21. vasárnap, 11:48
biter sem maradhat ki..
queengussz
2010. december 26. vasárnap, 19:21
csak egy maradhatb.jpg
royalblau
2009. június 24. szerda, 22:45
Csenge sem maradhat ki
alpiger
2009. március 24. kedd, 22:38
Kissé több lett.Maradhat?
tothgergo
2009. március 22. vasárnap, 21:23
Maradhat ez így?
psychogirl23
2007. szeptember 14. péntek, 10:26
CSak egy maradhat
szalagfek123
2007. június 21. csütörtök, 00:11
A Tünci sem maradhat ki e
flammerne
2007. május 04. péntek, 00:04
nem maradhat ki!!!
bornyuszko
2006. szeptember 29. péntek, 20:00
alig_akad_olyan_arnyal at_
menusgabor
2019. április 16. kedd, 22:31
Olyan nehéz úgy szeretni.
menusgabor
2018. december 05. szerda, 21:19
az élet olyan.jpg
sz719eszter
2018. október 20. szombat, 11:21
Címkék
kertjéből gyógyult, zöld növényekből, stressz enyhítését, leveles zöldekben, kognitív funkciókat, zöld leveles, szervezetre ható, fertőző betegségeket, karfiol pedig, brokkoli nagy, leveles zöldségek, endémiás területeken, érelmeszesedés kialakulását, pitvarfibrilláció gyakoribb, kénvegyületek pedig, bakteriális erjesztéssel,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.