Belépés
2018. december 11. kedd | 50. hét | 345. nap | 03:32 | Árpád
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Pajzsmirigy betegek diétája
borjú, a máj, a shiitake gomba, a rákfélék, és a brazil dió.

Cink, réz, és vas
Ezek a nyomelemek elengedhetetlenek a megfelelő pajzsmirigyműködéshez. Az alacsony cink szint alacsony THS szintet okoz. A réz a T4 hormon előállításához elengedhetetlen, a vashiány pedig nem megfelelő pajzsmirigyműködéshez vezethet. Ennek elkerülése érdekében fogyasszon borjúmájat, gombát, petrezselyemgyökeret, és spenótot minél gyakrabban, lehetőleg naponta.

Omega-3 zsírsavak
Ezek az esszenciális zsírsavak szintén elengedhetetlenek a megfelelő pajzsmirigyműködéshez, emellett a sejtek pajzsmirigy hormon befogadó képességét javítják. Omega-3-hoz halolaj, szardínia, lazac, lenmag, marhahús, halibut, szójabab, és garnélarák fogyasztásával juthat.

Kókuszolaj
Ha ételeit kókuszolajjal készíti, javítja szervezete anyagcsere folyamatait, és segíti a fogyást. Ez az olajban található zsírsav láncnak köszönhető. A kókuszolajat a pajzsmirigy alulműködésben szenvedőknek kifejezetten ajánlják.
pacsakute, 2018. november 11. vasárnap, 15:53
A szív egészségéért
elfogyasztása is csökkenti a koleszterinszintet, és óvja az artériákat a gyulladástól. A benne található omega-3 zsírsavak nem csak a szívünknek, de az agyunknak is rendkívül hasznosak. A mogyoró magas rosttartalommal és telítetlen zsírsavakkal szintén elengedhetetlen része az egészséges táplálkozásnak. Kutatásokkal igazolták, hogy a diófélék legalább heti ötszöri fogyasztása 30 százalékkal csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Olívaolaj
Az olívaolaj rendkívül gazdag esszenciális zsírsavakban, amelyek segítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását. Antioxidáns-tartalma védi a szívet és az ereket, és mivel főként telítetlen zsírsavakat tartalmaz, a koleszterinszintre is jótékony hatással van. Az extra szűz olívaolajat hidegen sajtolják, közvetlenül a szüretelés után. Salátákhoz, párolt zöldségekhez, sajtokhoz jól illik, s ez a legegészségesebb választás!

Lazac
A rendszeres halfogyasztás segíti a szív egészséges működésé. Azokban a populációkban,
lovaszmarika, 2018. október 23. kedd, 18:19
A dió 8 pozitív hatása a szervezetre
A dió 8 pozitív hatása a szervezetre

Az élet 10%-a, ami veled történik, és 90%-a, ahogyan reagálsz a történésekre. (John C. Maxwell)
A dió 8 pozitív hatása a szervezetre

Sokan szeretjük a diót az íze, vagy a változatos felhasználása miatt, de ezen túl még rengeteg pozitív hatása van, amivel egészségünket támogathatjuk. Lássuk a teljesség igénye nélkül, hogy melyek ezek!
1. Vérnyomás

A dióban található esszenciális zsírsavaknak köszönhetően a dió rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk azért, hogy vérnyomásunkat egészséges szinten tartsuk. Mindehhez elég mindössze napi néhány szemet ennünk belőle!
2. Koleszterin

A diónak magas a telítetlen zsírsavtartalma, így fogyasztásával csökkentjük a szervezet koleszterinszintjét. A koleszterinszint normalizálása pedig segít megelőzni néhány komoly keringési betegség kialakulását a későbbiekben.
Napi mindössze 25g dió
vorosrozsa66, 2018. október 16. kedd, 11:06
A napraforgómag gyógyhatásairól
A napraforgómag nagyon egészséges, hiszen értékes tápanyagokat és esszenciális zsírsavakat tartalmaz. Ebben az aprócska magban van E-vitamin, tiamin, réz, foszfor, szelén, de B-vitaminokban is rendkívül gazdag. A napraforgómag egy kiváló rostforrás, olyan értékes aminosavat is tartalmaz, mint a triptofán. Fitoszterolokban és fehérjékben is bővelkedik. A benne lévő esszenciális zsírsavak is hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez, hiszen ezek rendszeres fogyasztása egészséges szív- és érrendszert eredményez, elősegíti a stabil, egészséges testtömeg elérését, de a szervezetben kialakuló gyulladásokat is csökkenteni tudja.

A napraforgómagban megtalálható zsírok a sejtmembránok építőkövei, amelyek lehetővé teszik a szervezet számára, hogy egyensúlyba hozza a hormonokat, illetve fontos zsírban oldódó vitaminok - A-, D-, K- és E-vitaminok - hordozói is.

A napraforgómag
pacsakute, 2018. október 06. szombat, 20:07
Az ősz kincse: napraforgómag
Az ősz kincse: napraforgómag


A napraforgómag nagyon egészséges, hiszen értékes tápanyagokat és esszenciális zsírsavakat tartalmaz. Ebben az aprócska magban van E-vitamin, tiamin, réz, foszfor, szelén, de B-vitaminokban is rendkívül gazdag. A napraforgómag egy kiváló rostforrás, olyan értékes aminosavat is tartalmaz, mint a triptofán. Fitoszterolokban és fehérjékben is bővelkedik. A benne lévő esszenciális zsírsavak is hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez, hiszen ezek rendszeres fogyasztása egészséges szív- és érrendszert eredményez, elősegíti a stabil, egészséges testtömeg elérését, de a szervezetben kialakuló gyulladásokat is csökkenteni tudja.

A napraforgómagban megtalálható zsírok a sejtmembránok építőkövei, amelyek lehetővé teszik a szervezet számára, hogy egyensúlyba hozza a hormonokat, illetve fontos zsírban oldódó vitaminok - A-, D-, K- és E-vitaminok
vorosrozsa66, 2018. szeptember 21. péntek, 23:28
Zsír és egészség: a “jó zsírok” szerepe
zsírra, de nem finomított olaj formájában, hanem természetes előfordulásában: növényi magvakban vagy állati eredetű élelmiszerekben.

Mangalica a legjobb! Az adott zsiradék tápanyagtartalma és zsírtartalma függ az állat fajtájától, a mangalica jelentős mennyiségű koleszterint és E-vitamint tartalmaz, hasonlóan a kacsa és libazsírhoz.
Zsír és egészség: a jó zsírok szerepe

Agy: Az agyunk a legzsírosabb szervünk.
Jó közérzet: A megfelelő mennyiségű koleszterin és esszenciális zsírsavak (főleg DHA) jelenléte hozzájárul a szerotonin nevű hormon szintentartásához és az agyidegek hatékonyabb működéséhez. Ezek által szerepet játszik a depresszió elleni küzdelemben. Együnk Omega-3 tartalmú ételeket!
Sejtfal: A sejtjfalak külső részét zsírmolekulák alkotják.
Jobb anyagcsere: A zsírok tovább biztosítanak energiát a szervezet számára
Vitaminok: Elérhetővé és felhasználhatóvá teszik a zsírban oldódó vitaminokat (D, E , K, A) a szervezet számára.
irmus, 2018. július 21. szombat, 10:24
Hogyan tisztítsuk meg a májunkat?
méregtelenítő folyamatokat.
Nem feltétlen van szükségünk májtisztító kúrákra, hosszadalmas méregtelenítésekre. Nem kell éheztető diétákat tartani, vagy spórolni a kalóriákkal, egyszerűen csak olyan élelmiszereket kell fogyasztani, amik eredendően májtisztító hatással bírnak.

Az alábbi étkezési tanácsokkal támogatjuk a máj méregtelenítését, megkönnyítjük szervezetünk számára a tisztulási folyamatokat.
Együnk magvakat

A magvak tele vannak aminosavakkal. A magvakban esszenciális zsírsavak vannak, magas az l-arginin nevű és a glutatonin nevű aminosav tartalma, amely segítséget nyújt a méregtelenítésben, javítja a vér oxigénellátását. A dió zöld burkát - a kopáncsot - például táplálékkiegészítőkben is felhasználják.
Kerüljük az alkoholt és fruktózt

Az alkohol és a fruktóz feldolgozása nagyon nehéz folyamat a máj számára. A fruktóz átalakul zsírrá, amit a máj és a szöveteink tárolnak. A túl sok alkohol fogyasztása a zsírmáj kialakulásához vezethet, aminek
vorosrozsa66, 2018. július 13. péntek, 12:09
9 természetes tipp a szép hajért
hogy a haj erős és rugalmas legyen. Serkenti a hajnövekedést. A-vitamint pl. a biotojásban találunk. Elővitaminja - a béta-karotin - fellelhető azonban sok zöldségben és gyümölcsben, pl. a zöld káposztában, spenótban, sárgarépában, paprikában, édesburgonyában, sütőtökben.

2. tipp: A B-komplex vitaminjai erősítik a hajat

Minden B-vitamin a maga módján járul hozzá a haj szépségéhez. Összességében ezek a vitaminok serkentik a faggyúmirigyek aktivitását, valamint az esszenciális anyagcsere-folyamatokat a hajhagymákban. Ezen felül megelőzik a gyulladásokat, és biztosítják az egészséges fejbőrt. A legfontosabb B-vitamin-forrásokhoz tartoznak a diófélék, a teljes kiőrlésű termékek, a hüvelyesek és az olajos magvak (pl. tökmag vagy chia).

3. tipp: A C-vitamin fokozza a haj egészségét

A C-vitaminnak köszönhetően több vas és oxigén jut a hajhagymákhoz is. A C-vitamint magunkhoz vehetjük pl. a citrusfélékből, paprikából vagy brokkoliból.

4. tipp: A vas
vorosrozsa66, 2018. június 25. hétfő, 19:30
Hogyan tisztítsuk meg a májunkat?
méregtelenítő folyamatokat.


Nem feltétlen van szükségünk májtisztító kúrákra, hosszadalmas méregtelenítésekre. Nem kell éheztető diétákat tartani, vagy spórolni a kalóriákkal, egyszerűen csak olyan élelmiszereket kell fogyasztani, amik eredendően májtisztító hatással bírnak.
Az alábbi étkezési tanácsokkal támogatjuk a máj méregtelenítését, megkönnyítjük szervezetünk számára a tisztulási folyamatokat.

Együnk magvakat
A magvak tele vannak aminosavakkal. A magvakban esszenciális zsírsavak vannak, magas az l-arginin nevű és a glutatonin nevű aminosav tartalma, amely segítséget nyújt a méregtelenítésben, javítja a vér oxigénellátását. A dió zöld burkát - a kopáncsot - például táplálékkiegészítőkben is felhasználják.

Kerüljük az alkoholt és fruktózt
Az alkohol és a fruktóz feldolgozása nagyon nehéz folyamat a máj számára. A fruktóz átalakul zsírrá, amit a máj és a szöveteink tárolnak. A túl sok alkohol fogyasztása a zsírmáj kialakulásához
suzymama, 2018. június 17. vasárnap, 21:24
Szénanátha otthoni kezelése
orrlyukkal is.
6. Naponta párszor ismételje ezt meg, hogy jobban érezze magát.

Gyógyszertárban vásárolhat is kész fiziológiás sóoldatot.

2. Gőz

Gőz rendszeres inhalálása segít kitisztítani az orrjáratokat és megszabadít a felesleges váladéktól és irritáló anyagoktól. Ez megszünteti ezen allergia egyes tüneteit, mint az orrdugulás, a tüsszögés és a torokfájás.

1. Öntsön forrásban lévő vizet egy nagy tálba.
2. Adjon hozzá három-négy csepp esszenciális olajat ízlés szerint. (Lehet eukaliptusz, borsmenta, rozmarin, vagy teafaolaj is.)
3. Hajoljon óvatosan a tál fölé és takarja le fejét egy törölközővel.
4. Lélegezzen mélyeket 5-10 percig a gőzből, majd alaposan fújja ki az orrát.
5. Naponta többször ismételje meg, amíg jól nem érzi magát.

Kisgyerekek részére, akik nem tudnak még inhalálni tudatosan, egy forró fürdő vagy zuhany sokat segíthet.

3. Gyömbér

A gyömbér természetes
pacsakute, 2018. június 14. csütörtök, 09:38
1/54
Képek, videók
Pajzsmirígy
sanci81
2018. január 02. kedd, 15:38
Pajzsmirigy étrendhez.jpg
pacsakute
2016. április 11. hétfő, 20:33
Pajzsmirigy rendellenessé
pacsakute
2015. június 15. hétfő, 12:24
Pajzsmirigy.jpg
pacsakute
2015. április 14. kedd, 06:28
Pajzsmirigy betegségek
pacsakute
2015. március 09. hétfő, 19:06
A pajzsmirigy alulműködés
pacsakute
2014. május 01. csütörtök, 08:20
pajzsmirigy.jpg
dnemethk
2013. augusztus 23. péntek, 16:23
Pajzsmirigy tünetek
sacimama
2013. május 12. vasárnap, 23:40
shiitake
qqts
2006. október 02. hétfő, 10:41
Nyomelemek.jpg
pacsakute
2017. január 29. vasárnap, 13:07
repülés- alacsonyan.jpg
agica2004
2017. április 18. kedd, 18:28
Alacsony kőmagcserje.jpg
pacsakute
2016. február 07. vasárnap, 10:15
alacsony...jpg
zsokica45
2015. október 18. vasárnap, 18:17
alacsony repülés
sarkoziferencne
2015. április 05. vasárnap, 22:55
az alacsony Tátrában
orban47
2014. október 21. kedd, 19:08
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.