Belépés
2020. június 05. péntek | 23. hét | 157. nap | 06:11 | Fatime
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
25 szuper étel az anyagcsere javítására
Aki folyamatosan fáradtnak, ingerültnek depressziósnak vagy általánosan rosszkedvűnek és nyugtalannak érzi magát, figyelje meg az étrendjét! A mai rohanó világban a legtöbb dolgozó ember nem eszik rendesen. Az egészségtelen nassolás, a gyorséttermi ételek, a túl sok üdítőital és a mozgáshiány nagyon rossz hatással van a testre, és depressziót, dühöt, frusztrációt és különböző szívproblémákat vált ki. Ennek megelőzésére elkezdhetünk mozogni, sok vizet inni, kiegyensúlyozottan étkezni és méregtelenítő ételeket enni. Egy ilyen diéta segít megnövelni az energiaszinteket a testben, méregteleníteni a szervezetet, megerősíteni az immunrendszert, megtisztítani a bőrt és egészségesebb és frissebb érzést biztosítani számunkra.

Itt olvashat 25 ételről, amely javítja az anyagcserét és természetes módon képes csúcsra járatni a testünket.
Hínár

Ez a 25 méregtelenítő étel segít egészségesebbé tenni az étrendünket és jobb formába hozni a testünket. A legtöbb ezek közül nyersen, vagy ételekbe főzve
pacsakute, 2020. január 25. szombat, 20:22
A szénhidrátéhség leggyakoribb okai
tarthatatlanok, az étrend elhagyását követően pedig szinte biztos a visszahízás.
Ez nem is csoda, elvégre a szénhidrátok a test üzemanyagát jelentik a napi tevékenységhez. Persze, ehhez jól kell választani, és a menüsort úgy összeállítani, hogy a bevitt kalóriák jó szénhidrátokból származzanak. A kontrollálatlan, hosszú ideig tartó a fehér lisztes, cukros ételek iránti szénhidrátéhség hátterében azonban komoly betegség is állhat. Fokozott stressz, kezeletlen lelki probléma.Az ember hajlamos egészségtelen nassolnivalók után nyúlni egy nehéz, stresszes helyzetben, hiszen az evés ilyenkor afféle önnyugtató funkciót tölt be, ám ez rendszerint nem tart sokáig. A dietetikusok szerint komolyabb lelki trauma esetén mindenképp érdemes szakember segítségét kérni, hiszen a feldolgozatlan problémák ördögi körbe sodorhatják a diétázót, aki az evésben látja az egyetlen kiutat a gondok elől.

Inzulinrezisztencia :
A szénhidrátéhség legfőbb okozója azonban az ingadozó vércukorszint: a gyors felszívódású
pacsakute, 2018. november 13. kedd, 08:50
Igenis működik: fogyj banánnal!
valószínűségét. Azáltal, hogy elhagyjuk a reggeli kávét, csökken az étvágy és stabilizálódik a vércukorszint. A desszertek és az édességek tiltásával jelentősen csökken a napi zsír- és cukorbevitel. A késő esti étkezés tiltása szintén eredményes.

Vannak a diétának hátrányai?

A diéta csak az étkezésre fókuszál, így nem biztat a szükséges testmozgásra. A diéta nemcsak a fizikai, de a pszichológiai tényezőket is teljesen mellőzi. A nem szabályozott ebéd és vacsora pedig könnyedén vezethet egészségtelen ételek fogyasztásához. Ráadásul a mennyiségük sincs megszabva, így akár túlevést is eredményezhet. A teljes szénhidrátot tartalmazó reggeli nem minden diétázó számára alkalmas, különösen a cukorbetegeknek nem ajánlott!

Valóban olyan hatásos?

A diéta valójában nem támasztható alá a banán kimagasló zsírégető hatásával. Sokkal fontosabb a többi szabály betartása, azaz, hogy csak meghatározott időben étkezzünk és kerüljük a desszerteket. A korlátozások egyértelműek és
vorosrozsa66, 2018. május 22. kedd, 16:42
A nassolás leküzdése
szervezetük ilyenkor milyen jeleket küld az alábbi útmutató segítségével.

A sóvárgás sok esetben a tápanyagok hiányát jelzi A sóvárgások egyik fő oka a tápanyaghiány jelzése. A nassolás másféle, pszichés eredetű vonatkozásaira itt nem térünk ki.

Debi Gouge említ az általam használt első forrásban, a "dailytransformations" ( "napi átváltozásaink") címü cikkében egy pozitív, hosszútávúan jó hatású sóvárgásra példát. Persze hozzáteszem, ez a ritkább fajta nassolás. Általában az ember egészségtelen ételeket céloz meg ilyenkor, legyen az sütemény, csokoládé vagy épp nagyon sok kávé ivás. Mint kiderül, mindennek bizonyos ásványi anyag vagy tápanyaghiány lehet az okozója.

Térjünk vissza először Debi történetére... Krónikusan anémiás volt, bár napi kétszer szedett vas tablettát. Egyszer aztán igen meglepte az a tény, hogy mennyire kívánta az almát. Napi nyolcat is evett belőle. Vas szintje normalizálódott, köszönhetően annak, hogy a pektin az almában segít megkötni a vasat a
yaskane, 2016. december 05. hétfő, 10:57
5 tuti nassolnivaló a hétre, amit büntetlenül ehetsz
emésztőrendszerünk nem szabad üres járatokat hagyni. Ez azt jelenti, hogy 3-4 óránként ennünk kell. Nem mindegy azonban, hogy chipset és csokoládét rágcsálsz, vagy kihasználod az alkalmat arra, hogy vitaminnal töltsd fel a szervezetedet.

Nyilván egész nap rohansz, ezért a legjobb megoldás, ha előre végiggondolod, mit fogsz fogyasztani a következő nap folyamán. Így nem csak arra van lehetőséged, hogy előre beszerezd a rágcsákat, hanem kontroll alatt tudod tartani magad, hogy ne nyúlj valami egészségtelenért.

Íme, néhány alternatíva, amit könnyen magaddal tudsz vinni és melegben is eláll:

1. Mandula

A mandula magas fehérjetartalma miatt könnyen eltelít. Aminosavakat és telítetlen zsírsavakat is tartalmaz. Fogyasztásával nemcsak E-vitaminhoz, hanem foszforhoz és kalciumhoz is hozzájutsz.

2. Kesudió

Nem csak rákmegelőző hatásáról ismert, csökkenti a vérnyomást is. Szebb lesz tőle a hajunk, egészségesebbek a csontjaink. Fogyasztásával
lenke1964, 2015. október 29. csütörtök, 17:16
5 tuti nassolnivaló a hétre, amit büntetlenül ehetsz
nem szabad üres járatokat hagyni. Ez azt jelenti, hogy 3-4 óránként ennünk kell. Nem mindegy azonban, hogy chipset és csokoládét rágcsálsz, vagy kihasználod az alkalmat arra, hogy vitaminnal töltsd fel a szervezetedet.



Nyilván egész nap rohansz, ezért a legjobb megoldás, ha előre végiggondolod, mit fogsz fogyasztani a következő nap folyamán. Így nem csak arra van lehetőséged, hogy előre beszerezd a rágcsákat, hanem kontroll alatt tudod tartani magad, hogy ne nyúlj valami egészségtelenért.

Íme, néhány alternatíva, amit könnyen magaddal tudsz vinni és melegben is eláll:

1. Mandula

A mandula magas fehérjetartalma miatt könnyen eltelít. Aminosavakat és telítetlen zsírsavakat is tartalmaz. Fogyasztásával nemcsak E-vitaminhoz, hanem foszforhoz és kalciumhoz is hozzájutsz.



2. Kesudió

Nem csak rákmegelőző hatásáról ismert, csökkenti a vérnyomást is. Szebb lesz tőle a hajunk, egészségesebbek a csontjaink. Fogyasztásával
radvanszki_jozsef, 2015. október 29. csütörtök, 09:26
Hány éves vagy ?
korunk, úgy vele együtt étkezési szokásaink, étvágyunk is változik. Táplálkozási szakértők összeállították a listát, hogy életünk melyik évtizedében milyen ételek tesznek igazán jót az egészségünknek, és melyek azok, amiket jobb elkerülni.

A húszas évek

Egészégi állapotunk ezekben az években van a csúcson, de - tisztelet a kivételnek - próbára is tesszük a szervezetünket. A húszas években az ember hajlamos több alkoholt fogyasztani a kelleténél, gyakran rendszertelenül és egészségtelenül étkezik, és túl sok alvásban sincs része.
Több sajt, kevesebb celebdiéta

Az intenzív csontnövekedés, mely a kamaszkorban elkezdődött, a húszas években még folytatódik - ha nem is ugyanabban az ütemben. Most még van esély a csontnövelésre, mielőtt a harmincas években megkezdődne az elkerülhetetlen csontvékonyodás. Ehhez napi 700 milligramm kalciumot kell a szervezetbe juttatni - ez 10 dkg sajtnak, vagy nagyjából fél liter tejnek megfelelő adag. Ha tej helyett tejalapú italokkal oldanád
klementinagidro, 2015. szeptember 08. kedd, 15:47
A sav-bázis egyensúlyról
állandóan képződő savakat közömbösíti. Ezt puffer-rendszernek hívják. Van két kiemelt fontosságú pufferolás: az ún. légzési pufferolás, ami a tüdő, és az ún. renális pufferolás, ami a vese segítségével közömbösíti a savas anyagokat. Van emellett a vér általi pufferolás, és ezt a folyamatot a máj is segíti. A sejteken belül a fehérjék bizonyos típusai számítanak a leghatásosabb puffernek. Mind a lúgot, mind a savat egyaránt képesek közömbösíteni, és szabályozzák a pH-egyensúlyt a sejteken belüli térben. Egészségtelen étrend esetén azonban egy idő múlva a puffer-rendszerek kimerülnek, és már nem képesek a szervezetben az egyensúlyt fenntartani. Ilyenkor elsavasodik a szervezet, és ez rengeteg betegségnek táptalajt szolgáltat. Megtörténhet az is, hogy a szervezet túllúgosodik (alkalózis), de ez jóval ritkább a mai életmód és étrend mellett.

A szervezet elsavasodásának első jelei
Az enyhe savasodás jelei a következők: rendszeres fejfájás, gyengeségérzet, állandó fáradékonyság, enyhébb
klementinagidro, 2015. augusztus 24. hétfő, 15:09
Ezt te is megteheted a szíved egészségéért
járó alvászavarok, fáradtság, idővel pedig garantáltan megbetegedéssel jár az ilyen életforma. A stressz ugyanis teljesen természetes védekezési folyamatokat indít el a szervezetben, és különféle anyagok kiválasztásával mozgósítja a test tartalékait: többek között megemeli a pulzusszámot és a vérnyomást, extra erőkifejtésre kényszerítve ezzel a szívet. Ha a stressz rendszeres - például naponta kell hadakoznunk egy kellemetlen főnökkel, rossz szomszéddal, nehéz anyagi körülményekkel, zajos, egészségtelen lakókörnyezettel, boldogtalan kapcsolattal -, a szervezet be fogja nyújtani a számlát, és egyebek mellett kialakulhat például szívbetegség is. Az elégtelen mennyiségű alvás is ugyanide vezet. Fontos tehát, hogy eleget (legalább 8 órát) és rendszeresen aludjunk: a lefekvések és felkelések időpontja ne változzon naponta.
Válassz életstílust, de legalább gyógymódot!

Ha a fenti listából valamelyik érvényes rád, eléggé biztos lehetsz benne, hogy előbb-utóbb elérnek a betegségek. Minél
anna4459, 2014. október 05. vasárnap, 12:08
Az egészséges táplálkozás
Az alapos végiggondolás és a rögeszmés megszorítás között vékony határvonal húzódik, ha a táplálkozásról van szó. Az érzelmi evés, a falásrohamokra való hajlam és az egyoldalú diétákra való fogékonyság mind árthat a testednek - pedig egészségesen enni egyszerűbb, mint egészségtelenül!



Egészséges és tudatos viszony az étellel
A tested elég egyértelmű jelekkel szolgál arra vonatkozóan, hogy mikor, mit és mennyit egyél. Ehhez azonban valamennyi érzékszerved munkájára szükség van - figyelmeztet Megrette Fletcher, az ausztrál Tudatos Táplálkozás Központ jelenlegi elnöke.
Jó hír, hogy ezek az apró nyomok mindenkinél működnek, ám rengetegen figyelmen kívül hagyják, esetleg föl sem ismerik őket. ,,Csak figyeld meg a tested reakcióját az ételekre!"
sanci81, 2014. június 19. csütörtök, 15:16
Érdekesség
egy kemény vizsgahétről, amikor tanulás közben megállás nélkül majszoljuk az édességet.

Most azonban azt is kimutatták, hogy attól függően, éppen milyen a hangulatunk, más-más ételt kívánunk meg. Ha például a szőlő és a csokidrazsé közül lehet választani, aki jó hangulatban van, inkább az előbbit, aki viszont rosszkedvű, inkább az utóbbit fogja kérni. A Delaware Egyetem szakembere, Meryl Gardner professzor azonban arra is kíváncsi volt, mitől fordulhat elő, hogy rosszkedvünkben inkább egészségtelen, jókedvünkben többnyire egészséges ételeket kívánunk meg.
A kutatás megállapításai szerint sok minden múlik azon, hogy az adott pillanatban éppen hogyan viszonyulunk az időhöz. Ha például levertek vagyunk, és tudjuk, hogy valami nincs rendben, olyan dolgokra igyekszünk koncentrálni, ami térben és időben is közel van, vagyis ilyenkor inkább látjuk a fát, mint az erdőt - ezért van az, hogy hajlamosabban vagyunk valami egészségtelen, ám akkor éppen jóleső ételt venni magunkhoz. Ezzel szemben,
piroska0101, 2014. április 29. kedd, 07:12
1/5
Képek, videók
anyagcsere fokozók.png
dnemethk
2013. augusztus 23. péntek, 15:42
anyagcsere fokozó ételek.
tinka1951
2013. március 04. hétfő, 08:22
anyagcsere fokozók.jpg
dnemethk
2013. március 03. vasárnap, 20:36
A legtöbb.jpg
liliana01
2020. április 16. csütörtök, 19:26
a legtöbb.jpg
sz719eszter
2018. április 24. kedd, 16:13
Legtöbb like.jpg
pacsakute
2017. október 25. szerda, 13:23
A legtöbb,amit tehetünk..
cuppika59
2017. augusztus 23. szerda, 15:56
Az ország, ahol a legtöbb
sanci81
2017. június 03. szombat, 15:05
A legtöbb lakosú város a
sanci81
2017. június 03. szombat, 14:52
A legtöbb újonnan érkező
sanci81
2017. május 13. szombat, 11:11
ahol a legtöbb alkoholt i
sanci81
2017. február 07. kedd, 17:45
Ahol a legtöbb kávét issz
sanci81
2017. február 07. kedd, 17:44
A legtöbb lakosú város
sanci81
2017. február 07. kedd, 17:39
Címkék
napi zsír-, test tartalékait, legjobb megoldás, alkalmat arra, sejteken belüli, alábbi útmutató, csokidrazsé közül, rögeszmés megszorítás, egyensúlyt fenntartani, tested reakcióját, ember egészségtelen, gyors felszívódású, többi szabály, fehérjék bizonyos, fehér lisztes, étkezésre fókuszál,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.