Belépés
2019. május 26. vasárnap | 21. hét | 146. nap | 23:22 | Fülöp, Evelin
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A legjobb artéria tisztító szuper táplálékok
A legnagyobb artéria az aorta, mely kisebb artériák hálózatára és kapillárisokra válik szét. Az egészséges artéria fala sima, és a vér akadály nélkül áramlik át rajta.

Amikor úgynevezett plakk épül fel az artériában, akkor az artéria eltömődik és ez akadályozza a vér szabad áramlását. A plakk különböző vegyületekből épül fel: zsír, koleszterin, kalcium, fibrin, stb.

Azoknál, akiknek magasabb az LDL koleszterin szintjük és alacsonyabb a HDL-szintjük, nagyobb eséllyel alakulnak ki az érelzáródások. De fontos rizikófaktor a magas vérnyomás, a cukorbetegség és a dohányzás is.

Az artériák elzáródása olyan súlyos betegségek kialakulásához vezet, mint a szívinfarktus, a stroke, perifériás érbetegségek, stb.

Éppen azért az, hogy tisztán és egészségesen tartsuk ereinket, rendkívül fontos dolog és alapvetően meghatározhatja életkilátásainkat.

Melyek a legjobb természetes értisztító táplálékok?

1, Fokhagyma
Egyik egyszerű módja, hogy megőrizzük
pacsakute, 2019. április 27. szombat, 16:20
A kollagén mint csontsűrűség-növelő
bennünket, hiszen csökkenti a foltok és a ráncok megjelenését, csökkenti a bőr szárazságát, javítja a bőr rugalmasságát és jelentősen lelassítja a sejtek öregedését.

Kollagén rendszeres szedésével csökkentheti a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát. Manapság sokan szenvednek valamilyen szív- vagy érrendszeri megbetegedésben, pedig a kollagén megakadályozza az artériák merevségét. A merev artériák magas vérnyomással és plakk-képződéssel járnak együtt. A kollagén növelheti az egészséges HDL-koleszterin mennyiségét a vérben. A HDL magasabb szintje a szív- és érrendszeri problémák csökkent kockázatával függ össze.

Egy tanulmányban arról számoltak be, hogy a kollagénkiegészítés növelte az izomtömeget azoknál az embereknél, akik szarkopéniában, vagyis izomsorvadásos betegségben szenvedtek. De azoknak is megfelelő a kollagén, akik csak izomnövekedésre vagy feszesebb bőrre vágynak. A kollagén stimulálja a kreatinin nevű fehérjét, ami az izomnövekedéséhez szükséges.

A
pacsakute, 2019. március 15. péntek, 19:09
Vigyázat a repceolajjal
A repceolaj gyorsítja az agykárosodást és növeli a demencia kockázatát

A repceolaj az egyik legnépszerűbb növényi olaj a világon. Azonban egyre több hírt lehet hallani az olaj káros hatásairól. Az, hogy valami népszerű, még nem jelenti azt, hogy egészséges is. Az egyik tanulmányban például arról számoltak be, hogy a repceolaj csökkenti a memóriát és növeli az Alzheimer-kór kialakulásának a kockázatát. Mindemellett még súlygyarapodást is okozhat.

Az egyik oka a repceolaj népszerűségének, hogy meglehetősen olcsó. Sajnos sok helyen hirdetik, hogy mennyire egészséges, pedig egyre több tanulmány számol be ennek ellenkezőjéről. Az olaj elősegíti az úgynevezett amiloid plakkok kialakulását, amely az egyik legfőbb kiváltó oka az Alzheimer-kór kialakulásának.

A kutatók egereken végeztek vizsgálatokat. Az egereket két csoportra osztották. Az egyik csoport
pacsakute, 2019. február 08. péntek, 18:14
A méz jótékony hatása és használata
ásványi anyagok (kis mennyiségben réz, jód és cink). A méz sokkal egészségesebb, mint a kristálycukor vagy a természetes édesítőszerek. Mivel a cukorbetegség típusa és súlyossága mindenkinél más, először érdemes kikérni a háziorvos tanácsát, mennyi méz fogyasztható biztonsággal.

6. Csökkenti a szívbaj kockázatát:
A méz hozzájárul az egészséges szívhez, mivel javítja a vérkeringést és így megakadályozza az erek elzáródását. Ez valószínűleg annak az oka, hogy a méz csökkenti a káros koleszterin (LDL) és egyidejűleg növeli az egészséges koleszterin (HDL) tartalmat a vérben, illetve eltávolítja az érfalakra tapadt koleszterint.

A fahéjjal kevert méz revitalizálja a szív artériáit és vénáit, és akár 10%-kal is csökkentheti a vér koleszterin szintjét.
Adjon 1-2 evőkanál mézet és 1/3 teáskanál fahéjat meleg vízhez, és rendszeresen, naponta fogyassza, ez a keverék ugyanis csökkenti a szívroham kockázatát.

7. Segíti a fogyást:
Igyon minden nap mézes-citromos meleg vizet
pacsakute, 2019. február 05. kedd, 21:30
Jó agyfrissítő - téli mogyoró
koncentrálóképességet fokozó, egészséges rágcsálnivaló.
- A szakemberek ajánlása szerint a hetente öt-hat alkalommal fogyasztott maroknyi dió, mogyoró és egyéb magvak segítségével a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát jelentősen csökkenthetjük.
- Termését az élelmiszeripar, a gyógyászat és kozmetikai ipar is felhasználja.
- A mogyoróban lelhető zsírsavak hormonokat termelnek, fokozzák a zsíranyagcserét és támogatják az idegműködést.
- A telített zsírsavakkal ellentétben nem emelik a koleszterin szintet és nem rongálják az erek falait. Úgynevezett "jó" koleszterint (HDL) tartalmaznak, melyek a "rossz" koleszterinnel (LDL) szemben védnek a szívinfarktus és szélütés ellen.
- A mogyoró igen gazdag rostokban. A rostok védenek az elhízás ellen, mivel a jóllakottság érzését keltik azáltal, hogy a gyomor-bél-rendszerben megduzzadnak. Ezen felül serkentik a bélműködést és csökkentik a vastagbélrák kialakulásának kockázatát.
- A mogyoróban található triptofán növeli a szerotonin
pacsakute, 2019. február 03. vasárnap, 11:30
A shiitake gomba gyógyhatásairól
gomba fogyasztásának egészségügyi következménye. A shiitake gomba egyébként sokféleképpen beépíthető az étrendbe, és számos különböző módon fogyasztható.

A Shiitake gomba 8 jótékony hatása

A shiitake gomba olyan kémiai vegyületeket tartalmaz, amelyek megakadályozzák az oxidatív DNS-károsodást, részben ezért is számítanak nagyon fontos tápláléknak. A gombában lévő lentinán például helyreállítja a rákos kezelések során megsérült kromoszómákat. Az eritedanin vegyületek csökkentik a koleszterinszintet és hozzájárulnak a szív- és érrendszer egészségéhez. A Japánban található Shizuoka Egyetem kutatói megállapították, hogy az eritadenint tartalmazó étrend-kiegészítő jelentősen csökkenti a plazmakoleszterin-koncentrációt.

A shiitake azért is egyedülálló gombafajta, mivel mind a nyolcféle esszenciális aminosav megtalálható benne, valamint egy bizonyos típusú esszenciális zsírsavat is tartalmaz, amit linolsavnak nevezünk. A linolsav nem csak a fogyást segíti, de az izomépítést is.
pacsakute, 2019. január 31. csütörtök, 10:23
A szív egészségéért
kellene kerülni a szív vitalitásának megőrzése érdekében.Nézzük tehát az egészséges étkeket, amelyek nem csak azért fontosak, mert jót tesznek a szervezetünknek, hanem azért is, mert viszonylag könnyen elérhetők, azaz reálisan lehet velük számolni a mindennapi menüsorban.

Csonthéjasok
A csonthéjas magvak - mogyoróban, mandulában és dióban - tobzódnak a szervezetünkre jótékony hatást gyakorló vitaminokban, ásványi anyagokban. Már egy maréknyi dió elfogyasztása is csökkenti a koleszterinszintet, és óvja az artériákat a gyulladástól. A benne található omega-3 zsírsavak nem csak a szívünknek, de az agyunknak is rendkívül hasznosak. A mogyoró magas rosttartalommal és telítetlen zsírsavakkal szintén elengedhetetlen része az egészséges táplálkozásnak. Kutatásokkal igazolták, hogy a diófélék legalább heti ötszöri fogyasztása 30 százalékkal csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Olívaolaj
Az olívaolaj rendkívül gazdag esszenciális zsírsavakban, amelyek
lovaszmarika, 2018. október 23. kedd, 18:19
Az avokádó 10 gyógyhatása
kritikai gondolkodásért, döntéshozatalért és tervezésért felel. Az avokádóban lévő természetes E-vitamin meggátolja az Alzheimer-kór továbbfejlődését, sőt, a betegség korai stádiumában visszafordítja a tüneteket.

3, Javítja a szív egészségét

Több tanulmány kimutatta, hogy azok az emberek, akik rendszeresen esznek avokádót - amely tápanyagai javítják a szívműködést -, sokkal ritkábban kapnak szívbetegségeket, mint azok, akik nem. Az avokádóban lévő E-vitamin megelőzi a koleszterin oxidációját, a folsav csökkenti a veszélyes homociszteinszintet a vérben, a kálium szabályozza a vérnyomást és a fitoszterolok csökkentik a koleszterin felszívódását. Az egyszeresen telítetlen zsírsav tartalom szintén csökkenti a szívbetegségek és a stroke kockázatát, valamint javítja a vér általános lipidszintjét.

4, Megelőzi a születési rendellenességeket

Az avokádó magas folsavtartalma védelmet nyújt a fejlődő magzat számára. Napi egy csészényi avokádó biztosítja az
vorosrozsa66, 2018. október 14. vasárnap, 17:54
A banán jótékony hatásai a bőrre, a hajra, és az egészségre
ültetvényeket.

A benne található természetes cukrokat a szervezet azonnal energiává alakítja, emiatt fogyasztják a sportolók előszeretettel. A napi szükséges energiát is biztosítja, ezért felnőtteknek és gyermekeknek is tökéletes reggeli.

Vérnyomás

A kálium rendben tartja a vérnyomást, a nagyobb mennyiségű kalcium, kálium, és magnézium bevitel pedig csökkenti a magas vérnyomást. A banánban mindhárom elem megtalálható, ezért tökéletes gyógymódja a vérnyomásproblémáknak.

Koleszterinszint csökkentő

A banánban található pektin rost csökkenti a koleszterinszintet. Kutatások bizonyítják, hogy a vízben oldódó rostok, mint a pektin, a pszilium és a béta-glükán csökkentik az LDL (káros) koleszterin szintet, miközben a HDL (hasznos) koleszterin szintjét nem befolyásolják.

Renális egészség

Magas kálium tartalmának köszönhetően, rendszeresen kis mennyiséget fogyasztva a banán javítja a renális egészséget. A Nemzetközi Rákkutató Magazin
vorosrozsa66, 2018. október 08. hétfő, 20:59
Feketeköménymag olaj gyógyhatásai
A feketeköménymag-olaj elnyomja a betegségeket okozó gyulladást

Kutatások igazolják, hogy a fekete köménymag olaja (Nigella sativa) óriási segítséget jelenthet akár még az életveszélyes betegségek gyógyításában is. Ugyanis a feketeköménymag-olaj segíthet az immunrendszer kényes egyensúlyának a helyreállításában, megelőzve a gyulladásos állapotok, például a szívbetegség, a rák vagy az ízületi gyulladás kialakulását.

A szisztémás gyulladás krónikus betegséget, például daganatot idézhet elő. Bár azt feltételezzük, hogy a gyulladás káros, azonban ez nem minden esetben igaz. A gyulladás a szervezet egészséges és megfelelő válasza és egyben védelme a fertőzésekkel, a traumával vagy a rosszindulatú sejtekkel szemben. Viszont a gyulladás krónikussá is válhat, ilyenkor károsíthatja a sejteket és olyan mutációkat okozhat, amelyek rosszindulatú sejtelváltozásokat
pacsakute, 2018. október 06. szombat, 20:36
A csokoládé
finomság.

2. Csökkenti a szélütés kialakulásának esélyét
Finnországi tudósok kutatásaiban a csokoládéfogyasztó vizsgálati alanyok esetében 17 százalékkal volt kisebb a szélütés előfordulásának esélye, ami elképesztő adat.

3. Ásványi anyagokban gazdag
A jó csoki (70+%-os) tobzódik a káliumhoz, cinkhez és szelénhez hasonló, jótékony hatású ásványi anyagokban. Ez utóbbi ételből 100 gramm ugyanakkor az ajánlott napi vasbevitel 67 százalékát is fedezi.

4. Csökkenti a koleszterinszintet
A kakaófogyasztás a vizsgálatok szerint csökkenti a ,,rossz" koleszterin (LDL) szintjét, valamint növeli a ,,jó" koleszterin (HDL) előfordulását a szervezetben, amely így visszafogja a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét.

5. Jó a bőrnek
Az étcsokoládéban fellelhető flavonolok megvédhetik a bőrt a Nap károsító hatásaival szemben (azért mindenképpen használjunk továbbra is napkrémet!).

6. Segíthet a fogyásban
Egy
lovaszmarika, 2018. október 06. szombat, 14:24
Ezeket kell fogyasztani az egészséges táplálkozásban
kellene kerülni a szív vitalitásának megőrzése érdekében.Nézzük tehát az egészséges étkeket, amelyek nem csak azért fontosak, mert jót tesznek a szervezetünknek, hanem azért is, mert viszonylag könnyen elérhetők, azaz reálisan lehet velük számolni a mindennapi menüsorban.
Csonthéjasok
A csonthéjas magvak - mogyoróban, mandulában és dióban - tobzódnak a szervezetünkre jótékony hatást gyakorló vitaminokban, ásványi anyagokban. Már egy maréknyi dió elfogyasztása is csökkenti a koleszterinszintet, és óvja az artériákat a gyulladástól. A benne található omega-3 zsírsavak nem csak a szívünknek, de az agyunknak is rendkívül hasznosak. A mogyoró magas rosttartalommal és telítetlen zsírsavakkal szintén elengedhetetlen része az egészséges táplálkozásnak. Kutatásokkal igazolták, hogy a diófélék legalább heti ötszöri fogyasztása 30 százalékkal csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Olívaolaj
Az olívaolaj rendkívül gazdag esszenciális zsírsavakban, amelyek
lovaszmarika, 2018. szeptember 11. kedd, 17:22
1/24
Képek, videók
Egészséges táplálékok.jpg
pacsakute
2019. január 11. péntek, 11:49
Igen hasznos táplálékok.j
pacsakute
2017. március 17. péntek, 13:11
Jó hatású táplálékok.jpg
pacsakute
2013. február 02. szombat, 18:27
A legjobb barátok
eva6
2019. március 19. kedd, 16:05
Az-élet-a-legjobb-taná r.j
menusgabor
2018. augusztus 06. hétfő, 18:31
amitől a legjobban lehet
sz719eszter
2018. július 12. csütörtök, 18:42
Szkt- legjobb vill.vezető
agica2004
2018. június 30. szombat, 19:55
a csend a legjobb.jpg
sz719eszter
2018. június 28. csütörtök, 18:37
Elment az kit legjobban s
irmus
2018. június 15. péntek, 08:51
A szerelem a legjobb gyóg
rushlilly
2018. június 12. kedd, 11:41
az egyik legjobb dolog.jp
sz719eszter
2018. június 01. péntek, 08:19
A gyermekkor a legjobb az
irmus
2018. május 29. kedd, 15:59
Legjobb
anna4459
2018. május 16. szerda, 17:45
A legjobb érzés
irmus
2018. május 16. szerda, 08:05
a legjobb tanárok.jpg
sz719eszter
2018. április 10. kedd, 16:14
Címkék
Nemzetközi Rákkutató Magazin, szívroham kockázatát, banánban mindhárom, gyulladásos állapotok, koleszterin felszívódását, artériák elzáródása, szervezet egészséges, legjobb artéria, demencia kockázatát, vastagbélrák kialakulásának, szív egészségéért, rostok védenek, kristálycukor vagy, gyulladás krónikussá, életveszélyes betegségek, oxidatív DNS-károsodást,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.