Belépés
2018. december 14. péntek | 50. hét | 348. nap | 13:30 | Szilárda
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Diófélék és az egészség
A diófélék mérsékelten tartalmaznak proteint, kivéve a gesztenyét, és zsírokat nagy mennyiségben.

A diófélék egészségre gyakorolt jótékony hatása:
1. A diófélék gazdagok energiában és tápanyagban. A diófélékben található egyszeresen-telítetlen zsírsavak csökkentik a ,,rossz" koleszterin-szintet és növelik a ,,jó" koleszterin mennyiségét a szervezetben.

A diófélék jó hatással vannak az egész szervezetre, mivel rostokat, tápanyagokat, B-, E-vitamint, és olyan ásványi anyagokat, mint vas cink, kálium, magnézium, jód, szelén valamint antioxidáns ásványi anyagokat és antioxidáns vegyületeket tartalmaznak.

2. Megelőzik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását és az agyvérzést.

3. Gazdagok gyulladásgátló hatású omega-3 zsírsavakban. Szabályozzák a magas vérnyomást, illetve felveszik a harcot a mell-, végbél- és prosztatarák
pacsakute, 2018. december 06. csütörtök, 22:18
A megfelelő étkezés biztosítja a jó éjszakai alvást
alvással kapcsolatos problémákat, és azokat a tápanyagokat, amelyeket hozzájuk társítanak.

1. Rövid alvás:

Rövid alvás akkor alakul ki, amikor a szervezetben nincs elég víz és a következő vitaminok:

C-vitamin

C-vitaminban gazdag az eper, narancs, grapefruit, citrom, papaya, fekete ribizli és a kaliforniai paprika. A megfelelő mennyiségű C-vitamin erősíti az immunrendszert és segít megszabadulni a betegségektől is.

Szelén

A szelén diófélékben, húsokban és rákfélékben található, és egy olyan nyomelem, ami segíti a szervezet megfelelő működését és erősíti az immunitást. A vegetáriánusok fogyasszanak gombát, hagymát, árpát, barna rizst és zabot.

2. Nagyon rövid alvás:

A tanulmányok szerint a nagyon rövid alvás problémája akkor merül fel, ha a következő anyagokból keveset kap a szervezet:

Víz

Tudvalevőleg a szervezet 75-80%-át víz alkotja, ezért a szervezet működéséhez (mint például az
vorosrozsa66, 2018. október 13. szombat, 17:37
Vitamin ,és ásványi anyag hiányról....
étvágytalanság, sápadtság és karikás szem. A vas ajánlott napi bevitele nőknek 14,8 mg, férfiaknak 8,7 mg. A vörösvérsejtek termeléséhez szükséges összetevő a vörös húsokban, tojásban és a zöld leveles zöldségekben található meg a legnagyobb mennyiségben.

Bőrviszketés: cinkhiány
Egyéb tünetei lehetnek a lassú sebgyógyulás és a körmök fehéres elszíneződése. A cink ajánlott napi bevitele nőknek 7 mg, férfiaknak 9,5 mg. A sejt- és enzimképződéshez szükséges tápanyag nagy mennyiségben a diófélékben, a magvakban, a teljes kiőrlésű gabonában, a rákban, a szardíniában és a vörös húsokban fordul elő.

Nyelvfájdalom: riboflavin- (B12-vitamin) hiány
Egyéb tünetei a bőr szárazsága és repedezése a száj és az orr környékén. A vitamin ajánlott napi bevitele nőknek 1,1 mg, férfiaknak 1,3 mg. A bőr, a szem és az idegrendszer egészségét elősegítő vitamin a tejben, a tojásban, a rizsben és a dúsított müzlikben található nagy mennyiségben.

Hát- és lábfájdalom:
gabfe, 2018. március 24. szombat, 16:17
Ásványi anyagok a szervezet számára
rozmaringban, a borsmentában, a korianderben, az Aloe verában, a pitypangban és a csipkebogyóban is.

Klórtartalmú táplálékok: húsfélék, halak, kiváltképp a szardínia, az olajbogyó, a tengeri moszat és a savanyú káposzta.

A fogak és csontok egészségéért felelős és az izom-összehúzódást biztosító magnézium olyan táplálékokban található meg, mint például a dió, a mogyoró, a levélzöldségek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a tengeri halak, a tejtermékek és a tojás. Előfordul még a diófélékben, a magvakban, a citromban, a fügében, az élesztőben, a száraz hüvelyesekben, az olajos magvakban, a bazsalikomban, a borsmentában, a kaporban, a petrezselyemben, a csipkebogyóban, a korianderben, az oregánóban, a köményben, a tigrisfűben, a zsályában és a pitypangban.

A sav-bázis egyensúlyt biztosító nátrium megtalálható a marhahúsban, a sertéshúsban, az olajbogyóban, a szardíniában, egyéb halakban, a zöldségekben, a sajtban, a sóban, a vesében, a velőben, a fűszerkeverékekben, a
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:29
Természetes vitaminok
vaj, sajt.

Miben található B-vitamin? A burgonyában, a hüvelyesekben, a fokhagymában, a petrezselyemben, a metélőhagymában, a gombában, a céklában, a banánban, a spenótban, a spárgában, a káposztafélékben, a salátákban, a borsmentában, a korianderben, a pitypangban, a zsályában, az őszi margitvirágban és a görögszénában. A B-vitamin megtalálható továbbá a teljes kiőrlésű gabonákban, a gabonacsírákban, a magvakban, a sertéshúsban, a szárnyasokban, a kagylóban, a zabban, a búzakorpában, a diófélékben, a tejben, a tojásban, a májban, a belsőségekben, a lencsében, a mogyoróban.

A C-vitamin forrásai: paprika, káposztafélék, paradicsom, saláta, petrezselyem, sóska, póréhagyma, cékla, cseresznye, citrusfélék, bogyós gyümölcsök, fekete ribizli, homoktövis, fokhagyma, rukkola, kapor, kömény, csipkebogyó, borsmenta, rozmaring, koriander, oregánó, zsálya, görögszéna, kasvirág, pitypang, torma, áfonya, gesztenye, vajbab.

D-vitaminban gazdag ételek: gomba, csipkebogyó, pitypang. Mivel
pacsakute, 2018. február 20. kedd, 21:22
Az energiatermelés segítője: riboflavin
A riboflavinnak, más néven a B2-vitaminnak az egyik legfontosabb feladata, hogy a szervezetben az energiatermelést elindítsa, segítse. Mégpedig ezt a szervezetünkbe jutatott szénhidrátokból és zsírokból tudja megtenni. Akik fizikai munkát végeznek vagy rendszeresen és sokat sportolnak, mozognak, a szerveztük jóval többet használ el ebből a vitaminból, így a hiányt mindenképpen pótolni szükséges. A mozgás szerelmeseinek, azoknak, akik rendszeresen edzik a testüket már csak azért is nagy szükségük van erre a vitaminra, mivel a riboflavin az izmok képződését és fejlődését segíti elő.

Amennyiben riboflavinhiányban szenvedünk, akkor meglehetősen sok problémával kell szembenéznünk. Ennek a vitaminnak a hiányában depresszióssá válhatunk és vizelési panaszaink is lehetnek. Alvászavarokkal, dekoncentrációval és szédüléssel, illetve reszkető végtagokkal is számolnunk kell. A B2-vitamin hiánya okozhatja még a nyelv kivörösödését, a szájzug kirepedezését és pikkelyes bőrt is eredményezhet, amely legfőképpen a
pacsakute, 2018. január 10. szerda, 22:57
Citromlé diéta
alacsony zsírtartalomról, viszont azt fontos tudni, hogy ezzel nem lehet fogyni. Igaz, hogy a zsír sok kalóriát tartalmaz, de ha fogyni szeretne, a zsír elengedhetetlen a szervezet számára. Csak meg kell bizonyosodni róla, hogy megfelelő mennyiségű zsírt eszik. Ha az étrendje során kevés zsírt fogyaszt, akkor hangulatingadozás, meddőség, bőrproblémák és hízás fordulhat elő.
-Az egészséges zsírok (például az olíva olajban található telítetlen zsír) és az esszenciális zsírok (az olajos halban, diófélékben és magvakban található omega-3 és -6 zsírsavak) segítik a fogyást, mivel késleltetik a szénhidrátok véráramba jutását, ezáltal stabilizálják a vércukor szintjét és alacsonyan tartják az inzulinszintet. Valójában az esszenciális zsírok kiváló hormon- és vércukor szabályozók.

Hatodik nap:
Fogyasszon sok friss táplálékot
-Fogyasszon minél több friss, feldolgozatlan táplálékot: zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonaféléket, tésztát, rizst és hüvelyeseket (például borsó és
pacsakute, 2016. január 31. vasárnap, 19:26
A tápanyaghiány gyakori jelei
vas ajánlott napi bevitele nőknek 14,8 mg, férfiaknak
8,7 mg. A vörösvérsejtek termeléséhez szükséges összetevő a vörös
húsokban, tojásban és a zöld leveles zöldségekben található meg a
legnagyobb mennyiségben.

Bőrviszketés: cinkhiány

Egyéb tünetei lehetnek a lassú sebgyógyulás és a körmök fehéres
elszíneződése. A cink ajánlott napi bevitele nőknek 7 mg, férfiaknak
9,5 mg. A sejt- és enzimképződéshez szükséges tápanyag nagy
mennyiségben a diófélékben, a magvakban, a teljes kiőrlésű
gabonában, a rákban, a szardíniában és a vörös húsokban fordul elő.

Nyelvfájdalom: riboflavin- (B12-vitamin) hiány

Egyéb tünetei a bőr szárazsága és repedezése a száj és az orr
környékén. A vitamin ajánlott napi bevitele nőknek 1,1 mg, férfiaknak
1,3 mg. A bőr, a szem és az idegrendszer egészségét elősegítő
vitamin a tejben, a tojásban, a rizsben és a dúsított müzlikben található
nagy mennyiségben.

Hát- és
klarika47, 2016. január 18. hétfő, 17:22
Segítsük szervezetünket a tavaszi megújulásban!
Egészségesen és boldogan három lépésben:

1. Táplálkozzunk helyesen, és csökkentsük koleszterinszintünket!

A közép-európai embereknek majdnem 40%-a túl magas koleszterinszinttel rendelkezik. Ha túl sok koleszterint viszünk be a szervezetünkbe, emelkedik a rossz koleszterin szintje is, ami a szívinfarktus vagy az agyvérzés fokozott rizikójához vezet.

Mit tegyünk?

Kerüljük a telített és a transzzsírokat, helyettesítsük ezeket telítetlen zsírokkal, amelyek a diófélékben, a magvakban és olajokban, valamint pl. a szójababban, az olívában, a napraforgóban és a repcében találhatók. Együnk olajos halakat, pl. lazacot, szardíniát vagy makrélát, vagy szedjünk omega-3-at tartalmazó készítményt.

Hogyan táplálkozzunk?

A diófélék, különösen a mandula, a dió, a pekándió, a pisztácia és a mogyoró, 10-15%-kal csökkentik a koleszterinszintet. Akik hetente legalább kétszer esznek ezekből a finomságokból, közel 50%-kal csökkentik a szívroham kockázatát azokhoz
radvanszki_jozsef, 2014. március 10. hétfő, 08:12
vegetarianizmus
Vegaság vs. húsevés

Nyolc tévhit a táplálkozással kapcsolatban

1. TÉVHIT

AKI NEM ESZIK HÚST, FEHÉRJEHIÁNYBAN SZENVED
TÉVES!

A sejtek felépítéséhez szükséges fontos fehérjék bőségesen megtalálhatóak a zöldségfélékben és a gabonafélékben, különösen a hüvelyesekben - babfélékben, borsóban, lencsében valamint a diófélékben. A változatos, húsnélküli táplálkozással a szervezet megkap minden fontos fehérjét képező aminosavat - sőt a szójabab és az avokádó pl. tartalmazza mind a nyolc aminosavat.

Az embernek nem kell aggódnia a szervezet fehérjeellátása miatt, ugyanis kétszer annyi fehérjét fogyasztunk, mint amennyire a szervezetnek szüksége van. Ez a többletbevitel azzal jár, hogy az állati eredetű fehérjék lerakódnak a véredényekben és a szövetekben, s így megakadályozhatják a vitális anyagok továbbjutását a szervekhez, az izmokhoz és a
faciendum, 2013. szeptember 01. vasárnap, 19:43
1/5
Képek, videók
1.Meggy - és az egészség.
anci-ani
2013. június 18. kedd, 09:37
Mérsékelt övezeti ciklon
vargaspace
2012. december 08. szombat, 18:20
London Mérsékeltövi ház
bodajne
2010. október 05. kedd, 21:01
Mérsékelt égövi épület
bodajne
2010. május 20. csütörtök, 22:06
Egészségre ártalmas!
zgawab
2013. április 25. csütörtök, 09:04
egészségre
rneckernusz
2010. július 21. szerda, 15:37
Káros az egészségre!
szalai0913
2010. július 04. vasárnap, 14:19
Ti gazdagok! Karácsony 01
chillik
2017. július 13. csütörtök, 05:20
Ti gazdagok! Karácsony 02
chillik
2017. július 13. csütörtök, 05:19
Ti gazdagok! Karácsony 03
chillik
2017. július 13. csütörtök, 05:19
Gálaest-gazdagok.jpg
agica2004
2011. március 07. hétfő, 13:58
A gazdagoké a világ.png
farkas1945
2010. november 13. szombat, 17:59
A gazdagoknak könnyű
czvitko
2007. augusztus 27. hétfő, 02:31
Szegény Gazdagok.hu.jpg
rambobby
2007. május 30. szerda, 12:32
gazdagok és szépek
margitbaba
2006. október 14. szombat, 21:15
Címkék
olíva olajban, vitamin ajánlott, nyolc aminosavat, tápanyaghiány gyakori, tanulmányok szerint, mozgás szerelmeseinek, esszenciális zsírok, szájzug kirepedezését, megfelelő étkezés, szervezetünkbe jutatott, szervezetnek szüksége, vörösvérsejtek termeléséhez, teljes kiőrlésű, nyelv kivörösödését, dúsított müzlikben, szervezet megkap,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.