Belépés
2019. augusztus 17. szombat | 33. hét | 229. nap | 19:17 | Jácint
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Jó tudni - az egészségünkért
nélkül a csontok nem lennének képesek megkötni az ásványi anyagokat. Egy 1999-es tanulmány bebizonyította, hogy a K-vitamin alacsony bevitele összefüggésbe hozható a megnövekedett csípőtáji törésekkel.

A K-vitamin nélkül a sejtek nem képesek megfelelően növekedni. Ez a vitamin nélkülözhetetlen a fehérjék beépüléséhez, ami nagyon fontos a sejtek növekedéséhez és termelődéséhez. A K-vitamin tehát a sejt életében is fontos szerepet játszik. A K-vitamin ezenkívül különösen fontos az idegsejtek egészségének megőrzésében.

A K1-vitamint elsősorban a zöld leveles növényekben találhatunk, mint például a zöldség- és főzelékfélék, a káposzta, a brokkoli, a spenót, a bimbós kel, a paraj, valamint a tej- és tejtermékek, és a máj. A szervezet számára szükséges K-vitamin mintegy felét K1-vitamin formájában a táplálékkal készen visszük a szervezetbe, a szükséglet másik fele pedig a bélben megfelelő előanyagokból keletkezik a jótékony hatású bélbaktériumok közreműködésével, ez a K2-vitamin. Ebből
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:11
A méregtelenítés napjainkban
közérzeted.

1. Igyál sok vizet
Testünk megfelelő hidratálást igényel, annak érdekében, hogy segítsen a vesékben és az emésztőrendszerben a toxinok kiürítésében. Az ajánlott mennyiség naponta 3 liter víz. Azok számára, akik nem szeretik a sima víz ízét, a citrom, lime vagy más gyümölcs beáztatása segíthet az íz fokozásában, anélkül, hogy túlzott mennyiségű cukrot tartalmazna.

2. Izzadd ki
Az izzadás egy másik módja annak, hogy megszabadulj a méreganyagoktól. Segíti az izmok és a csontok egészségének megőrzését is. Az olyan sportok, mint például a futás, az úszás és a kerékpározás, nagyszerű módjai annak, hogy megemeljék az izzadást és a szívverést. Egy másik módja az izzasztásnak a gőzfürdő vagy a szauna.

3. Készíts méregtelenítő smoothie-kat
Ha a megfelelően választod ki a hozzávalókat, a smoothie hasznos tápanyagokkal lesz tele. A bogyós gyümölcsök, a dinnye, a kivi, a citrusfélék, az alma, a körte és a legtöbb leveles zöldség széles választékát kínálja
lovaszmarika, 2019. július 31. szerda, 15:56
5 dolog, amiért a sárgabarack a legjobb gyümölcs A lédús és
hogy egy szuperegészséges gyümölcsről van szó

Antioxidáns

C-vitamin-tartalma igen magas. Ez azért is jó hír, mert a C-vitamin egy természetes antioxidáns, ami hozzájárul az immunrendszer egészségéhez, és még a bőr öregedését is késlelteti.

Béta-karotin
A sárgabarack az A-vitamin probiotikumát, a béta-karotint tartalmazza. Két-három szem már fedezi a napi A-vitamin-szükségletünket. Ennek pedig rengeteg jótékony hatása van: segíti a látás és az immunrendszer egészségének megőrzését, és serkenti a máj méregtelenítő működését. De a bőr, a fogak és a csontrendszer is meghálálják.

Víztartalom

Rendkívül magas víztartalma miatt (kb 85 százalék) hidratál és méregtelenít. A sok víz miatt ráadásul a kalória is igencsak kevés benne, így az egyik legjobb fogyókúrás gyümölcsként tarthatjuk számon.

Rostok

Rosttartalma újabb ok arra, hogy beillesszük étrendünkbe a sárgabarackot. A rostdús táplálkozás az egészséges emésztés, a megfelelő
koszegimarika, 2019. július 11. csütörtök, 09:14
Az aminosavakról - jó tudni
egészségről van szó. A csontok, az izmok és a bőr szerkezetét is ez alkotja, és szövetek építésére, hormonok, enzimek és neurotranszmitterek szintetizálására is használja a szervezet. Az aminosavak a fehérje építőkövei, ezért az étrendben elengedhetetlen az elegendő mennyiségű esszenciális aminosav megléte az optimális egészség megőrzéséhez és a fehérjehiány megelőzéséhez.

Tehát az aminosav mire jó, mi az pontosan, és hogy lehet biztos benne, hogy a megfelelő aminosav komplex keveréket kapja az egészségének megőrzése érdekében?

A szervezetnek szüksége van az összes aminosavra a működéshez, amelyből néhányat a szervezet is termel, míg másokat élelmiszerekből kell pótolni. Az élelmiszerek vagy a táplálék-kiegészítők révén a megfelelő aminosav mennyiség bevitel segíthet a fogyásban, az izomtömeg megőrzésében, a testmozgás javításában, a hangulat fokozásában vagy a pihentetőbb alvás elérésében.

Az aminosavak csoportosítása (esszenciális vs. nem esszenciális aminosavak)
A 20
pacsakute, 2019. június 09. vasárnap, 16:57
Kínai kel gyógyhatásairól
C-vitamin napi bevitelét. Mindkét vitamin kitűnő antioxidánsnak számít.

A kínai kel omega-3-mat és K-vitamint is tartalmaz, amelyek segítenek csökkenteni a nemkívánt gyulladás kialakulásának a kockázatát. A gyulladás számos betegség gyökere és jelentős károkat okozhat, ha kezeletlenül marad. A kínai kel polifenolokban gazdag, amelyek szintén ellenségei a szervezetben kialakuló gyulladásnak.

A sárgarépa egy nagyon egészséges zöldség, amelynek rendszeres fogyasztása elősegíti a szem egészségének megtartását és javítását. De A-vitamin- és béta-karotin-tartalmánál fogva a kínai kel is nagy versenyző a sárgarépa mellett. A makuladegenerációt megelőzhetjük, ha rendszeresen fogyasztunk béta-karotint is tartalmazó táplálékokat, például kínai kelt.

Az A-vitamin segít megelőzni a fertőzést, nagyon hatékony a szürkehályog megelőzésében is, javítja a gyengénlátást és a száraz szembetegséget is eredményesen kezelni tudja.

A kínai kel tápanyag-összetétele elősegíti a csontok
pacsakute, 2019. április 04. csütörtök, 10:31
A tökmagolaj gyógyhatásairól
A tökmagolaj finom, egészséges és tápláló.

A hidegen sajtolt tökmagolaj nagyon sok telítetlen zsírsavat (79,4 %) tartalmaz. Leginkább linolsavat tartalmaz, vagyis omega-6 esszenciális zsírsavakat. Az omega-6 zsírsavak elengedhetetlenek a normális növekedéshez és fejlődéshez, ezek a zsírsavak ösztönzik a haj és a bőr növekedését, szabályozzák az anyagcserét és a csontok egészségének megőrzésében is fontos szerepük van. Szakértők kifejezetten javasolják a hidegen sajtolt tökmagolaj fogyasztását, mert nem lennénk képesek annyi tökmagot elfogyasztani, hogy ez a jótékony hatás érezhető legyen.

Mit tartalmaz a tökmagolaj?
- A tökmagolaj fontos vitaminokat, ásványi anyagokat, aminosavakat, jótékony szénhidrátokat tartalmaz nagy koncentrációban. A tökmagolaj gazdag forrása az A-vitaminnak, B-vitaminnak, tiaminnak, riboflavinnak, niacinnak, kalciumnak, vasnak és
pacsakute, 2019. február 03. vasárnap, 21:18
Spárga gyógyhatásairól
folsavforrás (13% DV 100 grammban), amely fontos tápanyag például a növekvő baba számára.

Az összes B-komplex vitamint megtalálható benne, beleértve a niacint, pantoténsavat, piridoxint, riboflavint és tiamint. Ezek sok metabolikus és enzimatikus folyamathoz szükségesek.

A spárgának magas az A-vitamin antioxidáns tartalma (25% RDA / 100 gramm), bővelkedik K-vitaminban (35% -os RDA / 100 gramm, és mérsékelt a C-vitamin-szintje. Ez a tápanyag különösen hasznos az agy és csontok egészségének biztosításában és a vérrögképződés csökkenésében.

A spárga igen magas ásványianyag tartalommal rendelkezik, mint a: kalcium, mangán, foszfor, szelén és cink, de a réz és a vas tartalma is igen jó, kb. 4% káliumot és szinte ugyanannyi nátriumot tartalmaz, ami jó hatással van a magas vérnyomásban szenvedő egyéneknek.

Hogyan hat egészségünkre a spárga fogyasztása?

Rák megelőző hatással rendelkezik
A spárga egészségre gyakorolt hatása nagyrészt a gyökerek
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 22:06
Közismert ételeink jótékony hatásai
kaciumot, és magnéziumot tartalmaz.

A rendszeres spárga fogyasztása csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, megakadályozza a vesekő kialakulását, és csökkenti a csecsemők idegcső rendellenességeinek kialakulását is.

Banán
A banán természetes módon zsír-, koleszterin-, és só mentes, azonban nagy mennyiségű káliumot tartalmaz.

A banán fogyasztása csökkenti a vérnyomást, csökkenti a gyermekkori leukémia kialakulásának veszélyét, és segíti a szív egészségének fenntartását.

Bazsalikom
A bazsalikom A-, K- és C-vitaminban gazdag, ezen túl pedig magnéziumot, vasat, káliumot és kalciumot is tartalmaz.

A bazsalikom fogyasztásával csökkentheti a szervezet gyulladásait és duzzanatait, megakadályozhatja az idősödés káros hatásait, valamint az izületi gyulladást és a gyulladásos bélproblémákat is kezelheti vele.

Cékla
A cékla napjaink legújabb szuperétele, hiszen a zöldség maga, vagy a zöldség leve is segíti a
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 22:00
Séta az egészségért
kutyasétáltatás is kiváló módja a napi szükséges kilométer megtételének.

A lendületes séta felér egy aerobik órával, hiszen emeli a pulzust, erősíti a szívet, a tüdőt és az izmokat, segít az ideális testsúly elérésében és megőrzésében. Az erős szív több vért, ezáltal oxigént és tápanyagot képes eljuttatni a sejtekhez, csökkenti a vérnyomást. Ráadásul a rendszeres séta javítja a hangulatot, kifejezetten jó depresszióban, és növeli az energiaszintet.

A rendszeres séta segít a csontok egészségének megőrzésében is, csökkenti a csontritkulás kialakulásának és a csonttörések előfordulásának esélyét. Napi fél óra séta többet ér, mint tíz perc igen intenzív futás vagy más testgyakorlás. A lépcsőtől sem kell félni. Aki beteg, menjen lassabban, de ha csak lehet, kerüljék a liftet, inkább lépcsőzzenek. Van olyan feltételezés - ezt hogy számolták ki? - hogy minden egyes lépcsőfok három perccel növeli meg az életünk hosszát.

Minden esetre egy tanulmányból már évekkel ezelőtt kiderült,
pacsakute, 2018. október 29. hétfő, 13:58
25 érv a teafogyasztás mellett
pl. a gyomor-, a vastagbél-, a mell-, a máj-, a prosztata-, a végbél- és a bőrrák előrehaladását. A zöld tea gyakori fogyasztásával hatástalaníthatjuk a dohányzás káros hatásait, ezzel is csökkentve a tüdőrák kockázatát. A fekete tea is tartalmaz EGCG-t, de sokkal kisebb mennyiségben. A zöld teát fogyasztó nőknél ritkábban alakul ki mellrák.

Jót tesz a fogaknak

A fehér tea sok kalciumot és fluort tartalmaz - két alapvető tápanyagot, amely nagyon fontos a fogak és az így egészségének megtartásában. A fekete tea magas polifenol-tartalma megelőzi a rossz leheletet és gyógyítja a fogínysorvadást. A polifenolok ezen kívül megakadályozzák a baktériumok szaporodását a szájüregben, ezzel is megelőzve az ínybetegségeket, a fogszuvasodást és a fogkőlerakódást.

Jót tesz a cukorbetegeknek

Amellett, hogy javítja az inzulinérzékenységet, a zöld tea rendszeres fogyasztása szinten tartja a vércukrot is. A teában lévő poliszacharidok meggátolják a glükóz felszívódását, ezzel
vorosrozsa66, 2018. október 10. szerda, 20:19
A napraforgómag gyógyhatásairól
szabályozásáért. A pajzsmirigy-rendellenesség többek között okozhat fáradtságot, súlygyarapodást, rendellenes testhőmérsékletet. A pajzsmirigy betegségek elkerülésének érdekében a megfelelő mennyiségű szelén- és jódbevitel alapvető fontosságú kellene, hogy legyen.

A napraforgómag nagy mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat, többek között magnéziumot is. Magnéziumra szükségünk van a szív- és érrendszer egészségéhez, illetve a vérnyomás szabályozásához. A magnézium részben felelős a csontok egészségének megőrzéséért és segíthet megakadályozni - más vitaminokkal és ásványi anyagokkal karöltve - a csontritkulás kialakulását. A magnézium ezeken kívül segíthet a krónikus migrénes fejfájás, a fáradtság, a székrekedés és a hangulati rendellenességek leküzdésében. A napraforgómag magnéziumot is tartalmaz, de B-vitaminokat is, amelyekre az egészséges idegrendszer fenntartásához van nagy szükségünk.

A napraforgómagban található antioxidáns E-vitamin elősegíti a fiatalos és egészséges
pacsakute, 2018. október 06. szombat, 20:07
Az ősz kincse: napraforgómag
szabályozásáért. A pajzsmirigy-rendellenesség többek között okozhat fáradtságot, súlygyarapodást, rendellenes testhőmérsékletet. A pajzsmirigybetegségek elkerülésének érdekében a megfelelő mennyiségű szelén- és jódbevitel alapvető fontosságú kellene, hogy legyen.

A napraforgómag nagy mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat, többek között magnéziumot is. Magnéziumra szükségünk van a szív- és érrendszer egészségéhez, illetve a vérnyomás szabályozásához. A magnézium részben felelős a csontok egészségének megőrzéséért és segíthet megakadályozni - más vitaminokkal és ásványi anyagokkal karöltve - a csontritkulás kialakulását. A magnézium ezeken kívül segíthet a krónikus migrénes fejfájás, a fáradtság, a székrekedés és a hangulati rendellenességek leküzdésében. A napraforgómag magnéziumot is tartalmaz, de B-vitaminokat is, amelyekre az egészséges idegrendszer fenntartásához van nagy szükségünk.

A napraforgómagban található antioxidáns E-vitamin elősegíti a fiatalos és egészséges
vorosrozsa66, 2018. szeptember 21. péntek, 23:28
1/17
Képek, videók
egészségünket
walcsy
2010. március 22. hétfő, 18:35
Ásványi anyagok és vitami
pacsakute
2013. február 09. szombat, 12:56
Tanulmányfej.jpg
chillik
2017. február 19. vasárnap, 07:48
Fa tanulmany
borigit
2014. november 08. szombat, 10:24
Kislany tanulmany
borigit
2014. november 07. péntek, 14:10
Tanulmány.jpg
farkas1945
2013. november 08. péntek, 11:18
tanulmány 2013
janna53
2013. július 21. vasárnap, 21:00
Szociológiai tanulmányok
zgawab
2013. április 25. csütörtök, 09:21
Tanulmány a Berard.jpg
gigi55
2013. március 01. péntek, 18:41
Tanulmány.jpg
gigi55
2013. február 27. szerda, 06:53
D 4 Alomlany (tanulmany).
gigi55
2013. február 08. péntek, 14:50
Vadasz tanulmany.jpg
gigi55
2012. március 16. péntek, 08:54
Lany a kanapen tanulmany.
gigi55
2012. március 16. péntek, 08:49
Címkék
csonttörések előfordulásának, izületi gyulladást, szükséglet másik, megfelelő mennyiségű, méregtelenítés napjainkban, összes aminosavra, spárga egészségre, zöldség maga, elegendő mennyiségű, száraz szembetegséget, tökmagolaj finom, legjobb gyümölcs, egészséges emésztés, 1999-es tanulmány, lendületes séta, erős szív,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.