Belépés
2019. július 23. kedd | 30. hét | 204. nap | 05:10 | Lenke
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Együnk több rostos élelmiszert
értékű szénhidrátforrásokat
A rost egy növényi táplálékokban található szénhidrát típus. Míg a legtöbb szénhidrát cukorrá bomlik le a szervezetben, addig a rostok átalakulás nélkül haladnak át az emésztőrendszeren. Ellentétben a többi szénhidráttal, a rostok által később leszel éhes. Szintén lassítja az emészthető szénhidrátok felszívódását a véráramba. Ez segít a megfelelő vércukorszint biztosításában. Teljes értékű szénhidrát forrás valamennyi természetes rosttartalmú étel. Ebbe beletartoznak a gyümölcsök, zöldségek, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonafélék.

egészséges rostok

Jegyezd meg: a teljes értékű ételek választásával biztosíthatod a rosttartalmú szénhidrátok bevitelét. Válogass a különböző babokból, gabonákból, gyümölcsökből és zöldségekből.

2. Legyen része a zöldség a mindennapi étkezéseidnek és azt edd először
zöldségek
Számos oka van, hogy miért éri meg sok zöldséget enni. Egyik közülük, hogy csökkenti a krónikus betegségek kockázatát. A
lovaszmarika, 2019. július 16. kedd, 16:15
RÁKELLENES ÉLELMISZEREK - érdemes tudni róla
tartalmazza:

Fokhagyma
Számos tanulmány szerint, akik rendszeresen fogyasztják, azoknál nagyban csökken a rák kialakulásának esélye. A fokhagyma olyan hatékony összetevőket tartalmaz, melyek lassítják a rákos sejtek osztódását és elsősorban megakadályozzák a daganat fejlődését.

Zöld tea
A zöld teában lévő katekinek erős antioxidánsok, melyek megelőzik a rákot és lassítják annak kifejlődését. Ettől eltekintve, fogyasztásának számos más előnye is van.

Bogyós gyümölcsök
A bogyós gyümölcsök a leghatékonyabb természetes élelmiszerek, melyeket rák ellen fogyaszthatunk. Fantasztikus ízük ellett magas az antioxidáns tartalmuk és számos komoly betegség megelőzésére alkalmasak.

Keresztes virágú zöldségek
Ide tartozik a brokkoli, a karfiol, a káposzta, melyeknek mindegyike hatékony összetevőket tartalmaz. Ezek megakadályozzák, hogy a rák károsítsa a sejteket.

Paradicsom
Likopinben gazdag, ez az erős antioxidáns képes megelőzni a
pacsakute, 2019. július 13. szombat, 20:13
Eper: a legegészségesebb gyümölcs
Kutatók szerint az eper az egyik legegészségesebb gyümölcs: már nyolc szem elfogyasztásával több C-vitamint juttathatunk a szervezetünkbe, mintha megennénk egy narancsot. Ez az adag feleannyi cukrot tartalmaz, mint egy alma, harmadannyi kalóriát, mint egy banán, és több rost van benne, mint például a körtében. Ha még ez sem győzte meg, íme néhány komoly érv az eperfogyasztás mellett!

Szívbarát gyümölcs
Kevesen tudják, de az eper fogyasztása segíthet megelőzni bizonyos szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Egy diétás étrendbe illesztve a gyümölcs segíthet megelőzni a kardiovaszkuláris betegségek kialakulását, csökkenti a vérnyomást. Nagy arányban tartalmaz a C-vitamin mellett folsavat, káliumot és B6-vitamint, magas a rosttartalma, és antioxidánsokban is gazdag. A gyulladásokat is mérséklő antociántartalmának köszönhetően a szívinfarktus kockázatát is csökkenti. Egy kutatásban megállapították, hogy azon nők körében, akik hetente legalább három alkalommal fogyasztottak földiepret és
eva6, 2019. június 07. péntek, 13:41
Epres finomságok
szezon! Piros, illatos, zamatos jellegzetes íze minden embert elbűvöl. Van olyan aki nem szereti? Sajnos olyan van, hogy valaki erősen allergiás az eperre, de, hogy nem szeretné valki, olyat még nem hallottam! A földieper finom és egészséges, ráadásul még fogyaszt is! Kiváló vértisztító, baktériumölő, és bőrünkre is jótékony hatással van!

Az eper jótékony hatása
Gazdag vitaminokban (A-, B1-, B2- illetve C-vitamin) és ásványi anyagok (kalcium, kálium, magnézium, vas, cink). A bogyós gyümölcsökhöz hasonlóan kimagasló mennyiségben tartalmaz flavonoidokat, melyek antioxidáns hatásúak.

Eperkehely
Hozzávalók: 30 dkg eper, 2 evőkanál cukor, 0,5 dl konyak, vaníliafagylalt, tejszínhab.

A megmosott, félbevágott epret megszórjuk a cukorral, és 5 percig állni hagyjuk. Majd a felét négy talpas pohárba osztjuk, meglocsoljuk konyakkal, vaníliafagylaltot teszünk rá, erre kerül a maradék eper, a tetejére pedig tejszínhab.

Epres rizs francia módra
Hozzávalók: 2 csésze
suzymama, 2019. május 07. kedd, 22:24
Szívkoszorúér-betegség megelőzése gyulladáscsökkentéssel
A szívkoszorúér-betegség olyan állapot, amelyet a szív felé haladó artériák falán kialakuló plakk okoz. A legtöbb kardiovaszkuláris betegség összefüggést mutat a megnövekedett gyulladásos szintekkel, éppen ezért a gyulladás csökkentésével - mint a legtöbb betegség gyökerével - a testét akár gyógyult állapotba is hozhatja.

Az étrend módosítása, a stressz szintjének csökkentése és a rendszeres edzés minden módja természetes módon szabályozhatja a gyulladást, és ezért is nagyon előnyös a szívkoszorúér- megbetegedés megelőzésére és kiegészítő kezelésére.

A szívkoszorúér-betegség kezdeti stádiumában a tünetek annyira elhanyagolhatók, hogy az emberek többsége nem is foglalkozik ezekkel. Később megjelenhet a mellkasi nyomásérzés, de olyan érzés is kialakulhat, mintha valami szorítaná az illető szívét. Ez az úgynevezett angina, valószínűleg a leggyakoribb, blokkolt artériás tünet. Megjelenhetnek még a mellkasi kényelmetlenség különböző formái: nehézlégzés, szorítás és nyomó érzés a
pacsakute, 2019. április 20. szombat, 17:50
Alacsony cukortartalmú gyümölcsök
Minden gyümölcs tartalmaz cukrot, habár némelyik kevesebbet, mint a másik. Azok az emberek, akik odafigyelnek a cukorbevitelükre, gyakran lemondanak a szénsavas üdítőkről, a csokoládéról, a süteményről és az egyéb édességekről, de nem gondolnak a gyümölcsökre. Természetesen a gyümölcs egy nagyon jó módja annak, hogy megőrizzük az egészségünket, de egyes gyümölcsök - például a banán vagy a mangó - nagyon sok cukrot tartalmaznak.

Most olyan gyümölcsökről olvashat, amelyek csak kevés cukrot tartalmaznak. Az alacsony cukortartalmú gyümölcsök biztosítják szervezetünk számára a rostot, a vitaminokat és az ásványi anyagokat.

Az eper sok más bogyós gyümölcshöz hasonlóan csak kevés cukrot, ezzel szemben sok értékes rostot tartalmaz. Jó forrása a C-vitaminnak is, amely egy antioxidáns vitamin.

Egy közepes méretű őszibarack mindössze 13 gramm cukrot tartalmaz.

A szeder, hasonlóan az eperhez rostban gazdag, kevés cukorral. A szeder nagyon jó antioxidáns-forrásnak
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:47
Gyógynövények a máj egészségéért
amelyek segítenek a máj egészségének megőrzésében.

A sötétzöld leveles zöldségek - spenót, káposzta - a legegészségesebb élelmiszerek közé tartoznak. Kiválóan alkalmasak a máj egészségének fenntartására. Egészséges flavonoidokkal, antioxidánsokkal, karotinoidokkal és C-vitaminnal vannak töltve.

A brokkoli védelmet nyújthat az olyan májproblémákkal szemben, mint zsírmájbetegség, mégpedig a zsírfelvétel blokkolásával és a lipidkibocsátás növelésével.

A bogyós gyümölcsök, mint az áfonya nagyon hasznosak az egészségünk számára. Az áfonya flvaonoidokat és antociánokat tartalmaz, amelyek gyulladáscsökkentő tulajdonságairól ismertek.

A fokhagyma szintén nagyon egészséges, hiszen antioxidáns, antibakteriális, vírusellenes és gombaölő tulajdonságokkal rendelkezik. A fokhagyma csökkenti a gyulladást, miközben lendületet ad az immunrendszernek.

Az ananász egy ízletes trópusi gyümölcs, amely gyulladáscsökkentő emésztőenzimeket tartalmaz, amelyek
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:45
Pitvarfibrillácó, ami rejtve is maradhat
élelmiszerek: finomított növényi olajok, finomított szénhidrátok, feldolgozott élelmiszerek, hozzáadott cukrok, transzzsír, pasztőrözött, hagyományos tejtermékek, magas nátriumtartalmú élelmiszerek.

A szívbetegségek elkerülése érdekében érdemes magas rosttartalmú és antioxidáns táplálékokat magunkhoz venni. Például zöld leveles zöldségeket, céklát, sárgarépát, keresztesvirágú zöldségeket, articsókát, brokkolit, káposztát, karfiolt, hagymát, kelbimbót.

Antioxidánsban gazdag gyümölcsök legfőképpen a citrusfélék és mindenfajta bogyós gyümölcs. Gyulladáscsökkentő fűszerek és fűszernövények: fahéj, curry, gyömbér, rozmaring, bazsalikom, fokhagyma, kakukkfű, kurkuma.

Hasznos lehet a zöld tea, az oolong és a fehér tea. Érdemes tiszta gazdaságból származó fehérjét enni, illetve hüvelyeseket és babot. A szív egészségét a jó zsírok is védik, amelyek megtalálhatók a magvakban, a diófélékben, a vadon fogott halban, az avokádóban, a kókuszolajban és az extraszűz olívaolajban. A
pacsakute, 2019. április 03. szerda, 22:03
Alacsony cukortartalmú gyümölcsök
Grépfrút egészben és kettévágva.
Minden gyümölcs tartalmaz cukrot, habár némelyik kevesebbet, mint a másik. Azok az emberek, akik odafigyelnek a cukorbevitelükre, gyakran lemondanak a szénsavas üdítőkről, a csokoládéról, a süteményről és az egyéb édességekről, de nem gondolnak a gyümölcsökre. Természetesen a gyümölcs egy nagyon jó módja annak, hogy megőrizzük az egészségünket, de egyes gyümölcsök - például a banán vagy a mangó - nagyon sok cukrot tartalmaznak.

Most olyan gyümölcsökről olvashat, amelyek csak kevés cukrot tartalmaznak. Az alacsony cukortartalmú gyümölcsök biztosítják szervezetünk számára a rostot, a vitaminokat és az ásványi anyagokat.

Az eper sok más bogyós gyümölcshöz hasonlóan csak kevés cukrot, ezzel szemben sok értékes rostot tartalmaz. Jó forrása a C-vitaminnak is, amely egy antioxidáns vitamin.

Egy közepes méretű őszibarack mindössze 13 gramm cukrot tartalmaz.

A szeder, hasonlóan az eperhez rostban gazdag, kevés cukorral. A
pacsakute, 2019. március 08. péntek, 08:24
A meggy gyógyhatásairól
Megadja az alap ízt más gyümölcsnek is. A legjobb, ha magában fogyasztjuk, ha betegséget akarunk gyógyítani vele. Naponta három-négy pohárral elegendő. Elkészíthetjük vágógéppel, amit úgy kapunk, hogy a kimagozott gyümölcsöt pépesítjük, s azt gézen leszűrjük, vagy anélkül fogyasztjuk. A meggyet nem jó vízzel keverni, elvész az eredeti íze.

Mit is tartalmaz?

Gazdag vitaminokban (A-, B1-, B2- illetve C-vitamin és ásványi anyagok kalcium, kálium, magnézium, vas, cink). A bogyós gyümölcsökhöz hasonlóan kimagasló mennyiségben tartalmaz flavonoidokat, melyek antioxidáns hatásúak. Mély bordó színe hihetetlen értékéről árulkodik, arról, hogy egyik leghatékonyabb antioxidánsunk.

Mire gyógyír a megy?
- A legjobb antioxidáns: A meggyben megtalálható az A és C vitamin, szelén valamint bioflavonoid. Így is a leghatásosabb ellenfele az oxigén szabad gyököknek, de ha beveszünk egy kiskanál búzacsíra olajat, még jobban megerősítjük testünk védelmi csapatát.

- Vértisztító
pacsakute, 2019. március 01. péntek, 13:18
A fanyarka gyógyhatásairól
A flavonoidokban gazdag fanyarka :
Az égerlevelű fanyarka, a gyümölcsök és bogyósok között a legmagasabb ,,P" vitamin tartalommal rendelkezik (rutin hiányában a C-vitamin nem képes felszívódni), amely csökkenti a vér koleszterin szintjét és fenntartja a véredények falainak rugalmasságát.

Ellenálló, szívós növény, amely jól érzi magát hazánkban, nem igényel különleges talajviszonyokat, mint például az áfonya. Tavasszal illatos, mutatós, nagy tömegben nyíló virágaival díszít, ősszel ragyogó narancsra vagy vörösre változó lombjával. Apró gömbölyű termései kékeslilára színeződve érnek be, nem csak a környék madarainak kedvelt csemegéje, de emberi fogyasztásra is alkalmas, sőt ajánlott, magas ásványi anyag és vitamin tartalma miatt.

A termése vagy gyümölcse főzve ehető, és mézédes íze miatt gyakran mazsolafának is hívják. Terméshozama kiemelkedő. A bogyók íze frissen
pacsakute, 2019. március 01. péntek, 13:14
Állítsuk meg a szervezet rozsdásodását flavonoidokkal
védelmére termelt anyagok, melyek elsősorban a káros UV sugárzás és egyéb növényi kórokozókkal szembeni védelmet biztosítják a sejteknek. Ezek az anyagok hasznosak lehetnek az emberi szervezetnek is, hiszen hasonló védelmi funkciót tölthetnek be az emberi szervezetben, és fogyasztásuk védelmet nyújthat több - a szervezetet ért - káros hatással szemben.

Az öt leggyakrabban előforduló flavonvegyület a: kvercetin, a miricetin , az apigenin, a kempferol és a luteolin amiket legfőbbképpen a bogyós gyümölcsökben, hagymafélékben, spenótban, zellerben, valamint különböző lencsefélékben találhatunk. De találunk flavonoidokat a kakaóban, szójában, teában és a borban (elsősorban vörösborban), polifenolok (hidroxilcsoportot tartalmazó többgyűrűs vegyületek) formájában.

A flavonoidok számos kedvező tulajdonsággal rendelkeznek.

- Hozzájárulnak a keringési zavarok helyreállításához és segítenek sejtjeink jobb oxigénellátásában és részt vesznek a szervezet anyagcsere
pacsakute, 2019. március 01. péntek, 11:29
1/49
Képek, videók
Cinkben gazdag élelmiszer
pacsakute
2019. május 05. vasárnap, 19:33
élelmiszer gyűjtés1126.jp
maroka
2018. november 26. hétfő, 17:38
élelmiszergi.jpg
maroka
2015. május 16. szombat, 23:41
Élelmiszer lánc...jpg
farkas1945
2013. november 11. hétfő, 18:20
élelmiszerek kezelése
lacipecsenye
2013. április 16. kedd, 11:54
élelmiszerek éfakulcsa.jp
dnemethk
2013. február 16. szombat, 23:05
génkezelt élelmiszerek.jp
dnemethk
2012. július 22. vasárnap, 22:15
Alapvető élelmiszerek.jpg
pazpeti
2008. december 02. kedd, 23:56
Unicarm-elelmiszer uzlet
margareta51
2007. december 25. kedd, 13:40
alapvető élelmiszerek
magdaseppa
2007. november 12. hétfő, 10:07
Egészséges táplálékok.jpg
pacsakute
2019. január 11. péntek, 11:49
Igen hasznos táplálékok.j
pacsakute
2017. március 17. péntek, 13:11
Jó hatású táplálékok.jpg
pacsakute
2013. február 02. szombat, 18:27
Címkék
tünetek annyira, antioxidáns tartalmuk, eper fogyasztása, rosttartalmú szénhidrátok, emberek többsége, diétás étrendbe, kimagozott gyümölcsöt, adag feleannyi, mellkasi nyomásérzés, mindennapi étkezéseidnek, daganat fejlődését, növényi táplálékokban, legtöbb szénhidrát, legtöbb kardiovaszkuláris, legjobb antioxidáns, termése vagy,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.