Belépés
2020. július 12. vasárnap | 28. hét | 194. nap | 20:17 | Izabella, Dalma
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A tápanyagokban gazdag kelbimbó
tápanyagot, azaz vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Megtalálható benne a K-vitamin, a C-vitamin, de van még benne mangán és folát is. A kelbimbóban található K-vitamin elősegíti a megfelelő véralvadást, de ez a vitamin a csontok egészségét is biztosítani tudja. A C-vitamin egy kitűnő antioxidáns, amely többek között elősegíti a gyorsabb sebgyógyulást, segít az erek egészségét megőrizni és az immunfunkciókat is javítja. Ez a vitamin elősegíti a vas felszívódását is.

A kelbimbó antioxidánsokban is bővelkedik
Az egyik ilyen antioxidáns a C-vitamin, amely elsősorban a citrusfélékben található meg nagy mennyiségben, de a legtöbb zöldség és gyümölcs, sőt sok gyógynövény is tartalmazza.

A kelbimbóban megtalálható egy másik antioxidáns vegyület is, a kempferol, amely csökkenti a rákos sejtek növekedését, mindemellett gyulladást is csökkent és még a szív egészségét is védelmezi.

Sok rostot is tartalmaz
A kelbimbó egy rostban rendkívül gazdag zöldség. A rostos táplálékok
pacsakute, 2020. június 28. vasárnap, 16:52
Az anyagcsere betegségekről
Drasztikus méreteket ölt az anyagcsere-betegség

Manapság egyre több ember szenved ebben a betegségben. De pontosan mit is nevezünk anyagcsere-betegségnek? Kialakulásában kiemelkedő szerepe van a mozgásszegény életmódnak, az egészségtelen táplálkozásnak és az elhízásnak.

Az anyagcsere-szindróma és ami mögötte van
Ez a betegség nemcsak úgy egyik napról a másikra alakul ki, hanem bizony hosszú folyamat áll mögötte. Először csak lassan hízni kezd az illető, majd egyre több zsírpárna rakódik le a hasára. A hasi zsírnak kiemelkedő szerepe van az anyagcsere-betegség kialakulásában. A has körtérfogatának növekedése megemeli az anyagcsere-betegség kialakulásának az esélyét. Anyagcsere-betegség alakul ki akkor is, ha a trigliceridszint tartósan magas értékeket mutat.

A betegség kialakulásában a HDL-koleszterin szintje is jelentősen megemelkedik és nem sikerül a normál érték alá mennie. Ez hosszú évek alatt zajló folyamat, tehát ha a véreredmény csak egyszer-egyszer mutat magas
pacsakute, 2020. június 17. szerda, 21:47
A ribizli gyógyhatásairól
A ribizli az egyik legegészségesebb gyümölcs, hiszen nemcsak rostokban, hanem antioxidánsokban is rendkívül gazdag. Mindemellett vasban és káliumban is bővelkedik, amelyek nagyon hasznosak a szív egészsége szempontjából is.

A ribizli polifenolokban gazdag, emellett oldható és oldhatatlan rostokat is tartalmaz, illetve nagyon sok vitamin és ásványi anyag is megtalálható benne, amely mind-mind az egészségünket szolgálhatja.

A gyümölcsben található polifenolok hozzájárulhatnak a rákos megbetegedések megelőzéséhez, jót tesznek a szív egészségének, általuk megelőzhető az elhízás és a cukorbetegség is. A ribizliben található vegyi anyagok gyulladásgátló hatással rendelkeznek, amelyek csökkenteni tudják az oxidatív stressz markereit.

Az egyik legfontosabb elektrolit a szervezet számára a kálium. A ribizliben nagy mennyiségben található meg ez az ásványi anyag. A
pacsakute, 2020. június 16. kedd, 23:50
Algák - egészségünk karbantartói
szívbetegségek és a nem alkoholos zsírmájbetegség megelőzésében.

Az algák előnyei kiterjednek a gyulladás és a fájdalomcsillapításra is, mivel olyan gyulladáscsökkentő vegyületeket tartalmaznak, mint az omega-3 zsírsavak és a klorofill.

Az alga gazdag forrása a fitoszterineknek, amelyek képesek csökkenteni a vér koleszterinszintjét, különösen nagy szerepe van a rossz, azaz az LDL-koleszterinszint csökkentésében. A spirulina gazdag zsírsavakban, mint a GLA, aminosavakban, valamint antioxidánsokban.

A chlorella alga segít eltávolítani a nehézfémeket a szervezetből. Ilyen például az ólom, a higany vagy az arzén, amelyek magas koncentrációja akut vagy krónikus toxicitást okozhat. Ezek a nehézfémek károsítják vagy jelentősen lecsökkentik a mentális és a központi idegrendszer működését, valamint létfontosságú szervek károsodását okozhatják.

Az algák klorofillban gazdagok. Ez az egyik magyarázat arra, hogy miért olyan előnyösek az emberi szervezet számára. Miért olyan
pacsakute, 2020. június 08. hétfő, 22:08
A tökmag 11 bizonyított jó hatása
bevitel 23%-a
cink: az ajánlott napi bevitel 14%-a
réz: az ajánlott napi bevitel 19%-a

Emellett antioxidáns- és telítetlen zsírsav tartalma is igen jelentős, valamint kálium, B2-vitamin (riboflavin) és folsav is megtalálható benne.

2. Antioxidánsban gazdag
A tökmag olyan antioxidánsokat tartalmaz, mint például a karotinoidok és az E-vitamint. Az antioxidánsok csökkenthetik a gyulladásokat és megvédhetik a sejteket a káros szabad gyököktől. Ezért segíti az antioxidánsokban gazdag élelmiszerek fogyasztása számos betegség elleni védelmet.

Úgy gondolják, hogy a tökmag magas antioxidánstartalma részben felelős az egészségre gyakorolt pozitív hatásáért.

Egy vizsgálatban a tökmagolaj mellékhatások nélkül csökkentette arthritisben szenvedő patkányok gyulladását, míg a gyulladáscsökkentő gyógyszereknél káros mellékhatásokat mutatták ki.

3. Csökkenti egyes rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát
A tökmagban gazdag étrendeket a gyomor-,
pacsakute, 2020. május 25. hétfő, 23:02
Sárgarépa: a látás élességének javítója
működését is biztosítani tudja.

A B-vitaminok csoportjába tartozó biotinnak kiemelkedő szerepe van zsír- és fehérje-anyagcserében.

A sárgarépa K1-vitaminban is bővelkedik. Ez a vitamin leginkább a váralvadásnál fontos, de a csontok egészségét is biztosítani tudja.

A kálium egy alapvető ásványi anyag, melynek a vérnyomás-szabályozás a feladata. A B6-vitaminból pedig energiát nyerhet a szervezetünk, de az idegrendszer működéséhez is szükséges.

A sárgarépa antioxidánsokban is gazdag

A sárgarépa sokféle antioxidáns vegyületet tartalmaz. Van benne tehát béta-karotin, alfa-karotin, lutein, likopin és antociánok. A béta-karotin felszívódása sokkal jobb, amennyiben a sárgarépát megfőzzük és nem nyers állapotában fogyasztjuk. Az alfa-karotin szintén egy antioxidáns, hasonlóan a béta-karotinhoz.

A lutein is egy kitűnő antioxidáns, amely segít fenntartani a szem egészséges működését. A likopin nemcsak a rákos megbetegedések, hanem a szívbetegség ellen is
pacsakute, 2020. május 25. hétfő, 10:33
8 lefekvés előtti ital, ami égeti a zsírt
szabályozza a vércukorszintet.

3. Zöld tea
A zöld tea felgyorsítja az anyagcserét, segít a fogyásban, és megakadályozza a súlygyarapodást.

4. Almaecetes ital
Az almaecet erős antibakteriális és antibiotikus tulajdonságokkal rendelkezik, amely csillapítja a hasmenést és a bélgörcsöket és nyugtatja a gyomrot. Egy pohár vízhez adj hozzá néhány evőkanál ecetet, és idd meg lefekvés előtt.

5. Uborkás koriander ital
Ez az ital méregteleníti a testet, mivel antioxidánsokban gazdag. Egy pohár vízhez keverj citromot, uborkát és egy csésze koriandert.

6. Gyömbér tea
A gyömbér természetes orvosság az elhízás ellen, és növeli a tápanyagok felszívódását, segíti az emésztést és égeti a hasi zsírt.

7. Pitypang tea
Ez a tea segít megtisztítani a testet méreganyagoktól és enyhíti a gyomorégést, a puffadást és a gyomorfájdalom egyéb formáit.

8. Fahéjas grapefruitlé
A grapefruit antioxidánsok gazdag forrása. Fokozza az anyagcserét és
pacsakute, 2020. május 22. péntek, 21:41
A tüdő egészségét növelő táplálékok
hiszen alaposan méregteleníti a szervezetet és a légutakat is tisztítja. Emellett a gyömbér gyulladáscsökkentő és rákellenes hatásokkal is rendelkezik.

A fokhagyma olyan flavonoidot tartalmaz, amely egy enzimtermelést serkent. Ez segít megszabadulni az olyan méreganyagoktól, amelyek rákkeltő hatással rendelkeznek, ezzel a tüdő számára is védelmet biztosít.

A karotinoidok is védelmet jelenthetnek a tüdőrákkal szemben. Legnagyobb mennyiségben a sárgarépa tartalmazza. Mivel más antioxidánsokban is gazdag, ezért a tüdőrákkal szemben nagyfokú biztonságot élvezhetünk általa.

Az alma is nagyon hasznos a tüdő egészsége szempontjából, mivel nagyon sok C-vitamint tartalmaz, és sok más antioxidáns és rost is van benne.

A kurkuma olyan aktív összetevőt tartalmaz, mint a kurkumin, amelyet számtalan alkalommal összefüggésbe hoztak már a rák megelőzésével. A kurkuma nemcsak egy remek antioxidáns, de gyulladáscsökkentő hatásáról is ismeretes.
Forrás :
pacsakute, 2020. május 22. péntek, 14:01
Tanácsok az epilepszia tüneti csökkentésére
csoportja, amely elősegíti az általános jó egészséget. Csökkenti a koleszterint és az artériák elzáródását, javítják az idegek és az agy egészséges működését. Omega-3 zsírsavakban gazdag étel például a hal és a dió. A rohamok megakadályozása érdekében építse be ezeket étrendjébe. Ezek az ételek is létfontosságú ásványi anyagokat tartalmaznak, melyek fontosak a neurotikus rendszer megfelelő működésében.

Indiai egres
Az indiai egres vagy amla C-vitaminban gazdag gyümölcs. Emellett antioxidánsokban és ásványi anyagokban is bővelkedik. Igyon meg éhgyomorra egy pohár egres levet és enyhülnek az epilepsziás tünetek, illetve a rohamok kialakulását kifejezetten meggátolja.

Szezámolaj
Kevésbé ismert, hogy a szezámolaj, mint masszázskellék, enyhíti az epilepszia tüneteit. Melegítsen fel egy kis szezám olajat és tenyerével masszírozza át a talpait. Ha a masszázst lefekvés előtt végzi, nyugodtan tud majd pihenni.

Bazsalikom
A jól ismert gyógynövényt legtöbbször a konyhában
pacsakute, 2020. május 21. csütörtök, 22:58
Közkedvelt ételek jótékony egészségügyi hatásai
biztosít, segíti a fogyást, és egészségesen tartja az emésztőrendszert. A karfiol cholin tartalma pedig elengedhetetlenül fontos a tanulás és a memória fenntartása érdekében. A fenti összetevőkön kívül a karfiol sok egyéb, fontos tápanyagot is tartalmaz.

A karfiol jótékony hatásai közé a szabadgyökök okozta mutációk kialakulásának megelőzése és a stressz csökkentése, a székrekedés kialakulásának megelőzése, és a memória működésének segítése tartoznak.

Zeller
A zeller antioxidánsokban és K-vitaminban igen gazdag zöldség.

A zeller jótékony hatásai között a vérnyomás csökkentése, a rák kialakulásának megelőzése, és az izületi fájdalmak csökkentése sorolhatóak fel.

Csicseriborsó
Az eredetileg a Mediterrán terültekről és a Közel-Keletről származó csicseriborsót garbanzo babnak is nevezik, mára az egész világon elterjedt közkedvelt étel.

Egészségügyi hatásai között a glükkózszint javítása, a cukorbetegek lipid és inzulin szintjének rendben
pacsakute, 2020. május 20. szerda, 19:41
Egészségmegőrző táplálékok
illesszünk étrendünkbe.

Édesburgonya és sütőtök
Ez a két rendkívül ízletes őszi étel hozzájárul szervezetünk megfelelő A-vitamin ellátottságához. A sötét narancssárga zöldségek családjába tartozó ételek káliumot, kalciumot, C-vitamint és más antioxidánsokat is nagy mennyiségben tartalmaznak.

Keresztes virágú zöldségek
Az ebbe a csoportba tartozó zöldségek hozzájárulnak a jól működő memória fenntartásához, valamint vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban és antioxidánsokban gazdagok. Ide tartozik többek között a karfiol, brokkoli, fodros kel, kelkáposzta, stb.

Gránátalma
A gránátalma egy valódi antioxidáns bomba, mely védi az agy és az erek működését. Több kutatás is arra az eredményre jutott, hogy a gránátalma rendszeres fogyasztása segít megelőzni az erek meszesedését és elvékonyodását.

Cékla
A céklán kettős hatásmechanizmusát ismerjük. Egyfelől, mivel folsavban gazdag, segít megelőzni a különböző születési rendellenességek kialakulását,
pacsakute, 2020. május 18. hétfő, 08:41
Gyulladásgátló italok
ételeket veszünk magunkhoz, de léteznek olyan fűszerek és táplálékok, amelyek keverékékéből gyulladáscsökkentő italt is készíthetünk. Természetesen a fizikai aktivitás, az elegendő alvás és a stressz csökkentése és levezetése is segíthet a gyulladás csökkentésében.

A gyulladásgátló étrend célja, hogy megakadályozza vagy csökkentse a gyulladást a szervezetben. Ilyen gyulladáscsökkentő ételek egyes zöldségek, gyümölcsök, diófélék, magvak, egészséges olajok, halak és egyes gyógynövények. Az antioxidánsokban gazdag táplálékok csökkentik a gyulladást a szabad gyökök okozta károk csökkentésével.

Milyen táplálékok csökkenthetik a gyulladást? A bogyós gyümölcsök (áfonya, eper), a sötét leveles zöldségek (kelkáposzta, spenót), a gyümölcsök (cseresznye, ananász, papaya, alma, paradicsom), a gyógynövények és fűszerek (kurkuma, Cayenne-bors, gyömbér, rozmaring, fahéj), az egészséges olajok (omega-3 zsírok, olívaolaj) és a mélytengeri halak (lazac, szardínia).

Ha valamilyen gyulladás
pacsakute, 2020. május 15. péntek, 21:56
1/50
Képek, videók
Egészséges tápanyagok.jpg
pacsakute
2019. február 28. csütörtök, 20:09
Tápanyagok a tojásban
dnemethk
2009. április 07. kedd, 09:59
Kelbimbó
irmus
2018. február 16. péntek, 14:28
Bundázott kelbimbó és kar
irmus
2018. február 05. hétfő, 07:47
Kelbimbó
sanci81
2017. április 30. vasárnap, 16:53
Karfiolos-Kelbimbós csir
irmus
2015. december 04. péntek, 16:44
Rántott kelbimbó
irmus
2015. november 10. kedd, 16:37
Kelbimbó bacon-nel
irmus
2015. január 05. hétfő, 07:24
Kelbimbó.jpg
pacsakute
2014. október 29. szerda, 06:54
kelbimbó
taltos1
2014. október 27. hétfő, 16:23
Ha nem megfelelő Való Ig
alvaro-hopihe
2018. augusztus 20. hétfő, 12:14
megfelelő férfi.jpg
bbbarbara
2016. október 21. péntek, 22:11
8 Megfelelő méretű celof
jozsef_olah_9843
2015. július 08. szerda, 13:40
A nem megfelelő táplálkoz
pacsakute
2014. június 18. szerda, 17:10
megfelelő lábbelit !!
agica2004
2011. augusztus 17. szerda, 11:57
Címkék
tökmag magas, epilepszia tüneti, izületi fájdalmak, szív egészségének, pohár vízhez, ajánlott napi, gyomorfájdalom egyéb, tüdőrákkal szemben, neurotikus rendszer, tökmagolaj mellékhatások, masszázst lefekvés, olyan méreganyagoktól, csontok egészségét, zeller antioxidánsokban, alga gazdag, másikra alakul,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.