Belépés
2019. október 16. szerda | 42. hét | 289. nap | 01:50 | Gál
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Spenót és gyógyhatásai
keresendő. A spenót kitűnő forrása a következő anyagoknak: K-vitamin, A-vitamin-, mangán-, folsav, magnézium, vas, C-vitamin, B2-vitamin, kalcium-, kálium-, és B6-vitamin, élelmi rostok, réz, növényi fehérjék, foszfor, cink és E-vitamin. Ezen kívűl ismert forrása az omega-3 zsírsavaknak, niacinnak, és szelénnek. A spenót leveleiben továbbá triterpén-szaponinok, oxálsav, nitrátok találhatók. A levél szárazanyag-tartalmának 30%-a fehérje. Az ásványi sók közül kiemelkedik a magnézium-, kálium- és kalciumtartalma, viszont foszforból az átlagosnál kevesebbet tartalmaz. Ezek a tulajdonságai a csontképzésben nagy jelentőséggel bírnak. Nyersrosttartalma 0,6% körül ingadozik, mennyiségét viszont környezeti tényezők befolyásolhatják. A vitaminok közül az A- és C-vitamin-tartalma nagy, bár az utóbbi nagy része főzéskor elbomlik, viszont két csésze spenót biztosítani tudja számunkra a napi A vitamin szükségletet. A talajtól függően nagy mennyiségű vasat tartalmazhat, azonban ennek nagy része nehezen felszívódó formában
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 18:45
Csipkebogyó gyógyhatásairól
A csipkebogyó az egyik legkiválóbb természetes vitaminforrás, élénkíti a szervezetet, erősíti az immunrendszert, megelőzi a rákos daganatok kialakulását, csökkenti a rossz koleszterin (LDL) szintet és az egyszerű náthától a bélgörcsökig, betegségek egész skáláját képes orvosolni.

A csipkebogyó magas vitamin tartalmáról híres - fajtól függően: C vitamin tartalma 200-1700mg/100 g között ingadozik, 14g/100g cukrot, 3,5g/100g pektint, 5g/100g alma és citromsavat, 4g/100g fehérjét, karotinoidokat, B1-,B2-, K-, P-, E- vitamint, ásványiagyagokat, nyomelemeket (kálcium, magnézium, szelén, mangán, kálium, kén), valamint értékes flavonoidokat tartalmaz, melyek roborálnak, élénkítenek és igazi terápiás jelleggel bírnak.

Miben segít a csipkebogyó ?

- Magas C - vitamin tartalma miatt erősíti az immunrendszert. Influenza esetén felgyorsítja a gyógyulási
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 18:39
Hyaluronsav a fiatalság elixirje
kezdenek, az izomtömeg pedig látványosan csökkenni kezd.

A szájon keresztül bevitt hyaluronsav felszívódását magnéziummal és cinkkel lehet fokozni. Míg a szintetikus C-vitaminok (aszkorbinsav) és a nikotin (dohányzás!) csökkentik szervezetünk HA szintjét. Az öregedés folyamatát megfelelő életformával, táplálkozással, folyadékfogyasztással és táplálék-kiegészítőkkel lelassíthatjuk, vagy akár vissza is fordíthatjuk. Hyaluronsavat olyan szövetekből lehet kinyerni, amelyeknek magas a hyalurontartalma (pl. kakastaréj), de bakteriális erjesztéssel is előállítható.

Milyen élelmiszerekben található természetes formában a hyaluronsav?

- Gyökeres zöldségekben - azok a gyökeres zöldségek melyek keményítőt (amidont) tartalmaznak serkentik szervezetünkbe a hyaluronsav termelődését. Kutatások kimutatták, hogy azok az emberek akik több gyökeres zöldséget fogyasztanak hosszabb életkort érnek el az átlagnál és nem szenvednek degenerativ betegségekben, mint ( Alzheimer, rák,
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 18:20
Rebarbara gyógyhatásai
kinyert piros pigmenst és egy koncentrátumot készítettek belőle. Ezt a koncentrátumot befecskendezték a rákos daganatokba, és azt vették észre, hogy két nap alatt 50 % -a a rosszindulatú daganatoknak elpusztult. Majd ennek a pigmensnek egy módosított változatát befecskendezték kísérleti egerekbe, melyekbe előzőleg humán rákos sejteket ültettek be. - ebben az esetben azt vették észre hogy, a tüdőben a rosszindulatú daganatok 11 nap után lelassították fejlődésüket.

A rebarbara magas rosttartalma miatt híres,(2g/100g növény) ami serkenti az emésztést és a bél perisztaltikát. Egy nagyon hatásos méregtelenítő növény, ami nagy mennyiségben tartalmaz C -vitamint és káliumot, ezért klimaxban lévő hölgyeknek is ajánlják.

A népi gyógyászatban régóta ismerik a rebarbara jótékony hatásait: gyógynövényként a növény föld alatti részét, gyökértörzsét hasznosítják, de foszforban és kálciumban (86mg/100g) gazdag gyökere erősíti a fogakat és a csontrendszert is. Általában a 6-8 éves rebarbara
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 18:17
Sütőtök gyógyhatásairól
A sütőtök őshazája Közép- és Dél-Amerika trópusi vidéke, földrészünkre pedig Amerika felfedezése után került be és terjedt szét az egész kontinensen, de manapság már mindegyik földrészen elterjedt, termesztik és előszeretettel fogyasztják értékes tápanyagai miatt.

A sütőtök nem csak étek, hanem gyógyír is egyben, mivel egészségmegörző és gyógyító hatással bír. De lássuk csak mit is tartalmaz valójában?

A sütőtök belseje igen gazdag káliumban, kalciumban, cinkben, mangánban, rézben, vasban, foszforban, C-vitaminban, biotinban, niacinban, pantoténsavban, A, B1, B2, B6, E vitaminok és folsavban, valamint: flavonoidokban, kumarin származékokban és karoténban, ez utóbbiak határozzák meg a sütőtök színét, ízét és értékét. Minél sötétebb a színe, annál gazdagabb esszenciális aminósavakban, amikből a szervezet képes előállítani azokat az antitesteket, melyekkel hatékonyan tud
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 18:04
A kivi gyógyhatásairól
A kivi az egyik legegészségesebb gyümölcs a világon. Nagyon sok értékes tápanyagot tartalmaz. Tele van antioxidánsokkal, fitonutriensekkel és flavonoidokkal. Bővelkedik még folsavban, C-vitaminban, E-vitaminban, kalciumban, krómban, magnéziumban, vasban, rézben, káliumban és cinkben.

Mivel a kivi antioxidánsokat, flavonoidokat és fitonutrienseket tartalmaz, így nagy harcos lehet a rák elleni védelemben. Egyes feltételezések szerint védelmet nyújthat a máj-, az emlő- és a gyomorrákkal szemben. A kiviből készült kivonat gátolja a rákos sejtek poliferációját és védelmet nyújt a DNS-károsodásokkal szemben.

Mivel a kivi karotinban és C-vitaminban is rendkívül gazdag, így segít megőrizni a szem egészségét. Mindkettő védelmet nyújt a káros hatású szabad gyökökkel szemben, és így az oxidatív stresszel szemben is védelmet élvezhetünk általa. Persze csak akkor, ha rendszeresen
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 12:31
Egyél vajat és szalonnát, s igyál sört!
a
társadalombiztosítás*
*fizeti! Ugyan itthon erre még várnunk kell, de lássuk, vajon tényleg
vannak-e jótékony hatásai a legnépszerűbb alkoholos italoknak, mint a sör,
bor és pálinka.

Hosszas kutatások végeredményeként állítják, hogy napi 20 gramm alkohol
fogyasztása két és fél évvel hosszabbította meg a páciensek életét, azokhoz
képest, akik egyáltalán nem ittak. A sör és a bor az immunrendszer
működésére jótékony hatással van, magas ásványi anyag, vitamin- és
antioxidáns tartalma vírusfertőzések ellen is védelmet nyújt.

Rendszeres mérsékelt sör és borfogyasztás gátolja az artériákban a
véralvadék és a lerakódások kialakulását, ezáltal a szívinfarktus-esély 50
%-kal csökkenhet, emeli a jó HDL koleszterint, csökkenti az ártalmas LDL
koleszterint és jó hatású a vérkeringésre.**

**Hangsúlyozni kell, hogy valóban csak a mérsékelt fogyasztásnál lépnek fel
a
pozitív hatások, a túl sok fogyasztás változatlanul
suzymama, 2019. október 03. csütörtök, 18:07
A halott orvos nem hazudik...
10 centért, és ha ezt nem teszik meg, akkor tiszta bolondok. Másképp nem is tudom kifejezni magam, ha nem hajlandóak napi 10 centet szelénre költeni, hogy megmentsék a tulajdon életüket.
Gale Clark 47 évesen főkardiológus volt Saint Louisban. Találják ki, miben halt meg? Kardiomiopatikus rohamban. Biztosan látták már, ahogy a tehenek, akik sok kalciumot veszítenek a tejjel, kavicsokat, csontokat, mindenféle idegen anyagot rágcsálnak. Jó farmer ilyenkor gondoskodik arról, hogy a táp több ásványt tartalmazzon, mert különben megeszik az istállót is.
Embereknél is gyakran látni az ilyesmit. Mint tudjuk, a kismamák állandóan valamit kívánnak, folyton bökdösik a férjüket: ,,Hé! Kelj fel, hozz nekem fagylaltot savanyú uborkával!" Ez azért van, mert a fejlődő magzat elveszi a szervezetéből a szükséges ásványokat. Egy kis tanács: Vizsgálják meg a kezüket és az arcukat. Ha rózsaszínű foltokat látnak, akkor ez a szelénhiány korai tünete. Ha találtak ilyet, akkor 6 hónapig szedjenek kolloid formájú
lilagondolatok, 2019. október 03. csütörtök, 13:41
Magnéziumtartalmú ételek
mandula, dió, földimogyoró, pisztácia, a kesu-és makadámdió, a napraforgómag, tökmag, lenmag, fenyőmag. Akár önmagukban, főétkezések között 1-1 maréknyi mennyiségben, akár egy recept vagy müzli részeként fogyasztjuk, máris sokat tettünk szervezetünk természetes magnézium ellátásáért. Azonban ügyeljünk arra, hogy lehetőleg a sótlan változatot válasszuk.

Tudta? 100 gramm mandulában 268 mg magnézium van, emellett pedig értékes aminosavakat és többféle ásványi anyagot, B- és E-vitaminokat is tartalmaz.

MAGAS MAGNÉZIUMTARTALMÚ ÉTELEK 3: TELJES KIŐRLÉSŰ GABONAFÉLÉK
Valószínűleg Ön számára sem újdonság, hogy a teljes kiőrlésű gabonafélék az egészséges táplálkozás alappillérei közé tartoznak. Rosttartalmuknak köszönhetően segítik az emésztést, lassú felszívódásúak, a magnéziumon túl pedig számos más ásványi anyagot és többféle vitamint is tartalmaznak. Rozs, hajdina, korpa, zab, barna rizs, quinoa, bulgur, köles, tönkölybúza, árpa - mind mind remek választás!

MAGAS
pacsakute, 2019. október 01. kedd, 10:32
Pajzsmirigy betegek diétája
pajzsmirigyünk egészségét, némely tápanyagra mindenképp szükség van megfelelő működéséhez, ezért a következőket mindenképpen vezesse be étrendjébe:

Jód
A pajzsmirigy a fogyasztott ételek jódtartalmát felhasználva állítja elő a pajzsmirigy hormonokat. A nem megfelelő jódfogyasztás a hormonszint felborulásához vezethet, amely az egész szervezet egészségére kihathat. A legtöbb fiatal nő jódhiányban szenved, ennek elkerülése érdekében fogyasszon rendszeresen algát, amelynek magas a természetes jódtartalma. Azonban arra figyeljen oda, hogy ne fogyasszon túl sok jódot sem, mert az szintén pajzsmirigy problémákhoz vezethet .Bár természetes étrenden a túl sok jód fogyasztása nem reális veszély.

Szelén
A szelén a T3 hormon megfelelő előállításáért és működéséért felelős. Szelént tartalmazó ételek a tengeri sügér, a tonhal, a borjú, a máj, a shiitake gomba, a rákfélék, és a brazil dió.

Cink, réz, és vas
Ezek a nyomelemek elengedhetetlenek a megfelelő pajzsmirigy
pacsakute, 2019. szeptember 25. szerda, 20:55
Rákellenes B17-vitamin az almában és a bogyósokban
Egy tanulmány kimutatta, hogy azoknál, akik almát esznek, kisebb eséllyel alakul ki metabolikus szindróma. A metabolikus szindróma a szív- és érrendszeri megbetegedések döntő rizikófaktorának számít. Akkor kell számolni vele, ha az alább felsorolt rizikófaktorok közül legalább három jelen van:

megnövekedett derékbőség,
kóros vérzsírszint,
magas vérnyomás,
emelkedett éhgyomri vércukorszint.
Az almamag megvédhet a ráktól

Az almamag nagy mennyiségű B17-vitamint tartalmaz, mely laetril néven is ismert. A magokat is el kell fogyasztani mindig az almával együtt. Kutatási eredmények arra utalnak, hogy megvédhetnek a ráktól, és segíthetnek a prekancerózus, illetve a daganatos sejtek növekedésének lassításában.

Hatékony gyulladásgátló
Az alma hozzájárulhat a tüdőfunkció javulásához, és így csökkentheti a légúti betegségek kockázatát. Ezen kívül a káros plakk-képződés ellen is képes védelmet nyújtani. A mentális merevség és a korral járó memóriavesztés
pacsakute, 2019. szeptember 25. szerda, 20:42
Gyógyító méz: melyik fajta mire jó?
A méz egészségünkre gyakorolt kiváló hatását már nem kell ecsetelni: a sejtek táplálásához szükséges minden anyagot tartalmaz, emellett természetes immunerősítő, baktériumölő, gyulladásgátló. Jó, ha tudjuk, hogy az egyes mézfajták hatóanyaga eltér egymástól. Milyen panaszra milyen mézet fogyasszunk?

A méz jótékony hatása a benne található 100-nál is több aromaanyagnak, 28 féle aminosavnak, 12 féle ásványi anyagnak, 10 féle szénhidrátnak, 8 féle vitaminnak, továbbá enzimeknek, szerves savaknak, és baktériumölő anyagoknak köszönhető.

A különböző mézfajtáknak eredetük szerint más és más az összetételük, és más a szervezetre gyakorolt gyógyhatásuk. Csokorba szedtük a leggyakoribb betegségekre ajánlható mézeket.

Megfázás:
Bármelyik méz jó választás megfázás kezelésére, de az akácmézet tartják a leghatékonyabb segítségnek. Torokfájás: a napraforgóméz kitisztítja a torkot, az akácméz és a repceméz a fertőtlenítő hatása révén segít a
suzymama, 2019. szeptember 24. kedd, 13:00
1/273
Képek, videók
Alma gyógyhatásai.jpg
pacsakute
2017. szeptember 27. szerda, 22:52
Spenót.jpg
pacsakute
2019. október 04. péntek, 18:41
A spenót.jpg
chillik
2017. július 17. hétfő, 05:22
hallal,spenóttal,krump liv
borcsamama
2016. március 04. péntek, 16:45
spenót
taltos1
2015. június 09. kedd, 19:42
spenótos tészta
jolika66
2015. május 11. hétfő, 11:50
Spenótos tészta 2014. okt
kohlinka
2015. május 02. szombat, 12:31
spenót.jpg
snbela44
2015. január 02. péntek, 13:58
Spenót-117111_2_big.jp g
sarkadykati
2014. február 26. szerda, 16:30
Spenót-117111_2_big.jp g
snbela44
2014. február 20. csütörtök, 08:01
spenót.png
violaterdik
2014. január 10. péntek, 17:05
spenót tumix.jpg
nemarika
2013. október 17. csütörtök, 11:52
0___anyagok_kepek_cikk ek_
menusgabor
2018. július 22. vasárnap, 17:57
Fényes anyagok.jpg
farkas1945
2013. június 15. szombat, 15:00
Csillogó anyagok.jpg
farkas1945
2013. április 20. szombat, 11:20
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.