Belépés
2020. május 27. szerda | 22. hét | 148. nap | 11:03 | Hella
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Sárgarépa: a látás élességének javítója
antioxidánsokkal, de megtalálható még benne a K1-vitamin, a biotin, a kálium, a béta-karotin és a B6-vitamin.

A sárgarépában található béta-karotin A-vitaminná alakul a szervezetben. Az A-vitaminnak kiemelkedő szerepe van a jó látás biztosításában, de fontos szerepe van a növekedésben, a fejlődésben és az immunrendszer egészséges működését is biztosítani tudja.

A B-vitaminok csoportjába tartozó biotinnak kiemelkedő szerepe van zsír- és fehérje-anyagcserében.

A sárgarépa K1-vitaminban is bővelkedik. Ez a vitamin leginkább a váralvadásnál fontos, de a csontok egészségét is biztosítani tudja.

A kálium egy alapvető ásványi anyag, melynek a vérnyomás-szabályozás a feladata. A B6-vitaminból pedig energiát nyerhet a szervezetünk, de az idegrendszer működéséhez is szükséges.

A sárgarépa antioxidánsokban is gazdag

A sárgarépa sokféle antioxidáns vegyületet tartalmaz. Van benne tehát béta-karotin, alfa-karotin, lutein, likopin és antociánok. A
pacsakute, 2020. május 25. hétfő, 10:33
A zeller és gyógyhatásai
A zeller egy rendkívül egészséges zöldség, mégis legtöbbször csak főzve, levesben fogyasztjuk. Most meggyőzünk téged arról, hogy miért érdemes sok, friss zellert enni rendszeresen, és megmutatjuk, hogy hogyan hat ez az egészségedre.

A zeller negatív kalóriatartalmú étel, amely csökkenti a koleszterinszintet, segít a fogyásban, csökkenti az ízületi gyulladás tüneteit és a vérnyomást, valamint méregteleníti a szervezetet.

A világ minden táján termesztik. Gyógyászati tulajdonságait évszázadok óta ismerik, és sokszor említik az ókori mediterrán dokumentumokban.

A zeller vitaminok (A, B, C és K), magnézium, kálium, kalcium, valamint növényi tápanyagok gazdag forrása, amelyek gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatásúak.

Egy bögrényi apróra vágott nyers zeller (kb. 101 gramm) tartalmaz:
16,2 kalória
3,5 gramm szénhidrát
0,7 g fehérje
0,2
pacsakute, 2020. május 22. péntek, 22:01
Hogyan gyorsíthatja anyagcseréjét
gyorsítja anyagcseréjét és segíti a fogyást. Kutatások bizonyítják, hogy az alacsony D-vitamin szint súlygyarapodáshoz vezet, hiszen ilyenkor könnyebben rakódik le a zsír, amely lassítja az anyagcserét is.

Emellett a D-vitamin segíti a kalcium, vas, magnézium, foszfát, és cink belső felszívódását, amelyek elengedhetetlenek a szervezet egészsége fenntartásához.

- Napi 10-15 percen át élvezze a kora reggeli napsütést, amely segíti szervezete D-vitamin termelését
- Fogyasszon D-vitaminban gazdag ételeket, mint a zsíros halak, a teljes tej, a máj, vagy a tojás
- Orvosa beleegyezésével D-vitamin étrend kiegészítő kapszulát is szedhet.

9. Egészséges étrend
Az egészséges ételek fogyasztása mellett elengedhetetlen a megfelelő ritmus kialakítása is az anyagcsere gyorsítása érdekében. A rendszeres étkezés és az egészséges tízórai és uzsonna segítik anyagcserefolyamatait és egész napon át rendben tartják azt.

- Kezdje napját egészséges reggelivel. A
pacsakute, 2020. május 21. csütörtök, 23:09
Közkedvelt ételek jótékony egészségügyi hatásai
teszik ezt, hiszen az egészséges étkezés kimutatható szinten csökkenti az elhízás, a keringési rendellenességek, és bizonyos ráktípusok kialakulásának kockázatát.

Azonban annak biztos megértése, hogy bizonyos hatások érdekében melyik ételek fogyasztása ajánlott, nem feltétlenül egyszerű feladat. Ebből a cikkből megtudhatja, mik a leginkább közkedvelt ételek egészségügyi hatásai, és hogyan javíthatja egészségi állapotát a megfelelő étrend követésével.

Mandula
A mandula E-vitaminban, rézben, és magnéziumban gazdag. Emellett jó minőségű fehérjéket tartalmaz és egészséges telítetlen zsírsavakat.

Kutatásokkal bizonyították, hogy a mandula fogyasztása segítheti a keringési rendellenességek és a rák kialakulásának kockázatát, valamint segítheti a hosszabb életet.

Alma
Az almát sokszor “tápanyag erőműnek" is nevezik, olyannyira lenyűgöző mennyiségű tápanyagot tartalmaz.

Az alma regeteg C-vitamint (természetes antioxidáns), komplex
pacsakute, 2020. május 20. szerda, 19:41
Kollagénerősítő táplálékok
vonalak.

A kollagéntermelésben az antioxidáns A-vitamin is kiemelkedő szerepet játszik. A sárgarépa jó forrása ennek a vitaminnak. Ez a zöldség sok saláta részét képezheti, és csak úgy önmagában, nyersen is bátran fogyaszthatjuk.

Az osztriga gazdag forrása a réznek, ez az ásványi anyag szintén fontos szerepet játszik a kollagéntermelésben.

A sötét leveles zöldségek amellett, hogy nagyon egészségesek és nagyon sok betegségtől óvhatnak meg bennünket, kollagéntermelődést elősegítő C-vitaminban és cinkben is gazdagok. A sötétzöld leveles zöldségek rendszeres fogyasztásával csak jót teszünk az egészségünkkel és a bőr egészségével is, így akár még a daganatos betegségek is elkerülhetnek bennünket.

A sárgabarack is gazdag A-vitaminban, amely a kollagén egyik építőeleme. Ezt a gyümölcsöt nyersen és aszalt formában is fogyaszthatjuk.

A csicseriborsó egy hüvelyes növény, amely több olyan anyagot is tartalmaz, amely megtámogatja a kollagéntermelést, hiszen van
pacsakute, 2020. május 19. kedd, 20:16
Egészségmegőrző táplálékok
A legtöbb szupertáplálék valóban megszolgálja a nevét, hiszen segít az olyan krónikus betegségek megelőzésében, mint a rák, a szív- és érrendszeri betegségek, a magas koleszterin- és vércukorszint, emellett pedig értékes antioxidáns vegyületeik semlegesítik a szervezetbe kerülő vagy ott kialakuló káros szabad gyököket.

Szerencsére a természet kínál jó pár olyan értékes zöldséget és gyümölcsöt, melyek hatékony vegyületei és molekulái csodákat művelnek szervezetünkkel.

Fogyasszuk mindig ezeket az ízletes és rendkívül egészséges ételeket, ügyeljünk arra, hogy mindennapi táplálkozásunk során minél több zöldséget és gyümölcsöt illesszünk étrendünkbe.

Édesburgonya és sütőtök
Ez a két rendkívül ízletes őszi étel hozzájárul szervezetünk megfelelő A-vitamin ellátottságához. A sötét narancssárga zöldségek családjába tartozó ételek káliumot, kalciumot, C-vitamint és más antioxidánsokat is nagy mennyiségben tartalmaznak.

Keresztes virágú zöldségek
Az ebbe a
pacsakute, 2020. május 18. hétfő, 08:41
Maqui bogyó kivonata és a vércukor
normális.

Egy tanulmányban arról számoltak be, hogy a maqui bogyó kivonata, amelyet egy órával az orális glükóztolerancia-tesztek előtt adtak be, jelentősen lecsökkentette a vércukor- és az inzulinszintet.

A maqui bogyót gyakran nevezik chilei borbogyónak is, hiszen ez a gyümölcs legfőképpen Chilében őshonos. A bogyóknak intenzív sötétlila színük van. Tele van értékes antociánokkal, amelyek erős antioxidáns vegyületek.

A maqui bogyó magas rosttartalommal rendelkezik, de antioxidáns C-vitaminban is gazdag. Van még benne vas, kálium és kalcium is.

A maqui bogyó gyulladásgátló tulajdonsággal is büszkélkedhet, amely egy gyulladásgátló enzim, a COX-2 gátlására is képes.

A maqui bogyó eredményesnek bizonyult a vérnyomás csökkentésében, az érrendszer működésének javításában és az artériák egészségének megőrzésében. Ezen kívül segít csökkenteni a káros LDL-koleszterin szintjét és a súlycsökkenést is megtámogatja. Mivel antociánban rendkívül gazdag, így még a
pacsakute, 2020. május 14. csütörtök, 00:08
Szívbetegség ellen: kvercetin és C-vitamin
A gyümölcsökben és zöldségekben található flavonoidok közül a kvercetin hatásos antioxidáns és gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik és nagyon hatékony a szívbetegség és a rák elleni küzdelemben.

Egy másik betegségcsillapító tápanyag, a C-vitamin a kvercetinnel együttműködik a gyulladás visszaszorításában és a sejtkárosodás csökkentésében.

Kutatások során bebizonyosodott, hogy a kvercetin elősegíti a szervezetben a gyulladásgátló vegyi anyagok előállítását, illetve segít csökkenteni a gyulladásos markert és enyhíti az arthritis fájdalmát. A kutatók azt találták, hogy a kvercetin a C-vitaminnal együttműködve sokkal hatékonyabban a gyulladás ellen, mint bármely más tápanyag.

Ez a két tápanyag mintegy 49 százalékkal képes csökkenteni a gyulladásos marker szintjét. Az emelkedett CRP-szint összefügg a szívbetegséggel, a metabolikus szindrómával és az elhízással.

E két tápanyag azért olyan hatásos, mivel a C-vitamin regenerálja a kvercetint és megőrzi annak
pacsakute, 2020. május 14. csütörtök, 00:01
A vérszegénység néma tünetei
A hemoglobin miatt olyan szép a színe a vérnek. Amennyiben nincs elegendő vas vagy B12-vitamin a szervezetben, úgy nem termelődik elegendő hemoglobin, így egyes testrészek nem kapnak elegendő mennyiségű oxigént. Az agy is kevesebb oxigénhez juthat így hozzá, ami állandó zavartságot, bódultságot, sok esetben szédülést okozhat.

A vérszegénység egyik kiemelkedő tünete a kimerültség. Ha valaki állandóan fáradtnak érzi magát és folyton sápadt, lehet, hogy nem fogyaszt elegendő vasban és B12-vitaminban gazdag táplálékot. Egy laborvizsgálattal könnyedén kideríthető, hogy szenved-e valamilyen ásványianyag- vagy vitaminhiányban. Az állandó fáradtság azért is veszélyes, ha hosszú távon jelen van az életünkben, mivel ez légszomjat és szédülést is okozhat. Ha nincs elegendő vas és B12-vitamin a szervezetben, akkor elegendő hemoglobin sem lesz, így nem lesz elegendő üzemanyag, azaz oxigén a test és az agy számára. Így azok működése zavart fog szenvedni.

Ha nincs elegendő oxigén a szervezetben, akkor
pacsakute, 2020. május 09. szombat, 13:46
Gyors hidratálás töredezett hajra
írtunk, most viszont egy másik, nagyon hatékony házi praktikát ajánlunk a figyelmedbe. Ehhez nem kell más, csak tej és egy szórófejes flakon.

A tejet már az ókorban is előszeretettel alkalmazták a bőrre és hajra gyakorolt jótékony tulajdonságai miatt, amit több dolognak is köszönhet. Elsősorban tele van egy kazein nevű fehérjével, ami táplálja, hidratálja a hajat és elősegíti a növekedését. Ezen kívül tejsav tartalma révén védi a haj szerkezetét és biztosítja a szőrtüszők egészségét. A-és B-vitaminban gazdag, továbbá kalcium-tartalma hatásos hajhullás ellen is. Nagy mennyiségben van jelen benne biotin és kálium, amik puhítják és fényessé teszik a hajat.

Zsírtartalma révén ugyancsak táplálja a haj szerkezetét, és mivel pH-értéke azonos az emberi bőrrel, alkalmas annak savköpenyének védelmére is. A tehéntejen kívül egyéb állati eredetű tejet is használhatsz, Kleopátra például szamártejben fürdött, de a kecske-, juh-és bivalytej is nagyon jó.

Ha beletöltötted a tejet a flakonba,
pacsakute, 2020. május 08. péntek, 20:01
Idegrendszerünk erősítése
következők:

lazac
avokádó;
mandula;
olívaolaj;
brokkoli;
kelbimbó;
lenmag;
kalcium;
A mandula erősíti az idegrendszert. A kalcium fontos az egészséges csontrendszer szempontjából, ugyanakkor felveszi a harcot a magas vérnyomással szemben, enyhíti a premenstruációs szindróma tüneteit, és fontos szerep hárul rá a menopauza idején is.

Ezeket a tápanyagokat beszerezhetjük a csokoládé, a tejtermékek, a zöldségek, a szardínia, a mandula, a csicseriborsó, a tojás, a tonhal és a B komplex vitamin fogyasztása révén.

B komplex vitaminban gazdag ételek a következők:

élesztő;
tenger gyümölcsei;
petrezselyem;
dió;
zöldségek (gomba, zöld saláta, spenót);
gabonafélék;
hús;
sajtok;
tojássárga;
2. Kerüljük az egészségünket mérgező szokásokat
Azt mindannyian tudjuk, hogy a dohány és az alkohol méregként hat a szervezetünkre. Ezek a rossz szokások számos betegség kialakulását eredményezhetik,
pacsakute, 2020. április 19. vasárnap, 12:59
A test némán is árulkodik a vitaminhiányról
A testünk folyamatosan információt közöl velük. Így könnyen megtudhatjuk, hogy milyen az egészségi állapotunk, mikor érdemes betegségre gyanakodni, vagy szenvedünk-e valamilyen tápanyaghiányban.

A fejbőr korpásodásának sok oka lehet, de a leggyakoribb az, hogy hiányzik valamilyen tápanyag a szervezetünk számára. Általában az egészséges zsírsavhiányt jelzi. Az esszenciális zsírsavak közül az omega-3 zsírsavak a legfontosabbak, mivel ennek hiányában válhat szárazzá a fejbőrünk. Az alfa-linolénsav is nagyon fontos tápanyag a szervezetünk számára. Ez megtalálható a dióban és a lenmagban.

A B-vitaminok hiányát jelezheti a száraz és törékeny haj. A vékony és töredezett haj oka lehet például a folsavhiány, amely megtalálható a teljes kiőrlésű gabonafélékben. De a zöld leveles zöldségek is gazdag forrásai a folsavnak, például a spárga vagy a spenót.

Az ősz hajszálak megjelenéséért a réz hiánya tehető felelőssé. A réz szerepet játszik a melanintermelésben. Milyen táplálékok
pacsakute, 2020. április 08. szerda, 22:27
1/119
Képek, videók
Sárgarépalé .jpg
pacsakute
2019. november 18. hétfő, 19:48
Sárgarépa.jpg
pacsakute
2019. március 03. vasárnap, 22:09
sárgarépa.gif
szicu
2016. december 18. vasárnap, 09:42
Sárgarépalé
irmus
2016. június 17. péntek, 17:12
Sárgarépa torta.jpg
pacsakute
2016. április 07. csütörtök, 00:13
sárgarépa, krumpli sajtta
sarkadykati
2016. február 27. szombat, 09:29
sargarepa.jpg
ametiszt54
2016. február 19. péntek, 10:59
sargarepale.jpg
ametiszt54
2016. február 19. péntek, 10:57
sargarepa.jpg
skorpiolilike
2016. február 19. péntek, 10:57
sargarepale.jpg
skorpiolilike
2016. február 19. péntek, 10:53
Sárgarépa
borcsamama
2016. február 09. kedd, 21:40
Sárgarépa
sanci81
2015. november 02. hétfő, 15:30
5 Kenéz Első látásra.jpg
lovaszmarika
2019. szeptember 22. vasárnap, 19:01
a látásod kitisztul.jpg
sz719eszter
2018. november 02. péntek, 13:29
Látás veszély.jpg
charlotteani
2018. augusztus 01. szerda, 21:39
Címkék
fejbőr korpásodásának, érrendszer működésének, arthritis fájdalmát, ókori mediterrán, mandula erősíti, gyulladásgátló vegyi, egészséges étkezés, gyulladásos markert, magas koleszterin-, szórófejes flakon, gyulladásos marker, testünk folyamatosan, gyulladásgátló enzim, egészséges csontrendszer, sárgarépában található, egészséges tízórai,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.