Belépés
2020. május 27. szerda | 22. hét | 148. nap | 05:38 | Hella
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
LaPacho tea hatása, készítése
lapacho.

A lapacho tea mire jó? ( A tudósok szerint )
Az indiánok leginkább hasi betegségekre, gyulladásokra, daganatokra alkalmazták jó eredménnyel a kéreg főzetét. Manapság szintén ezekre a panaszokra ajánlják, továbbá hasznos lehet az asztmások számára, megfázásra, influenzára.

Egy többhetes teakúra a lehangoltságon, depressziós tüneteken is enyhíteni tud, mert harmonizáló, kiegyensúlyozó hatással van az idegrendszerre.

A vérkép javulásában is szerepet játszik, mivel magas ásványianyag- és nyomelemtartalommal bír.

A salaktalanításban szinte nélkülözhetetlen.

Kúraszerűen alkalmazva, helyes táplálkozás mellett hatékonyan segít üríteni a nehézfémeket, segíti a máj méregtelenedését, javítja a vizelet kiválasztását.

A nyirokkeringés által történő salaktalanítást is támogatja. Az előbbi tulajdonságai miatt a fogyást is hatékonyan segíti. Vér- és bőrtisztító hatású, továbbá olyan krónikus betegségben is segíthet, mint a
pacsakute, 2020. május 26. kedd, 19:54
Fahéj, vércukor és cukorbetegség
személyek gyakran szenvednek az étrendi korlátozások miatt, a vércukorszintjük ellenőrzésétől és a szövődmények kialakulásától. Kutatások igazolják, hogy a fahéj segíthet a cukorbetegség egyes tüneteinek leküzdésében. Egy kutatásba cukorbetegeket vontak be. Egy részük fahéjkiegészítést kapott, míg a többiek csupán placebót kaptak. A fahéj csökkentette az első csoport alanyainak vércukorszintjét és a koleszterinszintjük is csökkenő tendenciát mutatott.

Ugyan a fahéj nem tartalmaz sok vitamint és ásványi anyagot, mégis antioxidáns-tartalma miatt hihetetlen, hogy milyen egészségügyi előnyökkel jár a rendszeres fogyasztása. Az antioxidánsok azért nagyon fontosak a szervezetünk számára, mivel segítséget nyújtanak az oxidatív stressz csökkentésében, ami a sejtek károsodását idézheti elő. Egy vizsgálat során az derült ki, hogy a fahéj 12 héten át történő fogyasztása 14 százalékkal csökkentette az oxidatív stressz markerét prediabéteszben szenvedő felnőtteknél.

Egy másik vizsgálatba szintén
pacsakute, 2020. május 20. szerda, 22:43
Közkedvelt ételek jótékony egészségügyi hatásai
zsírsavakat.

Kutatásokkal bizonyították, hogy a mandula fogyasztása segítheti a keringési rendellenességek és a rák kialakulásának kockázatát, valamint segítheti a hosszabb életet.

Alma
Az almát sokszor “tápanyag erőműnek" is nevezik, olyannyira lenyűgöző mennyiségű tápanyagot tartalmaz.

Az alma regeteg C-vitamint (természetes antioxidáns), komplex B-vitaminokat, élelmi rostot, fitotápanyagokat (amelyek védelmet nyújtanak a szabadgyökök káros hatásai ellen) és ásványi anyagokat, mint a kalcium és a kálium tartalmaz.

Kutatásokkal kimutatták, hogy a rendszeres almafogyasztás segíthet az időskori emlékezetvesztés, a stroke, és a cukorbetegség kialakulási esélyeinek csökkentésében.

Arugula
Az egyéb zöldleveles növényekhez hasonlóan az arugula rengeteg nitrátot tartalmaz (100 grammja több, mint 250 miligrammot). A nagy mennyiségű nitrát fogyasztása csökkenti a vérnyomást és a fizikai megterhelés során szükséges oxigénmennyiség
pacsakute, 2020. május 20. szerda, 19:41
Kollagénerősítő táplálékok
kollagén a felelős a bőr, a haj és a körmök egészségéért. A fehérjéből aminosavak keletkeznek az emésztés során, amelyek ismét kollagénné alakulnak át. Léteznek olyan táplálékok, amelyeknek kiemelkedő szerepük van a kollagénépítésében.

Az egyik ilyen táplálék a zöldborsó. A zöldborsóból készíthetünk levest, főzeléket, de salátába is tehetünk belőle, a salátát pedig fűszernövényekkel tehetjük ízletesebbé.

A quinoa nemcsak kollagént, hanem cinket is tartalmaz. A cink egy nagyon fontos ásványi anyag, amely szintén segíti az aminosav kollagénné történő átalakítását.

A paprika gazdag forrása az antioxidáns C-vitaminnak, amelynek lényeges szerepe van a kollagén termelődésében. A kollagénnek nagyon sok szerepe van. Egyrészt elősegíti a bőr hidratációját, biztosítja annak rugalmasságát, ami azért lényeges, mert kollagén hiányában a bőr sokkal gyorsabban öregszik, és hamarabb jelennek meg rajta a ráncok és a finom vonalak.

A kollagéntermelésben az antioxidáns A-vitamin is
pacsakute, 2020. május 19. kedd, 20:16
Immunrendszer serkentése zöldségekkel
csiperke,a szarvasgomba, az őzlábgomba stb.

6, Cékla
A cékla rendkívül jó a vér tisztítására, vasban gazdag és szilíciumban, melynek révén serkenti az oxigénszállító vörösvérsejtek és a nagy faló sejtek működését. Emellett más fehérvérsejtek működését is serkenti, kiválóan erősíti az immunrendszert.

7, Spenót
A spenót kétféle módon is segíti az immunrendszer működését. Gazdag béta karotinban, amely az A-vitamin elő-anyaga, emellett cinket is tartalmaz, egy létfontosságú ásványi anyagot, amely növeli az immunitást. Sok benne a magnézium is mely jól hasznosul. A vastartalma a hiedelmekkel szemben nem hasznosul jól, mert nehezen szívódik fel.

8, Articsóka
Ez a zöldség cynarint tartalmaz, amely az epesavak kiválasztását elősegíti. Ez nemcsak a májnak jó, hanem serkenti a szervezet immunválaszát is. Magas a B-vitamin tartalma is.

9, Spárga
Ez a zöldség kiváló vízhajtó tulajdonsággal rendelkezik, amely segíti a vesék kiválasztó működését. Ezáltal
pacsakute, 2020. május 18. hétfő, 08:37
Esszenciális vitaminokban gazdag táplálékok
egészségünk fenntartásához a táplálkozás. Azonban a mai világban ez nem is olyan könnyen megvalósítható, hiszen a földeken túlzásba viszik a műtrágya és a növényvédő szerek használatát, így a különféle vegyi anyagok a szervezetünkbe kerülve sokkal több kárt, mint hasznot hoznak. A legjobb tehát a biominősítésű élelmiszerek mellé tenni a voksunkat, hiszen így biztosak lehetünk abban, hogy csakis jót teszünk az egészségünkkel.

A szupertáplálékok nagyon hasznosak, hiszen tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat, de antioxidánsokban is rendkívül gazdagok. Ezek olyan esszenciális anyagok, amelyek megvédenek bennünket a sejtkárosodástól és a különféle betegségektől.

Az antioxidánsok olyan molekulák, amelyek védelmet jelentenek a sejtek számára a káros hatású szabad gyökökkel szemben. Ha a szervezetben túl sok a szabad gyök, akkor ez oxidatív stresszhez vezethet, ami aktiválja a gyulladásos folyamatokat. A krónikus gyulladás a sejtkárosodáshoz kapcsolódik, aminek végkimenetele rák,
pacsakute, 2020. május 13. szerda, 23:54
Súlygyarapodás: a menopauza egyik mumusa
súlygyarapodáshoz, amely komoly következményekkel járhat az egészségre nézve. A túlsúly növeli a szívbetegségek, a 2-es típusú cukorbetegség, a légzési problémák és a daganatos megbetegedések - vastagbél, mell, méhnyak - kialakulásának kockázatát.

Mit tehet, hogy megakadályozza a súlygyarapodást a menopauza után? Csökkentse a kalóriabevitelt, még akkor is, ha elkezdett mozogni. Fogyasszon több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket. Ezek sok rostot, vitamint, ásványi anyagot tartalmaznak és még a fogyást is elősegítik. Egyen sok hüvelyest, diófélét, sovány húsokat és csökkentse a telített zsír bevitelét. A fehérjefogyasztás nagyon fontos idősebb korban, hiszen ez segít fenntartani az izomtömeget.

A menopauzába lépő nőknek naponta legalább egy-két adag tejterméket is kellene fogyasztaniuk, hiszen ez biztosítja számukra a kalciumot. Ahogy idősödünk, úgy érzékenyek lehetünk a tejtermékekre. Ezek helyett fogyasszon növényi tejet, hiszen ezek is
pacsakute, 2020. május 11. hétfő, 08:54
Magas vérnyomás csökkentése egészséges táplálékokkal és mód
tehetünk, ha magas a vérnyomásunk, de még nem kell gyógyszert szedni? A rendszeres séta, vagyis a rendszeres mozgás sokat segíthet a probléma orvoslásában. Kutatások szerint a reggeli 30 perces séta lehet olyan hatékony, mint a magas vérnyomásra szedett gyógyszerek. Ha valaki sokat ül a munkája miatt, akkor óránként járkáljon 5-10 percet, mert már ez is sokat segíthet a magas vérnyomás mérséklésében.

A kálium is segíthet a vérnyomás csökkentésében. Az avokádó nagy mennyiségben tartalmazza ezt az ásványi anyagot, így érdemes azt beilleszteni a mindennapi étrendbe. Káliumban gazdag táplálékok: banán, édesburgonya, spenót, sárgadinnye. Tehát nagyon fontos, hogy káliumban gazdag ételeket fogyasszon, viszont a nátriumbevitelt csökkenteni szükséges.

Az elhízás is megnöveli a kockázatokat, vagyis akár drasztikusan is megemelheti a vérnyomást, így érdemes a súlyfelelegtől minél hamarabb megszabadulni. Sok kutatás számolt be arról, hogy a cukor és a finomított szénhidrátok korlátozása segíthet a
pacsakute, 2020. május 06. szerda, 23:58
Tippek az egészséges szívhez
Ahogy öregszünk, úgy egyre több egészségügyi problémával kell szembenéznünk. Azonban nagyon sokat tehetünk annak érdekében, hogy ez ne történjen így. A szív egészsége érdekében rengeteg lehetőség áll a rendelkezésünkre.

Ha csak teheti, mindig magyar és idényzöldségeket, - gyümölcsöket fogyasszon. Ezek a termékek tartalmazzák a legtöbb ásványi anyagot és vitamint, amelyek elengedhetetlenek a szív egészségéhez. A külföldi divatos zöldségek és gyümölcsök hosszú hajóutat tesznek meg, míg ideérnek, és bizony emiatt különféle anyagokkal kezelik azokat.

Nem kell mindig nagy lakomákat csapni, amikor megéhezik. Ha éhes, csak egyen meg egy almát. Amellett, hogy nagyon egészséges és könnyen eltelít, még a szív egészségének is jót tesz, hiszen tele van antioxidáns vitaminokkal.

A szív egészségét szolgálja a mediterrán étrend, amely sok zöldséget és gyümölcsöt, halakat, magvakat és olívaolajat tartalmaz. Lehet, hogy a mediterrán országokban ezért nem népbetegség a szív- és érrendszeri
pacsakute, 2020. április 23. csütörtök, 21:10
5 fontos vitamin és ásványi anyag 50 éves kor fölött
Ahogy öregszünk, úgy az életünk és a szükségleteink is folyamatosan változnak. A táplálkozási igényeink is módosulnak, és szervezetünknek más ásványi anyagok és vitaminok lehetnek fontosak, mint fiatalabb korunkban. A következőkben arról az öt vitaminról és ásványi anyagról olvashat, amelyek nagyon fontosak az ötvenedik életév betöltését követően.

Csontjainknak nagy szüksége van kalciumra, hiszen ahogy öregszünk, úgy csontjaink is folyamatosan veszítenek sűrűségükből és tömegükből. Ha nem jutunk elegendő kalciumhoz, csontjaink gyengék és törékenyek lesznek. 50 éves kor után már a csontritkulás réme is fenyegethet bennünket, így érdemes szakorvossal egyeztetni, hogy pontosan milyen mennyiségű kalciumbevitelre van szükségünk. Azt is meg kell vitatni, hogy táplálékkiegészítő vagy természetes formában kell-e pótolnunk ezt az ásványi anyagot. A kalcium természetes forrásai többek között a halak, az olajos magvak, a tej, a tejtermékek, a szezámmag, a mák, a mandula, az amaránt, a petrezselyem, a
pacsakute, 2020. április 21. kedd, 20:39
Gyógyulások káposztalével
károsodások kivédését. A glutamin olyan hatással rendelkezik, mint egyes savlekötő gyógyszerek, az allantoinnak pedig gyomornyugtató hatása van.

A káposztának azért is van olyan kiemelkedő hatása a fekélyek gyógyításában, mert glükozinolátokban gazdag. A glükozinolátok olyan vegyületek, amelyek segítenek a Helicobacter pylori felszámolásában. Ez a baktérium felelős sok esetben a gyomorfekély kialakulásáért.

A káposzta egy igazi szupertáplálék, hiszen rengeteg értékes vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Az egyik ilyen a K-vitamin, amely elősegíti a normális véralvadást és a hatékony sebgyógyulást.

A káposzta magnéziumban és káliumban is rendkívül gazdag, illetve kitűnő forrása az antioxidáns C-vitaminnak is.

A káposztában olyan vegyületek is megtalálhatók, mint lutein és zeaxantin. Ezek olyan karotinoidok, amelyek elősegítik a makuladegeneráció elleni védelmet.

A káposzta mangánban is bővelkedik. A mangán is biztosítani tudja a megfelelő idegrendszer
pacsakute, 2020. április 08. szerda, 17:41
Éhezés nélküli fogyás rostokkal
tartalmaznak. Ezeket a táplálékokat bátran be lehet illeszteni a fogyókúrás étrendbe is, hiszen könnyen eltelítenek, így kevésbé érezzük magunkat éhesnek, ezért kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz, ami a fogyást is megtámogatja.

Fogyókúrázók számára az egyik remek táplálék lehet a chiamag, amely nagyon sok vizet képes magába szívni, így valóban könnyedén eltelít.

Az okra nem annyira ismert hazánkban, pedig ez is egy egészséges táplálék, hiszen sok rostot tartalmaz és rengeteg vitamint, ásványi anyagot. Mint például A-, B6- és C-vitamint, illetve kalciumot, vasat és magnéziumot.

A zab hazánkban is egy ismert gabonanövény, amely nagyon jó választás reggelire, hiszen nemcsak eltelít, de vitaminokkal és ásványi anyagokkal is ellátja a szervezetet, nem beszélve arról, hogy nem emeli meg drasztikusan a vércukorszintet. Ez a táplálék elsősorban foszforban, káliumban, mangánban és szelénben gazdag.

Az alma mellett a körte is nagyon egészséges, és hazánkban is könnyedén
pacsakute, 2020. március 25. szerda, 13:36
1/154
Képek, videók
Lapacho.jpg
pacsakute
2019. március 14. csütörtök, 20:25
Kőrózsadísz készítése
pacsakute
2017. május 11. csütörtök, 19:13
bodag készitése,.jpg
zsokica45
2016. június 14. kedd, 19:08
Angyalok készítése
sacimama
2015. december 18. péntek, 21:46
kovász készítése
sarkadykati
2015. január 24. szombat, 08:26
Járólap készítése.jpg
pacsakute
2013. augusztus 11. vasárnap, 09:05
csokolade-bogre-keszit ese
sarkadykati
2013. május 15. szerda, 11:05
Fahéjas szivek készítése
sacimama
2013. május 08. szerda, 09:53
tejpor készitése.jpg
kicsoda57
2012. augusztus 07. kedd, 01:35
tudósok.jpg
sz719eszter
2017. november 30. csütörtök, 10:04
Nrit tudósok
sanci81
2017. augusztus 18. péntek, 17:00
Brit tudósok
sanci81
2017. augusztus 13. vasárnap, 17:15
Szegedi tudósok.jpg
agica2004
2017. február 25. szombat, 18:06
Tudósok hete 01.jpg
chillik
2016. november 23. szerda, 04:35
Tudósok hete 02.jpg
chillik
2016. november 23. szerda, 03:55
Címkék
avokádó nagy, kéreg főzetét, hatékony sebgyógyulást, légzési problémák, különféle vegyi, epesavak kiválasztását, panaszokra ajánlják, igazi szupertáplálék, legtöbb ásványi, rendszeres séta, munkája miatt, előbbi tulajdonságai, időskori emlékezetvesztés, káposzta mangánban, gyulladásos folyamatokat, kálium tartalmaz,
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.