Belépés
2019. január 19. szombat | 3. hét | 19. nap | 13:32 | Sára, Márió
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A görögdinnye 9 jótékony hatása
A görögdinnye egészségügyi előnyei közé tartozik a vesebetegségek, a magas vérnyomás, a rák , a cukorbetegség , a szívbetegségek , a hőveszteség, a makula degeneráció és az impotencia megelőzése.

Ami a görögdinnye teljes gyógyhatásait illeti, nagymértékben függ a görögdinnye és az érettség változatosságától. A béta-karotin és a likopin általában nagy mennyiségben található benne, ha a görögdinnye teljesen érett.


A Görögdinnye Táplálkozási Értéke
A görögdinnye egészséges vagy jótékony hatásai főleg az egyedülálló tápanyagokból,vitaminokból , ásványi anyagokból és szerves vegyületekből származnak. Ezek közé tartozik a jelentős mennyiségű C-vitamin , kalcium , magnézium , rost, fehérje és nagy mennyiségű kálium . Továbbá tartalmaznak A - vitamint, B6-vitamint , niacint , tiamint és karotinoidok és fitonutriensek széles választékát, beleértve a likopint is!

A Görögdinnye Egészségügyi Előnyei
A görögdinnye összes fenti összetevője hozzájárul az egészségre gyakorolt ​​jelentős hatásukhoz; vizsgáljuk meg az alábbi előnyök további részleteit.

Kezeli a vese rendellenességeket
A görögdinnye sok káliumot tartalmaz, ami nagyon hasznos a toxikus lerakódások tisztításában a vesében. Ezenkívül segítenek a húgysav koncentrációjának csökkentésében a vérben, ezáltal csökkentve a vesekárosodás esélyét és a vesekövek kialakulását. Ezen túlmenően, mivel magas a víztartalma, a görögdinnye vizelet hajtó hatású , ami ismét hasznos a vesék tisztítására. A görögdinnye-ben jelen lévő antioxidánsok hosszú ideig is biztosítják a vesék egészségét, és csökkentik a korai öregedés jeleit, például a ráncokat és a bőröregedéseket.

Megakadályozza a hőgutát
A görögdinnye hatékonyan csökkenti a testhőmérsékletet és a vérnyomást. Sok ember a trópusi régiókban minden nap nyáron délután eszi ezt a gyümölcsöt, hogy megvédje magát a hőgutáktól. A görögdinnye nagy vízmennyisége is serkenti a felesleges folyadéktól való szabadságot izzadság formájában, ami tovább melegíti a testet a forró nyári napokban.

Szabályozza a vérnyomást
A görögdinnyében jelen levő kálium és magnézium mennyisége nagyon előnyös a vérnyomás csökkentése szempontjából. A káliumot vasodilatátornak tekintik, ami azt jelenti, hogy felszabadítja az ereket és az artériákat, ezáltal stimulálja a véráramlást és csökkenti a szívkoszorúér stresszét . Az ilyen gyümölcsökben jelen levő karotinoidok megakadályozzák az artériák és az erek keményedését, ezáltal csökkentik a vérnyomást és a vérrögök , agyvérzés, szívrohamok és az érelmeszesedés esélyét.

Megakadályozza a rákot
A görögdinnye az utóbbi években nagy figyelmet szentelt, elsősorban a likopin lenyűgöző szintje miatt, amely egy karotinoid fitonutriens vegyület, amely egyre inkább összefügg a rákmegelőzéssel. A likopin jelentősen csökkentette a prosztata, a mell, a vastagbél, a tüdő és az endometriális rák kockázatát. Összességében a C-vitamin antioxidáns potenciálja és a likopin hatása között a görögdinnye nagyszerű rákellenes gyümölcs!


Ellenőrzi a cukorbetegséget
A cukorbetegek , akiknek alacsony energiájú és alacsony cukorszintű tápláléka van, gyakran panaszkodnak az éhezés miatt, mivel nem kapják meg a vágyott táplálékukat, ami azt jelenti, hogy félig táplálják őket. A görögdinnye jó kiegészítés lehet számukra. Annak ellenére, hogy ízletes ízű, a olyan kevés kalóriát eredményez, mivel teljes tömegének kilencvenkilenc százaléka vízből áll. Továbbá a vitaminok és ásványi anyagok, például a kálium és a magnézium segítenek az inzulin helyes működésében a szervezetben, csökkentve ezáltal a vércukorszintet.

Az arginin, a görögdinnye más komponense, nagyon hatásos az inzulin hatásának fokozására a vércukorszintre.

A cukorbetegeknek ideális étel lehett curries, steaks és saláta , amelyek görögdinnye-rudakból készülnek, és amelyek még alacsonyabbak a cukorban.

Szív Egészség
A likopin, a görögdinnyeben gazdag karotinoid, javítja a szívműködést. A béta-karotin, amelyet nagy antioxidáns és öregedésgátló tulajdonságaikról ismert, megőrzi a fiatalokat, és megakadályozza az életkorral kapcsolatos szívproblémákat.

A görögdinnye, a C-vitamin, a karotinoidok és a kálium (a kálium csökkenti a szívrohamot) csökkenti a koleszterinszintet, és megóvja a szívét számos veszélyes körülménytől.

Megakadályozza a makuladegenerációt
Ne aggódj a szemek egészségéért és a makuladegenerációért, ha sok görögdinnyét eszel. A béta-karotin, a C-vitamin, a lutein és a zeaxantin köszönhetően a szeme jól védett lesz.

Ők biztosítják a szemünk védelmét az életkorral összefüggő vakságtól és degenerációktól, és megakadályozzák a szemet olyan betegségektől, mint a szemek és az optikai idegek felszívódása, valamint a glaukóma.

Jót tesz a libidónak
A görögdinnyében lévő arginin segíthet az erekciós gondok leküzdésében, és stimuláló hatással van a libidóra nőknél és férfiaknál egyaránt.



Forrás: organicfacts.net
suzymama, 2018. június 07. csütörtök, 08:02
Címkék: Görögdinnye Táplálkozási Értéke, Görögdinnye Egészségügyi Előnyei, Szív Egészség, görögdinnye egészségügyi, magas vérnyomás, makula degeneráció,
Kommentek
A törékeny köröm természetes kezelése
még a száraz törékeny köröm problémája is orvosolható.

Ha sérülékenyek a körmei, használjon védőkesztyűt mosogatásánál, takarításnál vagy kertészkedésnél. A forró víz és a szappan, illetve a különféle vegyszerek nagymértékben szárítják a kezet és ezzel együtt a körmöket is.

Tartsa a kezét és a körmeit hidratáltan. Ezt megteheti különféle krémek használatával, de az is hasznos, ha elegendő vizet, illetve vízben gazdag táplálékot fogyaszt. A vízben gazdag ételek - mint a görögdinnye vagy az uborka - nagyszerű módjai annak, hogy belülről hidratálja a haját, a bőrét és a körmeit.

Használjon naponta többször valamilyen hidratáló kézkrémet. A legjobbak a levendula- vagy borsmentaolaj hozzáadásával házilag készített kézkrémek.

Készítsen saját kezűleg körömápoló krémet. A krém hozzávalói között szerepelhet a méhviasz, a nyers sheavaj, a kókuszolaj és az E-vitamin. Ha ezt a krémet naponta több alakommal is használja, nem kell többé a töredezett körmök
pacsakute, 2018. november 03. szombat, 20:49
Tíz tipp cukorbetegeknek
zsíranyagcserét.



- Minden étkezés előtt igyunk meg egy pohár szobahőmérsékletű csapvizet. A víz gyorsítja az anyagcserét és némiképp kitölti a gyomrot.



- Az ételhez igyunk meg egy-egy pohár citromos ásványvizet (egy liter vízhez egy citrom frissen facsart levét). A citrusgyümölcsök segítenek alacsonyan tartani a vércukorszintet.



- Együnk gyakran alacsony kalóriatartalmú élelmiszereket, amelyek ugyanakkor nagy térfogatúak, mint a görögdinnye vagy a zöldségleves, mert ezek nem hizlalnak, ugyanakkor laktatnak.



- Néha-néha a vacsorából hagyjuk ki a szénhidrátokat (pl. egy szelet hús salátával, spenót tojással, saláta sonkával és kevés sajttal) - vigyázat, ha gyógyszert és inzulint szed valaki.



- Ha lehet, kérjen meg egy dietetikust, hogy állítson össze önnek személyes étrendet, amelyben figyelembe veszi, hogy milyen ételeket szeret és melyeket
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 22:31
Ágai Ágnes
ÁGAI ÁGNES

Ágai Ágnes (Szeged, 1932. április 9. -) magyar író, költő, műfordító. Ágai Ágnes [Kis Tamásné] 1932. április 9-én született Szegeden. Tanulmányait a Pedagógiai Főiskolán végezte 1951-1953 között. 1953-1956 között az ELTE-BTK, orosz-magyar szakán tanult. 1956-1970 között Budapesten tanárként dolgozott. 1970-1989 között a Móra Könyvkiadó szerkesztője volt. 1957-től publikál.

Verseskötetei:

A titkokat az ujjaimnak mondom el (1983)
Minden lehetséges (1984)
Kamaszságok (1985)
Élősirató (1987)
Nemzedék (1988)
Drága Zsül! (1992)
Az elterelt idő (1994)
Fuit (1998)
Hogy jön ide Picasso? (2003)
Önarckép fintorokkal
menusgabor, 2018. október 13. szombat, 20:01
Mit együnk a fáradtság leküzdésének érdekében?
energiát, amikor szükség van rá.

A joghurtban található probiotikumok a krónikus fáradékonyság tüneteit is enyhítik. Emellett az emésztőrendszer egészségének fenntartásában is kulcsfontosságú szerepet játszanak.

Joghurtot bármely napszakban fogyaszthat. Egyen naponta legalább egy pohár zsírszegény joghurtot. Amennyiben nem szereti a natúr joghurtot, adjon hozzá fagyasztott erdei gyümölcsöket, vagy más gyümölcsöket és magvakat illetve készítsen belőle smoothie-t.

6. Görögdinnye

Ha szomjas egy forró nyári napon edzés után, visszanyerheti energiáját egy szelet görögdinnye elfogyasztásával. A görögdinnye vízben és elektrolitekben gazdag, ezáltal megelőzve a dehidratációt és enyhítve a fáradtság tüneteit.
Emellett olyan fáradékonyság elleni anyagokban is gazdag, mint a kálium, a C-vitamin, a likopin, a béta-karotin és a vas.

Legközelebb, ha fáradt és energiára van szüksége, egyen egy szelet görögdinnyét. Görögdinnyéből egészséges italt is készíthet
vorosrozsa66, 2018. október 13. szombat, 17:40
A megfelelő étkezés biztosítja a jó éjszakai alvást
A megfelelő étkezés biztosítja a jó éjszakai alvást


A jó éjszakai alvás hozzájárul az egészséges testhez és lélekhez, így az ember felkészültebben veszi a kihívásokat másnap.
Miért fontos a jó éjszakai alvás?

1. Egészséges marad a szív:

Átlagosan egy embernek 6-8 óra alvásra van szüksége.

Az alváshiánytól növekszik a vérnyomás és a koleszterinszint.

2. Csökkenti a rák kialakulásának kockázatát:

A késő éjszaka fekvőknél nagyobb a kockázata a végbél- és a mellrák kialakulásának.

3. Csökkenti a stresszt:

Ha szervezetünktől megvonjuk az alvást, a testet és a lelket is stressznek tesszük ki, mivel a stresszhormon szint nő a szervezetben.

4. Csökkenti a gyulladást:

A szervezetben alvásmegvonáskor nő a stresszhormon szint, így a gyulladás is erősödik.

5. Éberebbé
vorosrozsa66, 2018. október 13. szombat, 17:37
A banán 16 előnye, amit valószínűleg nem tudtál
..... mit is tesz értünk a kálium?
Mentés
Szerző: Egészségtükör-Gruber Rita
2017.03.08
Hirdetés
Hirdetés

A rövid válasz: sokat. Csak néhány a fontosak közül: segíti az izom építését, a szívet támogatja és a kiegyensúlyozott anyagcseréért tesz. Plusz, a banán tartalmaz elektrolitokat, amelyek segítik a sejteket egészségesnek maradni. Plusz, a banán nyerte "Legnépszerűbb Gyümölcs" kategóriát, legalábbis az USDA és Gazdasági Kutató Szolgálat (ERS) szerint. Az alma, görögdinnye, szőlő követi a népszerűségi sorban (ha esetleg kíváncsi lennél rá). Valójában, a banán négyszer több fehérjét tartalmaz, mint az alma, plusz még foszfort, szénhidrátot, valamint sok rostot, vasat és A vitamint. Úgy tűnik, hogy a banánban minden van! De eltekintve a káliumtól, mire jó a banán? Nos, kiderült, hogy szó szerint szinte jó minden testrésznek.

Íme 16 top dolog, amit tarts szem előtt a következő alkalommal, amikor gyümölcsöt vásárolsz. Ne feledkezz meg a banánról, de bizonyosodj
vorosrozsa66, 2018. október 08. hétfő, 21:04
Hónapról hónapra
Mentovics Éva
Hónapról hónapra

Január a tél királya,
pompás szánon érkezik,
februárt még maskarában,
farsangolva élvezik.

Március már mosolyt fakaszt,
derűt csal az égboltra,
áprilisban néha bizony
leszakad az ég fodra.

Májusi szél mámorító
illatfelhőt visz tova,
júniusban - sose bánkódj -
véget ér az iskola.

Július a piros húsú
görögdinnyét kedveli,
augusztusban vízben pancsol
mindenki, ha teheti.

Szeptember már nap érlelte
szőlőszemet szedeget,
október fest minden ágra
rozsdabarna levelet.

November már fagyot lehel,
nagykabátban didereg,
decemberi szép ünnepen
karácsonyfa díszeleg.
vorosrozsa66, 2018. augusztus 30. csütörtök, 19:41
Pezsdítő nyári mentás görögdinnye saláta receptje
Pezsdítő nyári mentás görögdinnye saláta receptje


Nyáron az egyik legegészségesebb gyümölcs, amelyet fogyaszthatunk, nem más, mint a görögdinnye. Nemcsak önmagában fogyaszthatjuk, hanem nagyon változatosan el is készíthetjük, akár még egy grillezős kerti partin is bevethetjük saláta formájában. Kicsit eltér ugyan a magyaros ízvilágtól, de érdemes kísérletezni vele, mert rendkívül egészséges.

A mentás görögdinnyesaláta az egyik kedvencem, amelyet a forró, nyári napokon igazi különlegesség. Nem csupán grillezett húsok mellé passzol, hanem akkor is érdemes elkészíteni, amikor a nagy melegben semmi másra nem vágyunk, csak egy kis hűsítő frissítőre. Ez a saláta nemcsak az étvágyunkat csillapítja, de még a szomjunkat is oltja. Mindamellett nagyon egészséges is, hiszen tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Ebben a zöld héjú gyümölcsben rengeteg
vorosrozsa66, 2018. augusztus 25. szombat, 00:44
Képek, videók
tökéletes görögdinnye
irmus
2018. augusztus 26. vasárnap, 12:04
Görögdinnye
irmus
2017. augusztus 16. szerda, 15:55
görögdinnye.jpg
durcimarcika
2017. július 09. vasárnap, 16:27
Görögdinnye -vízhajtás-ar
pacsakute
2015. szeptember 26. szombat, 12:24
görögdinnye 4
taltos1
2015. szeptember 03. csütörtök, 12:36
görögdinnye
taltos1
2015. augusztus 13. csütörtök, 12:17
görögdinnyék
eva6
2015. július 24. péntek, 17:20
Görögdinnye magok.jpg
pacsakute
2014. november 20. csütörtök, 13:10
Görögdinnye.jpg
pacsakute
2014. augusztus 19. kedd, 22:06
görögdinnyék.gif
szicu
2014. július 30. szerda, 18:45
görögdinnye_n.jpg
lilagondolatok
2014. július 17. csütörtök, 20:44
táplálkozási piramis.jpg
sarkadykati
2012. október 17. szerda, 10:48
Táplálkozási piramis
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:15
táplálkozási piramis.jpg
zsuzso3
2010. február 16. kedd, 23:22
Táplálkozási piramis
sarkadykati
2009. április 04. szombat, 07:54
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.