Belépés
2019. október 20. vasárnap | 42. hét | 293. nap | 03:24 | Vendel
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Tedd a stresszt a barátoddá!
5+1 dolog, amit nem tudtál eddig a stresszről

1. Nem a stressz tesz beteggé, hanem az, amit gondolsz róla
Egy tanulmányban 8 évig vizsgáltak 30.000 felnőttet. Azzal kezdték a kutatást, hogy feltették a kérdést a vizsgálatban részt vevőknek: mennyi stresszt tapasztaltak az elmúlt egy évben? Ezután pedig megkérdezték tőlük, hogy hisznek-e abban, hogy a stressz árt az egészségüknek? Később a statisztikák kiderítették, hogy 43%-kal nőtt a halálozás azok körében, akik stressznek voltak kitéve - azonban csak azok esetében, akik szerint a stressz ártalmas az egészségre.

2. Tested stresszre adott reakciója Tőled függ
A megdöbbentő felfedezések forradalmasították a stresszhez való hozzáállást! Hiszen tulajdonképpen nem a stressz betegít meg bennünket, hanem maga a gondolat, hogy azt hisszük, a stressz árt nekünk. Amikor megváltoztatjuk a stresszről alkotott gondolatainkat, akkor testünk stresszre adott reakcióját is megváltoztatjuk.

3. A stressz segít magabiztosabbá válni
Nincs azzal baj, ha stressz helyzetben szívünk gyorsabban kezd verni - ezzel csak felkészít minket a cselekvésre. Ha megtanulunk úgy tekinteni a stressz reakciókra, mint olyan mankókra, amelyek teljesítményünkre nézve segítséget jelentenek, magabiztosabbá és kiegyensúlyozottabbá válhatunk.

4. A stressz nem feltétlenül jár egészség károsodással
Egy átlagos stressz reakció esetén a vérerek összehúzódnak, ezért hozzák kapcsolatba a stresszt a szív- és érrendszeri problémákkal. Akik azonban segítségként értelmezik a stresszt, annak vérerei is ellazulva maradnak, ennek pedig nincs egészség károsító hatása.

5. Az oxitocin felépíti, amit a stressz lerombolt
Az ellazulásban az oxitocin nevű hormon is segíti a szervezetet, és annak ellenére, hogy termelését valójában a stressz váltja ki, szívre gyakorolt hatása egyedülálló: ha szívünk szervezetünkben érzékeli, elkezdi regenerálni a szívsejteket, és képes rendbe hozni bármilyen stressz okozta kárt. Az oxitocin valójában megerősíti a szívünket.

+1. Természetes, de kissé elfeledett eszközünk: az ölelés
Az oxitocin hatását felerősíti az, ha társas érintkezést kezdeményezünk: ha stresszhelyzetben segítséget kérünk, még több oxitocin szabadul fel szervezetünkben, ezáltal segítve elő az egészségesebb stressz reakciót. Az emberi érintkezés tehát a legfontosabb eszközünk a stressz érzékelése során. Néha már egy ölelés is feloldja a stressz által keltett negatív hatást.
lenke1964, 2018. március 11. vasárnap, 08:15
Címkék: stressz tesz, vizsgálatban részt, statisztikák kiderítették, halálozás azok, stressz ártalmas, megdöbbentő felfedezések,
Kommentek
A stressz nem kötelező
Napjaink emberének komoly kihívás a stressz. Azt mindannyian érezzük, hogy kezdenünk kéne vele valamit, de amikor a tettekre kerül a sor, bőven akad kifogás. Íme, jól használható stresszűző receptjeink:

Egy 30 másodperces masszázs segíthet megszabadulni a munkanap feszültségeitől. Könyökölj az asztalra, hüvelykujjad helyezd a szemöldököd alá, orrnyergeddel egy vonalban, mindkét oldalra. Fejed súlyát engedd a hüvelykujjadra, körülbelül 10 másodpercig. Majd csípd meg szemöldököd a hüvelyk- és a mutatóujjaddal. Egy másodpercig tartsd, majd haladj végig az egész szemöldökön ezzel a módszerrel.

Tégy egy képzeletbeli utazást

Gondolj egy helyre, ahová szívesen utaznál. Hunyd le a szemed, és képzelj el egy pihentető helyet, például egy tengerpartot, egy hegy látványát vagy egy meghitt szobát. Képzeld oda az apró részleteket is. Mit látsz, mit érzel? Minél élethűbb a kép, amit képzeletedben lefestesz, tested annál inkább tud válaszolni a pihenésre.

Gondos
juditmama, 2010. augusztus 23. hétfő, 19:56
Ma is hoztam a horoszkópot....
2010. június 18.

Kedves Kos!
Vigyázz magadra a mai napon! Különösen a hideg ételekkel, italokkal legyél óvatos! A hőségben jólesik a pohár jeges víz, de ha túl gyorsan iszod, akkor leforrázod a nyelőcsövedet. A huzatra is ügyelj, mert érzékeny a füled, és könnyen belobban! Betegen pedig még rosszabb a kánikula...

Kedves Bika!
Ha van gyereked, akkor ma tudatosan kerüld az ő kioktatását! Rosszul fog reagálni a folytonos fegyelmezésre. Kicsivel több mozgásteret kellene engedned neki. Adj feladatot, és ezzel lekötöd a fölös energiáját! Ha nincs gyermeked, akkor a benned lakó gyermek rakoncátlankodhat...

Kedves Ikrek!
Pontosan tudod, hogy nem vezet sehova, ha a szüleiddel vitázol. Hát ne tedd ma! Nem érdekes, hogy kinek van igaz. Ne akard meggyőzni őket! Hagyd rájuk! Ne szólj bele az életükbe, és ne engedd, hogy ők beleszóljanak a tiedbe! Képviseld az ,,élni, és élni hagyni" elvet!

Kedves Rák!
Ne keveredj senkivel
szisszy83, 2010. június 18. péntek, 07:13
Képek, videók
5 Kenéz Van-e barátod Ka
lovaszmarika
2019. szeptember 22. vasárnap, 19:40
az igazi barátod.jpg
sz719eszter
2018. június 01. péntek, 08:27
Köszönöm, hogy a barátod
barklara
2018. május 05. szombat, 18:59
1 a barátod lehetek Pl.jp
lovaszmarika
2018. április 24. kedd, 17:41
Köszönöm, hogy a barátod
jucinenadov
2018. április 10. kedd, 18:31
Igazi barátod az
anna4459
2017. november 20. hétfő, 22:10
Nem az a barátod, aki sze
tnemarika
2016. május 05. csütörtök, 08:02
barátod vagyok.jpg
juliabo2i
2015. július 25. szombat, 13:38
a barátod vagyok.jpg
juliabo2i
2015. július 25. szombat, 13:36
a stressz.jpg
sz719eszter
2018. május 09. szerda, 18:57
a stresszt.jpg
sz719eszter
2018. április 18. szerda, 01:47
Stressz űző
dandej
2018. január 29. hétfő, 19:59
Stressz szintem. jpg.jpg
pacsakute
2017. október 25. szerda, 13:27
A stressz akkor alakul ki
sanci81
2017. augusztus 16. szerda, 17:01
Stresszes anyaság.jpg
dnemethk
2017. május 27. szombat, 19:18
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.