Belépés
2019. december 13. péntek | 50. hét | 347. nap | 03:29 | Luca, Otília
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A fokozott gyümölcs- és zöldségfogyasztás jótékonyan hat a fiatalok közérzetére
A British Journal of Health Psychology című folyóiratban közölt tanulmány készítői a fiatalok napi közérzete és ételfogyasztása közötti összefüggést vették górcső alá. A vizsgálat összesen 281 olyan fiatal felnőtt bevonásával készült, akiknek átlagéletkora húsz év volt. A résztvevők internetes naplót vezettek napi táplálékbevitelükről 21 egymást követő napon át. Ezt megelőzően egy kérdőívet töltöttek ki a korukra, nemükre, etnikai hovatartozásukra, testsúlyukra és magasságukra vonatkozóan. Azokat, akik korábban táplálkozási rendellenességgel küzdöttek, automatikusan kizárták a tanulmányból.

A vizsgálat ideje alatt a résztvevőknek minden este értékelniük kellett a napi közérzetüket: kilenc pozitív és kilenc negatív melléknév közül válogatva. Emellett be kellett számolniuk arról, hogy mennyi gyümölcsöt és zöldséget - leszámítva a különböző ivóleveket és aszalt változatokat -, valamint az egészségtelen ételek kategóriájába sorolt kekszet, süteményt és burgonyás ropogtatnivalót fogyasztottak el aznap - olvasható a ScienceDaily ismeretterjesztő hírportálon.

"Azokon a napokon, amikor a résztvevők több gyümölcsöt és zöldséget ettek, sokkal nyugodtabbnak, boldogabbnak és energiával telibbnek érezték magukat, mint általában" - húzta alá az Otago Egyetem munkatársaként dolgozó Tamlin Conner. Az ok-okozati kapcsolat megértése érdekében - vagyis, hogy az egészségesebb ételek fogyasztása okozta-e a pozitív közérzetet, vagy fordítva -, a kutatók további elemzéseket végeztek és arra jutottak, hogy a gyümölcs- és zöldségfogyasztással megjósolható volt a másnapi pozitív közérzet kialakulása. Ezek az eredmények az egyének testtömegindexétől függetlenül érvényesek voltak.

A szakemberek szerint a fiataloknak naponta nagyjából hét-nyolc adag tenyérnyi gyümölcsöt és zöldséget kellene enniük ahhoz, hogy jelentős pozitív változást tapasztalhassanak a közérzetükben. A kutatók ugyanakkor rámutattak arra, hogy a tanulmány ugyan ígéretes összefüggést mutat az egészséges táplálkozás és a jó hangulat között, de további vizsgálatokra lesz szükség az eredmények alátámasztásához.

(http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130123195351.htm)

Forrás: MTI
velemenyezd, 2013. január 26. szombat, 16:22
Címkék: British Journal, Health Psychology, Otago Egyetem, Tamlin Conner, fokozott gyümölcs-, fiatalok közérzetére,
Kommentek
Strokecsökkentő táplálékok
csökkentenünk kell az LDL-koleszterin szintjét.

Az édesburgonya azért olyan egészséges, mivel sok rostot tartalmaz. Legfőképpen oldható rostokban gazdag. Emellett tele van antioxidánsokkal, amelyek csökkentik - a rostokkal együtt - az esélyét a plakk kialakulásának az artériák falán.

A fekete áfonya is bővelkedik antioxidánsokban. Ez az apró bogyós gyümölcs elősegíti a vér áramlását, miközben a gyulladást is csökkenti a szervezetben. Naponta 3-4 adagnyi gyümölcs- és zöldségfogyasztás is segít minimalizálni a stroke kialakulásának kockázatát.

A káliumban gazdag ételek fogyasztásával is csökkenthetjük a magas vérnyomást. Kutatások igazolják, hogy a káliumban gazdag táplálékok fogyasztása mintegy huszonöt százalékkal csökkenti a stroke kialakulásának esélyét.

A zöld banán különösen fontos szerepet játszik a vérnyomás csökkentésében. Keményítőt is tartalmaz, ami javítja az inzulinérzékenységet, ez pedig javítja a vércukorszint szabályozását, amely
pacsakute, 2019. november 05. kedd, 20:27
Az ISZB gyógyítása
10 tipp az étkezéshez és az életmódváltáshoz, hogy megelőzzük az infarktust
A különböző szívbetegségek még mindig az emberiség elsőszámú gyilkosai. A rendszeres mozgás, gyümölcs- és zöldségfogyasztás, valamint a telített zsírok csökkentése segít karban tartani szívünket. Megmutatjuk, mi az a 10 változtatás az életmódunkban, ami segíthet minket a szívbetegségek megelőzésében.

Pisztáciával az infarktus megelőzéséért
1. Chips helyett nassoljunk pisztáciát!
Az Amerikai Táplálkozási Intézet folyóiratában megjelent kutatás kimutatta, hogy egy 4 hetes pisztáciát tartalmazó diéta, olyan jótékony zsírokat tartalmaz, melyek hízás nélkül csökkentik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Míg a pisztácia gazdag rostokban, vitaminokban és káliumban, 24 szem körülbelül mindössze 85 kalória. Tehát nyugodtan lehet fogyasztani, beépíteni a napi étrendbe, főleg érdemes a magas kalóriatartalmú rágcsálnivalókat erre cserélni, így elkerülve az elhízást is.

2. Fehér kenyér
lovaszmarika, 2019. október 07. hétfő, 17:45
Húsvét - Dietetikus: ne terheljük meg szervezetünket a böjt után!
Nagyon fontos a rendszeres zöldség- és gyümölcsbevitel - fűzte hozzá a szakember.

Takács Hajnalka azt mondta: Magyarország sajnos első helyen áll Európában az elhízás és a daganatos megbetegedések, illetve az azokból fakadó halálesetek százezer főre vetített számát tekintve, ugyanakkor az utolsó harmadban van a zöldségfogyasztás terén, pedig a nagyobb zöldségbevitel is javíthatna a kedvezőtlen mutatókon.
velemenyezd, 2019. április 21. vasárnap, 21:56
Nőhet a szív- és érrendszeri halálozások száma a megállapodás nélküli Brexittel
Jelentősen nőhetnek a gyümölcs- és zöldségárak a Brexit után, mivel az ország a gyümölcsök 84 százalékát, a zöldségek 48 százalékát külföldről hozta be a 2017-es adatok szerint - írták a kutatók a BMJ Open aktuális számában.

A megállapodás nélküli Brexit lesz a legköltségesebb és legkárosabb: a gyümölcs- és zöldségfogyasztás visszaesése miatt nagyjából 12 400-an halhatnak meg szív- és érrendszeri betegségekben egy évtized alatt - idézte a tanulmányt a medicalxpress.com.

A gazdaság sok szektorára lesz komoly hatással a kilépés, az egészségügyi következményeket azonban kevés tanulmány vizsgálta eddig.

Az Imperial College London kutatói négy különböző Brexit-verzió lehetséges hatásait kutatták az úgynevezett IMPACT modell segítségével, amely számos fontos étrendet, gazdasági és egészségügyi adatot kombinál.

Azt találták, hogy a megállapodás nélküli kilépés vezetne a legnagyobb áremelkedéshez, a banán ára majdnem 17, a citrusféléké több mint 14, a paradicsomé csaknem 15 százalékkal
velemenyezd, 2019. január 30. szerda, 13:32
Szívünk és érrendszerünk egészségéért
energia tartalmának el kell érnie a napi 600 kalóriát, azonban ha ezt a citromlé kúrát megfelelő minőségű ételekkel (zöldségek, gyümölcsök, stb.) egészítjük ki, akkor igen jót tehetünk vele szervezetünknek.

Természetes koleszterincsökkentés
Egy 1996-ban megjelent tanulmány (BMJ) azt mutatta, hogy vegetáriánus életmóddal, teljes kiőrlésű gabona, friss saláta, friss gyümölcsök és olajos magvak fogyasztásával az össz halálozás felére csökkenthető.

A friss gyümölcs és zöldségfogyasztás a szívkoszorúér betegségek és stroke következtében kialakult halálozás csökkentésével hozták kapcsolatba.

Az állati eredetű, telített zsírok jelentősen növelik a vér koleszterin szintjét.

A természetes koleszterincsökkentés legfontosabb tényezői:
- magas rostbevitel
- rendszeres testmozgás
- a hidrogénezett és transz zsírsavak kerülése (sült krumpli, chips, stb.)
- belsőségek, vörös húsok kerülése
- tejtermékek kerülése
- omega-3 zsírsav bevitel
pacsakute, 2019. január 06. vasárnap, 19:58
Minden tizedik ötvenéves brit férfinak tíz évvel idősebb a szíve
Csupán szeptemberben a becslések szerint 7400 ember halálát okozza majd szívbetegség vagy agyvérzés Angliában. A PHE elemzése 1,2 millió ember megkérdezésével készült, a tesztben a szív biológiai korát vizsgálták. A résztvevők között 33 ezer 50 éves férfi volt.

A szív megbetegedése a férfiak körében vezető, a nőknél a második leggyakoribb halálok. A szívbetegség miatti halálozások negyede érinti a 75 éven aluliakat, ám ezek a korai halálozások zömmel elkerülhetők lennének.

"A szív- és érrendszeri kockázatok kezelését nem szabad idősebb korra hagyni" - figyelmeztetett Jamie Waterall, a PHE illetékes vezetője.

A PHE jelentése szerint a felmérésben résztvevők mintegy fele nem volt tisztában vele, hogy rendben van-e a vérnyomása. Nagy-Britanniában jelenleg a becslések szerint 5,6 millió ember él magas vérnyomással úgy, hogy nem is tud róla.

Ez a tény Mike Knapton, a Brit Szívalapítvány (BHF) orvosigazgatója szerint is "rendkívül aggasztó", hiszen a csöndben kifejlődő betegség kezelés
velemenyezd, 2017. szeptember 05. kedd, 10:52
Az öregedés ellen - több téma is
Hogyan lehet késleltetni az öregedést?

Közhelynek számít, hogy a pozitív életvitellel, gondolkodással beszéddel.
Tudtad például, hogy a legtöbb gyümölcs- és zöldségféle mágikus "anti-aging" hatással rendelkezik?
Számos tudományos vizsgálat eredménye bizonyította ugyanis, hogy a bőséges gyümölcs- és zöldségfogyasztás (kivonatolt formában is) nagy mértékben csökkenti a betegségek kialakulásának rizikóját, energikusabbá tesz,

és a testtömeget is szabályozza. Lényeges még ezenkívül az elfogyasztott víz mennyisége, minősége, tisztasága.

A 3+1 legjobb étel öregedés ellen

Három étel(féleség) más táplálékokhoz képest messze a legjobbnak bizonyult AZ öregedés elleni harcban; a Harvard Egyetem tudósai szerint e csodaszerek Vissza is fordíthatják az idő előtt beindult káros folyamatokat (fiatalodjunk minden nap) .
A kutatók a kérdéses ételeket széleskörűen tanulmányozva ? korábbi vizsgálatok eredményeit is figyelembe véve ? bizonyították, hogy
lovaszmarika, 2017. március 28. kedd, 13:38
Rétvári: az egészséges menzák az egészséges életmód kialakításához segítenek hozzá
nevelést gyerekkorban kell elkezdeni, és a kormány az elmúlt években számos olyan intézkedést hozott, ami ehhez járult hozzá.

Az államtitkár ezek között említette többek között a nemdohányzók védelméről szóló törvény szigorítását, az élelmiszerek transzzsírsav-tartalmának csökkentését, a csipszadó és az általános iskolákban a mindennapos testnevelés bevezetését.

Utalt ugyanakkor arra, hogy Magyarország még mindig elmaradásban van az Egészségügyi Világszervezet által ajánlott tej- és zöldségfogyasztási szinttől.

Rétvári Bence emlékeztetett, a közétkeztetés napi költségkeretét 350 forintról 550 forintra emelték, és 2010 és 2016 között 99 ezerről 318 ezerre nőtt azon gyermekek száma, akik ingyenes étkeztetésben vesznek részt.

Pozsgay Csilla, az OGYÉI főigazgatója az intézet által életre hívott kampányról azt mondta, ugyan most eredményt hirdettek, de ez csak egy kezdeményezés elindítása. A programmal ahhoz szerettek volna hozzájárulni, hogy a gyermekek, a szülők és a pedagógusok is
velemenyezd, 2017. március 09. csütörtök, 14:22
Képek, videók
1 a jó közérzet.png
sarkadykati
2011. január 29. szombat, 07:02
A jó közérzet .jpg
szalai0913
2011. január 20. csütörtök, 09:57
10596_kozerzet_savas.j pg
sarkadykati
2010. december 08. szerda, 03:34
10597_kozerzet_taplalk oza
sarkadykati
2010. december 08. szerda, 03:33
A JO KOZERZET.jpg
mailona
2010. december 03. péntek, 23:29
British Virgin Islands
sanci81
2015. június 21. vasárnap, 13:41
Carling British Cider.jpg
lacigame
2014. november 20. csütörtök, 19:16
British-Pullman.jpg
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:53
British Pullman (anglia)a
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:53
British Pullman (anglia).
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:52
British Pullman (anglia)
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:52
Némely modern psychológna
chillik
2016. október 20. csütörtök, 04:05
egr_egyetemen0406.jpg
maroka
2019. április 06. szombat, 10:03
Egyetemi nóta 01.jpg
chillik
2017. december 15. péntek, 05:15
Egyetemi nóta 02.jpg
chillik
2017. december 15. péntek, 05:14
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.