Belépés
2020. július 11. szombat | 28. hét | 193. nap | 02:24 | Nóra, Lili
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Betegségel eredése táplálkozásból
Minap olvastam egy tanulmányt a magas vérnyomásròl, és később egy cikket a szìvbetegségekről, és valòdinak vélt okairól.


Oly sok hipotézist hallottunk már a miértekről, és most ez is egy nézőpont. Talán a legigazabb nézőpont. Olvassák hát.....


A helyzet az, hogy a nem megfelelő táplálkozásunkkal mérgezzük az ereinket. Ha rendszeresen és folyamatosan fogyasszuk, majd később ecsetelt élelmiszereket krónikus gyulladást érünk el a szerveztünkben.


Idézem Dr Papp Lajos szavait:

“Ha az érfalak nincsenek begyulladva, a koleszterin nem tud felhalmozódni az erekben, nincs szívroham és nincs stroke. Gyulladás nélkül a koleszterin szabadon áramlik a testben, és kiürül. Ez a gyulladás okozza a koleszterin lerakódását. A gyulladás a szervezet természetes védekezéseként alakul ki az idegen anyagok: a baktériumok, toxinok vagy vírusok megjelenésekor."


Ez a tény, és akkor nézzük , hogy mik ezek az élelmiszerek a Wellandfit írásából:


GLUTÉN

A gabonafélékben található glutén a rá érzékeny embereknél számos kellemetlen tünetet produkálhat, így a vékonybél elvékonyodását, tápanyag-felszívódási zavarokat, rossz közérzetet, depressziót, fáradtságot, migrénes fejfájást, ízületi fájdalmakat. Ha úgy érzed, a glutén lehet a ludas a tüneteid mögött, mindenképp érdemes orvoshoz fordulnod.


ÉLESZTŐ

Az élesztő számos élelmiszerben megtalálható, főleg péksüteményekben, kenyérben, de sörben, borban és tésztafélékben is. Az élesztő puffadást, hasmenést vagy éppen székrekedést idézhet elő, szorongást, depressziót, csalánkiütést, meddőséget, menstruációs problémákat, valamint súlygyarapodást.


FINOMÍTOTT SZÉNHIDRÁTOK

A felesleges kalóriákon kívül, bizony gyulladást is okozhatnak. Rengeteg élelmiszer tartalmazhat finomított szénhidrátot, főleg édességek, feldolgozott gabonafélék, chips, fehér kenyér, kekszek, sült krumpli, és még sorolhatnánk.


LAKTÓZ

A laktózintolerancia főleg azoknál fordul elő, akiknek szervezete nem termel elég enzimet a laktóz lebontásához. A laktózintolerancia során puffadás, hasi görcsök és gyakori hasmenés léphet fel. Ezért mindenképp érdemes laktózmentes tejtermékeket választanod, hogy elkerüld a laktózintolerancia okozta tüneteket.


TEJ

Még azok az emberek is, akik nem szenvednek laktózintoleranciában, érzékenyek lehetnek a tejre és más tejtermékekre. Allergiás reakciók léphetnek fel, mint például csalánkiütés, viszketés, duzzanatok, de akér légzési nehézségek is.


HÚS

Főleg a gabonán nevelt, és antibiotikumokkal kezelt, feldolgozott hústermékek okozhatnak gyulladásos tüneteket, így mindenképp érdemes a humánosabb körülmények közt nevelt, tanyasi csirkét választanod, melyek nem részesültek antibiotikumos kezelésben.


CUKOR

Leginkább csak üres kalóriákat tartalmazn a hozzáadott cukros élelmiszerek, értékes tápanyagot szinte semmit, viszont a súlygyarapodáson kívül gyulladást is előidézhet a szervezetben, azáltal, hogy pusztító hatással lehet a fehérvérsejtekre.


ALKOHOL

Az alkoholtartalmú italok gyulladást idézhetnek elő a májban, a belekben és az izületekben, valamint szívbetegséget, stroke-ot, és rákos megbetegedésekhez is vezethet. Legjobb, ha kerülöd, vagy minimalizálod a fogyasztását.


TELÍTETT ÉS TRANSZZSÍROK

Ezek a zsírok okozhatják a zsírszövetek gyulladását a szervezetben, mely könnyen szívbetegségekhez és izületi fájdalmakhoz vezethet. A transzzsírok leginkább gyorskajákban, sült- és feldolgozott ételekben fordulnak elő.


ÉDESÍTŐSZEREK

A leggyakoribb édesítőszer, az aszpartam az agyban okozhat gyulladást, valamint növeli az inzulin felszabadulását a szervezetben, mely főleg cukorbetegségben szenvedőknél lehet különösen veszélyes.


FELDOLGOZOTT ÉLELMISZEREK

Ezek az élelmiszerek, hogy sokáig eltarthatóak legyenek, rengeteg tartósítószert, színezéket és aromákat tartalmaznak, melyek külön-külön is gyulladást okozhatnak a szervezetben.



Remélem tudtam segíteni.



Tisztelettel:



Csányi Henrietta

szakmai vezető



Szakirodalom

http://zoldujsag.hu/dr-papp-lajos-milliok-fognak-meghalni-a-hazugs ag-miatt-81693?fbclid=IwAR10FOA7VxmqjTdtB-85jvRX-RuyynY7RrdRmM58cw mhg2S5o_mMUCvUyDc


https://wellandfit.hu/dieta/2019-01/11-gyulladast-okozo-elelmiszer -amit-erdemes-elkerulni/
suzymama, 2019. szeptember 12. csütörtök, 13:13
Címkék: Idézem Dr Papp Lajos, Csányi Henrietta, legigazabb nézőpont, érfalak nincsenek, koleszterin szabadon, gyulladás okozza,
Kommentek
Spirulina /Chlorella – két csodálatos szupertáplálék
kalcium, magnézium, cink, kálium, nyomelemek, Omega-3 zsírsavak és gamma-linolsav (GLA), valamint mukopoliszacharidok( amik a sejteket tartják/ragasztják össze, az ízületekben a csontvégek egymáson való könnyű elmozdulását teszik lehetővé), valamint Béta-karotin (ami az A-vitamin elővitaminja, amiből az emberi szervezet éppen a szükséges mennyiségben állít elő magának) és nukleinsavak (RNS és DNS), amik a sejtépítésben segítik a szervezetünket.

A mikroalgák megoldást jelenthetnek a táplálkozásból származó pH problémára. Mind a Chlorella, mind a Spirulina lúgosító étel, ami azt jelenti , hogy ellensúlyozza a savasító ételek hatását segítve a testet a pH értékének lúgos irányba emelni. Ennek eredménye az erősödő csontozat és általában véve egészségesebb anyagcsere folyamatok.

A Chlorella és a Spirulina használható pH egyensúly helyreállító ételként. Természetesen a legjobb eredményt akkor fogja valaki elérni, ha nem csupán hozzáadja ezeket a lúgosító superfoodokat a mostani zömében
pacsakute, 2019. március 16. szombat, 20:36
Az egészséges táplálkozás népszerűsítéséért indít kampányt a Ficsak
befolyásolják az egészségesen leélt évek számát - hangoztatta Rétvári Bence.

Király Nóra, a Ficsak alapítója közölte: a kampány egy internetes játék, egy közös program a teljes családnak, amely az egész nyarat lefedi. Pénteken véget ér az iskola, így több hónapig otthon lesznek a gyermekek. A közös főzés sok szórakozási lehetőséget rejt a vakáció időszakára - jegyezte meg.

A Ficsak elkötelezett híve az egészséges életmódnak, amely három pillérből áll: rendszeres testmozgásból, egészséges táplálkozásból és lelki egészségből - mondta.

Statisztikák szerint az elmúlt negyven évben tízszer annyi elhízott gyermek lett, ami a felnőttek felelőssége - vélekedett Király Nóra.

Gyetvainé Zováth Anikó, a KidsOasis Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy fogalmazott, hogy "dinóhusin és sült krumplin túl is van élet". A kampány keretében augusztus 15-éig várják a családoktól a recepteket, amelyekből utána szakmai zsűri választja ki az egészségeseket, kreatívakat és gyermekbarátakat.

Szeptember 1-jétől
velemenyezd, 2018. június 15. péntek, 13:21
Krisztus Szent Teste és Vére. - Úrnapja
többé a szőlő terméséből addig a napig, amíg az újat nem iszom az Isten országában." Ezután zsoltárt énekelve kimentek az Olajfák hegyére.

Imádság
Uram, Jézus Krisztus! Hiszem, hogy valóságosan jelen vagy az Oltáriszentségben. Valahányszor elindulunk a templomba, a szentmisére felébresztem szívemben az irántad való szeretetet és hálát. Azzal a szándékkal veszlek magamhoz az Oltáriszentségben, hogy megerősítsem szeretetemet. A veled való egységből és a szent testeddel való táplálkozásból erőt merítek mindennapi feladataimhoz és a bűn elleni küzdelemhez. Köszönöm, Uram, hogy jelenléteddel megerősítesz!

Elmélkedés C. Horváth István Sándor
Noé esetének tanulságai
Gyermekkorom egyik kedvenc bibliai története az volt, amikor a vízözön idején Noé bárkát épített Isten parancsára, így menekült meg ő és családja, valamint az állatok, amelyeket bevitt a bárkába. Felnőttként újraolvasva a történetet mindig új elemet, új tanulságot fedezek fel benne. Az elmúlt napokban ismét
maroka, 2018. június 03. vasárnap, 13:32
Országos népegészségügyi program indult uniós támogatással
Szentes Tamás a projektet bemutató sajtótájékoztatón elmondta: a krónikus, nem fertőző betegségek számának növekedése jelenti az egyik legjelentősebb egészségügyi problémát a fejlett ipari országokban. A kormány 2010 óta számos intézkedést hozott az e betegségek kialakulásához hozzájáruló kockázati tényezők kezelésére. A népegészségügyi-termékdíj bevezetésével, a "menza- és transzzsírrendelettel" Európában egyedülálló módon szabályozták a táplálkozásból eredő kockázatokat, jelenős lépéseket tettek a nem dohányzók védelmében, a dohányzás visszaszorítása érdekében - sorolta.

Oroszi Beatrix, a projekt szakmai vezetője kifejtette, hogy a magyar társadalom idősödik és egyre több az idős krónikus beteg is. A program célja, hogy az emberek minél hosszabb ideig meg tudják őrizni az egészségüket.

A 2020 őszéig tartó program egyik eleme az alapellátás megelőzésközpontú átalakítása - mondta a szakember. Példaként a praxisközösségek kialakítását említette, amelyekben a háziorvosokat egészségügyi
velemenyezd, 2018. március 01. csütörtök, 11:01
Nem is szabad kihagyni...
Egészség & fitness egyperces

Ezért ne hagyd ki a reggelit!

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásból nem hiányozhat a reggeli! Még mindig igaz a mondás, hogy ,,reggelizz úgy, mint egy király", ám annyi változott, hogy nem mindegy, hogy mit. A cukros, fehér lisztből készült pékárukat ideje kihúzni a bevásárló listáról, helyette zabos, teljes kiőrlésű vagy csökkentett szénhidrát tartalmú kenyereket és zabpelyheket válasszunk.Ezért ne hagyd ki a reggelit!
A délelőtti fizikai és szellemi tevékenységekhez szükséges energiaszint tartásához nem maradhat el a reggeli. Napi energiaszükségletünk közel 30%-át ideális a reggeliből fedezni, ha a szervezetünket nem juttatjuk megfelelő mennyiségű energiához, figyelemhiány és erőtlenség léphet fel, a reggeli feladata, hogy agyunkat üzemanyaggal lássa el.

Ám nem mindegy, hogy milyennel. A fehér lisztből készült
gabfe, 2018. január 15. hétfő, 14:52
Az ősz gyümölcsei
A gyümölcsök napi fogyasztása a kiegyensúlyozott táplálkozás egyik legfontosabb eleme, amiről a legkönnyebb elfeledkezni. Nem csak a szomjunkat oltják, de a legtöbb számtalan vitamint, flavonoidot tartalmaz, antioxidánsként védik a szervezetet, segítik az emésztést, és nem utolsó sorban többük erősíti az immunrendszerünket.
A gyümölcs az egyik legtermészetesebb és legtisztább tápanyagforrás. Önmagában persze kevés a tökéletes táplálkozáshoz, ugyanakkor nehéz elképzelni a gyümölcsök jótékony hatásait nélkülöző étrendet. Jelentős tápanyagtartalma és rost tartalma miatt ideális a köztes étkezésekhez, és az alábbi három gyümölcs mindegyike jelentősen hozzájárul a könnyed emésztéshez. A mindennapi egészséges táplálkozásnak szerves részét kellene képeznie a természet ezen ajándékának.

Bár fogyókúra közben fogyasztásuk mérsékelten javasolt csak magas cukortartalmuk miatt, ugyanakkor a legtöbb gyümölcs ígyis csak 7-15g szénhidrátot tartalmaz 100 grammonként, ami azért a magas rosttartalommal
eva6, 2017. október 07. szombat, 11:17
Ősz a kertben: ezeket együk
Az őszi természet csodálatos színeit a tányérunkra is megálmodhatjuk. Ráadásul ezek a zöldségek és gyümölcsök tele vannak olyan tápanyagokkal, amelyek elengedhetetlenek a szervezet számára!

Az őszi időszakban különösen fontos odafigyelnünk a vitamin- és tápanyag bevitelre, hiszen számos betegség ledönthet a lábunkról. Segítségül hívhatjuk az idénygyümölcsöket és zöldségeket, hiszen sok növény ilyenkor a legfinomabb és ilyenkor érik. Lássuk, mit ne hagyjunk ki az őszi táplálkozásból!
Alma

Az alma a legismertebb gyümölcsünk, szertea a világban termesztik és szeretik. Lássuk miért ilyen népszerű!

A gyümölcsben található almasav jó hatással van a belek és a máj működésére. Az alma méregtelenítő, tisztító hatása tehermentesíti a vesét, csökkenti a húgysav képződést. A legjobb, ha a héjával együtt fogyasztjuk, mert magas a rosttartalma. A gyümölcs gazdag pektinben (az érés során feloldódó rostok anyaga), amely hasmenés ellen is kiváló ellenszer. Emellett az alma segíti az
anna4459, 2016. október 24. hétfő, 19:27
Képek, videók
táplálkozás.jpg
kicsoda57
2015. október 23. péntek, 23:34
Növényi táplálkozás
sanci81
2015. október 22. csütörtök, 17:26
Ha a táplálkozás....jpg
pacsakute
2013. június 28. péntek, 16:58
táplálkozási piramis.jpg
sarkadykati
2012. október 17. szerda, 10:48
Táplálkozási piramis
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:15
Egészséges táplálkozás tá
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:08
táplálkozási piramis.jpg
zsuzso3
2010. február 16. kedd, 23:22
taplalkozas_fekvo.jpg
oswald_andras
2009. szeptember 22. kedd, 18:43
Táplálkozási piramis
sarkadykati
2009. április 04. szombat, 07:54
Táplálkozás.jpg
charlotteani
2009. január 13. kedd, 22:45
Táplálkozás
qqts
2006. június 15. csütörtök, 09:57
csak én idézem.......
margo511
2010. május 11. kedd, 20:57
Tatut idézem(narancssárga
gigikiraly
2006. október 13. péntek, 23:58
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.