Belépés
2020. július 16. csütörtök | 29. hét | 198. nap | 03:05 | Valter
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Stagnáló autópiacra számít az idén a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete
Erdélyi Péter az MGE sajtórendezvényén 155 ezerre becsülte az idén forgalomba álló új autók számát. A tisztán elektromos gépkocsik értékesítése ezen belül elérheti a 2500-at - tette hozzá. Várakozása szerint a tavalyival csaknem azonos, 26 ezer körüliúj kishaszongépjárművet adhatnak el az idén.

A Datahouse múlt héten közölt adatai szerint Magyarországon tavaly csaknem 158 ezer új autót és 16 ezernél kicsivel több kishaszongépjárművet regisztráltak. Mindkettő 15-16 százalékos bővülés 2018-hoz képest. A használt gépkocsik piacának bővülése ugyanakkor megállt, a nem egészen 156,5 ezres tavalyi darabszám éves összevetésben 2 százalékos visszaesést jelent.

Az MGE elnöke üdvözölte, hogy az új autók piacát élénkíti az elektromos hajtású járművek, és különösen a nagycsaládosok autóvásárlását segítő állami támogatás. A vásárlók között a magasabb jövedelmeknek és a biztos munkahelyeknek köszönhetően bővül a magánszemélyek aránya, és fejlődnek az autózáshoz kapcsolódó szolgáltatások, utóbbiak hiányosságait azonban még mindig a feketepiac tölti be - tette hozzá.

A használt autók belföldi piacán továbbra is jelentős gondnak nevezte, hogy az országba érkező gépkocsik átlagéletkora meghaladja a 12 évet, eredetük pedig sokszor bizonytalan, történetük nem ellenőrizhető. Új autót sokan nem engedhetnek meg maguknak, a használt autók kereskedelmében ugyanakkor a szociális szempontok mellett a környezetvédelmet is figyelembe kell venni - hangsúlyozta Erdélyi Péter. Hozzátette egyúttal, hogy a szigorúbb állami szabályozással a jogkövető vállalkozások versenyhátránya is mérsékelődhetne.

Az egyesület vezetője kiemelte, hogy a fenntarthatósághoz az autógyártók jelentős fejlesztésekkel járultak hozzá, és úgy vélte, a környezeti kilátások sokkal kedvezőbbek lehetnének, ha más iparágak is ugyanennyit tettek volna. A klímaváltozásért azért sem lehet elsősorban a gépjárműveket hibáztatni, mert a káros anyagok kibocsátásából az autók és a kishaszongépjárművek világszinten mindössze 6 százalékkal részesednek, az autógyárak ráadásul 14 millió embernek adnak munkát az EU-ban - mondta.

Hozzátette, hogy bár sokan nem tudják, de a légi forgalom és a tengeri hajózás egyre inkább, az autózásnál nagyobb mértékben károsítja a környezetet, emelllett a szilveszteri tűzijátékok és petárdák is sok ezer tonna szennyező anyagot juttatnak a levegőbe.

Véleménye szerint ezért is értelmetlen azt követelni, hogy mindenki hagyjon föl az autózással, környezetvédelmi "divatprojektek" helyett inkább az eddigieknél jobban kellene kihasználni a különféle közlekedési megoldásokat. Erdélyi Péter azt javasolta, hogy a pazarlás mérséklése ne csak az autózásra, hanem a fogyasztás minden területére terjedjen ki, és ki-ki egyénileg, a saját környezetében találja meg erre a legjobb megoldásokat.

A rendezvényen Dér Péter, az MGE elnökségi tagja ismertette a nagyhaszongépjárművek értékesítési kilátásait. Véleménye szerint a belföldi piac csekély mértékben ugyan, de visszaeshet idén. Tavaly a 3,5 tonnánál nehezebb járművekből több mint 5200-at regisztráltak, ami 2018-hoz képest 15,5 százalékos, de 2017-hez képest is majdnem 10 százalékos visszaesés. Dér Péter úgy látja, hogy enyhülhet a fuvarozással foglalkozó vállalkozók egyik legnagyobb gondját jelentő munkaerőhiány, mivel egyre nagyobb arányban térnek haza a külföldön dolgozó magyar sofőrök.

Somogyi Gábor elnökségi tag úgy látja, hogy a kontinens más államaiban is kevés a sofőr, Németországban ráadásul több százezren mennek nyugdíjba a következő években. A munkaerőhiányt enyhítheti, hogy az autóipar lassulásával a fuvarozói megrendelések is visszaesnek, Magyarországon ugyanakkor 2020-ban is szinten tartják a piacot a nagyberuházások - tette hozzá.

Forrás: MTI
velemenyezd, 2020. január 07. kedd, 13:31
Címkék: Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, Erdélyi Péter, Somogyi Gábor, idén forgalomba, tisztán elektromos, tavalyival csaknem,
Kommentek
Nemzeti Tiszta Fejlődési Stratégia: az autógyártók is elkötelezettek
Az ITM szerdai közleménye szerint a videokonferencián ezúttal az államtitkár a BMW Group Magyarország, a PSA Csoportot képviselő Opel Magyarország és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének vezetőivel tekintette át a 2050-es klímasemlegességi cél eléréséhez szükséges lépéseket.

Kaderják Péter hangsúlyozta, hogy az éghajlatváltozás szektorokon átívelő hatásaival szemben közösen kell fellépnünk. A Nemzeti Tiszta Fejlődési Stratégia tervezetének fő célkitűzése, hogy Magyarország 2050-ig klímasemleges országgá váljon anélkül, hogy az átmenet terheit a legnagyobb szennyezők helyett a felzárkózó országoknak, a magyar embereknek kelljen viselniük.

A cél eléréséhez szükséges, hogy valamennyi kibocsátó szektor, így az autóipar is alkalmazkodjon a változó körülményekhez. Az autógyártók aktív fellépése elengedhetetlen a klímasemlegesség megvalósításához.

"A klímaváltozás egy állandó fenyegetés. Hosszú távú feladatunk, hogy a gazdaság versenyképességének megőrzése mellett csökkentsük az
velemenyezd, 2020. április 08. szerda, 10:51
A Volkswagen növelné piaci erejét az idén
A magyarországi VW márkakereskedők 2019-ben 10 897 új autót hoztak forgalomba, a teljes piacon 157 906 darab fogyott. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint a piac az idén ezen a szinten marad, ahol a Volkswagen 11 250 jármű regisztrációját látja reálisnak.

Dalnoki Balázs, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója szerdán újságíróknak arról számolt be, hogy a piac élénkülését jól támogatta a nagycsaládosok autóvásárlási programja, a VW márka értékesítését tavaly mintegy 1000 darabbal tolta feljebb a támogatott hétülésesek eladása. A márkaigazgató szerint a következő egy-másfél évben a program még a növekedés motorja lesz. Felpörgette a megrendeléseket az új e-up! elektromos kisautó megjelenése is - tette hozzá.

Negatívan hatott viszont az értékesítésre, hogy a konszern nehezen tudta kielégíteni a dízelválság miatt erőteljesen a benzines motorok felé forduló vevői igényeket, emiatt megnövekedtek a szállítási határidők. Az idei évet
velemenyezd, 2020. január 29. szerda, 16:52
Lízingszövetség: mérséklődhet a lízingügyletek bővülése a járműfinanszírozásban
Várakozásuk szerint a lízingelés jelentősége azért sem csökkenhet, mert várhatóan egyre többen veszik majd igénybe a járművek drágulása miatt. A magasabb vételárral ráadásul változatlan eladás mellett is emelkedni fog a finanszírozások összértéke - írták.

A közlemény megjegyezte, hogy a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete stagnáló autópiacot vár idén. A lízingcégek részesedése csaknem 40 százalékos az új autók, és ennél is nagyobb a haszongépjárművek piacán - tették hozzá.
velemenyezd, 2020. január 13. hétfő, 12:51
Közös nyilatkozatot írtak alá Budapesten a V4-államok autós szövetségei
Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) vezetője a rendezvényt követően ismertette, hogy a nyilatkozat a járművek gyártását, újrahasznosítását és megsemmisítését szabályozó intézkedéseket sürget a környezet védelme érdekében.

Az előírásokat nemcsak az új autókra, hanem a járműpark egészére ki kell terjeszteni az állásfoglalás szerint.

A szakmai szövetségek európai szinten sürgetik a káros anyagok kibocsátásának csökkentését, hiszen a nyugati országok elavult autói a kontinens keleti felében ma még sokáig szennyezik a környezetet.

Véleményük szerint a tagállami szintű intézkedések nem okozhatják a szennyezés erősödését más országokban, ezért szigorúbb kereskedelmi szabályozást, és egységes járműbesorolást várnak az EU döntéshozóitól.

A tiszta mobilitást az elektromos meghajtás mellett többféle üzemanyag és technológia határozhatja meg a következő években, ezért meg kell teremteni a fejlesztések és a kereskedelmi ösztönzők egyensúlyát, az alternatív megoldások
velemenyezd, 2019. október 30. szerda, 17:52
Szeptemberben 8,6 százalékkal nőtt az új személyautók eladása
szintén a Suzuki állt az élen 14,25 százalékos piaci aránnyal. A második helyen a Ford, a harmadik helyen a Skoda, a negyedik helyen pedig az Opel állt.

A Carinfo adatai szerint a január-szeptemberi időszakban 19 106 darab új kishaszongépjárművet adtak el, ami 19,28 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet Fordból adták el a magyar piacon, összesen 5807 darabot, a márka piaci részesedése 30,39 százalék volt.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) azzal számol, hogy az idén a magyar piacon 160 000 új személygépkocsit és 30 000 kishaszonjárművet értékesítenek.

Az első három negyedévi személyautó értékesítés közel van az időarányos növekedési várakozásukhoz, így az év végére jelzett értékesítési volument reálisnak, inkább túlteljesíthetőnek látja az MGE.

Az egyesület közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy továbbra is kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével, a
velemenyezd, 2019. október 01. kedd, 16:11
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon
A teljes piacot tavaly 17,5 százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan 10 százalék körül bővül.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 20 márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek 72,5 százalékát három márka - a Mercedes, a BMW és az Audi - uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken. A BMW tavaly bejelentett több mint egymillió eurós beruházását követően már mind a három márka rendelkezni fog magyarországi gyártóhellyel, ami támogatást jelent az értékesítésben is.

A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi 150-200 körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche.

Hesz Tamás, az MGE elnökségi tagja, a Mercedes-Benz HungáriaKft. értékesítési és marketing igazgatója az MTI-nek kifejtette: a városi szabadidőautók (SUV) térnyerése jellemző a prémium szegmensben is. A márkák újabb és újabb modellekkel igyekeznek megfelelni az
velemenyezd, 2019. január 20. vasárnap, 07:05
A gépjárműimportőrök 18 százalékos piaci növekedésre számítanak az idén
forgalomba - tette hozzá.

Erdélyi Péter elmondta: tavaly már jelentős mértékben tértek vissza a magánvásárlók a személyautók piacára. Erre az idén is számítanak, egyebek mellett a biztosabb munkahelyek, a magasabb jövedelmek, a hitelfelvételi, illetve a hitelezési kedv növekedése, valamint az alacsony kamatok miatt.

A kishaszonjárművek forgalmának idei bővülését segíti a növekedési hitelprogram újraindulása. A cégautók, flották bővüléséhez jelentős tartalékokat ugyanakkor már nem lát a gépjárműimportőrök egyesülete.

Az ügyvezető elnök ismertette: az Európai Unióban átlagosan 587 gépkocsi jut ezer lakosra, Magyarországon ez a szám 394. Az EU-ban az autók átlagos kora 11 év, Magyarországon több mint 14 év.

A Magyarországra behozott használt autók átlagéletkora 12 év fölött van, a teljes importnak csak 48 százaléka új jármű. Az adatok szerint a magyar autópark 84 százaléka 10 évesnél idősebb.

Az ügyvezető elnök az egyesület eredményei között említette, hogy január végén elindul a
velemenyezd, 2019. január 03. csütörtök, 14:41
Képek, videók
Egyesületek bevonulása
drozdikata
2011. szeptember 25. vasárnap, 14:25
Forgalomban.jpg
tirfer
2006. december 24. vasárnap, 21:42
Elektromos sodró fa
eva6
2019. március 18. hétfő, 14:14
Orosz elektromos variáció
sanci81
2016. július 04. hétfő, 15:23
elektromos gyerekzáras.jp
dnemethk
2015. június 28. vasárnap, 10:26
elektromos grill-ező.jpg
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:44
elektromos grill-ező (1).
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:44
elektromos grill-ező (2).
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:43
elektromos grill-ező (3).
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:43
elektromos grill-ező (4).
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:43
elektromos grill-ező (5).
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:42
elektromos szeletelő (2).
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:31
elektromos szeletelő (1).
dnemethk
2014. augusztus 24. vasárnap, 00:31
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.