Belépés
2019. szeptember 17. kedd | 38. hét | 260. nap | 08:54 | Zsófia
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Brexit - Az EU kötelezheti a brit légitársaságokat tulajdonosi összetételük átrendezésére, ha nincs Brexit-megá
A Brexit feltételeiről London és az EU novemberben aláírt egy átfogó megállapodást, ezt azonban a londoni alsóház a múlt hónapban példátlan, 230 fős többséggel elvetette, és egyelőre nincs kidolgozott alternatív egyezmény.

A Financial Times által látott EU-törvényjavaslat szerint megállapodás nélküli Brexit esetén a nagy-britanniai székhelyű légitársaságoknak és légitársasági csoportoknak - köztük a British Airwayst is tulajdonló IAG konglomerátumnak - októberig dokumentálniuk kell, hogy tulajdonosaik többsége EU-állampolgár.

A londoni üzleti napilap szombati kiadásában ismertetett tervezet szerint az érintett légitársaságoknak a jogszabály e hónapra várható elfogadása után két héten belül pontos és teljes részletességű terveket kell beterjeszteniük arról, hogy az október 27-i határidőre milyen intézkedéseket kívánnak tenni az EU tulajdonosi és ellenőrzési előírásainak maradéktalan teljesítése érdekében. Ha ezt nem teszik meg, az illetékes engedélyező hatóság visszavonja működési jogosítványukat - áll a Financial Times által közölt szövegtervezetben.

Az ír Ryanair - amelynek hatalmas nagy-britanniai érdekeltsége van -, valamint a legnagyobb brit olcsó jegyes légitársaság, az easyJet már jelezte, hogy vannak készenléti tervei az 50 százalékos EU-tulajdonlási követelmény teljesítésére, az IAG ugyanakkor egyelőre vonakodik ilyen irányú tervei ismertetésétől. Egyes iparági elemzők becslése szerint az IAG tulajdonosi szerkezetén belül jelenleg mindössze 25 százalék az európai uniós befektetők aránya - írja a szombati Financial Times.

Nemrégiben a brit kormány is felhívta a figyelmet arra, hogy a Nagy-Britanniában, illetve az Európai Unióban bejegyzett légitársaságok elvesztenék a brit és az uniós célállomások közötti automatikus, előzetes engedélykérési kötelem nélküli járatüzemeltetési jogaikat, ha London és az EU között nem születik megállapodás a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszeréről.

A Moody's Investors Service nemzetközi hitelminősítő Londonban néhány hete bemutatott tanulmánya szerint a megállapodás nélküli Brexit rövid távon komoly kockázatokat jelentene ugyan több nagy európai légitársaság, köztük a Wizz Air számára, de e cégek zömének likviditási helyzete van annyira erős, hogy elviseljék a hosszabb távú hatásokat.

A Moody's szerint a Wizz Air és a többi hasonló profilú, alacsony költségű légitársaság a múltban is sikeresebbnek bizonyult az utasszám fenntartásában, sőt növelésében sokkhelyzeti körülmények közepette, mint a hagyományos légitársaságok.

A hitelminősítő hangsúlyozottan hipotetikus forgatókönyvekre alapozott becslése szerint a megállapodás nélküli Brexitből eredő esetleges teljes európai járatleállás a két legnagyobb brit légitársaság, a British Airways és az easyJet esetében naponta csaknem 10 millió font (hozzávetőleg 3,6 milliárd forint) veszteséget okozna.

A Moody's szerint azonban e becslés alapján ennek a két cégnek is van annyi pénzügyi rugalmassága, hogy több hétig elviselje a megállapodás nélküli Brexit hatásait.

Forrás: MTI
velemenyezd, 2019. február 02. szombat, 21:41
Címkék: Financial Times, British Airwayst, Európai Unióban, Investors Service, Wizz Air, British Airways,
Kommentek
Tilos lehet a gázfűtés 2025-től az új építésű házakban Nagy-Britanniában
Philip Hammond tavaszi parlamenti beszámolójában vázolta fel a fosszilis tüzelőanyagok használatának megtiltását az új otthonok esetében.

Az új házak fűtését más módokon, többek között hőszivattyúval és szigorú hőszigetelési szabványok bevezetésével oldanák meg.

A gázfűtés tilalma annak a tervnek a része, amellyel a pénzügyminiszter a globális felmelegedés miatt demonstráló fiatalok aggodalmaira akar választ adni.

A környezetvédők örömmel fogadták a tervet, ám szerintük Hammond a legnagyobb kihívásokkal, a közlekedésből származó kibocsátással és a már meglévő, környezetszennyező épületekkel nem foglalkozott, pedig az utóbbiak teszik ki a lakásállomány döntő részét még évtizedekig.

Philip Hammond a légi közlekedésből származó szennyező anyagok ügyében konzultációkat folytat arról a tervről, amely szerint a légitársaságokat arra köteleznék, hogy ajánljanak fel az utasoknak az útjaik miatti szennyezés ellensúlyozását szolgáló - például faültetési - programokat.

A Greenpeace szerint
velemenyezd, 2019. március 14. csütörtök, 14:01
Tíz százalék körüli bővülést vár a légi forgalomban erre az évre a HungaroControl
humán-erőforrás hiány, illetve, hogy a nem hatékony légtérgazdálkodás miatt az irányító szolgálatok nem tudnak elég gépet átengedni a légtéren. Hozzáfűzte, hogy a HungaroControl egyre nagyobb létszámban indítja el légiforgalmi irányító képzéseit, továbbá a szolgálatnál elkezdték tervezni a légtérszektorok átalakítását is, ennek keretében teljesen új filozófia szerint képzelik el a gépek irányítását.

A vezérigazgató elmondása szerint az európai áramlásszervezésért felelős Eurocontrol, valamint a légitársaságokat képviselő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) is azonnali megoldást szeretne a problémákra, de véleménye szerint 2019-ben a késések még biztosan megmaradnak. Az érintett bizottságok 10-12 javaslatot is tárgyalnak, ezek között van az európai légtér szektorainak újragondolása is.

A drónokra vonatkozó szabályozással kapcsolatban Szepessy Kornél azt mondta, egy előrejelzés szerint Magyarországon 2025-ben naponta 27 ezer repülést végezhetnek majd ilyen eszközökkel, ezért kormányzati
velemenyezd, 2018. október 31. szerda, 16:22
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt büntették meg a Ryanairt és a Wizz Airt
Elmondása szerint a nem jogerős, elsőfokú ítélet ellen a légitársaságok fellebbezhetnek. Az ír Ryanairt 100 millió, a magyar hátterű Wizz Airt 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezték.

A kormánybiztos elmondása szerint a július végén, illetve augusztus végén indítottak eljárást a két légitársaság ellen. A Ryanair esetében két, Las Palmas repülőterére közlekedő járattal kapcsolatban merültek fel aggályok. Az utasoknak ugyanis csak az érkező repülőtéren közölték, hogy nem minden utas csomagját vitték el, több feladott poggyász is Budapesten maradt. A másik esetben túlsúlyra hivatkozva közölték az utasokkal a gép fedélzetén, hogy bizonyos csomagokat ki kell pakolni, és le kell szállnia annak, aki nem akar a csomagja nélkül utazni.

A Wizz Air esetére György István nem tért ki. A Miniszterelnökség korábbi közlése szerint a Miniszterelnökség akkor közlése szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem
velemenyezd, 2018. szeptember 26. szerda, 10:26
Magyarország önálló standon vesz részt a párizsi szakmai turisztikai vásáron
A több mint 1600 turisztikai vállalkozást, légitársaságokat, vasúti társaságokat, hajós utaztatókat, valamint utazási irodákat bemutató kiállításra több mint 30 ezer szakmai résztvevőt várnak - mondta az MTI-nek Ljubinkovic Iván, az MTÜ értékesítésért felelős igazgatóságának franciaországi felelőse.

Az idén 40. alkalommal megrendezett IFTM Top Resán a Budatours, a Dynamic Tours, a Continental Travel, a Mauri Travel, a Pont Tours és a Quality Tours mutatkozik be a magyar standon - tette hozzá.

Hangsúlyozta, hogy a szakmai találkozó előtti hétvégén önálló magyar standot állítottak a párizsi Village International de la Gastronomie (A gasztronómia nemzetközi falva) elnevezésű rendezvényen, az Eiffel-torony tövében. Itt három napon keresztül mintegy hatvan ország ízei mellett kóstolhatták az érdeklődők magyar séfek ínyencségeit is.

Nagyon fontos, hogy a magyarországi gasztronómiai forradalmat bemutassuk Párizsban, mert itt szeretik és értékelik a meglepetéseket - mondta Ljubinkovic Iván,
velemenyezd, 2018. szeptember 26. szerda, 10:21
IATA: meghaladta a 4 milliárdot az éves légiutas-forgalom 2017-ben
A montreáli székhelyű, légitársaságokat tömörítő kereskedelmi szervezet csütörtöki, MTI-hez eljuttatott elemzése szerint 4,1 milliárdan utaztak repülővel 2017-ben, a legtöbben, 1,5 milliárdnyian az Ázsia-Óceániai régióban. Európában 1,1 milliárd, Észak-Amerikában 941 millió utast regisztráltak.

A legtöbb utast szállító légitársaságok listáján szinte csak amerikai cégek találhatóak: az American Airlines 324 millió, a Delta Air Lines 316 millió, a United 311 millió utast szállított, őket a dubaji székhelyű Emirates követi 289 milliós forgalommal, az 5-ös listára még a világ legnagyobb diszkont légitársasága, az amerikai Southwest Airlines fért fel 207 millió utassal.

A nemzetközi és regionális útvonalak közül a Hongkong és Tajpej közötti járatok voltak a legnépszerűbbek, összesen 5,4 millióan repültek a két város között, a belföldi járatok közül pedig a Jeju és Szöul közti összeköttetés volt a legforgalmasabb a világon 13,5 milliós forgalommal.

Az utazók nemzetiségét tekintve az Egyesült
velemenyezd, 2018. szeptember 07. péntek, 08:50
A Wizz Air induló repülőgépei késtek a legtöbbet tavaly Nagy-Britanniában
A legpontatlanabb légitársaságok 2017-es listáján a magyar hátterű cég után a Norwegian Air Shuttle lett a második, utána pedig a Vueling Airlines, a Thomas Cook Airlines és a BMI Regional következik.

A hétfői brit sajtóban közölt összesítés során 44 olyan légitársaságot vettek figyelembe, amelyek legalább kétezer menetrendszerinti járatot indítottak az Egyesült Királyság repülőtereiről tavaly. A késések átlagának megállapításakor minden járatot figyelembe vettek, azokat is, amelyek pontosan szálltak fel. A CAA nem veszi számításba viszont a törölt járatokat.

A legpontosabb a Scandinavian Airlines volt, a légitársaság gépei jellemzően csak hét percet késtek. A második helyre az Aer Lingus került, majd az Air France, az Alitalia és a Delta Airlines következik a sorban.

Az összes járatot és légitársaságot számításba véve 15 perc volt a késések átlaga 2017-ben a brit repülőterekről induló járatoknál.



A Wizz Air egyik szóvivője részben a repülőtéri infrastruktúrát, a forgalmas
velemenyezd, 2018. augusztus 06. hétfő, 11:50
Hét százalékkal nőtt a bukaresti repülőterek utasforgalma az első fél évben
Összesen 6,34 millió utasa volt az Aurel Vlaicu-Baneasa és a Henri Coanda-Otopeni reptérnek, amiből az utóbbit 6,33 millió utas használta. Tavaly az első fél évben 5,92 millió utast jegyeztek, 20 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, ebből 5,91 millió használta a Henri Coanda-Otopenit.

Az Aurel Vlaicu repülőtér 2012 óta nem fogad diszkont légitársaságokat, jelenleg csak kisebb üzleti és magángépek használják.

A 49 légitársaság által használt Henri Coanda légikikötőnek tavaly egész évben 12,8 millió utasa volt, ami rekordnak számít a repülőtér történetében, 16 százalékos növekedésnek felelt meg az előző évhez mérten.
velemenyezd, 2018. július 26. csütörtök, 12:31
Képek, videók
A nagy átrendezés
sarkadykati
2009. június 08. hétfő, 08:39
brexit.png
chillik
2016. november 04. péntek, 02:26
brexit 001.png
chillik
2016. szeptember 08. csütörtök, 17:23
Brexit Párizs tüntetés a
megyerimihaly
2016. szeptember 04. vasárnap, 04:14
Brexit árnyékában - Marin
megyerimihaly
2016. szeptember 04. vasárnap, 04:05
Brexit Mixed population P
megyerimihaly
2016. szeptember 04. vasárnap, 04:04
Brexit Merkel germany_mig
megyerimihaly
2016. szeptember 04. vasárnap, 03:35
Brexit germany_merkel.jpg
megyerimihaly
2016. szeptember 04. vasárnap, 03:35
brexit West London Multic
megyerimihaly
2016. szeptember 02. péntek, 01:50
Brexit mixed population l
megyerimihaly
2016. szeptember 02. péntek, 01:42
Brexit London 4.jpg
megyerimihaly
2016. szeptember 02. péntek, 01:41
054A bolt tulajdonosa hál
eva_gyulai
2013. május 30. csütörtök, 22:24
Legújabb bögre tulajdonos
bocskai63-71
2009. november 22. vasárnap, 12:25
a képtár tulajdonosa
mgergo
2009. április 10. péntek, 23:10
Ujabb bögre tulajdonosok
bocskai63-71
2008. január 27. vasárnap, 17:46
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.