Belépés
2019. október 16. szerda | 42. hét | 289. nap | 07:21 | Gál
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
10 fűszer az agyműködés segítésére
Bizonyára mindenki hallott már különféle módszerekről, mint például a meditáció, a mély légzés vagy az agytréning, amelyek segítségével egyesek szerint fejleszthető az agykapacitás és elősegíthető a szellemi frissesség.

Ám vajon hányan tudják, hogy az étrend is fontos szerepet játszik az agy működésében?

Amit eszünk, befolyásolja az agy kognitív funkcióit. A konyhánkban lévő gyógynövények és fűszerek hasznosnak bizonyulhatnak a memóriánk javításában és az agy működésének növelésében.

10 fűszer az agyműködés fellendítésére:

1, Kurkuma
Ha kurkumával fűszerezzük az ételeinket, élesebben vág majd az eszünk! A kurkumában van egy kurkumin nevű vegyület, amely csökkenti a lerakódásokat az agyban, amelyek az Alzheimer-kór egyik okozói. A kurkuma lelassítja a már kialakult Alzheimer-kór előrehaladását is a benne lévő hatékony antioxidánsok segítségével.

A kurkuma ezen kívül javítja a memóriát és antidepresszáns hatása is van. Egy nem rég publikált indiai tanulmány kimutatta, hogy a kurkumin védelmet nyújt az alkoholfogyasztás okozta agysérülések ellen is.

2, Kakukkfű
A kakukkfű is kiváló támogatója az agy egészségének. Több tanulmányban felfedezték, hogy a növényben lévő illóolajak növelik az omega-3 zsírsavak szintjét az agyban, különösen a dokozahexaénsavét (DHA).

Az omega-3 zsírsavak azért fontosak, mert védik az agyat az időskori kognitív romlástól és az elmezavartól, valamint fejlesztik a tanulási készségeket és a memóriát.

Ezen kívül a DHA elősegíti az agysejtek megfelelő működését és fejlődését. A kakukkfű flavonoidokat is tartalmaz, amelyek pedig növelik az agy antioxidáns-kapacitását.

3, Oregánó
Az oregánó rendkívül hatékonyan semlegesíti a szabadgyököket a magas antioxidáns-tartalma miatt. A British Journal of Nutrition folyóirat egy tanulmánya szerint az oregánó leveleiből készült kivonat javítja a mentális jólétet és szabályozza a hangulatot is.

A tanulmány megmutatta, hogy a növényben lévő vegyületek akadályozzák a monoamin neurotranszmitterek visszavételét és degradációját, amelyek hozzájárulnak a hangulat, a szorongás, az észlelés, az alvás és az étvágy szabályozásához. Ezért az oregánó csökkentheti a szorongást és fejleszti a tanulási és koncentrációs készségeket.
Amellett, hogy fűszerezhetjük vele az ételeinket, az oregánót illóolaj formájában is felhasználhatjuk aromaterápiához a stressz feloldására és az idegek nyugtatására.

4, Rozmaring
Az antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásai segítségével a rozmaring is felveszi a harcot a szabadgyökökkel és az általuk okozott károsodásokkal az agyban. A benne lévő fitokemikália, a karnozinsav különösen hatásos védelmet nyújt az idegrendszeri betegségek, például az Alzheimer-kór, és a stroke ellen.

Emellett serkenti az idegnövekedési faktor szintézisét, ezzel segítve a sejtek károsodásain. Ráadásul javítja a vérkeringést az agyban, ezzel pedig magát az agyműködést is.

5, Zsálya
A zsálya kitűnően fejleszti az agyi funkciókat és javítja a memóriát. Ez a növény is tartalmaz karnozinsavat, amely megakadályozza a szabadgyökök káros tevékenységeit az agyban.

Emellett serkenti a glutation nevű öregedés elleni antioxidáns termelődését, amellyel több idegrendszeri betegséget kezelnek, többek között az Alzheimer-kórt és az autizmust.

A zsálya összetevői megelőzik az acetilkolin nevű neurotranszmitter lebomlását. Ez az anyag szintén szükséges a memóriához és a tanuláshoz.

A terpenoid tartalmú zsályakivonatok bizonyítottan javítják a kognitív funkciókat. Tehát az agyműködés fellendítéséhez mindenképp adjunk több zsályát a levesekhez, ragukhoz, salátaöntetekhez, vagy fogyasszunk zsályateát!

6, Feketebors
A feketebors (és a borsfélék családjába tartozó többi növény is) tartalmaz egy csípős összetevőt, a piperint, amely növeli az agyban található béta-endorfinok számát és fellendíti a kognitív működést. A béta-endorfinoknak neurotranszmitter tulajdonságaik vannak, amelyekkel javítják a hangulatot és elősegítik a nyugodt érzéseket.

Ez az aktív hatóanyag blokkolja azt az enzimet, amely a szerotonin lebontásáért felelős, ezért a feketebors jó kedélyjavító. Kutatók szerint a feketebors a Parkinson-kór megelőzésében és kezelésében is segít, mert a piperin meggátolja a dopamin degradációját okozó enzim termelését.

7, Fahéj
Egy a Journal of Alzheimer's Disease folyóiratban közölt tanulmány szerint a fahéjban olyan összetevők vannak, amelyek segítenek megelőzni az Alzheimer-kórt.

Ezek a vegyületek (a cinnamaldehid és az epikatekin) meggátolják a tau-fehérjék felhalmozódását. A tau-fehérjék fontos szerepet játszanak a mikrotubulusok stabilizálásában. Amikor nem működnek rendesen, elmezavar vagy Alzheimer-kór alakulhat ki.

Az Amerikai Mezőgazdasági Minisztérium egy kutatása szerint a fahéjkivonatban lévő összetevők védelmet nyújtanak az agysejtek feldagadása ellen, ezzel csökkentik a traumás agysérülések és a stroke komplikációit.

Ezek mellett a fahéj nátrium-benzoáttá bomlik, amely a chicagói Rush Orvosi Egyetem kutatói szerint pozitív hatással van az agy működésére. Ha fahéjat eszünk, azzal tehát elkerülhetünk számos korral járó idegrendszeri problémát. Már a fahéj illata is javítja a kognitív funkciót.

8, Szerecsendió
A szerecsendió a benne lévő miriszticin nevű vegyület segítségével fellendíti az agy működését. Javítja a memóriát és blokkol egy enzimet, amely hozzájárul az Alzheimer-kór kialakulásához.

A szerecsendió csökkenti a stresszt és a fáradtságot is. Az olaja frissen tartja az elmét és oldja a stresszt. Ezt a fűszert azonban mértékkel kell fogyasztani (frissen őrölt szerecsendióból 1-2 csipetnyit naponta), mert hányingert, hányást, erős eufóriaérzetet, remegést és hallucinációkat okozhat.

9, Szegfűszeg
Ez az illatos fűszer szellemi élénkítőként működik, valamint csökkenti az oxidatív stresszt az antioxidáns-tartalma miatt. Ezen kívül fenolokat is tartalmaz, amelyek segítenek eltávolítani a méreganyagokat és elősegítik a sejtek egészségét.

A szegfűszegolajat aromaterápiához is használhatjuk, mert élénkíti az agyműködést, emiatt több energiát nyerünk, és jobban tudunk koncentrálni. Ez az olaj jól keveredik más olajakkal, mint például a borsmenta, a rozmaring, a bazsalikom, a levendula és a narancs olaja.

A szegfűszegolaj mindemellett képes visszafordítani a memóriával és tanulással kapcsolatos problémákat, ráadásul távol tartja a rovarokat és a szúnyogokat is.

10, Szent bazsalikom ( más néven tulsi )
A szent bazsalikomból nyert illóolaj kámfort, eugenolt, nerolt, valamint több terpént és flavonoidot tartalmaz.
Állatokon végzett tanulmányok igazolják, hogy a bazsalikom metanolos kivonata csökkenti az agykárosodást, amelyet csökkent agyi vérkeringés okozott.

Ezen felül, mivel egy adaptogén növény, amely segít a testnek jobban reagálni a stresszre, elősegíti a stresszoldást is. A bazsalikom olaját is használhatjuk aromaterápiához a memória és a koncentráció növelésére.
Forrás :Link
pacsakute, 2019. január 29. kedd, 21:47
Címkék: British Journal, Amerikai Mezőgazdasági Minisztérium, Rush Orvosi Egyetem, agyműködés segítésére, mély légzés, szellemi frissesség,
Kommentek
A várandósság alatti stressz növeli a gyerek későbbi személyiségzavarának kockázatát
A British Journal of Psychiatry című szaklap friss számában megjelent tanulmány szerzői több mint 3600 várandós nőt kérdeztek meg havona arról, hogy éltek-e át stressz, ha igen, kisebb vagy nagyobb jelentőségűt - számolt be róla a BBC hírportálja.

A résztvevők Helsinki környékén laktak, a gyerekeik 1975-1976-ban születtek.

Amikor a gyerekek 30 évesek lettek, megvizsgálták, hánynál diagnosztizáltak személyiségzavart. Negyven olyan esetet találtak, ahol kórházi kezelésre is szükség volt.

A tanulmány azt állapította meg, hogy a várandósság alatti súlyos stressznek hosszú távú hatása lehet a gyerekekre.

Akiknek az édesanyja súlyos stresszt élt át terhesen, azok 9,53-szor nagyobb eséllyel lettek személyiségzavarosak, mint akiket nem ért stressz magzatként. Akik enyhe stresszt éltek át, négyszer akkora kockázatnak voltak kitéve.

Az anyákat sújtó stressz forrása lehetett többek között a párkapcsolati, szociális vagy lelki problémáknak.

A személyiségzavar azt jelenti, hogy a beteg
velemenyezd, 2019. szeptember 06. péntek, 13:01
A vegán és a vegetáriánus étrend a stroke nagyobb kockázatával járhat együtt
A British Medical Journal aktuális számában ismertetett tanulmány 48 ezer ember adatait elemezte az étrendet és az egészséget vizsgáló hosszú távú, nagy létszámú oxfordi vizsgálat (EPIC-Oxford) segítségével.

Az 1993 és 2001 között felkért résztvevők fele volt húsvevő, több mint 16 ezren vegetáriánusok vagy vegánok, köztük 7500-an olyanok, akik a halat is beillesztették a növényi étrendbe - írta a BBC hírportálja.

Táplálkozásukról a vizsgálat kezdetén, majd 2010-ben kérdezték meg őket. Betegségeiket, testmozgási és dohányzási szokásaikat is feljegyezték.

Szívkoszorúér-betegség 2820-nál alakult ki a vizsgált időszakban, stroke 1072 résztvevőnél, közülük 300 esetben agyvérzés következett be az oxfordi kutatók elemzése alapján.

A halat is fogyasztók 13 százalékkal, a vegetáriánusok és a vegánok 22 százalékkal kisebb eséllyel szenvedtek szívkoszorúér-betegségben, mint a húsevők.

A növényi étrendet követők azonban 20 százalékkal nagyobb eséllyel kaptak stroke-ot. A kutatók szerint
velemenyezd, 2019. szeptember 05. csütörtök, 11:51
A cukros üdítőitalok fogyasztása növelheti a rák kockázatát
A British Medical Journal friss számában megjelent tanulmány készítői, a párizsi Sorbonne Egyetem kutatói több mint 100 ezer embert követtek nyomon öt éven át.

Azt tekintették cukros üdítőitalnak, aminek több mint 5 százaléka cukor volt, tehát ide sorolták a gyümölcsleveket (a hozzáadott cukor nélkülieket is), a dobozos, szénsavas üdítőket, az édesített tejturmixokat, az energiaitalokat és az olyan teát, kávét, amibe cukrot kevernek.

Megvizsgálták a mesterséges édesítővel készült, úgynevezett zéró kalóriás italokat is, de nem találtak összefüggést a fogyasztásuk és a rák kockázata között.

Az eredmények azt mutatták, hogy naponta 100 milliliter cukrozott ital - ami körülbelül heti két doboznyit jelent -, 18 százalékkal emeli a rák kockázatát.

A vizsgált résztvevők körében ezerből 22-nél alakult ki daganat. Ha naponta még 100 millilitert ittak volna, akkor ezer résztvevőnél néggyel több, vagyis 26 rákos eset lett volna a tudósok szerint.

A résztvevők közül összesen 2193 embernél
velemenyezd, 2019. július 11. csütörtök, 13:11
Háromszorosára nőtt az elhízottak aránya világszerte 1975 óta
A genetikailag hízásra hajlamosak esetében ezek az egészségtelen életmódbeli változások súlyosbították a problémát, még nagyobb mértékű súlygyarapodáshoz vezettek náluk - mutatták ki a Norvég Tudományos és Műszaki Egyetem kutatói a British Medical Journal című orvostudományi folyóiratban megjelent tanulmányukban.

Az 1970-es évek közepén a felnőttek mintegy négy százaléka volt elhízott, 2016-ra arányuk 13 százalékra emelkedett (a férfiak körében 11 százalék, a nőknél 15 százalék) az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint.

A 30 vagy annál magasabb testtömegindexű (BMI) emberek elhízottak, esetükben nagy a szívroham, a stroke, a cukorbetegség és egyes daganatos betegségek kockázata. A 25-30 közötti BMI túlsúlynak számít.

Jelenleg mintegy kétmilliárd 18 év fölötti embernek, az összes felnőtt 39 százalékának a testtömegindexe 25 vagy annál több, közülük 700 millió klinikailag elhízott.

Az elhízottak aránya a gyermekek esetében még jobban nőtt, az 1975-ös négy százalékról 18
velemenyezd, 2019. július 05. péntek, 19:42
Az aminosavakról - jó tudni
képzés során. [5]

4. Javítja a hangulatot
A triptofán egy esszenciális aminosav, amely kulcsszerepet játszik a hangulat szabályozásában és a mentális egészség megőrzésében. A szervezet szerotonin szintetizálására használja, amely egy hangulat befolyásoló neurotranszmitter. A szerotonin egyensúly felborulása hozzájárulhat olyan súlyos problémákhoz, mint a depresszió, az obszesszív-kompulzív rendellenesség, a szorongás, a traumatikus stressz-rendellenesség és az epilepszia.

A British Journal of Nutrition folyóiratban közzétett 2015-ös tanulmány azt jelentette, hogy a triptofán kedvező hatással volt mind a kognitív, mind az érzelmi funkciókra, miközben növelte a boldogság érzését. [6] Eközben más kutatások azt is kimutatták, hogy a triptofán segíthet a depresszió tüneteinek kezelésében és a szorongás enyhítésében. [7][8]

5. Elősegíti a jobb alvást
Az erős hangulatjavító hatásai mellett néhány bizonyíték arra utal, hogy a triptofán segíthet az alvás minőségének
pacsakute, 2019. június 09. vasárnap, 16:57
Depressziót okozhat a nőknél a túl hosszú munkaidő
A University College of London és a londoni Queen Mary Egyetem kutatói huszonháromezer embert vontak be kutatásukba, amelynek eredményeit a British Medical Journal tekintélyes orvostudományi folyóirat járványügyi és közegészségügyi szakfolyóiratában tették közzé.

Figyelembe véve az életkort, a jövedelmet, az egészségi állapotot és a munka jellegét a kutatók azt találták, hogy a hosszabb munkaidőben dolgozó nők esetében 7,3 százalékkal több depressziós tüntetek jelentkeztek, mint azoknál, akiknek munkaideje heti 35-40 órás volt. Kimutatták azt is, hogy a hétvégi munka mindkét nemnél növelte a depresszió kockázatát.

Azoknál a nőknél, akik a hónap valamennyi vagy szinte valamennyi hétvégéjén dolgoztak, 4,6 százalékkal több depressziós tüntet jelentkezett azokhoz képest, akik csak a hét öt napján, munkaidőben dolgoztak. A férfiaknál ez az arány 3,4 százalék volt.

"Ez egy megfigyelésen alapuló tanulmány. Lehetetlen minden okot pontosan megállapítani" - mondta Gillian Weston, a UCL kutatója.
velemenyezd, 2019. február 27. szerda, 17:52
Nincs kockázata a bőrön keresztüli hormonpótlásnak egy brit kutatás szerint
A Nottinghami Egyetem kutatói a British Medical Journal című orvostudományi folyóirat szerdai számában mutatták be eredményeiket. A szakemberek a nőgyógyászati praxisokban 1998 és 2017 között regisztrált több mint 470 ezer nő HRT-adatait elemezték, közülük több mint 80 ezer 40-79 éves nő esetében alakult ki vérrög, míg 390 ezer esetében nem tapasztaltak ilyet.

A HRT-t a menopauza tüneteinek csökkentésére alkalmazzák, a tünetektől függően rendelnek el az orvosok különböző kezeléseket, köztük ösztrogén vagy ösztrogén és progeszteron hormonokat tartalmazó tabletták szedését, vagy bőrön keresztül hormontapaszok, -krémek, gélek alkalmazását.

Korábbi kutatások már kimutatták a trombózist okozó vérrögök keletkezésének magasabb kockázatát a terápiában részesülő nőknél, de kevés adat létezik a különféle terápiákkal kapcsolatos kockázatokról.

A nottinghami kutatók is megerősítették a trombózis kialakulásának magasabb kockázatát (58 százalék) a hormonpótló tablettákat szedő nőknél szemben azokkal,
velemenyezd, 2019. január 09. szerda, 17:03
Képek, videók
British Virgin Islands
sanci81
2015. június 21. vasárnap, 13:41
Carling British Cider.jpg
lacigame
2014. november 20. csütörtök, 19:16
British-Pullman.jpg
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:53
British Pullman (anglia)a
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:53
British Pullman (anglia).
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:52
British Pullman (anglia)
farkas1945
2014. november 04. kedd, 11:52
Mezőgazdasági fuvar
sanci81
2015. október 17. szombat, 19:51
A Mezögazdasági-iskola.j p
farkas1945
2013. december 26. csütörtök, 18:53
60 éves a Mezőgazdasági M
lacipecsenye
2012. augusztus 03. péntek, 14:41
sellye mezőgazdasági koll
lacipecsenye
2012. július 29. vasárnap, 16:33
MEZŐGAZDASÁGI MÚZEUM SZÉL
rozsmalom
2012. július 25. szerda, 10:24
MEZŐGAZDASÁGI MÚZEUM HÁTS
rozsmalom
2012. július 25. szerda, 10:24
MEZŐGAZDASÁGI MUZEUMHOZ V
rozsmalom
2012. július 25. szerda, 10:24
mezőgazdasági statisztika
lacipecsenye
2012. március 16. péntek, 19:56
Mezőgazdasági Gépmúzeum M
irmus
2011. február 27. vasárnap, 07:32
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.