Belépés
2019. június 25. kedd | 26. hét | 176. nap | 12:23 | Vilmos
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
E vitamin
Az E-vitamin (vagy tokoferol) egy antioxidáns hatású zsírban oldódó vitamin, vagyis véd a szabad gyökök károsító hatásától. Főképp az egyes sejtek sejthártyáját védi, hozzájárul az öregedési folyamatok gátlásához. Ezt a védő hatást úgy éri el az E-vitamin, hogy nagy oxidáló hatása révén a szabad gyökök hamarabb lépnek vele reakcióba, mint a szervezetünk sejtjeivel. Szabad gyökök minden sejtben keletkeznek azok anyagcseréje során, ez egy természetes folyamat. Ha például sportolás során a testünk intenzívebb anyagcserét folytat, a nagyobb oxigén felhasználás miatt több szabadgyök keletkezik, melyek károsíthatják az izomszöveteket is, fáradtságot és fájdalmat okozva. Egyes kutatások szerint az E-vitamin hatékony ezen panaszok csökkentésében is antioxidáns hatása miatt. Zsíroldékony tulajdonságánál fogva főképp az egyes sejtek sejthártyáját védi, így védőfaktorként hozzájárul az antioxidatív folyamatokhoz, és az öregedési folyamatok gátlásához.

Jó a szívnek és az agynak Az E-vitamin védi a szívet, ugyanis szabadgyök-fogó hatása védi a szív koszorúereit (ez a szívizmokat vérrel ellátó ér) a károsodásoktól, így kevésbé alakul ki érelmeszesedés. A vérlemezkék összecsapódását, vagyis a vérrögképződést gátolja, ezzel véd a trombózis, a szívroham és a szélütés kialakulása ellen is.

Az agyunk számára is jótékony hatású, mert az idegsejteket védő sejtek sok zsírsavat tartalmaznak, melyek szintén ki vannak téve a szabad gyökök károsító hatásának. Az E-vitamin segíti a megfelelő állapot fenntartását, és csökkenti például az Alzheimer-kór kialakulását. Az immunrendszer védőfunkcióját is sok ponton támogatja, így csökken a fertőzések kialakulása. Csökkenti a bőr sérülékenységét, gyorsítja a sebgyógyulást, védi a vörösvértesteket a károsodásoktól. E-vitamin szedése nagyon fontos olyanoknál, akik légszennyeződésnek vannak kitéve, mivel a légszennyezés egyrészt csökkenti a felszívódását, másrészt a hatására keletkező károk enyhítésében is jótékony hatású az E-vitamin. Hiánya férfiaknál terméketlenséget és a nemi aktivitás esetleges csökkenését okozhatja, nőknél pedig a terhesség károsodását, a magzat méhen belüli elhalását válthatja ki. Az eddig ismertetetteken túl más, biológiai értelemben vett hatása nincs az E-vitaminnak, vagy legalábbis ezt eddig nem sikerült bizonyítani. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az E-vitamin hiánynak nincsenek kifejezett tünetei. Bár irodalmi adatok szerint rendszeres alkalmazása csökkenti az eddig említett betegségek kialakulását, de az nem bizonyított, hogy E-vitamin hiányában ezek a kórképek biztosan kialakulnak. Ez is arra utal, hogy nem egy adott folyamatban vesz részt a szervezetben, hanem antioxidánsként csak általános védő funkciót lát el.

Miben van E-vitamin?

Legfontosabb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-, olíva-, kukoricaolaj, a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák, a mogyoró, mandula, édes burgonya és a müzli. Az állati eredetű élelmiszerek közül a hús, a máj és a tojás tartalmaz jelentősebb mennyiségű vitamint. Más zsírban oldódó vitaminokkal ellentétben a szervezetben rövid ideig raktározódik, ezért rendszeres pótlása szükséges. Vitaminhiány esetén 100-300 mg-ot ajánlott szedni belőle, hipovitaminózis megelőzésére elég napi 20-30 mg is, ezt általában vitaminkombináció formájában. Az E-vitamin felszívódását elősegíti a C-vitamin és a szelén egyidejű fogyasztása. Gátolják viszont a felszívódását a koleszterinszint csökkentésére felírt epesavkötő gyanták (kolesztiramin vagy kolesztipol tartalmú gyógyszerek), a transzzsírsavak (szerencsére Magyarországon egy 2013-as rendelet értelmében csak 2g transzzsírsav/100g zsírtartalom határérték alatti termékek árusíthatók), a fogamzásgátló tabletták és a nagy mennyiségben előforduló vas, mangán vagy réz a táplálékban vagy az egyidejűleg szedett multivitaminokban. Túladagolásával nem kell számolni, mert nem tartozik a nagy adagban mérgező vegyületek közé, egyes kutatások szerint napi több ezer milligramm hosszú időn keresztüli fogyasztása sem jár semmilyen káros hatással. Kimutatták viszont, hogy növeli az A-vitamin felszívódását, raktározását és csökkenti az A-vitamin túladagolás tüneteit. Óvatosan szedhető viszont a véralvadásgátló hatású K-vitaminnal és más ilyen típusú gyógyszerekkel, mert hatásukat növeli, hiszen az E-vitaminnak is van véralvadásgátló hatása.



klarika47, 2018. május 21. hétfő, 11:01
Címkék: Legfontosabb E-vitamin, antioxidáns hatású, szabad gyökök, egyes sejtek, öregedési folyamatok, védő hatást,
Kommentek
A gyógyszerek és a táplálkozásról hasznos tudnivalók
szója, a vörösbor, az élesztő- és húskivonatok. Pontos felvilágosítással az orvos, a gyógyszerész és természetesen a betegtájékoztató adhat.

Mindezek miatt fontos, hogy a páciens pontosan betartsa a betegtájékoztatóban feltüntetett, a gyógyszer szedésére vonatkozó utasításokat. A tápanyag-felszívódásra gyakorolt hatást leginkább huzamosabb ideig szedett gyógyszereknél fontos figyelembe venni, nehogy hiánybetegség alakuljon ki.

Az alábbiakban a gyógyszerek és tápanyagok közötti legfontosabb kölcsönhatásokat vesszük sorra, de a lista korántsem teljes. Ezért fontos a gyógyszert felíró orvos és a gyógyszerész szakmai tanácsa.

Emésztőrendszer
A savlekötő szereket emésztési panaszok, gyomorégés, savtúltengés, és gyomorfekély esetében írja fel az orvos. Alumínium-hidroxidot tartalmazó savlekötőt nem szabad huzamosabb ideig szedni, mert károsan befolyásolja a szervezet foszforfelvevő képességét. Ha a beteg étrendje foszfátban szegény, az ilyen szer huzamosabb szedése
pacsakute, 2019. május 23. csütörtök, 22:28
Savasító és méregtelenítő ételek
méregtelenítő program létezik, melyek segítségével tehermentesíthetjük szervezetünket és megtisztíthatjuk májunkat, vérünket, beleinket a káros, toxikus anyagoktól. Néha a legegyszerűbb út a legcélravezetőbb, nézzük meg, melyek azok a szupertáplálékok, melyek segítségével természetes módon méregteleníthetünk.

1, Fokhagyma
A fokhagyma az egyik legerőteljesebb méregtelenítő növény, elősegíti az emésztőenzimek termelődését, ráadásul fontos szerepe van a glutathion termelődésében, mely az egyik legfontosabb természetes antioxidáns vegyület. Emellett segíti bizonyos kén vegyületek, valamint a bio-aktív szelén termelődését, melyek szintén fontos szerepet töltenek be e méregtelenítés folyamatában.
Ráadásul a fokhagyma az egyik leghatékonyabb, széles spektrumú parazita, vírus, gomba és baktériumölő (39 vegyületet tartalmaz, melyek pusztítják a kórokozókat).

2, Leveles zöldek
Az olyan leveles zöldek, mint a spenót, kelkáposzta, búzafű, leveles kel, stb. klorofillban rendkívül
pacsakute, 2019. május 22. szerda, 11:04
A szegfűszegről jó tudni
K-vitaminban, kalciumban, magnéziumban és mangánban meglehetősen gazdag. A mangán számos fontos enzim működését közvetlenül befolyásolja és fontos szerepe van a zsír anyagcsere szabályozásában és az idegrendszer működésének stabilizálásában.

A szegfűszeg antioxidáns kapacitása meglehetősen magas, éppen ezért az ORAC skála felső részében foglal helyet.

Rák, fertőzések, asztma, stb.
Számos korábbi kutatás bizonyítja a szegfűszeg gyógyító hatását. A benne lévő eugenol a legfontosabb bioaktív vegyület. A szegfűszegnek az alábbi betegségek gyógyításában és megelőzésében lehet fontos szerepe:

- candida fertőzés
- bakteriális fertőzések
- gyulladásos megbetegedések
- fogíny betegség
- magas vércukorszint
- asztma
- izom spazmus
- pattanások
- megfázás, influenza, torokfájás
- fejfájás
- tüdő betegségei

Antioxidáns tulajdonságának köszönhetően a szegfűszeg potenciális anti-tumor
pacsakute, 2019. április 27. szombat, 16:14
A Zöldárpáról jó tudni
A Zöldárpa legfőbb hatóanyagai:
Béta-karotin, B1-, B2-, B6-, C-, E-, H-vitamin, folsav, panthoténsav, nikotinsav, kálium, kalcium, magnézium, vas, réz, cink, SOD és egyéb enzimek, növényi fehérje és klorofill.

Béta-karotin:
Az A-vitamin legfontosabb forrása, hiszen a szervezet ezt a vitamint tudja előállítani belőle, és felesleg esetén elraktározódik.

A szervezet a béta-karotint szükség szerint A-vitaminná alakítja át. Az A- vitamin fontos a jó látás és a nyálkahártyák egészsége szempontjából, de mivel zsírban oldódik, túladagolása - és ez a táplálékkal bevitt vitaminra is vonatkozik - mérgező lehet, így biztonságosabb a béta-karotin fogyasztása.

Az A-vitamin hiányának az egyik legelső tünete a farkasvakság. A szem képtelen alkalmazkodni a gyenge fényhez, ha az ideghártya fény- és színérzékelő receptoraihoz szükséges retinol (A-vitamin) nincs jelen.

Felmérések szerint a karotinoidok csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek
lovaszmarika, 2019. április 13. szombat, 13:14
Az avokádóról jó tudni
Nézzük meg, milyen kedvező hatásokkal járhat az avokádó és a hidegen sajtolt, extra szűz avokádó olaj rendszeres fogyasztása.
Antioxidáns hatás

Az antioxidánsok legfontosabb szerepe, hogy semlegesítsék a szervezetben keletkező káros szabad gyököket és erősítsék a szervezet védekezőképességét az oxidatív stressz során keletkező káros savakkal szemben.

Béta-sitosterol
A béta-sitosterol a leggyakoribb növényi szterol, mely szerkezetében nagyon hasonlít a koleszterinhez, legfontosabb feladata a szervezet lúgosítása, valamint az LDL-koleszterin szint csökkentése.

Olajsav
Az olajsav egy telítetlen omega-1 zsírsav, mely természetes formában megtalálható több növényben. Az egyik legegészségesebb étkezési zsírsavként fontos szerepet játszik a szív-, és érrendszeri betegségek megelőzésében, emellett a szervezet enyhén lúgos állapotának fenntartásában.
pacsakute, 2019. március 26. kedd, 19:45
Nem mindegy, hol fáj a fejed
betegségeit jelezheti. Szükség lesz az étkezési szokásaid megváltoztatására. Kezdj el jógázni!

7. Húgyúti fertőzés

A kissé följebb jelentkező fejfájás a húgyutak fertőzéses megbetegedéseire figyelmeztet. Nagyon kellemetlen tünetekkel járó betegség. Minél hamarabb járj a végére, mi a baj, és kúráld ki magad.

8. Veseproblémák

A fejtető közepén gyakori migrénes fejfájás a vesék megbetegedésére utalhat. Ne hanyagold el, tudd meg, milyen betegség támadta meg az egyik legfontosabb szervedet. Igaz, hogy kettő van belőle, de ne bízd el magad.

9. A húgycső betegségei

A fej hátulján támadó fájdalom a húgycső betegségeinek kialakulását jelezheti. A fizikális vizsgálaton kívül vér-és vizeletvizsgálat vár rád. Azonnal kérj időpontot.

10. Idegzsába

A nyak hátsó részébe hatoló fájdalom idegzsábára utalhat. Főleg meghűlés okozhatja, de állhat a háttérben akár mérgezés is. Kivizsgálás szükséges.

11. Szürkehályog

A
koszegimarika, 2019. március 14. csütörtök, 07:49
A bőr és betegségei
gyógyítók a mellékvese gyenge energiai állapotaként diagnosztizálnák.
A vízháztartás és a vese egyensúlyhiányát az ödémás szem,
az allergiát az enyhén puffadt, sötét karikák jelzik.
Mivel a bőr a kiválasztás szerve is, általános állapota gyakran utal a tüdő, a vastagbél, a máj és a vesék működésének problémáira. A kínai gyógyászatban a bőrbetegségeket sokszor kezelik oly módon, hogy megerősítik a többi kiválasztó szerv funkcióit.

A bőr egészségének megtartása érdekében a legfontosabb, hogy elegendő folyadékot vegyünk magunkhoz, naponta legalább 2-2,5 liternyi, jó minőségű ivóvizet. A napi folyadékszükséglet nagymértékben függ az életviteltől is: zsírban gazdag étrend mellett, aktív, sportos életmód esetén, meleg, száraz időben, nyáron és székrekedéses vagy lázas betegségek idején például többet kell inni, mint a sok zöldséget és gyümölcsöt tartalmazó étrend mellett, nyugalmas életmódot folytatva, hűvös, nedves időben, télen vagy normális bélműködésnél. A legjobb ital az ivóvíz,
klarika47, 2019. március 14. csütörtök, 05:33
A tojások számozásának információi
anyagot tartalmaz, mint az A-, a B6, B2-, B12 és az E-vitamin-, lecitin, karotintartalom, lutein a D- vitamintartama pedig a tőkehalmáj után a legnagyobb. A lutein segít abban, hogy megőrizd látásod élességét. Mivel ezt a vegyületet szervezeted nem képes előállítani, rendkívül fontos, hogy a táplálkozás során hozzájuttasd.

Minden tojást jelezni kell - uniós és hazai jogszabályok előírásai alapján - a tojáson és a csomagoláson is, a termelés helyén.

Számunkra a legfontosabb szám, a számsor ELSŐ száma.
Figyelje meg a jelzéseket a tojásokon. Ezeket a tojásokat nyugodtan fogyaszthatja:

0 - “biotojás" - a tyúkokat hagyományos módon tartották, takarmányuk is vegyszermentes volt

1 - a tyúkokat hagyományosan tartották, de esetenként gyógyszeres-vegyszeres táppal kezelték

Ha az előzőekben leírt értékes tápanyagokat a tányérodon is szeretnéd látni, akkor ajánlatos a tojásokon következő jelzéseket
pacsakute, 2019. március 05. kedd, 20:17
Képek, videók
a legfontosabb.jpg
sz719eszter
2018. május 23. szerda, 19:05
Legfontosabb dolog az éle
borigit
2018. március 06. kedd, 08:07
Legfontosabb tanítónk
anna4459
2018. január 15. hétfő, 21:54
A legszebb, legfontosabb.
borigit
2017. április 23. vasárnap, 16:05
Nem azok a legfontosabb e
borigit
2017. január 02. hétfő, 14:42
A legfontosabb dolog az é
borigit
2016. június 16. csütörtök, 09:30
A legfontosabb dolog az é
jucinenadov
2016. május 22. vasárnap, 22:35
A két legfontosabb nap...
pacsakute
2015. október 29. csütörtök, 09:59
Legfontosabb tanítónk....
pacsakute
2015. szeptember 20. vasárnap, 20:56
Legfontosabb....jpg
pacsakute
2015. szeptember 11. péntek, 20:58
Antioxidánsok.jpg
pacsakute
2015. január 21. szerda, 17:08
antioxidánsok.jpg
nemarika
2014. március 01. szombat, 17:48
Az antioxidáns alma.jpg
pacsakute
2013. augusztus 15. csütörtök, 14:16
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.