Belépés
2019. január 21. hétfő | 4. hét | 21. nap | 06:37 | Ágnes
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
V-vitamin
Az V. vitamin nem tekinthető standard vitaminnak. Kémiai neve nikotinamid-adenin-dinukleotid ( NAD ). A B-komplex vitaminok családjának, különösen a niacinnak a tagja, mivel nikotinamidot tartalmaz. Ez a NAD valójában a koenzim, amely a test minden egyes cellájában megtalálható. Ez a koenzim létfontosságú szerepet játszik az összes energia előállításában, valamint a transzplantációs reakciókban, amelyek megtartják a test minden élő sejtjének életét. Ennek a vitaminnak (nikotinamid-adenin-dinukleotid) növekvő koncentrációja növeli az agyszövetekben a létfontosságú neurotranszmitterek szintézisét.

források
Az V-vitamin (nikotinamid-adenin-dinukleotid) elsősorban különböző élelmiszerekben van jelen, mint például a baromfi-ételek, halak, élesztők és az azt tartalmazó élelmiszerek, szarvasmarha.

A szervezetben a nikotinamid-adenin-dinukleotidot a triptofán és az aszpartát aminosavból állítják elő.

Funkciók
Az V-vitamin hasznos funkciókat biztosít testünk számára. Ezek a következők:

Parkinson-kórban szenvedő betegeknél alkalmazzák, ahol javítja az izmok merevségét és gyengeségét. Lehetővé teszi, hogy fizikailag aktívak legyenek.
A krónikus fáradtsági szindrómában és a jet lag-ban szenvedő betegeknél előnyös.
Az Alzheimer-kór tünetei szintén hatékonyan csökkenthetők az V. vitamin használatával.
A depressziós tünetek a megfelelő használat esetén befejeződtek.
Ez az V-vitamin a vér koleszterinszintjének csökkenéséhez is vezethet.
Az V-vitamin részt vesz az L-dopa kialakulásában az agyban, amelyet ezután a dopamin fontos agyi neurotranszmitterévé alakítanak át. Ez a dopamin szükséges a Parkinson-kór és a depresszió elleni védelemhez.
A nikotinamid-adenin-dinukleotidot a redox-reakciókban alkalmazzák, és ezért fontos biokémiai hatással van a szervezetünkben. A szervezetben számos vegyület metabolizmusában vesz részt.
A NAD használata a sportolók teljesítményének növeléséhez is vezet.
A NAD enzimek szubsztrátaként használható, és ezáltal segít a poszt-transzlációs módosításokban.
Azt is megállapították, hogy a testben a második hírvivő rendszer előfutára.
Hiány
Ennek a vitaminnak a hiánya akkor keletkezik, amikor a szervezetben nincs B-vitamin. Azonban a vitaminok hiánya miatt nincsenek ismert V tünetek. Hiányoznak az adatok. Továbbá, a testünkben előállított, így ritkán fordul elő hiánya.

Ajánlott adagolás
Az ajánlott V-vitamin dózist nem állapították meg, de bizonyos határokon belül kényelmesen használható, például napi 5 mg-ra. Ezt a nikotinamid-adenin-dinukleotidmennyiséget a szervezet számára biztonságosnak tekintjük.

Többlet
A V-vitamin túlzott alkalmazása miatt a szervezetben előállított toxicitásról nincsenek ismert adatok. Ez azt jelenti, hogy elég toxicitás és mérgező hatású vitamin.
eva6, 2019. január 11. péntek, 08:05
Címkék: test minden, koenzim létfontosságú, összes energia, transzplantációs reakciókban, aszpartát aminosavból, izmok merevségét,
Kommentek
Szabó Gyuri bácsi tanácsai
kenegessük be az orrjáratot.

IDEGRENDSZER ERŐSÍTÉSE:
Akarattal, azt mondják, az idegeinkkel rendbe hozni akarattal lehet. De vannak ideg erősítő teák - a citromfű és az orbáncfű. A citromfüvet korlátlan ideig lehet inni, az orbáncfüvet nem. És van egy csodálatos teánk: Van egy menta, az a neve, hogy bugás macskamenta. Ez volt a magyar táltosok itala. Csapodi: Hihetetlenül jó az immunrendszerünkre is.

IMMUNERŐSÍTÉS:
Kakukkfű tea napi egy csésze, vagy a Béres csepp és C-vitamin / pld.csipkebogyó, amit áztatni kell, a méregzöld színű paprika, káposztafélék, savanyú káposzta, citrom, citrusféle gyümölcsök. Megázásos időszakban, pedig naponta inni a bugás macskamenta teát / én iszom nagyon finom /.
IZÜLET:
Köszvény:
Erdei málna levél és fekete hamvas szeder összekeverve, 1-1 csapott
evőkanállal 2 dl. forró vízzel leforrázva, 10 perc állás után naponta 2x egy-egy csésze, 2 hét alatt már eredmény van. A hús evése egy héten 1x ajánlott, még ha nincs is
sz719eszter, 2018. május 15. kedd, 09:30
diófa levele
Diólevél legyen a barátod!

A diófa ma úgy tűnik reneszánszát éli és egyre többen érdeklődnek a diófalevél gyógyító hatásáról.

Szinte minden kertes háznál megtalálható a diófa. Az árnyas terebélyes növényről kevesen tudják, bár termését sokan kedvelik, hogy mennyi gyógyhatást köszönhetünk e növénynek.


A dióról nem lehet lelkesedés nélkül írni, hisz tavasztól őszig a legtöbb élmény, beszélgetés, eszegetés a diófa hűs árnyékában történik. A régiek nem véletlen tisztelték, hiszen nem csak termése, hanem levele is igazi elixírnek számított. Az a sok-sok módszer, amit most átnyújtunk, sok nemzettől származó, vidéki tapasztalati megfigyeléseken alapul, de ma már tudományos alapja is van.


Igaz az ismert mondás, hogy a diófa az ember legnagyobb barátja. Ha elfogadod a diófát barátodnak, gondozod, kártevőit pusztítod, akkor segítségedet ugyanolyan módon
faciendum, 2018. április 12. csütörtök, 22:23
otthon ápolás
tartsuk távol a külső ingereket (ne szóljon TV, rádió)

A szilárd és a folyékony ételt adjuk külön!

Kerüljük a ragacsos ételeket (méz, szirup)!



A szervezet energiaigénye

A szervezet az energiát bonyolult kémiai reakciók során állítja elő: elégeti a tápanyagokat (ezt nevezzük anyagcserének).

A tápanyagokat két csoportba osztjuk

energiát szolgáltató (fehérjék, zsírok, szénhidrátok)

energiát nem adó tápanyagok (vitaminok, ásványi anyagok, makro-, és mikroelemek, víz).

Ha kevesebb energiát biztosító ételeket fogyasztunk, a szervezet a saját raktárait üríti ki, csökken a testsúlyunk.

Amennyiben többletenergiát kap, és ezt nem tudjuk hasznosítani, akkor elraktározza, aminek elhízás lesz a következménye.

Az energia mértékegysége a kcal (kilokalória), nemzetközi SI mértékegységben joule (zsul), illetve kJ (kilozsul).

1 kcal = 4,184 (~4,2) kJ-nak felel meg, ill. 1 kJ= 0,239
smiri, 2018. március 23. péntek, 19:24
A banán nem hizlal
átlagosan 5-6 méter magasak, de nem ritka, hogy 15 méter magasra is megnőnek. Világszerte több, mint 1600 banánféle ismert - ezek többnyire szín és cukortartalom alapján különböznek.

Mi mindenre jó?

Egy átlagos méretű banán 140 kalóriát tartalmaz, rostban gazdag (4g) és 78 mg magnéziummal is szolgál. Segít a szervezet sav-bázis egyensúlyának fenntartásához, mert lúgtöbblettel rendelkezik. A banánban található magnézium és kálium jó hatással van a vérnyomásra, a benne található B6-vitaminnak jó a fáradtságra és a hajhullásra is. Segíti a mély és zavartalan alvást, előbbit a triptofán, utóbbit a tirozin nevű anominosavnak köszönhetően. Káliumtartalma a szív védelmét szolgálja, míg stressz űző hatása is ismert. A-, C-, és E-vitamin tartalma a bőrsejtek fiatalon tartásában jeleskedik.


Hogyan fogyasszuk?

Nagy előnye, hogy a megvétel után azonnal fogyasztható, hiszen nem szükséges
vorosrozsa66, 2018. február 24. szombat, 18:11
A sütőtökről!
sütőtök szezonnak hamarosan vége, de addig is érdemes minél több féle ételt készíteni ebből a klassz alapanyagból. Most akkor jöjjön egy kis tudomány

A sütőtök őshazájaként bizonyos források Észak-Amerikát, míg mások Közép- és Dél-Amerikát jelölik. Kedvező élettani és immun erősítő hatásai már régóta ismertek, pl. a II. világháború idején és az azt követő esztendőkben szinte alap élelmiszerként fogyasztották. A húsa igen gazdag karotinokban, erre utal csodaszép sárga színe is, továbbá C és B vitaminokban is. Kevesen tudják, de 90 százaléka víz, a magján és húsán kívül a virága is ehető.

Az említett vitaminokon túl megtalálható benne kalcium, cink, mangán, réz, vas foszfor, biotin, niacin, pantoténsav, A, B1, B2, B6 vitamin és nem utolsó sorban folsav tartalmának köszönhetően egészségmegőrző, gyógyító hatással is bír. Gyulladásos, megfázásos megbetegedések esetén hatásos segítség lehet. Míg belsőleg jótékony hatással van emésztési problémákra, serkenti a máj működését és számos probléma
nanoka72, 2018. február 18. vasárnap, 08:28
Karäcsonyi konyhai és täplälkozäsi kviz, részt veszel ?
Mielött utànna néznétek az interneten, probàljatok vàlszolni sajàt magatoknak, és értékeljétek:
8,9,10 helyes vàlasz: ötcsillagos mesterszakàcs
5,6, 7 helyes vàlasz: jol teszed, ha néha fözöl
1, 2, 3, 4 helyes vàlasz: hagyd a fözést a pàrodra vagy szüleidre

1. Mi az a blansirozàs ?

a. 60 fokos vizbe tenni az élelmiszert és 10-15 percig fözni
b forràsban lévö vizbe tenni az élelmiszert néhàny percig, majd hideg vizben lehüteni.
c.hideg vizbe tenni az élelmiszert, majd felforralni és a meleg vizben hagyni kihülni
d.citromos vizben fözni az élelmiszert, hogy kifehéredjen

2.Ki mondta: " Krumpli potyogjon az égböl "

a.Gordon Ramsay b.Moliere. c.Benke Laci bàcsi. d.Shakespeare

3.Mit emésztel meg leghamarabb ?

a.330 g sör b.150 g, alma c.150 g, fehér kenyér. d.200 g. bor

4. Miben van több kaloria ?

a.200 g. banàn b.200 g krumpli
gaspaz, 2017. december 21. csütörtök, 21:30
13+1 dolog, amit csak kevesen tudnak
1968-ban válás lett a vége.
1975-ben a nála 50 évvel fiatalabb Marcia Houstonnal házasodott össze.

3. Két doktorija volt
1917-ben az Budapesti Tudományegyetem Orvostudományi Karán
végzett orvosként, később Pozsonyban, Prágában, Berlinben,
Hamburgban, Leidenben és Groningenben dolgozott és tanult. Érdekelte
az élettan, a bakteriológia és a biológiai égés. Innen a Cambridge-i
Egyetemre került, ahol kémiából doktorált.

4. Borjúmirigyből akarta kimutatni a C-vitamint
Amit ma C-vitaminnak vagy aszkorbinsavnak ismerünk, egykor bizony
hexuronsav volt. Szent-Györgyi 1930-ban a Mayo Klinika és a Josiah
Macy Jr. Alapítvány támogatásával kutatott az Egyesült Államokban,
ahol Chicago környékén egy marhavágóhídon több tonnányi
mellékveséből mindössze 25 grammnyi hexuronsavat tudott kimutatni.
Csalódottan tért haza Magyarországra, ahol elkeseredettségében a
paprikához nyúlt.

5. Vacsorájából lett a Nobel-díja
Egyik este a
sz719eszter, 2017. november 25. szombat, 12:07
Képek, videók
Egészséges vitamin tál
pacsakute
2019. január 13. vasárnap, 01:02
vitamin csendélet0916.jpg
maroka
2018. szeptember 17. hétfő, 11:51
K-vitamin tartalmú táplál
pacsakute
2018. április 24. kedd, 22:08
B6 vitamin.jpg
pacsakute
2018. március 18. vasárnap, 16:27
Vitaminok télre
pacsakute
2018. február 21. szerda, 20:41
Természetes vitaminok.jpg
pacsakute
2018. február 20. kedd, 21:20
vitamin mix
taltos1
2018. február 03. szombat, 22:37
B12 vitamin.jpg
pacsakute
2018. február 02. péntek, 11:08
vitamin.jpg
sznejuci
2018. január 20. szombat, 17:14
Vitamintál.jpg
pacsakute
2018. január 19. péntek, 21:52
Vitaminok és folsavtartal
pacsakute
2018. január 10. szerda, 13:55
b12-vitamin.jpg
sz719eszter
2017. november 26. vasárnap, 17:58
Testünk minden sejtje.jpg
pacsakute
2013. november 15. péntek, 19:14
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.