Belépés
2020. február 17. hétfő | 8. hét | 48. nap | 05:46 | Donát
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A szerves magnéziumról
Manapság már sok helyen olvashatunk a magnézium fontosságáról és arról, hogy életünk és egészségünk egyik fontos elemét képezi. Azt is mondhatnánk, hogy magnézium nélkül nem lehetne élet a földön, hiszen a tengervize, amelyekből az élet született nagymértékben tartalmaz magnéziumot.

A zöld színű növények klorofillt tartalmaznak és a klorofill molekula ,,szívét" pedig a magnézium alkotja.
A klorofillban gazdag moszatok, planktonok és algák rengeteg tengeri állatnak biztosítanak oxigént és táplálékot, ezek pedig sok szárazföldi élőlénynek jelentik a mindennapi megélhetést, köztük az embernek is. De a földön létező összes zöldlevelű növény az élőlények exisztenciáját biztositják, táplálék és oxigén generátor formájában.

Az élőlények enzimek segitségével képesek a szervetlen anyagokat szerves anyagokká átalakítani, ezek a szerves anyagok pedig ebben a formában könnyebben felszivódnak a sejtfalon keresztül, anélkül, hogy nagy részük haszontalanul ürülne ki a szervezetből. Minden ásványi anyag, ami szervetlen kötésben kerül be a szervezetünkbe, csak kis mennyiségben képes beépülni sejtjeinkbe, felgyülemlenek a sejtközti térben és idővel akadályozni fogják a felszívódást. A vizben és ásványvizekben található ásványi anyagok csak kis mértékben szívódnak fel a sejtfalon keresztül, nagy részük sajnos lerakódik a sejtközti térben akadályozván a többi hasznos tápanyag felszívódását. Ezért fontos, hogy élelmünk nagy részét szerves, élő anyagok alkossák.

Mint fent már említettem a magnézium fontos eleme az életnek, sok szakirodalomban az ásványok mesterének is nevezik és sajnos 80%-a a mai modern civilizációnak magnézium hiányban szenved, ez az emberi szervezet elsavasodásának egyik legfőbb okozója. A magnézium több mint 300 enzim munkájához szükséges. Minden emberi szövet tartalmaz magnéziumot és a második leggyakrabban előforduló ásvány ami a sejtek belsejében található. Egy felnőtt emberi szervezet 20-25 g magnéziumot tartalmaz, amelyik 65%-ban a csontokban, 34%-ban az izmokban és csupán 1%-ban van jelen a vérben. Ezért vér analízisből nem mindig derül ki a magnézium hiány. A vizeletből kimutatható alacsony magnézium kiválasztódás már alkalmas a hiány kimutatására. A legmegbizhatóbb módon ionos magnézium vizsgálattal mutatható ki a magnézium státusz, de ezt nem gyakran végzik el. Magnéziumból az ajánlott napi bevitel férfiaknál 400 mg, nők esetében pedig 320 mg. A B6- vitamin jelenléte általában szükséges a magnézium felszívódáshoz.

A magnézium toxikussága, túladagolása napi 1000-5000 mg adagnál jelentkezik, tünetei hasmenés és túlzott álmosság napközben, gyengeség, hányinger, hányás, légzési nehézségek, alacsony vérnyomás, szívritmuszavarok, mely szívmegálláshoz is vezethet. A magnéziumhiánynak leggyakoribb tünetei a gyengeség, izomgörcsök, szívritmuszavarok, a koncentrálóképesség zavara és az ingerlékenység, de hiánya megnöveli sok más kórkép kialakulásának valószínűségét is, mint: magas vérnyomás, szapora szívverés, csontritkulás, migrén, cukorbetegség, hallucinációk, depresszió, zavartság, szorongás.

Magnéziumhiány pótlására a legalkalmasabbak a szerves sók, mivel ezek jobban tolerálhatók, kevésbé okoznak bélrendszeri mellékhatásokat. A legjobban oldódó és felszivódó magnézium: a magnézium citrát, glukonát, malát, orotát, laktát, kelát, a szerves magnéziumot pedig tengervízből vonják ki. A szervetlen magnéziumok, mint a szulfát kevésbé szívódnak fel és a bélben maradva sok vizet szívnak magukhoz, melynek következménye a hasmenés. Egyes hashajtók tartalmaznak ilyen magnézium sókat (keserűsó). Más szervetlen sók, mint az oxid és a hidroxid felszívódása a gyomor kémhatásától függ, ugyanis csak a gyomorsavval kölcsönhatásba lépve alakulnak át felszívódó formába. Emiatt a tulajdonságuk miatt gyomorsav közömbösitésére, vagyis savlekötőnek is használhatók. A magnézium-oxid a forgalomban lévő magnézium legáltalánosabb formája, de csak 4% szívódik fel belőle, emiatt a szervezet magnézium szükségletét nem fedezi.

A transdermális magnézium klorid, egyre népszerűbb lett az utóbbi időben, magnézium olajként is ismert. Ezt a magnézium formát nem szájon át viszik be a szervezetbe, hanem bőrön át, így közvetlenül a sejtekben szívódik fel, kikerülve az emésztőcsatornát. Ebből következően a magnézium kloridot tartják a legkönnyebben felszívódó formának... eddig.

Viszont a legeslegjobb természetes és szerves magnézium mégis a növényekben lelhető meg, ami mindennapi táplálékunk 70%-át kellene képezze. A legtöbb magnézium érték a magvas növényekben lelhető meg (napraforgómag, tökmag, szezámmag), bizonyos halfajtákban (halibut) és a zöld levelű növényekben (búzafű, árpafű, zabfű, spenót, brokkoli), babfélék (tarkabab, feketebab), tök, banán, paradió, mandula.

A természetes, lúgosító, zöld ásványi anyagok pótlására azonban elég nagy mennyiségű nyers zöldséget kellene magunkhoz vennünk nap, mint nap. A frissen facsart zöldleveknél; a zöldárpalénél, a búzafűlénél, csalánlénél, a zöld csíráknál nincs jótékonyabb egészségünk szempontjából. Nem létezik semmi, ami a sav-bázis egyensúlyra ezeknél jobb hatást gyakorolna. De csak kevesen tehetik meg, hogy rendszeresen, minden reggel friss zöldeket, zöldségleveket fogyasszanak. Az ő részükre fejlesztettek ki a lúgosító puffereket töltő táplálék-kiegészítőket szerte a világon. Ezek általában lucerna, búzafű, zöldárpa, zöldzab, csalán, papayalevél, ananásztorzsa stb., szárítmányok, melyeket testhőmérsékleten szárítottak és utána semmiféle kémiai kezelést nem kaptak.

Aki tehát nem tudja tartani a megadott lúgosító étrendet, az részben vagy egészben képes táplálkozás-kiegészítők segítségével is elérni a kívánt lúgos értéket. Ezek a táplálkozás-kiegészítők az előbb említett zöldek porítmányából készülnek, illetve olyan szerves kötésű ásványi anyagokból, mint például a magnézium-aszkorbát, a kálium-szulfid, stb. Ezeket a porokat ásványvízben, vagy antioxidáns italporban feloldva érdemes elfogyasztani. A cukros és hőkezelt italok, mint a tej, a kávé szóba sem jöhetnek, mert zavarják a felszívódást és nem kívánt kémiai reakciókat idéznek elő.
A lakosság nagy részénél biztonságosan szedhető a magnézium. Veseelégtelenségben szenvedők, vagy neuromuszkuláris betegségekben, mint pl. a myasthenia Gravis -ben szenvedők csak orvosi ellenőrzés mellett szedjenek magnéziumot.
A zöldnövények fogyasztására viszont nincsen semmilyen orvosi ellenjavallat.
Forrás : Link
pacsakute, 2020. január 30. csütörtök, 20:58
Címkék: szerves magnéziumról, magnézium fontosságáról, élet született, zöld színű, klorofill molekula, magnézium alkotja,
Kommentek
Amit a magnéziumról tudni kell
A reklámokban azt sugallják, hogy együnk minél több magnéziumot. De tudjuk, hogy miért és milyen hatással van ez a nélkülözhetetlen ásványi anyag a szervezetünkre?
A magnézium 300 enzim működéséhez szükséges, többek között a sejtek energia termelő folyamataiba is besegít.
Az idegrendszer sejtjeinek működésén túl a csontok és a fogak felépítésében is részt vesz.
Szabályozza a sejthártya áteresztő képességét, hatására az érfalak rugalmassága megnő, a szívizom összehúzó képessége javul és csökken a szívritmuszavar kialakulását, vagyis javítja a szív munkájának hatékonyságát.

A magnézium hiánynak több oka is lehet.
A nem megfelelő táplálkozás okozhat hiányt, de
- bélbetegségek is okozhatják a felszívódás csökkenését, de
- alkoholizmusban szenvedők között is alacsony a szintje.

A magnézium hiány tünete lehet
- gyengeség,
- izomgörcsök,
- szívritmus zavarok,
- koncentrálóképesség zavara.
A magnézium hiány növeli sok más korkép
lizawolf, 2018. április 25. szerda, 12:02
Ezért veszélyes, ha kiürül a magnéziumtartalékunk
magnéziumtartalékunk
/2014-03-07 Patika Magazin /

Szinte már elcsépeltnek tűnik az a mondat, hogy a fokozott stresszes életmód lemeríti vitamin- és ásványianyag-raktárainkat. Pedig így van! Ez esetben pótolni lehet a megfelelő ásványi anyagot és az antioxidánsokat.

Különösen érdemes figyelni azokra a vitaminokra, ásványi anyagokra és nyomelemekre, amelyek a szervezet valamennyi szövetében raktározódnak, illetve számos élettani folyamat megfelelő működésében játszanak fontos szerepet. A magnéziumról viszonylag sok só esik a hétköznapokban, de mégsem kerül elég hangsúllyal előtérbe a rendkívül összetett élettani hatása.

Azért fontos a magnézium, mert

elősegíti a hatékony enzimtermelést,
szükséges az izmok működéséhez, elernyedéséhez,
elengedhetetlen az egészséges ideg- és szívműködéshez,
szerepet játszik a fehérjék, a zsírok és a szénhidrátok anyagcseréjében,
hozzájárul a csontok, a fogak és a fogíny épségéhez,
segíti a táplálék
korall44, 2014. április 18. péntek, 16:51
A magnéziumról...
Vádligörcs ellen magnézium!

A magnézium, hasonlóan a többi ásványi anyaghoz, nélkülözhetetlen a szervezetünk számára. Szerepet játszik:

a szervezet anyagcseréjében,

izmaink összehúzódásában,

a csontok fejlődésében,

a fehérje- és DNS-szintézisben,

az enzimaktiválásban.

Napi ajánlott mennyisége gyermekeknek 80-240 mg, felnőtteknek 350-375 mg, várandós, szoptató édesanyáknak 350-400 mg*.

Elsődleges forrásai a teljes kiőrlésű gabonák és az azokból készült termékek (például lisztek, korpa, pelyhek, kenyérfélék), egyes zöldségek (spenót, sóska, cékla), a banán, a hüvelyesek (szárazbab, szójabab, lencse), a dió, a mandula, az olajos magvak (tökmag, napraforgómag), a mák. Ezeket rendszeresen fogyasztva és a kiegyensúlyozott étrendbe illesztve a magnéziumhiányból adódó állapotok,
gabfe, 2014. április 17. csütörtök, 20:51
Az a rengeteg magnézium: testünkben és a földkéregben
Az a rengeteg magnézium: testünkben és a földkéregben
Kisimít és relaxál a makroelem

Szerző: Dr. Diamant Ágnes Ildikó

A magnéziumról legtöbben rögtön a kínzó éjszakai lábikragörcsökre és azok hatékony megszüntetésére asszociálnak. Helytálló következtetés, de nem ez a magnézium egyetlen hatása szervezetünkre. Cikkünkben többet tudhat meg róla!

Címkék: magnéziumbevitel, magnézium
A magnézium egy ezüstfehér, csillogó, tiszta állapotban könnyen nyújtható könnyűfém, az alkáliföldfémek közé tartozik. A periódusos rendszerben vegyjele Mg, rendszáma 12. A földkéreg nyolcadik leggyakoribb eleme.

Testünkben a kesereny
Magnézium: nélkülözhetetlen ásványi anyag

Magnézium: nélkülözhetetlen ásványi anyag

Nemcsak a természetben, de testünkben is viszonylag nagy mennyiségben fordul elő: a tudósok kiszámolták, hogy egy felnőtt ember testében megközelítőleg 25-30 gramm található ebből a - régi magyar nevén keserenynek hívott -
horvathnemagdi, 2013. december 15. vasárnap, 10:06
Tallóztam.
Magnéziumhiány: csendes betegség

Link

Pedig ennek az ásványi anyagnak a hiánya nemcsak izomgörcsöt és levertséget, hanem szívizomproblémákat is okozhat.

A magnéziumról
A magnézium az emberi szervezetben a negyedik legnagyobb mennyiségben jelen lévő ásványi anyag. Jelenléte nagyon sok folyamatban nélkülözhetetlen: szerepe van a vázizom, a szívizom és a méhizom működésében, az idegműködésben. Jótékonyan befolyásolja a szív- és érrendszer működését, gátol bizonyos szívfrekvencia zavarokat, szabályozza a vérnyomást.

A megfelelő magnéziumbevitel nőknél naponta 300, férfiaknál naponta 350 milligrammot jelent. Kiegyensúlyozott táplálkozás és életmód mellett ez a mennyiség a táplálékkal is bevihető, ám bizonyos esetekben magnéziumpótlásra lehet szükség.

Számolja ki kalkulátorunk segítségével, hogy neme, életkora, egyéb kondíciói alapján mennyi magnéziumra van szüksége!

Mikor van szükség fokozott pótlásra?
A fokozott stressz emeli
horvathnemagdi, 2013. december 09. hétfő, 07:32
Magnéziumhiány: csendes betegség
Magnéziumhiány: csendes betegség


Pedig ennek az ásványi anyagnak a hiánya nemcsak izomgörcsöt és levertséget, hanem szívizomproblémákat is okozhat.

A magnéziumról
A magnézium az emberi szervezetben a negyedik legnagyobb mennyiségben jelen lévő ásványi anyag. Jelenléte nagyon sok folyamatban nélkülözhetetlen: szerepe van a vázizom, a szívizom és a méhizom működésében, az idegműködésben. Jótékonyan befolyásolja a szív- és érrendszer működését, gátol bizonyos szívfrekvencia zavarokat, szabályozza a vérnyomást.

A megfelelő magnéziumbevitel nőknél naponta 300, férfiaknál naponta 350 milligrammot jelent. Kiegyensúlyozott táplálkozás és életmód mellett ez a mennyiség a táplálékkal is bevihető, ám bizonyos esetekben magnéziumpótlásra lehet szükség.
irmus, 2013. december 08. vasárnap, 15:06
A tej véd a magas vérnyomás ellen
tartósan.

Természetes vérnyomás csökkentők

vérnyomás kalkulátorA tejben található egyéb tápanyagok, mint a kalcium, a magnézium, a D-vitamin, valamint a kálium szintén jó hatással vannak a vérnyomás normalizálására. Nemrég dán kutatók vizsgálták a D-vitamin vérnyomáscsökkentő szerepét. A kutatók megfigyelték, hogy a sötétebb téli hónapokban a D-vitamin hiánya miatt emelkedik a vérnyomás, ám azon a vitamin pótlásával változtatni lehet. Baltimore-i John Hopkins Egyetem kutatói a magnéziumról jelentették ki, hogy van összefüggés e nyomelem szervezetben található mennyisége és a vérnyomás között.

1 pohár tej 2 problémára

Korábbi vizsgálatok bizonyítják, hogy az alacsony kalciumbevitel testsúlygyarapodáshoz vezethet, a túlsúly viszont jelentősen hozzájárul a magas vérnyomás kialakulásához. A Medicine & Science in Sports and Exercise c. szaklapban 2011-ben publikált kutatás is megerősíti, hogy a tejfogyasztással csökkenthető a testsúly.

Miközben a kalcium
horvathnemagdi, 2012. december 05. szerda, 10:44
Képek, videók
Magnézium
pacsakute
2018. november 13. kedd, 15:06
Mint a magnézium 01.jpg
chillik
2018. február 05. hétfő, 05:33
Mint a magnézium 02.jpg
chillik
2018. február 05. hétfő, 05:33
magnézium.jpg
dnemethk
2016. december 28. szerda, 15:05
Magnézium források.jpg
pacsakute
2013. december 28. szombat, 00:08
Magnézium.jpg
pacsakute
2013. november 26. kedd, 17:17
magnéziumban gazdag.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:21
magnézium2.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:21
magnézium..jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:21
calcium,magnézium,D vitam
javorszkylaszlone
2010. február 02. kedd, 18:37
És a magnéziumos vas term
tonfruzsi
2008. augusztus 20. szerda, 12:30
A gyökerek fontossága
furaila
2018. szeptember 10. hétfő, 14:07
Gyökerek fontossága
furaila
2017. március 06. hétfő, 04:08
A vitaminok fontossága.jp
pacsakute
2016. május 02. hétfő, 10:02
Vízfogyasztás fontossága.
anci-ani
2011. május 14. szombat, 16:52
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.