Belépés
2019. november 14. csütörtök | 46. hét | 318. nap | 23:41 | Aliz
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A rendszeres kávézás jótékony hatással lehet az egészségre
Az utóbbi években számos tanulmány demonstrálta a kávéfogyasztás és az egészségi kockázatok csökkenése közötti kapcsolatot. Bizonyították, hogy például a 2-es típusú diabétesz, bizonyos típusú rákok és a Parkinson-kór kialakulásának kockázatát is csökkenti a kávéfogyasztás.

A medicalxpress.com tudományos portálon ismertetett új kutatás kimutatta, hogy a kávézás a bél baktériumflórájára is kedvező hatással van.

"Még mindig nem tudunk eleget arról, hogy a baktériumok és a testünk milyen kölcsönhatásban vannak egymással, és ez milyen hatást gyakorol az egészségünkre" - fogalmazott a kutatást vezető Li Jiao, a houstoni Baylor Gyógyászati Kollégium gasztroenterológiai professzora.

A professzor, aki a kutatás eredményeit hétfőn, az Amerikai Gasztroenterológiai Kollégium éves gyűlésén mutatta be San Antonióban, arra bíztatta a kávézókat, hogy hódoljanak szenvedélyüknek.

A kutatásban a tudósok először vettek mintákat a vastagbél különböző részeiből kolonoszkópiával. A kutatásban részt vevő 34 páciens naponta két vagy több pohár kávét fogyasztott a mintavételt megelőző évben. A tanulmány szerint a csoport bél mikrobiomja egészségesebb volt, mint azoké, akik egy kávét ittak vagy egyáltalán nem kávéztak.

A rendszeresen napi több alkalommal kávézók baktériumflórája gazdagabb volt, a baktériumok egyenletesebben oszlottak el a vastagbélben, továbbá gazdagabbak voltak a gyulladásgátló tulajdonságaikban is, és jóval kisebb valószínűséggel tartalmazták azt a baktériumtípust, amely az emésztési rendellenességekhez és az elhízáshoz köthető.

Jiao elmondta: nem tudják, hogy a kávé hogyan fejti ki pozitív hatását a bél mikrobiomjára. De szerinte a koffein és a kávé más tápanyagai befolyásolják a baktériumok anyagcseréjét, és ez hat a szervezet működésére.

Noha a tudósok nem értik teljesen a kávé mikrobiomra gyakorolt hatásának mechanizmusát, arról meg vannak győződve, hogy a bél baktériumflórája nagyon fontos az általános egészség szempontjából.

"Úgy tűnik, hogy a bél mikrobiomja lehet a hiányzó láncszem az étrend és a krónikus betegségek előfordulása között" - mondta el Hana Kahleova, klinikai kutatási igazgató, aki nem vett részt a tanulmány elkészítésében.

Kahleova hozzáfűzte, hogy természetesen nem csak a kávé segíthet az egészség megőrzésében. Ez egyúttal jó hír azoknak, akik valamilyen okból nem isznak vagy nem ihatnak kávét. "Minden növény, ami természetes állapotában gazdag rostokban, polifenolokban és antioxidánsokban, segít a rák, a cukorbetegség és a szív és érrendszeri betegségek elleni küzdelemben" - hangsúlyozta.

Forrás: MTI
velemenyezd, 2019. október 29. kedd, 11:14
Címkék: Baylor Gyógyászati Kollégium, Amerikai Gasztroenterológiai Kollégium, Hana Kahleova, rendszeres kávézás, utóbbi években, egészségi kockázatok,
Kommentek
Fűszerek, melyeket érdemes a kávéba tenni
koffeinnek köszönhető. A koffein a világon a legelterjedtebb ajzószer, melyet pozitív hatásai mellett nem érdemes túlzásba vinni, hiszen egészségügyi problémákat is okozhat. Hatására éberebbek leszünk, javul a koncentrálóképességünk, azonban ezt a hatást csak akkor érezhetjük, ha esetenként fogyasztjuk. Az emésztőrendszerből felszívódik a vérbe, majd eljut az agyunkba, ahol kifejti élénkítő hatását. Ez a hatás azonban nem tartós: miután kiürült az agyunkból, hatása elmúlik. Ha azonban az agy hozzászokik a rendszeres koffeinadagjához, nélküle sokkal rozsdásabban mozog majd.

Ha megtaláljuk az egyensúlyt a kávéfogyasztásban, akár minden nap élvezhetjük remek hatásait, amit megemelhetünk, ha bizonyos fűszereket használunk. Akár az ízük, akár a hatásuk miatt, de ezeket a természetes ízesítőket mindenképp érdemes kipróbálnia annak, aki a kávé szerelmese.

Gyömbér: érdemes naponta fogyasztani Gyömbér: érdemes naponta fogyasztani Eszébe ne jusson ezeket a kávéjába tenni Eszébe ne jusson ezeket a
tinka1951, 2017. január 27. péntek, 09:33
Napi két csésze kávé
frissen t
art, ráadásul 11-12 %-kal serkenti az anyagcserét.

Bebizonyosodott az is, hogy a kávét ivóknál jelentősen csökken a 2-es
típusú cukorbetegség kialakulásának kockázata (23-67 %-kal).

Ezenkívül a napi két kávét elfogyasztóknál jelentősen csökken a májrák,
valamint 84 %-kal a májzsugorodás kialakulása! (A legjobb hatás napi
3-4 csésze kávé elfogyasztásával érhető el.)

Emellett a legújabb tanulmányok szerit azoknál az embereknél, akik
rendszeresen kávéznak 65 %-kal csökken az Alzheimer-kór
kialakulásának esélye. A másik ilyen betegség, amit megelőzhet a
kávé, a Parkinson-kór - a rendszeresen kávézóknál 32-60 %-kal
csökken a kialakulásának kockázata.

De!

A túlzásba vitt kávézás olyan negatív hatásokat is okozhat, mint az
alvászavarok és a szorongás. Ha rossz hatással van az alvásra,
kerüld a késő délutáni, esti fogyasztását.

Ne feled, hogy a koffein függőséget, fáradtságot,
klarika47, 2016. február 27. szombat, 11:40
Napi négy csésze kávé csökkentheti a vastagbélrák kiújulásának kockázatát
rák kiújulásának, mint a kávét nem fogyasztóknál és 33 százalékkal kisebb valószínűséggel haltak bele a rákba vagy egyéb betegségbe. Napi két-három csésze kávé jóval szerényebb jótékony hatással bírt, míg napi egy vagy kevesebb csészényi kávé csupán minimális védelmet jelentett.

Az ígéretes eredmények ellenére a tanulmányt vezető Charles Fuchs óva inti a nem kávézó pácienseket attól, hogy elkezdjenek kávézni - olvasható a The Daily Mirror című brit napilap internetes oldalán.

"Ha valaki rendszeres kávéfogyasztó és vastagbélrák miatt kezelik, akkor ne hagyja abba a kávézást. Ha azonban nem iszik kávét és azon gondolkodik, hogy elkezdjen, először mindenképpen konzultáljon az orvosával" - jegyezte meg a szakember, hangsúlyozva, hogy további tanulmányokra lesz szükség a friss eredmények megerősítéséhez.

A mostani tanulmány az első a világon, amely összefüggést mutatott ki a koffeintartalmú kávé és a vastagbélrák kiújulásának kockázata között.

Számos közelmúltbeli tanulmány eredményei
velemenyezd, 2015. augusztus 19. szerda, 11:12
Vérnyomáscsökkentés gyógyszerek nélkül
segíthet étrendváltoztatás, testmozgás, és egy kis életmódváltás, ami magában foglalja a napi legalább 10-15 percnyi nyugalmat. Ezt elérhetjük, ha például lágy zenét hallgatunk és szemünket becsukjuk. Egyszer ki kell próbálni, és meglátjuk, mit jelez szervezetünk. Az is lehet, hogy a kényszeres nyugalomhelyzet végül mély álomba ringat, ami azt jelenti, hogy szervezetünknek szüksége volt a pihenésre, de eddig nem voltak olyanok a körülmények, melyek lehetővé tették volna az igazi pihenést.

Rendszeres vérnyomásméréssel könnyen kideríthető, magas-e.

Magas vérnyomást okozhat a túlsúly is. A fogyás csökkenti vérnyomásunkat. Napi 20 perc mozgás bevezetése mindennapjainkba, már sokat segíthet vérnyomásunk csökkentése érdekében.

A dohányzás már régóta köztudottan okoz magas vérnyomást, tehát ideje letenni a cigarettát, ha valaki rendszeresen dohányzik.

Együnk minél több gyümölcsöt és halat. A halfogyasztás Magyarországon a lehetőségekhez képest drasztikusan alacsony
irmus, 2015. január 18. vasárnap, 16:31
Tudod, hogy mi az a pánik roham?
elkerülése érdekében. Méghozzá csökkenteni kell a mindennapi kávézást a zöld és fekete teázást. A magas cukortartalmú ételek fogyasztását is jobb, ha kerüljük.

Légzés

Pánikrohamkor a légzésnél felületes légzés jelentkezik, ami gyors pihegést és felületi légzést eredményez. Ekkor meg kell tanulnunk a rendkívül nyugodt be és kilégzés gyakorlatát, ami a számunkra a továbbiakban az oxigénbevitelt biztosítja. Ha ez nem megy nyugvó fekvő helyzetben, akkor üljünk egy székre és lélegezzünk rendszeresen és lehetőleg mélyen. A levegőt a széken ülve kiegyenesített háttal vegyük be szájon keresztül, majd fújjuk ki a levegőt az orron keresztül.

Lazítsuk az izmot

Pánik helyzet adódása közben minden izomzat megfeszül és ekkor ez a helyzet a pánikrohamot, csak fokozza.

Ellenanyag

Az agyunkban bármi lehet. Egy kellemes élmény. Gyermekünk születése, vagy egy remek nyaralás csodás élményekkel telve. Azért megsúgjuk, hogy nem kell mindenképpen a kaját
horvathnemagdi, 2014. szeptember 28. vasárnap, 16:50
Mire utal, ha beszélsz álmodban?
Bár a gyerekeknél a leggyakoribb, a felnőtteknél is előfordul, mintegy 5 százalékuk beszél rendszeresen álmában.

Az alvás közbeni beszéd is egyfajta paraszomnia, vagyis alvászavar, bár csak ritkán gondolunk rá betegségként - magyarázza dr. Vida Zsuzsanna neurológus, szomnológus, a JóAlvás Központ főorvosa. Az alvás közben folytatott beszéd öntudatlan, az érintettek ébredés után csak a hálótárstól szereznek tudomást arról, ami az éjszaka folyamán történt, elhangzott. Az egyes epizódok átlagosan 30 másodpercig tartanak, az éjszaka folyamán többször is ismétlődhetnek. A beszéd eközben lehet suttogó, motyogó, fátyolos, de akár tisztán érthető, sőt hangos, kiabálás is.

Ki beszél többet?

A nemek közt nincs különbség, férfiaknál és nőknél azonos arányban fordul elő alvás közben a beszéd. Családi halmozódás megfigyelhető, tehát a hajlam örökölhető. Azt feltételezhetnénk, ha a beteg álmában beszél, az elhangzott
anna4459, 2014. augusztus 09. szombat, 07:57
Az igazi együttlét és együttélés művészete
szomszéd szobába, hogy kávézás közben kölcsönösen időt szenteljenek a másiknak, meghallgassák egymást, kicseréljék mondanivalójukat és boldogok legyenek egymással. Manapság ehelyett minden utcasarkon ott az önkiszolgáló étterem. Vagy hazaérve mindenki éppen akkor eszik, anélkül, hogy a másikat megvárná, és gyorsan behúzódik a szobájába, hogy ne zavarják.
A családi étkezés és annak egész értelme és célja elhalt. Boldog az a néhány háztartás, ahol még győzik, hogy a családot a közös asztal körül rendszeresen összegyűjtsék és egymást meghallgassák! Manapság is mindenütt hirdetik a családi élet értékét, de ezt nem említik meg az effajta nyilatkozatokban.

Egy művészet újratanulásáról van szó, az igazi együttlét és együttélés művészetéről. Az időelem nélkülözhetetlen egy jó család felépítéséhez és összetartozásához, ezért az embereknek erre időt kell szánniuk. Sőt még bizonyos "kényszerítés" megbújhat emögött; legalább a családi étkezést erőszakoljuk ki. Számoljuk ezt a kényszert nyugodtan azok
sacimama, 2014. július 20. vasárnap, 01:46
Képek, videók
1 ? a gyógyászatilag is
jozsef_olah_9843
2015. június 14. vasárnap, 09:47
1 … a gyógyászatil
jozsef_olah_9843
2015. június 14. vasárnap, 09:45
Tamás a kollégium 56-os k
azenujsagom
2014. február 17. hétfő, 06:10
Tamás a kollégium 56-os e
azenujsagom
2014. február 17. hétfő, 06:10
A Bolyai Farkas kollégium
farkas1945
2013. december 21. szombat, 11:00
a kollégium előtt
orban47
2013. szeptember 13. péntek, 11:31
Csatorna a kollégium alat
sgy_ro
2013. augusztus 13. kedd, 14:39
78-Református Kollégium.j
balazsmargit
2012. augusztus 22. szerda, 16:38
cambridge kollégium
lacipecsenye
2012. augusztus 01. szerda, 09:24
Tanitóképző kollégiuma vl
kismotor
2012. január 27. péntek, 22:23
körmend kollégium
lacipecsenye
2012. január 01. vasárnap, 10:21
kecskemét ref. kollégium
lacipecsenye
2011. november 02. szerda, 11:41
Hana-Hawaiis-Flowers60 0.p
rochlitzne
2018. január 29. hétfő, 15:13
Hanassi forest
relisisi
2016. március 16. szerda, 14:21
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.