Belépés
2019. június 15. szombat | 24. hét | 166. nap | 22:48 | Jolán, Vid
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Táplálkozás és a természet éves körforgása
Táplálkozás és a természet éves körforgása, avagy a természet tudja, mire van szükségünk?

Biztosan találkoztál már sokféle táplálkozási tanáccsal, ötlettel, útmutatással, szuper, hiper ... mindenható táplálékokkal, táplálkozási rendszerekkel és táplálék kiegészítőkkel, melyek, mint a divatcikkek jönnek, tarolnak, feledésbe merülnek. Találkoztál-e emberrel, aki kiigazodik ebben ez erdőben? Én sem, találkoztam ilyennel, és magam sem vagyok avatott szakértője a témának, egyszerűen csak kutattam magam és a testem reakcióit, talán számodra sem meglepő módona mindenki számára ideális étrendre sem bukkantam rá. Gondolatébresztő megfigyeléseim azonban keletkeztek, melyeket te is biztosan hasznosnak találhatsz, bármilyen irányzattal is szimpatizálsz, ha van egyáltalán számodra ilyen.

Az utóbbi több mint tíz évsorán, kipróbáltam a böjtöt, az év, különböző szakaiban, sokféle divatos, vagy érdekesnek ígérkező táplálkozási elméletet, a gyakorlatban önmagamon, az ez irányú tapasztalataimat egy másik cikkben írtam le, melynek elérhetőségét lent találod.

Miután megismertem és megtanultam a testem jelzéseit megfigyelni, kiértékelni, a Csung Jüan Csikung (chi-kung, qigong) segítségével, egészen alaposan és finom jelzéseket is könnyedén felismerve, arra a sokaknak talán nem is meglepő következtetésre jutottam:

A természet tudja a legjobban, hogy mire van szüksége a szervezetünknek.

Persze csak a szervezetünk után. A szervezeted jelzéseit neked is érdemes megismerni, megfigyelni, megfogadni. Erről a témáról készülőben van a tapasztalataim gyüjteménye.

A természet részéről, a gondoskodás több szinten is fellelheted, kíváncsi megfigyelőként.

Az évszakok váltakozásának ciklikussága

adja az egyik könnyen megfigyelhető aspektusát a teljesség igénye nélkül:

- Tavasszal kibújnak a zöld levelek, virágok, rügyek, ezek tisztító méregtelenítő hatásuk révén segítenek a tavaszi fáradság leküzdésében, a téli hidegben bőséges energiát adó ételek után a szervezet fokozott méregtelenítésében, ekkor aktuális a tojás (a természetben a madarak ekkor adják), a kecske teje, a természetes körülmények közt tartott kecskétől.

- A nyári könnyű gyümölcsök hűtik a szervezetet a hőségben, sok vizet tartalmaznak, mely ellensúlyozza a környezet tüzét, könnyű az emészthetőségük kevesebb energiát adnak, mivel a szervezetünknek is kevesebb energiára van szüksége a téli hidegekhez képest. A kecske még ad tejet, télen már nem fog. Ez is alátámasztja a félretenyésztett tehén tejének problematikáját. A hús ilyenkor megterheli, lelassítja a szervezetünket, ezért neked is kevesebbet érdemes fogyasztani belőle, bőségesen van friss növényi táplálék.

- Őszre megérnek a gabonák, a tartalmasabb gyümölcsök, majd az olajos magvak, melyek már télire is eltehetőek, nagyobb energiatartalmuk révén segítik a szervezet téli felkészülését és eltarthatóak, ráadásul a tél folyamán is biztosítják az energia utánpótlást. Ősszel érnek a C vitaminban gazdagabb savanykásabb gyümölcsök is, szintén részben télire. Az őszi időszak termései ugyanúgy mint az évszak átmenetet képeznek a nyári és a téli táplálékok közt.

- Télen az ősszel gyűjtött olajos magvak gabonákat, hüvelyeseket adja a természet a könnyű tárolhatóságuk és nagyobb energiatartalmuk révén. A húsevés ideje is ekkor jöhet el,persze ha a szervezeted kívánja.

A földön észak déli irányba a hidegebb éghajlati övezetekből, a melegebbek felé haladva szintén megfigyelhetjük, a külömbségeket, természet gondosságában.

Az északi övezetek természet adta terményei, táplálékaisokkal inkább hasonlítanak a mi őszi és téli táplálékainkhoz, a szélsőséget az eszkimókat vizsgálva látjuk, hogy ők egészségesen élnek a zsíros húsokon, mivel a szervezetüknek rengeteg energiára van szüksége a hideg elleni harcban, a rövid nyári időszakban ők is hozzájutnak kevesebb növényi táplálékhoz.

Ha délre megyünk tovább teremnek a mi könnyű nyári gyümölcseinkhez hasonló ételek. A alacsonyabb kalóriatartalmú, könnyebben emészthető hűsítő hatású ételeket, adja a természet.

Ugyanez, megfigyelhető a magas hegyvidékeken is, a tengerszinttől távolodva nemcsak az időjárás, hanem a természet adta ételek is változnak.

Mindenki, akikicsit elgondolkodik és kipróbálja fentieket, azt követően kétkedve áll az ezerféle táplálkozási tanácsadás és rendszer előtt és a boltok polcai, az eltorzult téli nyári hús, tej fogyasztás, a téli banánevés, eleve a hazai trópusi-gyümölcs fogyasztás előtt, ennyire egyszerű, és mégis milyen távoli figyelni, tanulmányozni kell a természetet, és benne az embert, saját magunkat és csodákat veszünk észre magunk körül.

Számomra a Csung Jüan Csikung ennek a tanulmányozásnak és kutatásnak újabb elképesztő dimenzióit nyitotta meg, mely mindenki számára elérhetőek és megtapasztalhatóak. Ez a tanulmányozás az egyik aspektus amiért: A Csung Jüan Csikung, (chi-kung, qigong) az élet egyszerű tudománya. Van több is.

Biztatlak, próbáld ki a természet rendje szerinti táplálkozást, ismerd meg a tested jelzéseit önmagadat a világunkat, meglátod megéri.


lenke1964, 2015. szeptember 14. hétfő, 10:16
Címkék: Csung Jüan Csikung, természet éves, természet tudja, divatcikkek jönnek, testem reakcióit, utóbbi több,
Kommentek
Rozs - az izomerőt fokozó gabona
Jelentőségében a kenyérgabonák sorában a rozs mindjárt a búza után következik. Igaz, hogy hosszú ideig igencsak megvetéssel tekintettek rá Európa-szerte, de mára egyértelműen az egészségtudatos táplálkozás meghatározó kenyérgabonája lett.

A rozs egy univerzális gabonaféle. Jelenleg is az egyik fontos gabona a kenyériparban, mivel lisztjéből jó minőségű kenyér süthető. Búzával keverten dolgozzák fel leginkább. A rozskenyerek rozs tartalma 60% feletti kell, hogy legyen. Jellegzetes barna színt kölcsönöz a kenyérnek és kissé savanykás íze szintén jellegzetes.

Mit tartalmaz?

A rozsban számos ásványi anyag megtalálható, többek között: nitrogén, kálium, kálcium, magnézium, vas, mangán (50gr Mg, 70%-át jeleni a napi megadott mennyiségnek), cink, foszfor, szelén, réz, kazein, A, B (B1, B3), E, K Vitaminok, foszfor, fehérjék (kevesebb mint a búzában), lassan felszívódó
pacsakute, 2019. június 06. csütörtök, 13:55
Bölényborjak születtek a Nyíregyházi Állatparkban
Mindkét utód egy héten belül jött világra: az európai bölénybikának és a két tehenének a most született kis bikával együtt már négy borja van, az amerikai bölényeknél egy ivarérett hím és három nőstény mellett egy üszőborjú jött világra - közölte Révészné Petró Zsuzsa, az állatpark szóvivője csütörtökön az MTI-vel.

Hozzátette, hogy az egyhetes üsző születése után néhány órán belül már lábra állt, mostanra pedig csatlakozott anyjával a park bölénycsapatához. Az itt élő állatok idejük nagy részét táplálkozással töltik, de szívesen hemperegnek az iszapban és a homokban is.

Az európai bölény a kontinens legnagyobb szárazföldi emlőse, amely állatkertek nélkül ma nem létezhetne a szabad természetben. A középkori krónikákban még sűrűn szerepelt a bölény, a feljegyzések szerint a faj egyedei egészen a 18. századig éltek Magyarországon, az utolsó példányt 1790-ben ejtették el.

Nem sokkal ezután szinte egész Európából eltűnt a bölény, csak a lengyelországi Bialowieza őserdejében maradt meg az
velemenyezd, 2019. június 06. csütörtök, 11:55
Évente legalább 50 ezer műanyagrészecskét esznek meg az emberek átlagosan
tenger gyümölcseiben és a sörben is találtak mikroműanyagot. Októberben első alkalommal találtak műanyagot emberi székletmintában is, bizonyítva, hogy az emberek is beviszik a szervezetükbe a műanyagot.

Az Environmental Science and Technology című szaklapban bemutatott tanulmány 26 korábbi kutatást vett alapul, amelyek a halakban, rákfélékben, cukorban, sóban, sörben, vízben és a városok levegőiben mérték a mikroműanyag részecskék mennyiségét.

Ezt követően a tudósok az amerikai kormány táplálkozási irányvonalai alapján kalkulálták ki, hogy átlagosan mennyi mikrorészecskét fogyaszt egy személy egy évben. Becsléseik szerint a felnőttek évente átlagosan 50 ezer mikrorészecskét, a gyerekek pedig 40 ezer mikrorészecskét nyelnek le.

A legtöbb étel- és italfajtát nem tesztelték, a tanulmány a kalóriabevitel 15 százalékát vizsgálta csupán.

Kieran Cox, Kanadai Victoriai Egyetem munkatársa, a kutatás vezetője szerint hiányosak az ismereteik. Elmondása szerint más ételek, mint a kenyér, a
velemenyezd, 2019. június 05. szerda, 18:02
Több mint kétszáz fellépő az EFOTT-on
Balázs, a 250 éves Semmelweis Egyetem stratégiai és fejlesztési rektorhelyettese az idei EFOTT házigazdájaként úgy fogalmazott: az egészséget kívánják fókuszba helyezni a fesztiválon. Elmondta, mivel a Semmelweis Egyetem célja, hogy tíz év múlva meghatározó, TOP 100-as egyetem legyen és Európa legjobb öt gyógyító egyeteme közé kerüljön, lényegesnek tartja, hogy társadalmi felelősségvállalásuk is kiterjedjen. Ezért szűrővizsgálatokkal, - többek közt méhnyakrák-szűréssel - véradással és egészséges táplálkozási tippekkel is várják a fesztiválozókat.

Hegedűs Tamás, a Semmelweis Egyetem hallgatói önkormányzatának elnöke tájékoztatása szerint az egyetem külön standdal jelenik meg a fesztiválon, ahol napközben olyan közéleti szereplőket is megszólaltatnak, akik az egészséget helyezik előtérbe. Rendeznek sportprogramokat, valamint az egyetem Pető András Karának segítségével mozgássérült fiataloknak is életre szóló élményt szeretnének szerezni.

L. Simon László, a Velencei-tavi Kistérségért Alapítvány
velemenyezd, 2019. június 05. szerda, 14:12
Gyors klímavédelmi intézkedéseket sürgetnek a szakemberek
lehet tenni már a mai tudás alapján is, azonban mindehhez politikai akarat szükséges.

Az EASAC javaslatai alapján szénmentes gazdaság kiépítésével több százezer olyan korai halálozás lenne elkerülhető, amelyek mögött a légszennyezés áll. A fosszilis tüzelőanyagok felhasználása nemcsak széndioxid, hanem szállópor- és ózonkibocsátást is eredményez. A dekarbonizáció előnye, hogy egyszerre segítené a klíma védelmét és a közegészségügyi célok megvalósítását.

Az egészségesebb, fenntarthatóbb táplálkozás az üvegházgáz-kibocsátást is csökkenti, hiszen ha csökken a vöröshús-fogyasztás, akkor az élelmiszer-ellátás teljes üvegházgáz-kibocsátása akár 40 százalékkal is csökkenne, mert kevesebb szántóra, legelőre és vízre lenne szükség.

A szakemberek több zöldség-gyümölcs fogyasztást is javasolnak, mivel ez csökkentené a vörös hússal kapcsolatba hozott szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

A klímavédelem egyben a fertőző betegségek terjedésének korlátozását is jelenti. A melegedő klíma miatt
velemenyezd, 2019. június 04. kedd, 11:21
Fogyás piramis
Táplálkozási piramis
Ajánlott fogyást segítő étrend

Szerencsére ma már egyre többen felismerik, hogy a sikeres és tartós fogyás alapja csakis egy egészséges étrend és életmód lehet.

Az alábbi fogyás piramis inkább egy hosszabb távú étkezési szokás és egészséges életmód, mintsem egy néhány hetes diéta.

Ha valaki gyorsítani szeretne fogyásán, és hetente legalább 1-2 kilótól meg akar szabadulni, neki a 6+1 diétát javasoljuk.

A fogyás piramis lényege, hogy a mennyiségek a piramis szerkezetét kövessék; vagyis együnk minél több zöldséget elegendő fehérjével (vegetáriánusoknál lehet más növényi fehérje forrást használni) és így tovább. Ahogy egyre feljebb jutunk, napi étrendünk egyre kevesebbet tartalmazzon az adott kategóriából.

A heti egyszeri bűnözési naptól eltekintve, amikor is bármit lehet enni, a kerülendő ételekből egyáltalán ne
pacsakute, 2019. június 02. vasárnap, 19:18
Megszívlelendő tanácsok Gyuri bácsitól.
akkor kell szedni, amikor tavasszal elkezdi az első bimbót hozni, amikor már kijött a virág, akkor már jó, vagy a sarjúcsalánt ősszel, de az már nem olyan jó. De nem a dátum a lényeg, hanem a növény állapota. Gyuri bácsit nagyanyja úgy tanította - fogd meg, kóstold meg, nézd meg, szagold meg, és amikor olyan, akkor szedd le.

9. BABAVÁRÓ-PROGRAM A nehézséget a környezeti ártalmakon túl az is okozza, hogy a párok túl későn vállalnak gyereket. Másrészt a fogamzóképesség hiányát a rossz táplálkozás is okozhatja. Sokan keresik meg ezzel a problémával, ezért kidolgozott egy babaváró-programot: az anya szervezetét, pajzsmirigy működését teákkal, szurokfűvel, cickafarkfűvel, diófalevéllel tisztítja és erősíti. Az apáknál a spermium termelését fürjtojás sárgájával és barna sörrel lehet növelni. A harmadik lépcsőben a nemi hormonok termelését serkentik növényi ösztrogén alkalmazásával.

10. IGYUNK PARLAGFŰ-TEÁT Hihetetlen, de ez az egyik leghasznosabb gyógynövényünk. Nagy mennyiségben
pacsakute, 2019. június 02. vasárnap, 18:28
Hosszú élet titka
élet titkát a következő dolgok befolyásolják:

1. Tudjunk felhőtlenül örülni - ugyanis az öröm, sokkal hasznosabb egészségünk szempontjából, mint az alvás. Hinohara szerint: ,,Az ember nem az alvásból és nem az élelmiszerekből nyeri életenergiáját, hanem a jó közérzetéből. Gondoljunk csak vissza gyerekkorunkra, milyen felhőtlenül boldogak tudtunk lenni a kevés alvás vagy esetleg étkezés ellenére is."

2. Táplálkozzunk egészségesen - mert a kiegyensúlyozott táplálkozás a hosszú élet egyik titka. Az orvos reggelire egy csésze kávét, tejet, vagy narancslevet fogyasztott. Az ebédet akár ki is hagyta legtöbbször, vacsorára pedig zöldséget, rizst, és halat fogyasztott. Húst hetente kétszer evett, akkor is csak 100 grammot.

3. Tervezzük meg a tennivalóinkat - hiszen a gondolataink ez által valósulnak meg, és így nincs időnk merengeni és siránkozni a múlton.

4. Adjuk át ismereteinket a következő generáció számára - és a doktor valóban így
klarika47, 2019. május 26. vasárnap, 11:49
Képek, videók
táplálkozás.jpg
kicsoda57
2015. október 23. péntek, 23:34
Növényi táplálkozás
sanci81
2015. október 22. csütörtök, 17:26
Ha a táplálkozás....jpg
pacsakute
2013. június 28. péntek, 16:58
táplálkozási piramis.jpg
sarkadykati
2012. október 17. szerda, 10:48
Táplálkozási piramis
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:15
Egészséges táplálkozás tá
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:08
táplálkozási piramis.jpg
zsuzso3
2010. február 16. kedd, 23:22
taplalkozas_fekvo.jpg
oswald_andras
2009. szeptember 22. kedd, 18:43
Táplálkozási piramis
sarkadykati
2009. április 04. szombat, 07:54
Táplálkozás.jpg
charlotteani
2009. január 13. kedd, 22:45
Táplálkozás
qqts
2006. június 15. csütörtök, 09:57
1csíkos.jpg
durcimarcika
2019. március 30. szombat, 20:20
Két csík
eva6
2019. március 13. szerda, 15:56
CSIKOS1.jpg
mamucika
2018. június 30. szombat, 20:47
2CSIK.jpg
mamucika
2018. június 30. szombat, 20:47
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.