Belépés
2019. október 22. kedd | 43. hét | 295. nap | 10:47 | Előd
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Mag őrület
Mag őrület - 7 féle mag, amit sűrűbben kellene fogyasztanod

Napról napra egyre többet hallunk a diófélék és a magvak jelentőségéről, rengeteg tanulmány bizonyítja az egészségre gyakorolt hatásukat.

Ezek a kis magok tele vannak antioxidánsokkal, fehérjével, rosttal, egészséges zsírokkal és ásványi anyagokkal és roppant egyszerű a fogyasztásuk is. Most bemutatunk pár tápanyagdús magot, amit érdemes beépíteni a mindennapi táplálkozásunkba.

Kendermag

Mag-kendermag
A kendermag rostban és fehérjében gazdag, tartalmaz Omega-3 és 6 zsírsavakat, valamint más elengedhetetlen ásványi anyagokat. Joggal mondhatjuk rá, hogy ez egy szuperétel, ami jó hatással van az egészségünkre, és több krónikus betegséget is megelőzhetünk a fogyasztásával, mint például a rák vagy a szívbetegségek.

Köménymag

Mag-köménymag
A köménymagot főleg fűszerként használjuk, viszont emellett igen egészséges is. Az emésztési problémáktól kezdve a megfázáson és az influenzán át, csillapítja a köhögést, méregteleníti a testet és segíti a tápanyagok felszívódását. A köménymagnak többek között nagyszerű gyulladáscsökkentő, stimuláló, görcsoldó hatása is van, emellett nagy mennyiségben tartalmaz vasat, rezet, kalciumot, káliumot, mangánt, szelént, cinket, magnéziumot, valamint A-, C-, E- és B-vitaminokat is. Tehetjük az ételeinkbe egészben, de őrölve is felhasználhatjuk.

Napraforgómag

Mag-szotyi
A napraforgómagnak is van rákmegelőző hatása és csökkenti a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát. Kiváló E-vitamin-, réz-, folsav-, szelénforrás. Sok benne a jó zsír, antioxidáns, E-vitamin is. A napraforgómag nyugtató hatással van az agyra, energikussá teszi a szervezetet, és javítja a látást is. Erősíti az immunrendszert, csökkenti a vérnyomást és a vércukorszintet is.

Chia mag

Mag-chia
Ez a csodálatos mag tartalmaz Omega-3 zsírsavat, kalciumot, fehérjét és antioxidánsokat, gazdag A-, E-, C-, J-, B1- és B2-vitaminban, emellett nagy mértékben található benne oldható rost is. A chia mag több vasat tartalmaz, mint a spenót, több kalciumot, mint a tej, több káliumot, mint a banán, és több omega-3 zsírsavat, mint a tengeri halak. A chia mag nagyon jó méregtelenítő, szabályozza a vércukor- és a koleszterinszintet, védi az érrendszert, óvja a szívet, rosttartalma révén javítja az emésztést, megszünteti a székrekedést. Antioxidánsainak köszönhetően a chia mag lassítja az öregedést.

Szezámmag

Mag-szezámmag
A szezámmag tele van fehérjével, cinkkel, vassal, magnéziummal, kalciummal és vitaminokkal. Szabályozza a vérnyomást, megelőzi a cukorbetegséget, a májbetegségeket és az emésztési problémákat, egészséges lesz tőle a bőr, csökkenti a koleszterinszintet, védi a szívet, stresszoldó, ráadásul rákmegelőző hatása is van.

Tökmag

Mag-tökmag
Sokan tesznek tökmagot a salátába, ami nagyon is jó ötlet, mivel tele van hasznos tápanyaggal. Cinkben, mangánban, foszforban, Omega-3 zsírsavakban és fehérjében gazdag. Emellett magas az antioxidáns tartalma is, ami köztudottan segíti az immunrendszer működését.

Lenmag

Mag-lenmag
A legjobb magféle, amit a zabpehelyhedhez vagy a turmixodba tehetsz. A lenmag antioxidánsokban gazdag, amelyek rákmegelőző hatással bírnak. Magas a rosttartalma is, így csökkenti a cukorbetegség és a szívproblémák kialakulását. Emellett vitaminokban (A, B, C, D és E) és ásványi anyagokban (kálium, foszfor, magnézium, kalcium, kén, vas, cink, nátrium, mangán, réz, fluor, jód, króm) rendkívül is gazdag. A lenmag egy igazi szuperélelmiszer. Frissen őrölt vagy összetört formában javasolt fogyasztani, mert így tudja a szervezet csak megemészteni őket.

Forrás: Natural News
lovaszmarika, 2017. május 03. szerda, 15:53
Címkék: Kiváló E-vitamin-, Natural News, magvak jelentőségéről, egészségre gyakorolt, mindennapi táplálkozásunkba, kendermag rostban,
Kommentek
Csipkebogyó gyógyhatásairól
A csipkebogyó az egyik legkiválóbb természetes vitaminforrás, élénkíti a szervezetet, erősíti az immunrendszert, megelőzi a rákos daganatok kialakulását, csökkenti a rossz koleszterin (LDL) szintet és az egyszerű náthától a bélgörcsökig, betegségek egész skáláját képes orvosolni.

A csipkebogyó magas vitamin tartalmáról híres - fajtól függően: C vitamin tartalma 200-1700mg/100 g között ingadozik, 14g/100g cukrot, 3,5g/100g pektint, 5g/100g alma és citromsavat, 4g/100g fehérjét, karotinoidokat, B1-,B2-, K-, P-, E- vitamint, ásványiagyagokat, nyomelemeket (kálcium, magnézium, szelén, mangán, kálium, kén), valamint értékes flavonoidokat tartalmaz, melyek roborálnak, élénkítenek és igazi terápiás jelleggel bírnak.

Miben segít a csipkebogyó ?

- Magas C - vitamin tartalma miatt erősíti az immunrendszert. Influenza esetén felgyorsítja a gyógyulási
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 18:39
Magnéziumtartalmú ételek
élelmiszerek is egyben. A különböző káposztafélék szintén kiváló magnéziumforrások, elkészítésük során azonban érdemes odafigyelni, hogy a lehető legkevesebb hőkezeléssel - elsősorban párolással - készüljenek, a minél magasabb magnéziumszint megtartása érdekében. Ha pedig szeretne magas magnéziumtartalmú gyümölcsöt enni, a banán, alma, körte és a citrusfélék a legjobbak, főleg ebben a nyári melegben.

MAGAS MAGNÉZIUMTARTALMÚ ÉTELEK 2: OLAJOS MAGVAK
A telítetlen zsírsavakban és vitaminokban gazdag csonthéjasok családjának tagjai többek között a mandula, dió, földimogyoró, pisztácia, a kesu-és makadámdió, a napraforgómag, tökmag, lenmag, fenyőmag. Akár önmagukban, főétkezések között 1-1 maréknyi mennyiségben, akár egy recept vagy müzli részeként fogyasztjuk, máris sokat tettünk szervezetünk természetes magnézium ellátásáért. Azonban ügyeljünk arra, hogy lehetőleg a sótlan változatot válasszuk.

Tudta? 100 gramm mandulában 268 mg magnézium van, emellett pedig értékes
pacsakute, 2019. október 01. kedd, 10:32
Szabó Gyuri bácsi- füvesmester receptjeiből
kenegessük be az orrjáratot.

IDEGRENDSZER ERŐSÍTÉSE: Akarattal, azt mondják, az idegeinkkel rendbe hozni akarattal lehet. De vannak ideg erősítő teák - a citromfű és az orbáncfű. A citromfüvet korlátlan ideig lehet inni, az orbáncfüvet nem.
És van egy csodálatos teánk: Van egy menta, az a neve, hogy bugás macskamenta. Ez volt a
magyar táltosok itala. Csapodi: Hihetetlenül jó az immunrendszerünkre is.

IMMUNERŐSÍTÉS: Kakukkfű tea napi egy csésze, vagy a Béres csepp és C-vitamin /pld.
csipkebogyó, amit áztatni kell, a méregzöld színű paprika, káposztafélék, savanyú káposzta, citrom,citrusféle gyümölcsök.
Megázásos időszakban, pedig naponta inni a bugás macskamenta teát /én iszom nagyon finom.

IZÜLET:Köszvény: erdei málna levél és fekete hamvas szeder összekeverve, 1-1 csapott
evőkanállal 2 dl. forró vízzel leforrázva, 10 perc állás után naponta 2x egy-egy csésze, 2 hét alatt már eredmény van. A hús evése egy héten 1x ajánlott, még ha nincs is
pacsakute, 2019. szeptember 29. vasárnap, 12:52
Cukorbetegeknek - kapor
Ha cukorbeteg vagy és inzulinra van szükséged, akkor azt természetes módon is pótolhatod! Biztos nem tudtál arról, hogy a te otthonodban is megterem és lehet minden nap az orrod előtt van a betegségedre a megoldás!


A kapor közismert gyógy- és fűszernövény. Eredetileg a Földközi-tenger vidékén termett, ahol még a mai napig is előfordul vadon. Európába és az akkori Pannóniába a római legionáriusok hozták be.

A nyersen fogyasztott kapor értékes antioxixidáns, kiváló C-vitamin-forrás. A növény tartalmaz még: A-vitamint, riboflavint, B1-, B2-, B3-, B6-, E-vitamint, valamint folsavat, pektint, kalciumot, vasat, rezet, magnéziumot, káliumot, foszfort, cinket és igen nagy mennyiségű rostot.

A kapor a szárításra nagyon kényes dolog, mert az illóanyagok, amelyek nagyon fontos összetevői a növénynek, már 50-60 fok körül elpárolognak. A szárított zöldségként
pacsakute, 2019. szeptember 29. vasárnap, 12:47
Gyógyító méz: melyik fajta mire jó?
A méz egészségünkre gyakorolt kiváló hatását már nem kell ecsetelni: a sejtek táplálásához szükséges minden anyagot tartalmaz, emellett természetes immunerősítő, baktériumölő, gyulladásgátló. Jó, ha tudjuk, hogy az egyes mézfajták hatóanyaga eltér egymástól. Milyen panaszra milyen mézet fogyasszunk?

A méz jótékony hatása a benne található 100-nál is több aromaanyagnak, 28 féle aminosavnak, 12 féle ásványi anyagnak, 10 féle szénhidrátnak, 8 féle vitaminnak, továbbá enzimeknek, szerves savaknak, és baktériumölő anyagoknak köszönhető.

A különböző mézfajtáknak eredetük szerint más és más az összetételük, és más a szervezetre gyakorolt gyógyhatásuk. Csokorba szedtük a leggyakoribb betegségekre ajánlható mézeket.

Megfázás:
Bármelyik méz jó választás megfázás kezelésére, de az akácmézet tartják a leghatékonyabb segítségnek. Torokfájás: a napraforgóméz kitisztítja a torkot, az akácméz és a repceméz a fertőtlenítő hatása révén segít a
suzymama, 2019. szeptember 24. kedd, 13:00
A vörösáfonyalé
kaphatóak.

A tiszta vörösáfonylé igazán jó hatással van az egészségre és a szépségre, mivel magas a tápanyagértéke.

A vörösáfonyalé tápanyagértéke:
• A vörösáfonylé nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat más zöldségekhez és gyümölcsökhöz képest.
Egy csésze vörösáfonyában 8983 antioxidáns található.
• 100 gramm vörösáfonya antocianin flavonoidokat, szianidint, peonidint, quercetint, tannint és 87, 13 gramm vizet tartalmaz. Ezen kívül jó szalicil és C-vitamin-forrás.
A vörösáfonya táplálja a szervezetet szénhidrátokkal, proteinekkel és olyan ásványi anyagokkal, mint a kalcium, foszfor, vas, nátrium, magnézium, kálium, cink és olyan vitaminokat, mint a niacin, riboflavin, B6-, E- és K-vitamin.

A vörösáfonyalé egészségre gyakorolt jótékony hatása
A vörösáfonya egy sokféleképpen felhasználható gyümölcs, amely rendkívüli hatással van az egészségre. Gyógyhatásai évszázadok óta ismertek. Az indiánok nyers vörösáfonyával kezelték
pacsakute, 2019. szeptember 20. péntek, 14:10
Gránátalmalé és gyógyhatásai
körülbelül háromszor annyi antioxidáns található benne, mint például a zöld teában vagy a narancsban.

A gránátalmáról azt tartják, hogy Iránból származik, és Egyiptomba Kr. e. 1600-ban került, ahol nem csak fogyasztották, de széles körben használták gyógyászati célokra is. Mivel tele van fényes piros, ékszerekre emlékeztető magokkal, a gránátalma gyakorta a termékenység és jólét jelképe a különböző kultúrákban.

Egy pohár gránátalma leve a szükséges napi 40% folsavval, A-, C- és E-vitaminnal látja el a szervezetet. A frissen facsart, teljesen feldolgozatlan gránátalmalé minden boltban kapható gyümölcslénél jobb, mivel számos vitamint tartalmaz a legnagyobb mennyiségben. Bizonyosodjon meg róla, hogy a gyümölcslé nem édesített, mivel a cukor gyulladásgátló hatása ellensúlyozza a gyümölcs egészségre gyakorolt jótékony hatásait.

A gránátalma tápanyagértéke:

A gránátalma nagy mennyiségben tartalmaz ellaginsavat, antioxidánst és egy olyan omega-5 többszörösen telítetlen
pacsakute, 2019. szeptember 20. péntek, 13:48
A hagyma gyógyhatásairól
bevonzza a mikrobákat még egy
éjszaka is, és másnap elkészítve nagyon mérgező lehet a mikrobák
toxinjai miatt: gyomorrontást, epegyulladást és ételmérgezést okoz
(nem okozhat!)

A romlott majonézes hagymás krumpli sem a majonéztől romlott!

A vöröshagyma áldásos hatásáról
A vöröshagyma botanikailag a liliomfélék családjába tartozik. Az étkezési
vöröshagyma számos fajtája megtalálható a piacokon és üzletekben. A
vöröshagyma igen sok értékes ásványi anyagot és vitamint tartalmaz: a
kalcium, foszfor, kálium, nátrium, magnézium, vas, réz, cink mellett
megtalálható benne a B1, B2. B3, B5, B6 , C vitamin valamint folsav és
biotin is. Már az ókori görög és római történetírók is feljegyezték
használatát, de a vikingek körében is igen kedvelt konyhakerti növénynek
számított.

Paracelsus azt mondta róla: "A hagyma olyan értékes, mint egy egész patika".
Az idők során felfedezték, hogy a hagyma fogyasztása megóvhat a nyelőcső,
pacsakute, 2019. szeptember 13. péntek, 22:56
Képek, videók
Vitamindús gyümölcsök.jpg
pacsakute
2019. szeptember 25. szerda, 20:41
E-vitamin.jpg
pacsakute
2019. február 26. kedd, 21:21
C vitamin.jpg
pacsakute
2019. február 20. szerda, 22:46
téli vitaminok0219.jpg
maroka
2019. február 19. kedd, 11:49
K vitamin tartalmú tápany
pacsakute
2019. február 03. vasárnap, 11:19
vitamin sokaság0129.jpg
maroka
2019. január 29. kedd, 22:40
Egészséges vitamin tál
pacsakute
2019. január 13. vasárnap, 01:02
vitamin csendélet0916.jpg
maroka
2018. szeptember 17. hétfő, 11:51
K-vitamin tartalmú táplál
pacsakute
2018. április 24. kedd, 22:08
B6 vitamin.jpg
pacsakute
2018. március 18. vasárnap, 16:27
Vitaminok télre
pacsakute
2018. február 21. szerda, 20:41
Természetes vitaminok.jpg
pacsakute
2018. február 20. kedd, 21:20
67678311-natural-beaut ifu
kathyvp
2018. augusztus 26. vasárnap, 21:25
8849-Natural-Teak.png
kathyvp
2018. augusztus 18. szombat, 19:02
park natural iris6.jpg
relisisi
2018. február 15. csütörtök, 13:51
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.