Belépés
2020. július 10. péntek | 28. hét | 192. nap | 18:29 | Amália
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Alacsony cukortartalmú gyümölcsök
Minden gyümölcs tartalmaz cukrot, habár némelyik kevesebbet, mint a másik. Azok az emberek, akik odafigyelnek a cukorbevitelükre, gyakran lemondanak a szénsavas üdítőkről, a csokoládéról, a süteményről és az egyéb édességekről, de nem gondolnak a gyümölcsökre. Természetesen a gyümölcs egy nagyon jó módja annak, hogy megőrizzük az egészségünket, de egyes gyümölcsök - például a banán vagy a mangó - nagyon sok cukrot tartalmaznak.

Most olyan gyümölcsökről olvashat, amelyek csak kevés cukrot tartalmaznak. Az alacsony cukortartalmú gyümölcsök biztosítják szervezetünk számára a rostot, a vitaminokat és az ásványi anyagokat.

Az eper sok más bogyós gyümölcshöz hasonlóan csak kevés cukrot, ezzel szemben sok értékes rostot tartalmaz. Jó forrása a C-vitaminnak is, amely egy antioxidáns vitamin.

Egy közepes méretű őszibarack mindössze 13 gramm cukrot tartalmaz.

A szeder, hasonlóan az eperhez rostban gazdag, kevés cukorral. A szeder nagyon jó antioxidáns-forrásnak számít. Érdekes megjegyezni, hogy az áfonya körülbelül kétszer annyi cukrot tartalmaz, mint a szeder.

A citrusfélék közül a citrom is nagyon egészséges, csak minimális cukrot tartalmaz, ellenben sok rost van benne. C-vitamin-szükségletünket is kielégíthetjük, ha citromot fogyasztunk. Citrom hozzáadásával készíthetünk finom italokat, de a salátánkat is megízesíthetjük vele.

Egy szelet mézdinnye körülbelül 11 gramm cukrot tartalmaz. Likopinban gazdag, de van benne C-vitamin, vas és kálium is. Ezek a vitaminok és ásványi anyagok nemcsak az immunrendszer, hanem a szív- és érrendszer egészségét is védik.

A narancs is nagyon jó forrása a C-vitaminnak. A téli időszakban az immunrendszerünket támogathatjuk meg a fogyasztásával. A bolti gyümölcslevekben sok a cukor, így ha valaki ital formájában szereti a narancsot, jól teszi, ha otthon frissen facsar magának.

A grépfrút nem arról híres, hogy nagyon édes lenne. Ez a keserű gyümölcs is egy nagyon jó választás, ha valaki alacsony cukortartalmú gyümölcsöt szeretne fogyasztani.

Az avokádó szinte alig tartalmaz cukrot, így bátran be lehet illeszteni a cukormentes diétába.

A gyümölcsöknek a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás részét kell képeznie, hiszen ezek a gyümölcsök segítik a testsúlycsökkenést, illetve az egészséges testsúly fenntartását. A gyümölcsök által megkapjuk a rostok mellett az alapvető vitaminokat és ásványi anyagokat. A gyümölcsök ráadásul csökkentik a rák és más betegségek kialakulásának kockázatát is.
Forrás : Link
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:47
Címkék: szénsavas üdítőkről, egyéb édességekről, banán vagy, alacsony cukortartalmú, ásványi anyagokat, antioxidáns vitamin,
Kommentek
A legjobb ételek és gyógynövények a májbetegeknek
cukrot, az egészségtelen zsírokat és az alkoholt, ez mind-mind kulcsfontosságú lenne a máj egészségének megőrzése érdekében. A táplálkozás és az életmód változásai a máj egészségi állapotjavításának legfontosabb lépései. Nagyon fontos a toxinexpozíció és az alkohol bevitelének minimalizálása is. A rendszeres testmozgás és az egészséges testsúly fenntartása is szintén nagyon lényeges.

A máj számára az egészséges étrend kialakítása is szintén elengedhetetlen. A magas zsírtartalmú ételek, a cukortartalmú élelmiszerek és a feldolgozott táplálékok elkerülése csökkenti a szervezetben kialakuló gyulladást.

Bizonyos élelmiszerek azonban nagy előnyöket nyújtanak ennek a létfontosságú szervnek. A sötét leveles zöldségek - mint a spenót, a kelkáposzta - a legegészségesebb táplálékok közé tartoznak. Kiválóan alkalmasak a máj egészségének fenntartására, hiszen ezek a zöldségek tele vannak antioxidánsokkal, flavonoidokkal, karotinoidokkal, valamint C-vitaminnal.

A brokkoli
pacsakute, 2020. április 15. szerda, 21:44
A tequila alapanyagából készítenének bioüzemanyagot ausztrál kutatók
A Sydney-i Egyetem agronómusa, Daniel Tan az Adelaide-i Egyetemen és az angliai Exeteri Egyetemen dolgozó kollégáival együttműködve tanulmányozta a magas cukortartalmú növény bioüzemanyagként való hasznosításának lehetőségét - olvasható az EurekAlert.org tudományos-ismeretterjesztő hírportálon.

A kutatók eredményeikről a Journal of Cleaner Production című folyóiratban számoltak be.

A szakemberek egy észak-queenslandi kísérleti agávéfarmon termesztett, kifejezetten bioüzemanyag alapanyagnak szánt agávék kémiai elemzésére alapozták a tanulmányukat.

Tan szerint az agávé egy környezetbarát haszonnövény, amely nem csupán etanolalapú üzemanyagok, hanem egészségügyi termékek, egyebek között kézfertőtlenítők előállítására is alkalmas.

A szakemberek szerint az agávé öntözés nélkül termeszthető a mérsékelten száraz területeken. Nem jelent plusz terhet az élelmiszertermelésre és a vízkészletekre. Bírja a hőséget és a szárazságot, vagyis túléli az ausztrál nyarakat.

A kutatók szerint az
velemenyezd, 2020. április 02. csütörtök, 12:51
25 szuper étel az anyagcsere javítására
anyagcserét. Tápanyagokban gazdag és pektint is tartalmaz - egy oldható rostot, amely megtisztítja a testet az adalékanyagoktól és fémektől. Az almában kálium is található, amely segít visszaállítani a folyadékok és elektrolitok egyensúlyát a testben.

Mungóbab

A mungóbab nem csak egészséges, de a fogyást is elősegíti. Tele van fehérjékkel és más tápanyagokkal. Nyersen és főzve is fogyaszthatjuk. Ez a bab is remek méregtelenítő, megtisztítja a testet a magas zsír- és cukortartalmú ételek miatt felgyülemlett toxinoktól.

Búzafű

A búzafű csökkenti a vércukorszintet, így javítja az anyagcserét. Lúgos természetű, és segít fenntartani a vér pH-értékét. A búzafű egy gyorsan ható és igen hatékony méregtelenítő növény, amelyet különböző receptekben használhatunk ínycsiklandó ételek készítéséhez és a gyógyhatásainak kiaknázásához.

Fahéj

A fahéj rengeteg mangánt tartalmaz, amely nem csak a PMS tüneteinek kezelésére jó, de méregtelenít is. Segít a
pacsakute, 2020. január 25. szombat, 20:22
Dietetikus: túl sok cukrot esznek a gyerekek
A szakember azt mondta, hogy a 2014-es Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot Vizsgálat alapján a felnőttek cukorfogyasztása ugyanakkor az ajánlás alatt marad, mindössze 8-9 százalék.

Beszélt arról is, hogy a túlzott cukorfogyasztás miatt többek között kettes típusú cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegségek és elhízás alakulhat ki.

A barnacukor és a nádcukor nem egészségesebb, mint a kristálycukor, mert ugyanannyi energiát ad, helyettük inkább csökkentett cukortartalmú termékeket érdemes választani - hangsúlyozta a dietetikus.
velemenyezd, 2019. október 19. szombat, 11:21
A kivi gyógyhatásairól
szint csökkentésében, illetve nemcsak a depressziós tüneteket csökkenti, de nagyon hatásos lehet a mindennapi stresszel szemben is.

A kivi tartalmaz még kalciumot, káliumot, magnéziumot és K-vitamint. Ezek az ásványi anyagok és a K-vitamin elengedhetetlen az egészséges csontok megőrzéséhez, illetve a csontsejtek fejlődéséhez.

A kivi alacsony glikémiás indexszel rendelkezik, illetve magas a rosttartalma, így nem emeli meg drasztikusan a vércukorszintet, ellentétben más, magas cukortartalmú gyümölcsökkel. A gyümölcsnek ez a tulajdonsága megakadályozza, hogy zsírsejtek raktározódjanak el a szervezetben, így a kivi nagyon előnyös lehet azok számára, akik fogyni szeretnének.

A DNS-károsodás a daganatos megbetegedés egyik vezető oka. A kivi gazdag antioxidánsokban, melyek segíthetnek megvédeni a sejteket az oxidációtól. A kivinek ez a tulajdonsága megakadályozhatja a rákos megbetegedések kialakulását. Természetesen csak akkor, ha rendszeresen beillesztjük az
pacsakute, 2019. október 04. péntek, 12:31
Regenor diéta
Étrend a RegEnor kúra ideje alatt:

1. RegEnor étrend: a kúra alatt állati zsírral főzzünk, de ne zsírosan, így a zsírban oldódó vitaminok jól felszívódnak
2. húsféléket minden formában lehet készíteni (sütve, párolva, főzve, rántva) az étrendbe beleillik.
3. kenyérféléket-rozs és a teljes őrlésű a legjobb, de a fehér is megteszi-csak pirítva fogyasszuk, de nem megégetve
4. szalonnát, kolbászt, sonkát sütve, főzve stb. lehet készíteni
5. a levesekhez a rántást enyhén pirítva, vízzel engedjük fel, habarást ne alkalmazzunk
6. a salátákat bármely zöldségből készíthetjük, eredeti citrom levével, kevés só és édesítőszer hozzáadásával alkalmanként étkezésenként legalább 15-20 dkg-os adagot.
7. az ételeket csak mérsékelten szabad megsózni
8. rizst, kukoricát, kölest, hajdinát, borsót, babot köretnek kívánság szerint lehet fogyasztani
9. levest, főzeléket csak tej, tejtermék, cukor, gyümölcs nélkül készítsünk
10. krumplit, tésztaféléket csak korlátozott
faciendum, 2019. augusztus 21. szerda, 20:41
Regenor életmód
nem veszett el útközben: ma is nagyon népszerűek a ,,magyaros" étrend alkotóelemei. Tanuljunk meg újra ,,hagyományosan" enni, és még koplalnunk sem kell a Reg-Enor kúra ideje alatt! Mindez változatos, kiegyensúlyozott étrendet jelent, a régen megszokott alapanyagokat előtérbe helyezve, s a kúra ideje alatt elhagyva bizonyos dolgokat.
Ha komolyan gondoljuk a váltást, olyan finomságokat fogyasszunk, amelyek nem erjednek/rothadnak az emésztőrendszerünkben, szemben a magas cukortartalmú ételekkel. Ez utóbbiak ugyanis nagyban hozzájárulhatnak a fentebb részletezett, számunkra negatív folyamatok kialakulásához. S ki örülne annak, ha szembesülnie kellene azokkal az új, a modern korban megjelenő és teret nyerő fogalmakkal, mint gombásodás, savasodás?
Segítsük a szervezet megtisztulását a lerakódott, pangó, idegen anyagoktól. Minden, ami már nem a szervezetbe való, az terheli az egész rendszert, így közvetetten hozzájárulhat a problémák kialakulásához. Ne feledjük, amíg az akár
faciendum, 2019. augusztus 21. szerda, 20:35
WHO: Magas cukortartalmúak és a babák számára nem megfelelőek a bébiételek
A WHO a kizárólagos anyatejes táplálást ajánlja a baba féléves koráig, a boltokban árult kiegészítő babatáplálékokat pedig nem szabad hat hónapos kor alatti csecsemőknek ajánlani.

A csecsemő- és kisgyerekkori jó táplálás a kulcsa az optimális növekedésnek és fejlődésnek, valamint az élet későbbi időszakában az egészségnek, ideértve a túlsúly, az elhízás és étrendhez köthető betegségek megelőzését - idézi Jakab Zsuzsannát, a WHO európai regionális igazgatóját a szervezet honlapja.

A WHO létrehozott egy tervezetet a 6-36 hónapos korú babáknak ajánlható ételek tápanyagprofiljáról, vagyis arról, hogy milyen lehet az egyes ételekben levő tápanyagok mennyisége, egymáshoz viszonyított aránya. Ennek alapján meghatározható, mely ételek ajánlhatók a korcsoportnak.

Kidolgozták a módszertant is, mellyel azonosítani lehet a kereskedelmi forgalomban kapható bébiételeket és össze lehet gyűjti a címkéken, csomagoláson és a promóciókban lévő, az összetevőkre vonatkozó és egyéb adatokat.

Ezzel a
velemenyezd, 2019. július 15. hétfő, 17:01
Képek, videók
Zöldségek gyümölcsök bete
pacsakute
2020. július 01. szerda, 12:39
Png gyümölcsök
eva6
2020. június 05. péntek, 16:19
gyümölcsök
eva6
2020. május 13. szerda, 11:57
Gyümölcsök vírus ellen is
pacsakute
2020. március 18. szerda, 09:04
Látásjavító gyümölcsök.jp
pacsakute
2020. február 27. csütörtök, 20:16
Egészséges gyümölcsök .jp
pacsakute
2020. január 31. péntek, 21:07
Gyümölcsök.jpg
pacsakute
2020. január 18. szombat, 21:53
Gyümölcsök kosárban
eva6
2019. november 10. vasárnap, 09:47
Őszi gyümölcsök
eva6
2019. október 19. szombat, 10:32
Vitamindús gyümölcsök.jpg
pacsakute
2019. szeptember 25. szerda, 20:41
Gyümölcsök tálban
eva6
2019. május 14. kedd, 17:26
Szénsavas üdítők
sanci81
2015. július 19. vasárnap, 13:54
szensavas udioto doboz ta
evian
2006. május 12. péntek, 05:12
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.