Belépés
2020. március 30. hétfő | 14. hét | 90. nap | 06:14 | Zalán
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A mediterrán étrendről



Paradicsom, fokhagyma és friss bazsalikom - a mediterrán étrend alapvető összetevői.
Ha egészségesen szeretne élni, akkor mindenképpen a mediterrán étrend mellett tegye le a voksát. Kutatások igazolják, hogy a mediterrán étrend táplálékai nagymértékben csökkentik a szív- és az érrendszeri megbetegedések kialakulásának a kockázatát. Mégis milyen táplálékok tartoznak a mediterrán étrendbe? Többek között a friss zöldségek és gyümölcsök, a hüvelyesek, a sovány fehérjék és a tenger gyümölcsei. A mediterrán táplálékok csak kevés zsírt, cukrot és sót tartalmaznak és egészséges fűszernövények, illetve gyógynövények is a részét képezik. Ezek az ételek könnyen emészthetők, így a gyomor- és bélrendszer egészségét is védik.

A mediterrán konyha nagyon különleges fűszernövényeket használ az ételek megfűszerezésére. Ezektől a fűszerektől lesznek olyan különlegesek az ételek. A legnépszerűbb fűszernövények: bazsalikom, oregánó, petrezselyem, kakukkfű, rozmaring, zsálya, babérlevél, levendula és majoránna.

A következő fűszernövények is nagyon hasznosak lehetnek, ha a mediterrán étrend szerint szeretnénk a jövőben táplálkozni. Ezek a fűszerek a fahéj, a sáfrány, a római kömény, a tarka bors és az édeskömény.

Nyáron a saját kertjében is termesztheti ezeket a fűszernövényeket, télen pedig a konyhaablakban, mert akkor azokat mindig frissen használhatja fel sütés és főzés során. Ezek a gyógynövények nagyon sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, nem beszélve az antioxidáns-tartalmukról, amelyek sokféle betegség megelőzésében szerepet játszanak, mivel csökkentik az oxidatív stressz kialakulását, így védelmet nyújtanak az olyan betegségekkel szemben, mint cukorbetegség, szívbetegség és rákos megbetegedés. Természetesen ehhez követni szükséges a mediterrán konyha szabályait és annak ételeit javasolt fogyasztani.

A mediterrán étrend alapja a telítetlen zsírok használata. Az olívaolaj az egyik legegészségesebb olaj a világon. Az extraszűz olívaolajat kell választani, hiszen ez az olaj semmilyen kémiai vagy vegyi eljáráson nem esett keresztül, így nagyon hasznos lehet a szív- és érrendszer egészségére nézve, hiszen csökkenti a rossz és növeli a jó koleszterin szintjét, amely változások segítenek megelőzni a szívproblémákat.

A mediterrán étrend néha egy-egy pohár vörösbort is engedélyez, amely rezveratrolban gazdag, amely antioxidáns szintén védelmet jelent a szív- és érrendszer számára.
Forrás : Link
pacsakute, 2020. február 07. péntek, 22:21
Címkék: mediterrán étrendről, mediterrán étrend, érrendszeri megbetegedések, mediterrán étrendbe, friss zöldségek, sovány fehérjék,
Kommentek
A mediterrán étrend jótékony hatással van az életminőségre
Az alappilléreit tekintve gyümölcsök, zöldségek, hüvelyesek (bab, zöld-, és csicseriborsó, lencse), halak, olívaolaj és magvak fogyasztásán alapuló mediterrán étrendről már korábban bebizonyították, hogy jótékony hatással van az egészségre, ami megnyilvánul a krónikus betegségek kialakulására való kisebb hajlamban, illetve az alacsonyabb halálozási arányban.

A Las Palmas de Gran Canaria Egyetem és a Navarrai Egyetem szakemberei ezúttal azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a mediterrán étrend az emberek életminőségére. A tanulmány több mint 11 ezer egyetemista bevonásával készült, akiket négy éven keresztül követtek figyelemmel a kutatók - olvasható a ScienceDaily ismeretterjesztő hírportálon (http://www.sciencedaily.com).
"A fejlett országok társadalmainak fokozatos elöregedése még inkább érdekessé teszi azoknak a tényezőknek a felkutatását, amelyek javíthatják a helyi lakosság életminőségét, illetve egészségügyi állapotát" - mutatott rá Patricia Henríquez Sánchez, a tanulmány
katicacska, 2012. június 07. csütörtök, 17:07
A mediterrán étrend jótékony hatással van az életminőségre
Az alappilléreit tekintve gyümölcsök, zöldségek, hüvelyesek (bab, zöld-, és csicseriborsó, lencse), halak, olívaolaj és magvak fogyasztásán alapuló mediterrán étrendről már korábban bebizonyították, hogy jótékony hatással van az egészségre, ami megnyilvánul a krónikus betegségek kialakulására való kisebb hajlamban, illetve az alacsonyabb halálozási arányban.

A Las Palmas de Gran Canaria Egyetem és a Navarrai Egyetem szakemberei ezúttal azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a mediterrán étrend az emberek életminőségére. A tanulmány több mint 11 ezer egyetemista bevonásával készült, akiket négy éven keresztül követtek figyelemmel a kutatók - olvasható a ScienceDaily ismeretterjesztő hírportálon (http://www.sciencedaily.com).

"A fejlett országok társadalmainak fokozatos elöregedése még inkább érdekessé teszi azoknak a tényezőknek a felkutatását, amelyek javíthatják a helyi lakosság életminőségét, illetve egészségügyi állapotát" - mutatott rá Patricia Henríquez Sánchez, a tanulmány vezető
velemenyezd, 2012. június 02. szombat, 10:51
Ókori táplálkozás 3
védelmet kapjon. Arra is rájöttek, hogy ezeket az előnyöket csak a kölcsönösség alapján lehet biztosítani. Tudjuk, hogy a legbecsültebb eledel a marhahús volt, amelyet csak sütve készítettek, de juh-, kecske-, sertéshúst, baromfit, halat és egyéb tengeri állatokat is fogyasztottak. A napi étkezésben fontos szerepük volt a gyümölcsöknek, a salátáknak, a zöldségféléknek. Kedvelték a káposztát, zöldbabot, spárgát, endíviát, sok vöröshagymát, fokhagymát is fogyasztottak. A sokféle saláta fogyasztása a mediterrán népekre mindig jellemző volt. Ismerték az almát, hamuban sütve ették meg a birsalmát. A legjellegzetesebb gyümölcsük a füge, amit frissen, aszalva, sütve fogyasztottak, de tésztákba, kenyérbe is gyúrták ízesítőnek. Ritkaságszámba ment és csak orvosságnak használták a citromot. Termesztettek tököt, uborkát, változatos készítési módját ismerték a gombáknak. A káposztából a mi korhelylevesükhöz hasonlót főztek. A kovász nélküli pogácsát szívesen ropogtatták mindenkor. Hetvenkét féle különböző kenyér került
donaldduck, 2011. március 01. kedd, 21:11
Szégyelled a pluszkilókat?
salátákat extra szűz olívaolajjal is készítheted.
Mire figyelj?

•A Paleo-diéta beteg, illetve kórosan elhízott embereknek kizárólag orvosi kontroll mellett javasolt, de mindenkinek ajánlott tapasztalt dietetikus segítségét is igénybe venni orvosi tanács előzetes kikérése mellett!
•Az étrend összetételének változása miatt javasolt multivitamin és ásványi anyag készítmény fogyasztása orvossal, dietetikussal konzultálva.
•A kívánt fogyás elérése után átválthatsz Mediterrán- vagy Wellness-étrendre, de szakember segítségével a jól összeállított Paleo-étrend egész életen át követhető!
•Tájékozódj az étrendről a diétához kapcsolódó mintaétrend áttekintésével és kérdezz dietetikus szakértőinktől.
•Mozogj rendszeresen alacsony vagy közepes intenzitással! A mindennapos mozgás még hatékonyabbá teszi a módszert, ám az izmok és az agy üzemanyagául szolgáló szénhidrát relatív hiánya negatívan is befolyásolhatja fizikai és szellemi teljesítményed!
tinka1951, 2009. október 19. hétfő, 10:59
Reform 90 napos diéta.....
diétára esküszik sok ezer diétázó!

A diéta alapelve:

Ezt az étrendet általában 90 napos időtartamra javasolják, de ha korábban eléred vele kituzött célodat, az ideális testsúlyodat, a normális határokon belüli testtömeg-indexet (ami alá nem is ajánlott menned!), korábban is befejezheted. Fontos, hogy ekkor se térj vissza régi, súlyfelesleget eredményező étrendedhez. Tartós eredményt a tartós életmódváltás ad, így ekkor áttérhetsz egy hosszú távon is egészséges (wellness, mediterrán) étrendre!

Az eredeti 90 napos diéta népszerusége - és ezzel együtt a hiányosságai miatt jelentkező panaszok sora, mint a gyomorfájás - adta az ötletet arra, hogy megreformáljuk a némileg elavult rendszert. Kialakításakor megtartottuk azon részeit, amelyek miatt sokan megkedvelték. Fontos változás, hogy módosítottuk azokat az elemeit, amelyek csökkentették a fogyás hatékonyságát, és főleg biztonságosságát. Ráadásként beépítettünk még néhány, szervezeted salaktalanítását és zsírégetését is
szisszy83, 2009. július 15. szerda, 18:08
90 napos diéta
esküszik sok ezer diétázó!
A diéta alapelve:

A diéta alapelve
Ezt az étrendet általában 90 napos időtartamra javasolják, de ha korábban eléred vele kituzött célodat, az ideális testsúlyodat, a normális határokon belüli testtömeg-indexet (ami alá nem is ajánlott menned!), korábban is befejezheted. Fontos, hogy ekkor se térj vissza régi, súlyfelesleget eredményező étrendedhez. Tartós eredményt a tartós életmódváltás ad, így ekkor áttérhetsz egy hosszú távon is egészséges (wellness, mediterrán) étrendre!

Az eredeti 90 napos diéta népszerusége - és ezzel együtt a hiányosságai miatt jelentkező panaszok sora, mint a gyomorfájás - adta az ötletet arra, hogy megreformáljuk a némileg elavult rendszert. Kialakításakor megtartottuk azon részeit, amelyek miatt sokan megkedvelték. Fontos változás, hogy módosítottuk azokat az elemeit, amelyek csökkentették a fogyás hatékonyságát, és főleg biztonságosságát. Ráadásként beépítettünk még néhány, szervezeted salaktalanítását és zsírégetését is
ninuska21, 2007. június 06. szerda, 00:10
Véd az extraszűz olívaolaj?
készült ételek csökkentik a koleszterinszintet, mert az olaj olyan összetevőkből áll, amelyek védenek a daganatok, az érrendszeri megbetegedések, a gyulladásos betegségek és még az allergia ellen is. Az olivaolaj lutein-tartalma miatt védi a szem retináját az öregedéssel járó elváltozásoktól, és a szemlencsét a hályogtól. E-vitamin és A pro-vitamin tartalma miatt jelentős bőrvédő hatású.

Antal Emese, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke az Egyesült Államokban nagyon népszerű mediterrán étrendről elmondta: jellemzője a zöldség, gyümölcs, gabonafélék és hal bőséges fogyasztása, olívaolajjal készítve. A dél-európai országokban az effajta étkezés miatt kevesebb a magas vérnyomással küszködő ember és a szívinfarktus is.

Hozzátette, hogy a jó minőségű vörösbor (amely szintén antioxidánsokat tartalmaz) rendszeres kísérője az ebédnek vagy a vacsorának a mediterrán országokban. Ezt az étrendet Antal Emese követendő mintának tartja.
Pierpaolo Arca, olívafa-termesztési és
alia, 2007. június 06. szerda, 00:07
Képek, videók
Mediterrán étrend.jpg
pacsakute
2020. február 07. péntek, 22:19
Érrendszeri problémák
zsboya
2007. szeptember 18. kedd, 20:23
Png zöldségek
eva6
2019. augusztus 18. vasárnap, 13:20
Virág zöldségekből
eva6
2019. február 26. kedd, 09:43
Zöldlevelű zöldségek.jpg
pacsakute
2019. február 08. péntek, 20:23
Zöldségek hasi zsír ellen
pacsakute
2019. január 13. vasárnap, 13:04
Lila zöldségek és gyümölc
irmus
2018. június 01. péntek, 17:46
Zöldségek.jpg
pacsakute
2018. február 16. péntek, 20:40
Zöldségek zsákban
eva6
2017. július 19. szerda, 16:53
Rakott zöldségek
irmus
2017. március 22. szerda, 07:50
zöldségek
eva6
2017. január 20. péntek, 17:40
zöldségek.gif
szicu
2016. november 01. kedd, 20:41
kosár zöldségekkel
eva6
2016. június 15. szerda, 18:54
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.