Belépés
2019. augusztus 21. szerda | 34. hét | 233. nap | 22:13 | Sámuel, Hajna
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Népgyógyászat
Népgyógyászat

~~~~~~~~~~
SPENÓT
~~~~~~~~~~

Gyógyító erejét tekintve az egyik legértékesebb zöldségfélénk. Kiemelkedően gazdag flavonoidokban (apigenin), karotinoidokban, klorofillban és folsavban. Magas az antioxidáns vitamin és a szerves, jól hasznosítható ásványi anyag tartalma.

Rendkívül gazdag hatóanyag-tartalma másként érvényesül, ha nyersen (pl. vegyes saláta), vagy főzve fogyasztjuk. A vesekőképződésre hajlamos szervezetben az oxálsav, a főzéskor szervetlenné váló ásványi anyagokkal, főleg a kalciummal kőlerakódást okozhat. Nyersen fogyasztva nem képződik lerakódás a szervezetben, ellenkezőleg az oxálsav meggátolja a vesében és a húgyutakban a kőképződést. Az oxálsav emésztésserkentő és vastagbéltisztító hatású.

Főzéskor a rendkívül hőérzékeny folsav megsemmisül. A folsav nélkülözhetetlen a vörösvértestek képződéséhez, az aminosav szintézishez és a magzati fejlődéshez. Csökkenti a mell-, tüdő-, hasnyálmirigy- és bélrendszeri daganatok kialakulásának kockázatát. Hiánya idegbántalmakat, szív- és érrendszeri megbetegedéseket, gyakori fej- és izomfájdalmakat, korai őszülést okozhat, növeli a fekélyképződési hajlamot.
A B-vitaminok gyorsítják a szervezet szénhidrát-, fehérje- és zsíranyagcseréjét. A niacin és a króm építőköve a glükóztolerancia-faktornak. A GTF fokozza a szervezet inzulinérzékenységét, csökkenti a vércukorszintet. Spenótfogyasztással frissen tartható az időskori emlékezet.

A spenót vérnyomásszabályzó hatású, mérsékli a magas vérnyomást, és csökkenti az alacsony vérnyomás okozta fáradságérzetet. Antioxidáns összetevői védenek a szív- és keringési rendellenességekkel szemben.
Az egyik legmagasabb K-vitamin tartalmú zöldségünk. A K-vitamin-hiány vérzékenységet okozhat. A kúraszerű spenótfogyasztás mérsékli a vérzést, a menstruációs fájdalmakat és pótolja a vasat. A K-vitamin serkenti a vesék működését, ezáltal segíti az ödémák kiürülését, mérsékli a magas vérnyomást.
Bioaktív összetevői erősítik az immunrendszert, ezáltal védenek a daganatok kialakulásával szemben. Antibakteriális és gombaellenes hatásúak. Gátolja a szervezet elsavasodását. A lúgosító élelmiszerek mérséklik a gyulladást és a fájdalmat. A spenót magnézium tartalma segít megelőzni az idegfájdalmakat és az izomgörcsöket.

A szemvédő lutein és zeaxantin leggazdagabb forrása a spenót. Látásunk élességét a szem hátsó részén található sárgafolt (makula) biztosítja. A lutein a makula fontos alkotórésze, véd az UV sugárzással és a szabad gyökökkel szemben. Hiánya komoly látáskárosodáshoz, végső soron vaksághoz vezethet. Étrendünk döntően befolyásolja a szem egészségét, mert a lutein és a zeaxantin csak a táplálékkal vehető fel. A spenót sok luteint, természetes karotinoidot tartalmaz. Ez az anyag csökkenti az öregedéssel együtt járó sárgafolt-elfajulást (DMLA), amely vakságot okoz.

forrás: nepgyogyaszat.hu
horvathnemagdi, 2014. október 27. hétfő, 12:16
Címkék: egyik legértékesebb, antioxidáns vitamin, vesekőképződésre hajlamos, főzéskor szervetlenné, kalciummal kőlerakódást, oxálsav meggátolja,
Kommentek
Regenor-Kurkuma
kurkuma a curry alapja, enyhén borsos, kesernyés ízű, illatában hasonlít a mustárhoz, így mustár készítéséhez is használják. A keleti konyha fűszere, az indiai, perzsa, vietnami, libanoni és thai konyha használja leggyakrabban, leginkább por formájában, de friss kurkumával is ízesítenek leveseket. Az élelmiszeripar színezésre használja, főként tejtermékeknél, fagylaltoknál, kekszeknél, sőt, az ipari csirkék bőrét is kurkumával ,,csinálják" szép tanyasi sárgára.

A kurkuma a népgyógyászatban

A szakirodalom szerint az indiaiak emésztésserkentőként, lázak, fertőzések, ízületi panaszok és májbetegségek ellen használták. Zsíros ételek utáni teltségérzésnél jó szolgálatot tehet, redukálhatja a gyomorsav termelést. Jótékony hatású lehet felfúvódás és bélgörcsök esetén, elősegítheti a méreganyagok elégetését és kiürítését a belekből. A kínai gyógyászatban szintén alkalmazták a vérkeringés javítására - gátolhatja a vérrögök kialakulását, ezáltal csökkentheti a trombózisveszélyt.
faciendum, 2019. augusztus 21. szerda, 20:30
A paradicsom gyógyhatásairól
Miért együnk mindennap legalább egy paradicsomot? Egy közepes nagyságú paradicsom fedezi egy felnőtt számára a napi 3 mg likopin szükségletet. Az egyik legegészségesebb gyümölcs - erőteljesen hűt; édes-savanyú; szaporítja a jin-nedveket; enyhíti a szárazságot és a szomjúságot; tonizálja a gyomrot; kipucolja a májat; általános méregtelenítő; serkenti az emésztést.

Az egyszerű kis paradicsomunk talán az egyik legkedveltebb zöldségünk, egy igazi vitaminbomba melyiknek magas tápanyagértéke, alacsony zsírtartalma, gazdag rost forrása és kicsi kalória száma (10 dekában 22 kalória), alkalmassá teszi fogyasztását diétázók és fogyókúrázók számára is. A Solanacea családjába tartozik és közeli rokonságban áll a krumplival, a paprikával és a padlizsánnal. Általában zöldségnek nevezzük érdemtelenül, mert igazából a paradicsom egy gyümölcsféle.

A paradicsom legnagyobb része víz, az 5-6
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:29
Omega 3 és Omega 6 - fontos az arányuk
Miért fogyasszunk több Omega 3-at mint Omega 6-ot?

Omega-3 zsírsav fogyasztásának fontossága:
Fontos szerepet játszik a magzat és csecsemő fejlődésében; nélkülözhetetlen a magzat agyszövet és szemideghártya érésében. Fontos szerepet játszik a magzat és csecsemő optimális szellemi funkciók kialakulásában; a sejthártyák felépitésében; a zsírok szervezeten belüli szállításában; prosztaglandinok ( hormonszerű vegyi hírvivő anyagok) termelésében; hormontermelésben; gyulladásszabályozásban; vérzésgátlásban; a normális idegműködésben; zsíranyag folyamatok lebonyolításában (fogyásban, testsúly optimizálásban).

Csökkenti az infarktus valószínűségének a bekövetkeződését; a trombózis képződést. Csökkenti a szívritmus zavar felléptét - enyhe vérnyomáscsökkentő hatása is van. Csökkenti az alzheimer kór, pszichés betegségek, depresszió, (bipoláris hangulatzavarok), szkizofrénia kialakulásának kockázatát. Terápiás hatás - psoriázisban, allergiás, gyulladásos és autoimmun
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:20
Jó tudni - az egészségünkért
Dawn-szindrómában szenvedő gyerekek viselkedését és mentális funkcióját, valamint hasznos lehet a csalánkiütések kezelésében.

Miben lelhető betain?

A cékla betain (trimetil-glicin) tartalma rendkívül magas (300-600 mg/kg). A vegyületet először céklagyökérből vonták ki. Az céklagyökér kivonatból 99%-os tisztaságú betain por állítható elő. A betain antioxidáns hatása mára már közismertté vált. Olyan oxidációs folyamatok sorát gátolja a szervezetben, amelyek káros hatásúak.

A népgyógyászat tudva tudatlanul régóta alkalmazta a cékla főzetét daganatos betegségek kezelésére, de elsősorban általános fiatalító szerként fogyasztották. Hamarosan kiderült, hogy az egyik fő szerep a betainé.

Pantoténsav (B5 Vitamin) - A karcsúság és a jó közérzet vitaminja. Fokozott stressztűrés, nagyobb fizikai teljesítmény, energiatermelés, vitalitás, gyulladások megakadályozása, a stressz elhárítása, a zsír lebontása, hasznosítása, szellemi frissesség, koncentrációs képesség,
pacsakute, 2019. augusztus 16. péntek, 22:11
A szelén gyógyhatásairól
Szelénben gazdag élelmeink: - Virágpor, brazil dió (100grammba 1900mcg szelén található), különböző magvak (diók, napraforgómag, tökmag), sörélesztő, brokkoli, barna rizs, káposzta, gombák, hagyma, fokhagyma, halak (főleg a zsíros fajták), kagylók (főleg zöldkagyló), bárányhús, máj, tojás, ginzeng, kamilla, borsmenta.

A szelén létfontosságú nyomelem, antioxidáns. Bizonyos mennyiséghez hozzájut a szervezet az elfogyasztott táplálékból, azonban a legújabb kutatások azt mutatják, a szelénfelvétel az intenzív kemizálás és a savas esők miatt átlagosan 50% -kal csökkent Európában.

A szelén megakadályozza vagy legalábbis lassítja a szövetek öregedését. Közömbösíti néhány rákkeltő anyag hatását, és védelmet nyújt bizonyos daganatos megbetegedésekkel szemben.

Fontos a hasnyálmirigy működéséhez és a test­szövetek rugalmasságához, csökkenti a haj korpásodását is. Fontos
pacsakute, 2019. augusztus 15. csütörtök, 18:24
A cink gyógyhatásairól
Segítséget nyújt megfázás, vírusos influenza, vagy baktériumos fertőzések megelőzésében, a kezelési idő lerövidítésében és a tünetek enyhítésében. A cink fontos szerepet tölt be az immunrendszer működésében, ezért nagyon fontos a megfelelő mennyiség bevitele gyerekek, idősek és betegek számára egyaránt.

Tudott dolog, hogy a szintetikus vitaminokat és szervetlen ásványianyagokat a szervezet nem tudja túl nagy arányban beépíteni, sajnos nagy részük kiürül a szervezetből és nem hasznosul, ezért jobb mindig a természetes tápanyagokhoz nyúlni, azokhoz amiket a természet tálcán nyújt nekünk. Ezek a tápanyagok az enzimekkel összhatásban sokkal jobb felszívódást és hasznosulást eredményeznek. Mindezek ellenére a Smithsonian Intézet magazinjának összeállítása szerint van öt dolog, amit tényleg érdemes fogyasztani kapszula formájában is : fokhagymát, D-vitamint, probiotikumokat, niacint
pacsakute, 2019. augusztus 15. csütörtök, 18:19
Papaya gyógyhatásairól
Egészségünk megőrzése elsősorban az emésztő-enzimrendszer erősségétől függ. A papain enzim kiválóan alkalmas az élő szövetek és a bélfalak megtisztítására és lehetővé teszi a tökéletes emésztést a gyomorsavhiányos emberek számára is. Gyomorsav hiányában a fehérje emésztéshez szükséges pepszin nem képes teljes mértékben kifejteni a hatását. Ha túl sok gyomorsav képződik, a papaya természetes savlekötőként megszünteti a gyomorégést, a mesterséges savlekötők mellékhatásai nélkül.

A papaya egy körteformájú gyümölcs zöldessárga vékony héjjal. Gyümölcshúsa puha és lédús. A Karib-szigeteken őshonos, papaya- vagy dinnyefa, ma a trópusok egyik legelterjedtebb haszonnövénye. Azon ritka növények közé tartozik, melynek minden részét (a gyökerétől a magjáig) hasznosítják.

Csak a zöldpapaya gyümölcs héja alatt és a levelében található meg a papain enzim, amely a tömegének 35-szörösét
pacsakute, 2019. augusztus 15. csütörtök, 18:15
Zeller és gyóhatásai
szervezet méregtelenítése, ami azt eredményezi, hogy a prosztata ismét visszanyeri működőképességét, az optimális vérbőség pedig javítja a kismedence energia- és vérellátását.

A zeller Dél-Európából terjedt el. A görögök már a középkorban használták gyógyító erejéért. Ma többféle változata ismert és termesztett. A zellergumó éppoly hasznos, mint a felső része, a különbség annyi, hogy a felső rész húsos levélszárat inkább nyersen fogyasztjuk.

A zellert több száz éve használja a népgyógyászat, legfontosabb tulajdonságai: pusztítja a kóros baktériumokat és gombákat a húgyutakban, a vesében, a belekben és a gyomorban és támogatja az alhasi vérkeringést. A B12-vitaminon kívül B-vitamin komplex forrás, így segíti a fokozott koncentrációt és stressz oldást. Rendszeresen sportolóknak, testedzőknek energiát és jó kondíciót biztosít.

A zeller fokozza az alhasi vérkeringést, s ezáltal a genitáliáknak jobb lesz a vérellátása, illetve a hasüreg legmélyebb pontjain lerakódott nehézfémek
pacsakute, 2019. augusztus 15. csütörtök, 18:11
Képek, videók
az_egyik_legertekesebb _aj
janna53
2014. február 17. hétfő, 23:07
Antioxidánsok.jpg
pacsakute
2015. január 21. szerda, 17:08
antioxidánsok.jpg
nemarika
2014. március 01. szombat, 17:48
Az antioxidáns alma.jpg
pacsakute
2013. augusztus 15. csütörtök, 14:16
Hajlamosak....
borigit
2014. november 16. vasárnap, 14:58
1491472800-fozes.jpg
sz719eszter
2018. augusztus 24. péntek, 11:42
Vilmos és Katalin -főzés.
agica2004
2018. május 20. vasárnap, 16:55
tojás főzés.jpg
kicsoda57
2017. február 17. péntek, 20:13
Főzés anyuval_1.jpg
dnemethk
2016. december 28. szerda, 17:34
Anyák napi főzés 2016 003
kohlinka
2016. május 11. szerda, 16:13
Töltött káposzta főzés ut
irmus
2016. március 31. csütörtök, 15:48
Töltött káposzta főzés el
irmus
2016. március 31. csütörtök, 15:47
Kerti sütéshez-főzéshez.j
pacsakute
2015. szeptember 24. csütörtök, 08:24
6 1 órás főzést-forralás
jozsef_olah_9843
2015. július 08. szerda, 14:19
vicces-fozes.jpg
lilagondolatok
2015. június 30. kedd, 14:58
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.