Belépés
2019. december 14. szombat | 50. hét | 348. nap | 03:00 | Szilárda
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Avokádó
A krémes, zamatos avokádó párját ritkítóan gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, egészséges zsírokban és fitovegyületekben. A táplálkozási szakemberek is melegen ajánlják.



A béta-szitoszterol nevű vegyület megakadályozza a koleszterin felszívódását, és enyhíti a jóindulatú prosztata-megnagyobbodás tüneteit. Kutatók vizsgálják azt is, hogy van-e szerepe az avokádónak az emlőrák megelőzésében.
A gyümölcs tartalmaz egyszeresen telítetlen zsírsavat - olajsavat - is, melyről a dietetikusok úgy gondolják, ha az étrendben a telítettzsírsav-tartalmú zsírokat ezzel helyettesítjük, csökkenthetjük koleszterinszintünket.

Rákellenes táplálékok
Alma »
Szilva »
Brokkoli »
Zöld tea »
Kékszőlő »
Olajbogyó »
Fokhagyma »
Shiitake gomba »
Az avokádó mindezeken kívül rengeteg élelmi rostot is tartalmaz - egyetlen avokádóban a napi szükséglet 34%-a megtalálható. Az oldható rostok csökkentik a koleszterinszintet, míg a nem oldhatók jótékonyan hatnak az emésztésre, és megakadályozzák a székrekedést.
akiram45, 2014. július 18. péntek, 20:10
Címkék: táplálkozási szakemberek, béta-szitoszterol nevű, koleszterin felszívódását, emlőrák megelőzésében, gyümölcs tartalmaz, avokádó mindezeken,
Kommentek
Fiatalító táplálékok
csontritkulás kialakulásának a kockázata.

A szőlő sok antioxidáns polifenolt tartalmaz, amelyek szintén lassítani tudják az öregedési folyamatokat. A polifenolok az agy egészségét is biztosítani tudják, de a szem és az emésztőrendszer egészségére is kedvező hatást gyakorolnak. Polifenolokat a szőlő minden része, azaz a magja, a bőre és húsa is tartalmazza, az pedig mindegy, hogy milyen a színe, hiszen mindegyik bővelkedik antioxidánsokban, habár legtöbbet a kék szőlő tartalmazza.

Az avokádó telítetlen zsírokkal van tele. Ezek a zsírok gyulladáscsökkentő hatással rendelkeznek, így részt vesznek a bőr hidratálásában, késleltetik a ráncok megjelenését és még a káros méreganyagoktól is megszabadítanak bennünket.

A dió is sok öregedésgátló tápanyagot tartalmaz. Ezek közé tartoznak az egészséges telítetlen zsírok, mint például az alfa-linolénsav, ami az agy, a szív és a bőr egészségét is védi. A dió biotinban is gazdag, amely vitaminra szüksége van a hajunknak, a körmünknek és a
pacsakute, 2019. december 04. szerda, 23:19
Az avokádómag és a gyulladás
Az avokádó egy nagyon egészséges gyümölcs, hiszen egészséges, telítetlen zsírokban gazdag, és kitűnő forrása a vitaminoknak, ásványi anyagoknak is.

Az avokádó magjából kivonatot is készítenek, hiszen a mag tele van gyulladásgátló anyagokkal. Márpedig ez nagyon fontos tulajdonság, hiszen a legtöbb krónikus betegség valamilyen gyulladásból alakul ki. Ilyen krónikus betegség lehet a szív- és érrendszeri betegség, a cukorbetegség, illetve a rákos megbetegedések.

Az avokádómag-kivonattal kapcsolatban azt nyilatkozták a vizsgálatot végzők, hogy számos betegség és egészségügyi probléma kezelésében a segítségünkre lehet - ilyen lehet például a gomba és parazita okozta fertőzések, cukorbetegség, gyomor- és bélrendszeri betegségek.

Az avokádómag polifenolokban gazdag és számos típusú kemikáliát tartalmaz. Az avokádómag-kivonattal kapcsolatban bebizonyosodott, hogy
pacsakute, 2019. december 04. szerda, 22:49
Száraz bőr ellen
A bőrünk egyre vékonyabbá válik, ahogy öregszünk, ráadásul a környezeti és egyéb tényezők is ronthatnak a bőrünk állapotán. A száraz bőr nagyon hamar kényelmetlenné válhat, hiszen folyton kirepedezik és viszkethet is. Amennyiben ezt nem kezelik, nagyon gyorsan elfertőződhet, így nagyon fontos, hogy ha száraz a bőre, akkor odafigyeljen annak ápolására.

A száraz bőr kezeléséhez sok olyan természetes ápoló is a rendelkezésünkre áll, amelyet minden háztartásban megtalálhatunk. Az egyik ilyen hidratáló anyag a napraforgó- vagy olívaolaj, amely a sérült bőr barrierjét állítja helyre.

A kókuszolaj is egy remek választás. Nagyon biztonságos és hatékony a száraz bőr kezelésében, mivel telítetlen zsírban gazdag, így javítani tudja a bőrhidratációt.

A zabpelyhes vagy zablisztes fürdő is sokat segíthet a száraz bőr problémáján. A zab antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, amely együttes nagyon produktív tud lenni a száraz bőr kezelésében.

Több tanulmány is
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 19:58
Időskori helyes táplálkozás
vese, máj, kelbimbó, brokkoli, búzacsíra.

A cinkbevitel egyrészt azért lényeges, mert erősíti az immunrendszert, másrészt viszont az inzulintermelésben játszik kiemelkedő szerepet. Cinkforrások: lencse, tökmag, zabpehely, marhahús, kagyló, tojássárgája, bárányhús, zab, szezámmag.

A szelénnek antioxidáns hatása van, így védelmet nyújt számunkra a daganatos megbetegedésekkel szemben. Miben van szelén? A teljes kiőrlésű gabonafélékben, a tenger gyümölcseiben, a szárnyasokban, az avokádóban, a brokkoliban, a paradicsomban, a búzacsírában és az állati belsőségekben.

A kalcium is egy nagyon fontos ásványi anyag az idősebb emberek számára is. Milyen táplálékokkal vihetünk be ebből az ásványi anyagból a szervezetünkbe? Tejjel, tejtermékekkel, rebarbarával, diófélékkel, zöld leveles zöldségekkel, fügével, mákkal, szezámmaggal, szardíniával, zabpehellyel.

Idősebb korban jelentősen lelassul az emésztés és csökken a fizikai aktivitás, így ebben az életkorban jóval kevesebb
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 19:02
Az agy tápanyagai
A folsav, a B12-, C-, E-, és D-vitaminok elengedhetetlenek a mentális egészséghez


Elengedhetetlen, hogy agyunkat megfelelő tápanyagokkal lássuk el. A Folsav, a B12-, C-, E-, és D-vitaminok segítenek a mentális egészség megőrzésében. Egy kutatás azt mutatta, hogy a krónikus mentális zavarokban szenvedő betegeknél (skizofrénia) ezeknek a vitaminoknak a szintje alacsony volt.

Egy, a Manchesteri Egyetemről, a belgiumi KU Leuven Egyetemről és a Western Sydney Egyetemről verbuvált kutatócsoport 28 cikket analizált, összesen 2612 résztvevővel. A kutatócsoport feltárta, hogy az alacsony tápanyagszint már a betegség elejétől kimutatható és összekapcsolható a betegség rosszabbodásával. A betegekben jelentős veszteségek jelentkeznek a folsav, D- és C-vitamin-szintekben első epizódjuk során. A kutatók ezen felül kimutatták, hogy a különbség a D-vitamin szintek között volt a legjelentősebb.

Egy másik kutatás a folsav-szint különbségeit genetikai változásokkal magyarázta meg az
pacsakute, 2019. november 03. vasárnap, 21:35
Lúgosító anyagot tartalmazó élelmiszerek
alkohol, kávé, szénsavas üdítők, stb.) milyen hihetetlen terhet ró a szervezet lúgosító puffer rendszerére. Ma már egyre több tudományos cikk szól arról, hogy a szervezet elsavasodása komoly egészség károsító hatással bír.

dr. Robert Young kutatásaira alapozva azt hangsúlyozza, hogy a szervezetnek hatalmas szüksége van a lúgosító ásványi sókra annak érdekében, hogy egyensúlyban tudja tartani pH-értékét.

Mik ezek a lúgosító ásványi sók és miben találhatók meg?

Kálium
Avokádó, spenót, szója csíra, lencse, paradicsom, brokkoli, uborka, cékla, sárgarépa, stb.

Magnézium
Tökmag, spenót, szója csíra, brokkoli, uborka, napraforgómag, paradicsom, zeller, mandula, stb.

Kalcium
Bazsalikom, karalábé, kakukkfű, spenót, brokkoli, zeller, kel, káposzta, zöldbab, aszparágusz, fokhagyma, kelbimbó

Nátrium
Avokádó, sárgarépa, káposzta, karfiol, kel, fejes saláta, petrezselyem, paprika, retek, napraforgómag, karalábé,
pacsakute, 2019. október 11. péntek, 22:22
Néhány vitaminhiány tünete
izomgyengeség tünetét a B1 vitamin okozhatja. A B vitamin, a kalcium és magnézium hiánya általában izomgörcsöt okoz, főleg a lábakban. Ha ezek a tünetek még fejfájással is kiegészülnek, akkor nagy valószínűséggel B6 vitaminhiányban szenvedünk.

A szájszélek kihasadását a B, B2, B3, B12 vitaminok illetve a vas hiánya okozhatja.

Az A, D, E, és K vitaminok hiánya következtében hajhullás állhat be és az arcbőrön vörös foltok jelenhetnek meg. Ebben az esetben együnk minél több banánt, brokkolit, avokádót, gombát.

A látás problémáit általában az A vitamin hiánya okozza. Ha látászavart észlelünk magunkon és ehhez még párosul a fogíny vérzése is, nagy valószínűséggel A vitamin hiányban szenvedünk. Ilyen esetben fogyasszunk minél több sárgarépát, spenótot, görögdinnyét, paprikát, salátát, zöldborsót és tejet.

A gyakori megfázást a C-vitamin hiánya okozhatja, de a tünetek között előfordulhat szédülés, ízületi fájdalom és emésztési probléma is. Ilyen esetben fogyasszunk sok
pacsakute, 2019. október 08. kedd, 23:22
Magnéziumtartalmú ételek
amelyeket az élelmiszercsoportok szerint rangsorolhatunk. Magnéziumban gazdag élelmiszernek alapvetően öt csoportot nevezhetünk: a zöldségek és gyümölcsök többségét, az olajos magvakat, a teljes kiőrlésű gabonaféléket, a hüvelyeseket és a számos halfélét.

MAGAS MAGNÉZIUMTARTALMÚ ÉTELEK 1: ZÖLD LEVELES ZÖLDSÉGEK ÉS GYÜMÖLCSÖK
Köztudott, hogy a zöldségek és gyümölcsök színe gyakran tanúskodik a bennük lévő ásványi anyagok mértékéről. A klorofillban gazdag, sötétzöld színű növények, mint az avokádó, spenót, sóska, vagy a búzafűlé nemcsak, hogy nagyon szépek és vonzzák a tekintetet, de magnéziumban kimagaslóan gazdag élelmiszerek is egyben. A különböző káposztafélék szintén kiváló magnéziumforrások, elkészítésük során azonban érdemes odafigyelni, hogy a lehető legkevesebb hőkezeléssel - elsősorban párolással - készüljenek, a minél magasabb magnéziumszint megtartása érdekében. Ha pedig szeretne magas magnéziumtartalmú gyümölcsöt enni, a banán, alma, körte és a citrusfélék a legjobbak,
pacsakute, 2019. október 01. kedd, 10:32
Képek, videók
Avokádó.jpg
pacsakute
2019. május 14. kedd, 20:14
Bébipolip,rák,avokádób an
soosistvan
2018. október 02. kedd, 21:01
Avokádó
sanci81
2017. április 30. vasárnap, 16:58
Avokádó magja.jpg
pacsakute
2017. március 23. csütörtök, 13:17
Avokado saláta sült halla
soosistvan
2016. július 19. kedd, 22:43
avokádó
vectra777
2016. május 21. szombat, 14:10
avokado.png
lenke1964
2015. október 12. hétfő, 19:04
avokadok.gif
szicu
2014. december 13. szombat, 14:48
táplálkozási piramis.jpg
sarkadykati
2012. október 17. szerda, 10:48
Táplálkozási piramis
pacsakute
2012. szeptember 30. vasárnap, 10:15
táplálkozási piramis.jpg
zsuzso3
2010. február 16. kedd, 23:22
Táplálkozási piramis
sarkadykati
2009. április 04. szombat, 07:54
Betania Israel
dandej
2018. október 30. kedd, 22:29
tollaival betakar téged.j
borigit
2016. május 09. hétfő, 17:44
Bill a Betaux bolygóról.j
kohlinka
2015. május 03. vasárnap, 15:23
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.