Belépés
2019. december 06. péntek | 49. hét | 340. nap | 01:14 | Miklós
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Az aminosavakról - jó tudni
A fehérje hihetetlenül fontos, amikor az egészségről van szó. A csontok, az izmok és a bőr szerkezetét is ez alkotja, és szövetek építésére, hormonok, enzimek és neurotranszmitterek szintetizálására is használja a szervezet. Az aminosavak a fehérje építőkövei, ezért az étrendben elengedhetetlen az elegendő mennyiségű esszenciális aminosav megléte az optimális egészség megőrzéséhez és a fehérjehiány megelőzéséhez.

Tehát az aminosav mire jó, mi az pontosan, és hogy lehet biztos benne, hogy a megfelelő aminosav komplex keveréket kapja az egészségének megőrzése érdekében?

A szervezetnek szüksége van az összes aminosavra a működéshez, amelyből néhányat a szervezet is termel, míg másokat élelmiszerekből kell pótolni. Az élelmiszerek vagy a táplálék-kiegészítők révén a megfelelő aminosav mennyiség bevitel segíthet a fogyásban, az izomtömeg megőrzésében, a testmozgás javításában, a hangulat fokozásában vagy a pihentetőbb alvás elérésében.

Az aminosavak csoportosítása (esszenciális vs. nem esszenciális aminosavak)
A 20 aminosav, amire a szervezetnek szüksége van, két csoportra osztható: esszenciális aminosavak és nem esszenciális aminosavak.

A nem-esszenciális aminosavakat a szervezet képes előállítani, ami azt jelenti, nem annyira fontos, hogy azokat az ételektől bevigyük. Összesen 11 aminosav van, amelyek a nem esszenciális csoportba soroljuk:

Alanin (Alanine)
Glutaminsav (Glutamate, Glutamic acid)
Aszparaginsav (Aspartate, Aspartic acid)
Szerin (Serine)
Aszpargin (Asparagine)
Az aminosavak listáján szereplő vegyületek némelyikét feltételesen esszenciálisnak tekintjük, ami azt jelenti, hogy általában nem szükségesek, de bizonyos körülmények között - mint pl. betegségek vagy stressz (szellemi és fizikai) - igen. Ezek a következők:

Arginin (Arginine)
Cisztein (Cysteine)
Glutamin (Glutamine)
Glicin (Glycine)
Prolin (Proline)
Tirozin (Tyrosine)
Ornitin (Ornithine)
Az esszenciális (alapvető fontosságú) aminosavakat azonban a szervezet nem képes előállítani (vagy csak elégtelen mennyiségben), azokat élelmiszerekből kell bevinni. Összesen 9 esszenciális aminosav van, amelyek a szervezet számára fontosak, és ezek a következők:

Lizin (Lysine)
Leucin (Leucine)
Izoleucin (Isoleucine)
Triptofán (Tryptophan)
Fenil-alanin (Phenylalanine)
Treonin (Threonine)
Valin (Valine)
Hisztidin (Histidine)
Metonin (Methionine)

Az általános egészség megőrzéséhez elengedhetetlen az étrendbe megfelelő mennyiségű aminosavat beilleszteni. Ezen kulcsfontosságú esszenciális aminosavak bármelyikének hiánya súlyos mellékhatásokat okozhat, amelyek az egészség minden aspektusát érintik, beleértve az immunrendszert, az izomtömeget, az étvágyat és még sok mást.

Az aminósavak hatásai
1. Segíti a fogyást
Az aminosavak segítik a testsúlycsökkenést a zsírégetés fokozásával és a sovány testtömeg megőrzésével. Különösen a BCAA aminosavak (elágazó láncú esszenciális aminosav) bizonyultak hatékonynak a fogyás során.

A Journal of the International Society of Sports Nutrition folyóiratban megjelent tanulmány kimutatta, hogy az elágazó láncú aminosav komplex fogyasztása egy 8 hetes rezisztencia-képzés után jelentősen megnövelte a sovány testtömeget és az erőszintet, valamint nagyobb csökkenést mutatott a testzsír százalékos arányában, mint a tejsavó fehérje vagy a sportital fogyasztása. [1] Más kutatások azonban vegyes eredményeket mutatnak, ami további tanulmányok szükségességét jelzi.

2. Támogatja az izomtömeg megőrzését
Az izomszövet elsődleges építőköveiént az aminosavak feltétlenül szükségesek az izom fenntartásához és az izomnövekedéshez. Néhány tanulmány azt is kimutatta, hogy az esszenciális aminosav szedése segíthet megelőzni az izomvesztést, ami gyakori mellékhatás, amely mind az öregedést, mind a fogyást jellemzi.

Például a Clinical Nutrition folyóiratban közzétett 2010-es tanulmány azt mutatta, hogy az esszenciális aminosavakkal való kiegészítés segített az idősebb felnőttek izomfunkciójának javításában. [2] Hasonlóképpen, egy dél-karolinai tanulmány kimutatta, hogy az esszenciális aminosavak hatékonyak voltak a sovány testtömeg megőrzésében, ugyanakkor elősegítették a sportolók zsírégetését. [3]

3. Fokozza a sport-teljesítményt
Akár alkalmi vagy versenysportoló, az esszenciális aminosavak feltétlenül szükségesek, ha az edzést a következő szintre kívánja hozni. Valójában az esszenciális aminosavakat - mint a leucin, a valin és az izoleucin - gyakran használják az izmok helyreállításának elősegítésére, az izomfájdalom megelőzésére és a fáradtság elleni küzdelemre az edzés utáni étkezés részeként.

Nyolc tanulmány áttekintése azt mutatta, hogy az elágazó láncú aminosavakkal való kiegészítés csökkentette az izomfájdalmat és javította az izmok működését az intenzív edzések után. [4] Egy másik, a Leeds Metropolitan University által végzett tanulmány megállapította, hogy napi 4 gramm leucin bevitele növelte a férfiak testi erejét egy 12 hetes rezisztencia képzés során. [5]

4. Javítja a hangulatot
A triptofán egy esszenciális aminosav, amely kulcsszerepet játszik a hangulat szabályozásában és a mentális egészség megőrzésében. A szervezet szerotonin szintetizálására használja, amely egy hangulat befolyásoló neurotranszmitter. A szerotonin egyensúly felborulása hozzájárulhat olyan súlyos problémákhoz, mint a depresszió, az obszesszív-kompulzív rendellenesség, a szorongás, a traumatikus stressz-rendellenesség és az epilepszia.

A British Journal of Nutrition folyóiratban közzétett 2015-ös tanulmány azt jelentette, hogy a triptofán kedvező hatással volt mind a kognitív, mind az érzelmi funkciókra, miközben növelte a boldogság érzését. [6] Eközben más kutatások azt is kimutatták, hogy a triptofán segíthet a depresszió tüneteinek kezelésében és a szorongás enyhítésében. [7][8]

5. Elősegíti a jobb alvást
Az erős hangulatjavító hatásai mellett néhány bizonyíték arra utal, hogy a triptofán segíthet az alvás minőségének javításában és az álmatlanság elkerülésében is. Ez azért van, mert segít növelni a szerotonin szintjét, amely részt vesz az alvási ciklusban.

Az Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine folyóiratban megjelent nagy áttekintés alátámasztja a triptofán alvás-segítő hatását, bár a kutatások még mindig vegyesek. És ellentétben a sok elalvást segítő gyógyszerrel, a triptofán jól tolerálható és minimális mellékhatással jár, ami nagyszerű gyógyító eszközzé teszi a jobb alvás elősegítésére. [9]

Az aminosav hiány tünetei
Mi az aminosav hiány, és mi okozza? Fehérje-hiánynak is nevezik, egy veszélyes állapot, amely akkor fordul elő, amikor nem fogyaszt elegendő aminosavat a napi szükségletek kielégítésére. A negatív tünetek hosszú listáját eredményezheti, a csökkent izomtömegtől a csontvesztésig és tovább.

Az aminosavhiány leggyakoribb tünetei lehetnek:
Száraz bőr
Töredező, vékonyodó haj
Hajhullás
Rossz körmök
Csökkent izomtömeg
Gyermekek növekedésének csökkenése
Megnövekedett étvágy
Csökkent immunfunkciók
Csontvesztés
Puffadás és duzzanat

A fehérjehiány érintheti mindazokat, akik nem visznek be elegendő aminosavat az étrendből. Az idősebbek és a krónikus betegségekben szenvedő emberek - például a rák - különösen nagy kockázatnak vannak kitéve a fehérjehiány miatt, mivel megnövekedett fehérjeszükségletük és csökkent táplálékbevitelük van. A vegán vagy vegetáriánus étrendet követőknek is gondosan kell megtervezniük a táplálkozásukat, hogy biztosítsák a fehérje szükségleteik kielégítését, a különféle növényi eredetű fehérjetartalmú ételek fogyasztásával.

Alapvető aminosav források
A legjobb módja annak, hogy mind a 9 esszenciális aminosav szükségletét kielégítse az, hogy esszenciális aminosavban gazdag ételek széles skáláját fogyasztja. A fehérje források, mint a hús, a hal, a baromfi, a tojás, a tejtermékek és a tenger csümölcsei fontos aminosav források, és tipikusan teljes fehérje forrásnak minősülnek, ami azt jelenti, hogy az összes esszenciális aminosavat tartalmazzák. A vegetáriánusok számára a lencse, a quinoa, a hajdina, a manula, a dió, csicseriborsó, a teljes kiőrlésű gabonák és a fermentált szója élelmiszerek, mint a tempeh vagy a natto, szintén teljes fehérje forrásnak tekinthetők.

Ne feledje, bár sok növényi eredetű fehérjeforrást ,,hiányos fehérjéknek" tekintünk, mert nem tartalmaznak egy vagy több esszenciális aminosavat, ezeket más élelmiszerekkel kombinálva, pótolhatjuk a hiányosságokat. Ezért, ha egy jól kiegyensúlyozott étrendet követ, könnyen be tudja vinni az összes lényeges aminosavat, amire a szervezetnek szüksége van.

Aminosav-kiegészítők és adagolásuk
Bár az aminosavak széles körben rendelkezésre állnak a különböző élelmiszer forrásokban, a kiegészítőket is választhatja, hogy gyors és koncentrált előnyöket szeretne. Számos kiegészítő áll rendelkezésre, amelyek különböznek az aminosav összetételben és ezért az egészségügyi előnyökben is.

A fehérjetartalmú porok, mint a tejsavó fehérje, a kender fehérjepor vagy a rizsfehérje számos esszenciális aminosavat kínálnak, melyekre a szervezetnek szüksége van, miközben kiadós fehérje adagot biztosít. A csontvelőből készült kollagén- vagy fehérjepor két másik egyszerű lehetőség, amelyek jó mennyiségű fehérjét és egy sor esszenciális aminosavat biztosítanak.

Választhat izolált aminosav kiegészítőket is, például triptofánt, leucint vagy lizint. Ezek mindegyike konkrét egészségügyi előnyökhöz kapcsolódik, és ezeket gyakran természetes kezelésként használják olyan problémákra, mint a hideg sebek, depresszió vagy álmatlanság.

Az amino acid (sav) bevitelének talán legegyszerűbb módja az aminosav tabletta vagy kapszula, amely jó adagolhatóságot és könnyű bevételt biztosít.

Függetlenül attól, hogy milyen típusú aminosav kiegészítőt választott, ügyeljen arra, hogy a nem kívánt mellékhatások elkerülése érdekében kövesse az ajánlott napi adagot. Ha bármilyen negatív tünetet tapasztal, mérlegelje a dózis csökkentését vagy a szedés felfüggesztését és egy megbízható egészségügyi szakemberrel való konzultációt.

Az átlagos napi fehérje szükségletünk testsúly kilogrammonként 0.8 gramm.

Az aminosavak mellékhatásai
Az esszenciális aminosavak az egészség számos aspektusához szükségesek, és a hiányosságok komoly mellékhatásokat okozhatnak. A jó tápanyagokat és fehérjéket tartalmazó, jól összeállított étrend kulcsfontosságú a mellékhatások megelőzése érdekében, annak biztosításához, hogy a szervezet az igényelt aminosavakat megkapja.

Valószínű, hogy a fehérje-gazdag élelmiszerforrásokból származó nagy mennyiségű fehérje fogyasztása nem okoz negatív mellékhatásokat. Azonban lehetséges túlterhelni a szervezetet, ha túl sok fehérjét fogyaszt, különösen a fehérje-kiegészítőkből. A túl sok fehérje fogyasztásának lehetséges mellékhatásai közé tartozik a súlygyarapodás, a vesebetegségek, a székrekedés és a rossz lehelet.
Forrás : Link
pacsakute, 2019. június 09. vasárnap, 16:57
Címkék: International Society, Sports Nutrition, Clinical Nutrition, Leeds Metropolitan University, British Journal, Evidence-Based Complementary,
Kommentek
Lúgosítás mesterfokon!
Az éltető víz

A víz az élet bölcsője. Testünk víztartalma 50-70%. Éveink előre haladtával testünk egyre kevesebb vizet tartalmaz.
A jó víz kitűnő ízét a benne oldott ásványi anyagoknak köszönheti.

A legjobb vizek a természetes ásványvizek, melyeknek tizenhárom fő csoportját különböztetjük meg.

1. Csekély ásványi anyag tartalmú: az ásványi anyag tartalom kevesebb, mint 500mg/l
2. Nagyon csekély ásványi anyag tartalmú: az ásványi anyag tartalom kevesebb, mint 50mg/l
3. Ásványi anyagban gazdag: az ásványi anyag tartalom több mint 500mg/l
4. Hidrogén-Karbonát tartalmú: a hidrogén-karbonát több mint 600mg/l
5. Szulfát tartalmú: a szulfát több mint 200mg/l
6. Klorid tartalmú: a klorid több mint 200mg/l
7. Kalcium tartalmú: a kalcium több mint 150mg/l
8. Magnézium tartalmú: a magnézium több, mint 50mg/l
9. Fluorid tartalmú: a fluorid több mint 1mg/l
10. Vastartalmú: a vas több mint 1mg/l (kétértékű)
11. Savas: a
horvathnemagdi, 2012. november 11. vasárnap, 12:28
Az élet rejtélyének megfejtése
közötti vonzóerő kapcsolja össze egymással
(ahogy azt Kenyon feltételezte az első fehérjék létrejöttéről). A fehérjék aminosav-sorrendjét meghatározó információkat
valójában a sejt egy másik nagy molekulája tárolja, amelyet DNS-nek hívnak.
143-144.
Stephen Meyer: Kenyon eleinte azt hitte, hogy fehérjék közvetlenül is létrejöhettek az aminosavakból, a DNS összeszerelési
parancsai nélkül. Éppen emiatt lelkesedett annyi tudós az elméletéért.
De minél többet tudott meg az aminosavakról és a fehérjékről, annál jobban kételkedett benne, hogy a fehérjék képesek
lennének összeszerelni magukat a DNS nélkül.
145-146.
Narráció: A DNS-molekulának volt egy tulajdonsága, amit Kenyon nem tudott megmagyarázni természeti folyamatokkal.
A DNS kettős spirálszerkezete információk egész tárházát rejti magában, precíz sorrendben következő vegyületek formájában,
amelyeket a tudósok az A, C, T és G betűkkel jelölnek. Az írott szövegekben az információt a betűk
margherita, 2011. január 24. hétfő, 10:42
Az éltető víz
A kémiai termogenezis ilyen kórós irányú megszaladása azért következik be, mert átlagosan 1C fokos hőmérséklet emelkedés a szervezetben zajló biokémiai reakciók intenzitását 10%-kal növeli. Mivel az elégtelen folyadék bevitel miatt a hő leadás nem megfelelő, a folyamat öngerjesztővé válik, és a beteg halálát okozza megfelelő kezelés nélkül (néha még úgy is)! És akkor még nem szóltam a megfelelő ásványi anyagok és nyomelemek beviteléről, valamint a kiválasztást serkentő nem fehérje képző aminosavakról, és vitaminok jótékony hatásáról, ami a meleg nyári napokban elengedhetetlen.

Nyári melegben vagy kánikulában ideális folyadék, vitamin és ásványi anyag pótlást biztosít a SuperGreens vagy Power Plants zöld ital. Ha ezt kiegészítjük 4 pHour sóval és Folyékony klorofill cseppekkel, akkor a lehető legtökéletesebb hidratálási módszert alkalmazzuk, nem beszélve a készítmények számos, egyéb jótékony hatásairól.
korall44, 2009. augusztus 07. péntek, 16:50
Miért keményedik meg a .......
hozzáférését, csökkentik a fehérjék oldhatóságát.
A fehérjék fizikai és kémiai tulajdonságai; oldhatóság, amfoter jelleg. Fehérje kimutatási reakciók. A fehérjék tisztítása. Egyszerű és összetett fehérjék (proteinek és proteidek). A fehérjék elsődleges, másodlagos és harmadlagos szerkezete. A fehérjék denaturációja.

A fehérjék biológiai szerepe: transzportfehérjék, kontraktilis fehérjék, vázfehérjék, tartalékfehérjék, ellenanyagok, hormonok.A fehérjék kémiai meghatározásáról, az aminosavakról, a fehérjék elsődleges, másodlagos, harmadlagos szerkezetéről.
A túlzott hőhatás az élelmiszerek rosttartalmára is kedvezőtlen hatással van, mivel a hosszantartó főzés szétrombolja a rostokat.

A nyers tojásban hosszú molekulák jellegzetes formákba hajtogatják össze magukat. Így tudják elvégezni azt a munkát, amelyet a természet szán nekik - így járulnak hozzá, hogy csibe fejlődjék a tojásban. De ha megfőzzük a tojást, ezek a fehérjék félig-meddig "kihajtogatják magukat", és a térfogatuk
zsigaiklara, 2007. január 29. hétfő, 22:07
Képek, videók
Saregresi International V
charlotteani
2018. február 10. szombat, 00:14
17th-international-you th-
lilagondolatok
2016. március 26. szombat, 00:09
Trump international
borigit
2015. szeptember 03. csütörtök, 14:16
Slovak International Air
agica2004
2014. április 27. vasárnap, 16:08
Helitech International 20
agica2004
2014. április 16. szerda, 15:58
type 400 International.jp
basikele
2014. január 04. szombat, 03:32
International Harvester
lacika5
2012. április 23. hétfő, 10:01
8thMarch2010Internatio nal
wiwat
2012. március 08. csütörtök, 09:28
Weihnachten-internatio nal
janna53
2011. december 08. csütörtök, 18:34
Harbin+International+I ce+
emesi
2011. március 10. csütörtök, 08:37
international_15.jpg
emesi
2011. február 16. szerda, 16:21
sports_large.png
menusgabor
2018. április 17. kedd, 22:14
home_sport_sportstar.p ng
menusgabor
2018. február 07. szerda, 20:40
Bengaluru-sports-1-324 x16
menusgabor
2018. február 07. szerda, 20:35
image-une-sports-800x3 12.
menusgabor
2018. február 07. szerda, 20:35
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.