Belépés
2019. augusztus 22. csütörtök | 34. hét | 234. nap | 19:56 | Menyhért, Mirjam
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
B Vitaminok
B1-vitamin:

Általánosan ajánlott: energiaszint növelésére, idegrendszer energiaellátására, koncentrálóképesség javítására, anyagcsere folyamatok javítására, segít a mozgásszervi betegségeken.

Jobb közérzetet és szellemi teljesítőképességet biztosít.

A B1-vitamin vízben oldódó vitamin.

Javíthatja a memóriát és a közérzetet. Epilepsziásoknak a gyógyszeres kezelés mellett a mentális funkciók javítása érdekében ajánlott lehet a fogyasztása (orvosi javaslatra és felügyelet mellett).

Antioxidáns, vérképzést segítő, méregtelenítő hatású.

Derűsebbé tesz, és segít a mozgásszervi betegségen is, regenerálja az idegeket, csökkenti a szorongást.

Hiánya emlékezet és járászavarokkal és egyéb idegrendszeri tünetekkel jár.

Hiánytünetei még: beriberi, depresszív hangulat, félelemérzés, étvágytalanság, hányinger, később a pszihés és a szomatikus aktivitás is csökken.

A túl sok cukor és fehérliszt fogyasztása garantáltan B1-vitaminhiányt okoz.

B2-vitamin:

Általánosan ajánlott: a zsírsavak lebontásához, szénhidrátok anyagcseréjének segítése, szöveti légzés, méregtelenítéshez, nyálkahártyák épségéhez.

A B2-vitamin vízben oldódó vitamin, riboflavin névvel is illetik.

E vitamin jó hatással van a növekedésre és a szaporodásra, a haj, a bőr és a köröm pedig egészségesebb lesz tőle. A szem fáradtságának kitűnő ellenszere, a látást is javítja.

A fehérje lebontásához szükséges, fontos szerepet tölt be a szöveti légzésben és a méregtelenítésben.

B2-vitamin hiányában: bőr- és nyálkahártyatünetek mutatkoznak, az ajkak és a szájzug berepedezik, pikkelyesedik.

B3-vitamin:

Általánosan ajánlott: a bőr, idegrendszer és emésztőrendszer helyes működéséért, csökkenti a szív-érrendszeri betegségek kockázatát, tágítja az ereket, így segíteni tud egyes érszűkület miatt kialakuló panaszokon, támogatja az immunrendszert, rákmegelőző hatású.

Nemcsak a szenilitás ellen volt hatásos, de az ízületi gyulladás ellen is, a krónikus neuralgia ellen is, a látás is javult, a koleszterin szint csökkent, az életkedv is feltámadt, az energiaszint megnőtt.

A niacin B3 vitaminként és PP faktorként is ismert.

Vízben oldódó vitamin. A B3-vitaminnak vitaminként két azonos aktivitású molekulája van, a nikotinsav és nikotinamid.

Ezek számos enzim működéséhez szükségesek.

A szénhidrát, zsír és fehérje metabolizmusban nélkülözhetetlenek, a sejtek elektronszállításában is óriási szerepük van. A vitamin legnagyobb raktára a máj.

A B3 szerepet játszik a nemi hormonok, a tiroxin és az inzulin szintézisében is.

A niacin forma a vér koleszterin-szintjét csökkenti hatásosan, míg a nikotinamid forma az izületi gyulladás (reumatoid arthritis és osteoarthritis -arthritis ~ izületi gyulladás) kezelésében hasznos.

Utóbbi lassíthatja vagy meggátolhatja az I-es típusú cukorbetegség kialakulást, valamint antikarcinogén hatása is van. A nikotinamid növeli az inzulinérzékenységet és az inzulin szekréciót, több vélemény szerint is képes az I-es típusú cukorbetegség kezdeti fázisában kitolni az inzulinigény növekedésének bekövetkeztét.

B5-vitamin:

Általánosan ajánlott: pattanások, bőrszennyeződések megszüntetésére, aktiválja a sebgyógyulást, ösztönzi a bőrsejtek képződését.

A pantoténsavnak már a neve is utal előfordulási helyére: a görög eredetű név jelentése: mindenütt előforduló, tehát arra mutat, hogy széles körben fordul elő az élelmiszerekben.

B5-vitamin (pantoténsav) vegyes táplálkozás esetén elegendő mennyiségben jut a szervezetbe.

A szénhidrát-, fehérje- és zsíranyagcserében, a hámépítésben és a hajnövekedésben is fontos szerepet játszik.

Egyes kutatások szerint serkenti a mellékvese hormonjainak termelődését, és feltételezik, hogy lassíthatja az öregedést.

B6-vitamin:

Általánosan ajánlott: szív- és érrendszeri betegségek, valamint a szélütés megelőzésére, depressziós tünetek enyhítésére, álmatlanság enyhítésére, alagút-szindróma kezelésére, a premenstruációs szindróma tüneteinek csökkentésére, asztmás rohamok enyhítésére.

A B6-vitamin vízben oldódó vitamin, elterjedt neve még a piridoxin is.

Számos anyagcsere-folyamat szabályozásában vesz részt, nélkülözhetetlen az idegrendszer működéséhez, a bőr anyagcseréjéhez és a vérképzéshez.

Stimulálja a védekezőrendszert, és segíti a fehérje-anyagcserét.

A legújabb ismeretek szerint valószínűleg a szívinfarktussal szemben is védelmet nyújt.

Az élelmiszerekben található zsírok és fehérjék lebontásában is fontos szerepet játszik. Fontos szerepet tölt be a vörösvértestek és az érfalak felépítésében, valamint az idegi funkciók, a fogíny és a fogak karbantartása is nagyrészt tőle függ.

A B6-vitamin kulcsszerepet játszik az aminosavak szintézisében, a zsír- és hormon anyagcserében.

B6-vitamin hiányában: bőr- és nyálkahártyatünetek, vérszegénység, ideggyulladás, bőrtünetek, bőr érzékennyé, sérülékennyé válik, bőrgyulladás, kopaszodás, repedezett, száraz bőr alakulhat ki, általános tünetek:
gyengeség, levertség, fáradtság léphetnek fel.

B12-vitamin:

Általánosan ajánlott: vészes vérszegénység megelőzésére, depresszió enyhítésére, idegfájdalmak, zsibbadás, fülcsengés megakadályozására, szívbetegségek kockázatának csökkentésére, sclerosis multiplex tüneteinek enyhítésére, fülzúgás csökkentésére.

A B12-vitamin enyhe hiánya is növelheti a szívbetegségek, a depresszió és talán az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét is.

A B12-vitaminnal kezelt betegek arról számoltak be, hogy közérzetük hirtelen megjavult.

A B12-vitamin vízben oldódó vitamin, a molekulájának közepére beépülő kobaltatom miatt másik gyakran használt elnevezése a kobalamin, vagy a ciano-kobalamin.

Nélkülözhetetlen sejtek növekedéséhez, a sejtosztódáshoz és a vérképzéshez. Ez a vitamin szükséges az idegeket borító hüvely képződéséhez, részt vesz a táplálék lebontásában és fontos szerepe van az örökítőanyagok, a DNS és RNS szintézisében.

B12-vitamin (kobalamin) erősíti az idegrendszert, és serkenti a vérképződést.

Gyermekeknél fokozza az étvágyat és a növekedést. Segíti a koncentrálást, és kiegyensúlyozottá tesz. A B9-vitaminnal közösen antidepressziós fáradtságcsökkentő hatása bizonyított.

B12-vitamin hiány esetén: fáradtság, depresszió, idegkárosodás okozta zsibbadtság, bizsergés a végtagokban, izomgyengeség, zavartság és emlékezetkiesés léphet fel. A szellemi funkciók fokozottan romolhatnak, és veszélyes vérszegénység is kialakulhat. A B12-vitamin szintje a vérben a korral csökken.
Forrás: nepgyogyaszat
irmus, 2018. március 10. szombat, 10:56
Címkék: mozgásszervi betegségeken, gyógyszeres kezelés, mentális funkciók, mozgásszervi betegségen, szomatikus aktivitás, zsírsavak lebontásához,
Kommentek
Az egészséges táplálkozásról
működését.

A lencse gyógyító hatása

A nem gyakran fogyasztott, indokolatlanul mellőzött étel a lencse, pedig kevés ilyen könnyen emészthető, mégis tápláló zöldségünk van, mint a lencse. Igen magas a fehérjetartalma (25-28%), és tartalmazza valamennyi, a szervezetünk számára fontos és nélkülözhetetlen esszenciális aminosavat, amelyet szervezetünk nem tud önállóan előállítani. Mindemellett nem allergén, viszont jól emészthető, legkevésbé, vagy egyáltalán nem puffasztó, mint a bab. Tartalmaz még vitaminokat, ásványokat, és az anyagcseréhez fontos nyomelemeket. A cukorbetegeknél sem okoz gondot, mert a benne lévő szénhidrát lassan szívódik fel. A gyomrot és beleket megterhelő ebéd után, ha a következő napi ebéd a lencse, megkönnyebbül a bélrendszer.

A vöröshagyma és a fokhagyma tisztító hatása

A mai korunk szennyezett levegője káros hatással van a tüdőre, a legfontosabb légző szervünkre. A mindennapi hagyma fogyasztásával, nagy részben, ki lehet védeni, a szennyező
lovaszmarika, 2019. július 25. csütörtök, 16:29
Az uborka
AZ UBORKA...



1. Az uborka olyan zöldség, amelyben megvan a legtöbb vitamin, amire szükség van egy nap folyamán.

Egy uborka tartalmaz: B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, folsav (B9), C-vitamint, kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, és káliumot.



2. Fáradtságérzés délután? Felejtsd el a kávét vagy más energiaitalokat és egyél egy uborkát.

Az uborka a B-vitaminok és a szénhidrátok gazdag forrása, megadja neked a szükséges napi energiát .



3. Bepárásodik a fürdőszobában a tükör? Dörzsölje le a tükröt egy szelet uborkával.

Ez nem csak gyorsan eltávolítja a gőzt, de a fürdőszobában kellemes illatot áraszt.



4. A csigák feldúlják a palántákat a kertben? Tegyen egy alumínium lemezre néhány szelet uborkát

és megszabadul a kertben a hívatlan vendégektől az egész szezonban.

Az uborkából lévő vegyi anyagok reakcióba lépnek az alumíniumlemezzel és létrehoznak egy
lovaszmarika, 2019. június 18. kedd, 16:56
B1 vitaminról
A gyakran jelentéktelennek tartott, de ugyanakkor a B-vitamin csoport kulcsfontosságú tagját, a tiamint B1-vitaminnak is nevezik, mivel a B-vitaminok közül elsőként ezt fedezték fel.

A B1 vitamin a vízben oldódó vitaminok családjába tartozik (ez fontos, mert ellentétben a zsírban oldódó vitaminokkal, a vízben oldhatókat nem lehet túladagolni). Alapvetően hőérzékeny vitamin.

Biológiai szerepét tekintve elsősorban az idegrendszer energiaellátásában játszik nagyon fontos szerepet, de a szénhidrát anyagcsere folyamataiban is nélkülözhetetlen, mint koenzim, éppen ezért szükségletének mértéke összefügg a szénhidrátbevitellel.

Számos betegség kezelését - mint például az Alzheimer-kór, hasmenés, székrekedés, diabetes, szívbetegségek, mentális betegségek, idegi eredetű fájdalmak, hányinger, stressz, emésztési zavar - B1-vitamin-pótlással egészítik ki. Lételeme az idegrendszer energiaellátásának.

Milyen tünetek jelentkezhetnek hiánya
pacsakute, 2019. május 23. csütörtök, 17:21
Epres finomságok
Itt a földieper szezon! Piros, illatos, zamatos jellegzetes íze minden embert elbűvöl. Van olyan aki nem szereti? Sajnos olyan van, hogy valaki erősen allergiás az eperre, de, hogy nem szeretné valki, olyat még nem hallottam! A földieper finom és egészséges, ráadásul még fogyaszt is! Kiváló vértisztító, baktériumölő, és bőrünkre is jótékony hatással van!

Az eper jótékony hatása
Gazdag vitaminokban (A-, B1-, B2- illetve C-vitamin) és ásványi anyagok (kalcium, kálium, magnézium, vas, cink). A bogyós gyümölcsökhöz hasonlóan kimagasló mennyiségben tartalmaz flavonoidokat, melyek antioxidáns hatásúak.

Eperkehely
Hozzávalók: 30 dkg eper, 2 evőkanál cukor, 0,5 dl konyak, vaníliafagylalt, tejszínhab.

A megmosott, félbevágott epret megszórjuk a cukorral, és 5 percig állni hagyjuk. Majd a felét négy talpas pohárba osztjuk, meglocsoljuk konyakkal, vaníliafagylaltot teszünk rá, erre kerül a maradék eper, a tetejére pedig tejszínhab.

Epres rizs francia
suzymama, 2019. május 07. kedd, 22:24
Spárga és jótékony hatásai
a szervezetben, amelyek megtisztítják az emésztőrendszert, segítenek a máj működésében, segítenek testünket megszabadítani a méreganyagoktól, a kórokozóktól, a koleszterintől és a felesleges cukroktól.

A spárgában sok B1-vitamin, vagyis tiamin van, amely nemcsak a sejtműködést segíti elő, de az energiatermelést is megtámogatja. A tiamin kifejezetten segít a szervezetnek a szénhidrátokat energiává alakítani, amely fontos a koncentrációhoz, az erőnléthez és az anyagcseréhez.

A B-vitaminok ezen kívül kulcsszerepet játszanak a cukrok és keményítők metabolizmusában, ezért fontos szerepet töltenek be a vércukorszint kezelésében. A B-vitaminoknak a homociszteinszint szabályozásában is szerepük van. Ez egy olyan aminosav, amelynek magas szintje szívbetegséghez vezethet. A B-vitamint energiavitaminnak is nevezik, hiszen energiát szolgáltat a szervezetünk számára, mindemellett segít leküzdeni a fáradtságot és a kimerültséget. Javítja az energiaszintet a pajzsmirigyfunkció és a celluláris
pacsakute, 2019. április 20. szombat, 17:33
Gyógynövények a máj egészségéért
A máj a szervezet legnagyobb része és döntő szerepet játszik a vérben lévő toxinok szűrésében és a táplálékok energiává alakításában. Sajnos egyre többen szenvednek valamilyen májbetegségben. A leggyakoribb közülük a zsírmájbetegség, az alkoholos májbetegség, a cirrózis, a májgyulladás, a gyógyszeres toxicitás és a májrák. A környezeti toxinok, a cukorbetegség és a túlsúly szintén májkárosodáshoz vezethet.

A máj egészségi problémáinak egyes tünetei közé tartozik a sötét színű vizelet, a viszkető bőr, a sárga szem és bőr, az influenzaszerű tünetek és a has felső jobb felén kialakuló fájdalom. A májfibrózis az alkoholos májbetegség harmadik szintje, előrehaladott állapotban májcirrózishoz vezethet. Ekkor hegek képződnek a májban. Ezek a hegesedett szövetek akadályozzák a keringést és fokozatosan a májfunkció elvesztését okozzák.

A máj egészségére nézve kulcsfontosságú, hogy elkerüljük a feldolgozott élelmiszereket, a cukrot, az egészségtelen zsírokat és természetesen az alkoholt is. A
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:45
A K2-vitamin egészséges artériákért
szívbetegség kialakulását.

A tudósok mindenféleképpen a K2-vitamin előnyeiről számolnak be. Ennek a vitaminnak már 10 mikrogrammja 9 százalékkal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Az artériás meszesedésnek az az egyik veszélye, hogy az artériák merevek és törékennyé válnak, ami megnehezíti a szív vérellátását. Ezen állapot megakadályozása mellett a K2-vitamin segítséget nyújt a kóros állapot visszafordításában.

A legjobb, ha táplálékok útján visszük ezeket a vitaminokat a szervezetünkbe. K1-vitamint leginkább a keresztesvirágú zöldségek tartalmaznak. Mely zöldségek tartoznak ebbe a csoportba? A kelbimbó, a karfiol és a brokkoli. Viszont ezt a vitamint a zöld tea is nagy arányban tartalmazza.

Míg a K1-vitamin leginkább a növényekben, addig a K2-vitamin az állati eredetű élelmiszerekben, például a sajtban vagy a tojássárgájában található meg leginkább, de a fermentált élelmiszerek is sokat tartalmaznak belőle.

Amennyiben valaki
pacsakute, 2019. április 03. szerda, 22:07
Mezei sóska gyógyhatásairól
vannak és pirosas-zöldes virágai, amelyek teljes virágzáskor lila színűre változnak. Magjai barnák. A sóskaleveleket friss vagy száraz formában gyakran használják főzéshez és teát is készítenek belőlük, a növény gyógyító tulajdonságait azonban sokan nem ismerik.

Mit tartalmaz a sóska?

A mezei sóska föld feletti részét fogyasztjuk, de a föld alatti részeit is hasznosítják gyógyászati célokra. A sóska első sorban nagy mennyiségű C-vitamint tartalmaz, valamint A-, B1-, B2-, és B9-vitaminokat. Savanyú ízét az oxálsav biztosítja, ami nagy mennyiségben fogyasztva hányingert okozhat és sajnos mérgező is lehet. Gazdag káliumban, kalciumban, foszforban, nátriumban és vasban. Tartalmaz még fehérjét, szénhidrátot, flavonoidokat, antranoidokat, cserzőanyagokat és egyéb antioxidánst is, zsír- és kalóriatartalma viszont elenyésző. Energiatartalma 22 kcal, 92 kJ/100 gramm. Magas gyümölcssav-tartalmának köszönhetően frissítő, élénkítő hatású. Van, ahol fűszernövényként tartják számon.

A
pacsakute, 2019. március 11. hétfő, 21:25
Képek, videók
téli vitaminok0219.jpg
maroka
2019. február 19. kedd, 11:49
Vitaminok télre
pacsakute
2018. február 21. szerda, 20:41
Természetes vitaminok.jpg
pacsakute
2018. február 20. kedd, 21:20
Vitaminok és folsavtartal
pacsakute
2018. január 10. szerda, 13:55
tavaszi vitaminok0520.jpg
maroka
2017. május 20. szombat, 10:45
Vitaminok.jpg
pacsakute
2016. május 02. hétfő, 10:23
A vitaminok fontossága.jp
pacsakute
2016. május 02. hétfő, 10:02
vitaminok
sanci81
2016. január 20. szerda, 16:06
Vitaminok.jpg
sznejuci
2013. november 24. vasárnap, 16:45
Vítaminok.jpg
pacsakute
2013. február 24. vasárnap, 13:44
Vénás betegségek ellen.jp
pacsakute
2018. április 06. péntek, 20:50
Egyes betegségekre, probl
irmus
2018. február 02. péntek, 08:17
Pajzsmirigy betegségek
pacsakute
2015. március 09. hétfő, 19:06
viragpor-betegsegek.jp g
astropapa58
2013. október 16. szerda, 18:30
autóimmun betegségek.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:14
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.