Belépés
2019. július 16. kedd | 29. hét | 197. nap | 12:44 | Valter
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Egészségesebb étkezés


Íme, 10 apró változtatás az egészségesebb étkezésért

Kezdjük a folyamatot a zöldségek és gyümölcsök alapos megismerésével!

''Az vagy, amit eszel'', ''egyél jobban, érezd magad jobban'', és hasonló klisék épültek bele a szókincsünkbe. Na te csak mondjuk, vagy tesszük is? Az utóbbi csapatba kevesebben tartoznak.

Amit eszünk tényleg hatással van az egészségünkre, és befolyásolja az életünket is, egészen a fizikai erőnktől kezdve az állóképességünkig, sőt, arra is kihat, hogy szakítás után mennyit alszunk, és hány pattanás van az arcunkon. A szívfájdalom okozta nassolás ártalmasabb, mint gondolnánk - a magas cukortartalmú dolgokból minél többet eszünk, annál jobban kívánjuk.



Ha már feltétlenül cukor, akkor legyen barna

A cukortartalmú ételek cukorbetegséghez vezethetnek, és számos gyulladás is megtámadhatja szervezetünket. A finomított szén-hidrátok, mint például a fehér rizs, a fehér liszt is negatív hatással van egészségünkre. Finomított szén-hidrátot tartalmaz minden sós nasi, a chips, a ropi, és a különböző krékerek.

A szükséges cukormennyiségünket könnyen kinyerhetjük gyümölcsökből, sőt, még szén-hidrátot, vitaminokat, és ásványi anyagokat is tartalmaznak. Hogy milyen összetevőket tartalmaznak, könnyen megállapíthatjuk a zöldségek és gyümölcsök színéről, és frissességéről. Például a narancs és sárga színűek béta karotint, valamint A és C vitamint tartalmaznak, a zöld gyümölcsökben és zöldségekben pedig vas, kalcium, rostok, és A, C, E vitaminok találhatók. A piros finomságoknak az antioxidáns és likopin tartalma kiemelkedő.



Minden szín más tápanyagtartalmat jelent

A zöldségek és gyümölcsök szivárványának végigevése, és az állati eredetű ételek kerülése az első lépés egészségünk javításához. A magvak, teljes-kiőrlésű gabonák és diófélék is bármilyen mennyiségben fogyaszthatók. Persze, nem szabad hagyni, hogy mindez megfélelmlítsen minket. Nem kell egyszerre az egészet betartani, de néhány extra egészséges döntéssel könnyen változtathatunk az egész testünkön.

Íme 10 apró változtatás az egészségesebb étkezés alapjaiból:

Felejtse el a majonézt!

A majonéz használata helyett keverjen össze egy doboz görög joghurtot tonhalas vagy csirkés salátájával. Magasabb fehérjetartalom, kevesebb zsír, és a legjobb az, hogy tényleg nincsen benne semmi más összetevő a joghurton kívül.




Ínycsiklandozó, de görög joghurttal még egészséges is!

Helyettesítse az olajat!

A sütemények alapanyagaiból egyszerűen hagyja ki az olajat, és helyettesítse azonos mennyiségű almaszósszal. Hozzáteszi a megfelelő rostot, és nedvessé és könnyeddé teszi a végeredményt. Vigyázzon az almaszószhoz adott cukormennyiségre!

Ha pedig kávézásra kerül a sor...

... búcsút inthet a tejszínnek és a cukornak! Próbálkozzon juharsziruppal, mézzel vagy agava sziruppal. Ezek olyan ételeknél is működnek, amikhez csak egy minimális mennyiségű cukor kell. Ha tejszínnel vagy tejjel issza a kávéját, a kókusztejjel tökéletesen helyettesíti azt. A kókuszkrémet felverve könnyű habot is kaphatunk.

Tészta helyett zöldség?

A ''zoodle'' elkészítéséhez csak egy egyszerű hámozóra vagy reszelőre van szüksége. Kedvenc tésztaételei könnyen kivitelezhetők zöldségekkel. Például a lasagne tésztáját vékony csíkokra vágott cukkinivel tudjuk helyettesíteni.

Adjon hozzá minél több zöldet!

A ropogós saláta mindent feldob, legyen az egy csirkés szendvics, falafel, vagy tonhal. A sötétzöldek nagyobb valószínűséggel termettek helyben, főleg a téli hónapokban, tudja őket eképpen ellenőrizni.

Terjessze az avokádót és a hummuszt!

Majonéz és margarin helyett tökéletes az avokádó vagy a hummusz krém, mindenféle szendvicsbe. A guacamole és a hasonló mártogatósok nemcsak chipshez valók, hanem zöldségekhez is, sőt, hígítva salátaöntetnek is tökéletesek.




Friss zöldségsaláta szeletelt avokádóval / Fotó: Northfoto

Készítse el a saját salátaöntetét!

Ha már a salátáknál tartunk, dobja el azokat a csomagolt dressingeket, és vezessük be az extraszűz olívaolajat, és a balzsamecetet. Míg a bolti öntetek dobozán felsorolják az összetevőket, a szakértők szerint jobb, ha kerüljük a kimondhatatlan nevű hozzávalókat. Saját öntetünkben alkalmazzunk sót, borsot, fűszereket, szójaszószt, mustárt, és ecetet.

Kerülje a finomított gabonát!

Használjon teljes kiőrlésű gabonákat, cserélje a fehér rizst barnára. A gabonafélék könnyen fagyaszthatóak és mikrozhatnak, és egy egészen új izvilágot és textúrát adnak az ételeknek. Ha kész ételeket keres, például kenyeret, kekszeket vagy műzlit, keresse a ''teljes kiőrlésű'' címkét!




A szuperfinom zabkása nincs a tiltólistán! / Fotó: Northfoto

Csomagolt prézli? Ugyan!

Használjon zsemlemorzsa helyett mandulát a fasírt, csirke, vagy hal sütéséhez. Nemcsak az ízük lesz jobb, de rengeteg plusz fehérjét is tartalmaznak. A csomagolt zsemlemorzsa vagy nagyon régi, vagy megkérdőjelezhető eredetű.

Csipegessen, mint a madarak!

Vásároljon különböző magvakat, dióféléket, és szárított gyümölcsöket. Vannak üzletek, ahol magunknak is adagolhatjuk őket.

E.V.
nanoka72, 2017. március 16. csütörtök, 08:14
Címkék: egészségesebb étkezésért, utóbbi csapatba, fizikai erőnktől, szívfájdalom okozta, magas cukortartalmú, cukortartalmú ételek,
Kommentek
Élelmiszeripari együttműködésbe kezd a Bonafarm és a PTE
A Pókos Gergely, a Bonafarm Zrt. vezérigazgató-helyettese, Miseta Attila rektor és Jenei Zoltán, az egyetem kancellárja által jegyzett dokumentum szerint a cégcsoport és a PTE közös tudományos és kutatási-fejlesztési tevékenységet végez, ösztöndíjprogramot indít, továbbá az egészséges táplálkozásban fontos szerepet betöltő élelmiszerek fejlesztésén, gyártásán, az ezt kiszolgáló technológiai háttér innovációján dolgozik a jövőben.

Emellett a Bonafarm szakértői szeptembertől bekapcsolódnak a PTE táplálkozástudománnyal kapcsolatos oktató munkájába.

Miseta Attila a megállapodás aláírása után reményét fejezte ki: az egyetem a táplálkozástudományi képzés kiterjesztésével, gyakorlatiasabbá tételével jelentősen hozzájárul az ágazatban tevékenykedő cégek, köztük a Bonafarm szakemberellátásához.

Bízunk abban is, hogy a növénytermesztést, az állattenyésztést és az ember táplálkozását integráltan kezelő új tudományos koncepciók beépülnek a gondolkodásba, és e területen is jelentős eredmények érhetők
velemenyezd, 2019. július 04. csütörtök, 12:32
Rétvári: jövőre minden eddiginél több, 82 milliárd jut szociális gyermekétkeztetésre
évközben és a tanítási szünetben is - hangoztatta Rétvári Bence, azt is fontosnak nevezve, hogy megadják minden gyermeknek az egészséges fejlődés lehetőségét.

Minden rászorulónak, minden igénylőnek jut a szociális gyermekétkeztetési keretből - jelentette ki az államtitkár, hozzátéve, hogy idén nyáron mintegy 120 ezer gyermek családja igényelt nyári étkeztetést.

Rétvári Bence beszámolt arról is, hogy a napi nyersanyagbeszerzésre fordítható keret 370-ről 570 forintra nőtt, így jobb minőségű, egészségesebb ételek kerülhetnek a gyermekek asztalára. Ugyanezt a célt szolgálta, hogy 2015 óta 480 önkormányzat - iskolákra, óvodákra, bölcsődékre is főző - konyháját újították fel 12 milliárd forintos kormányzati támogatással.

Wintermantel Zsolt (Fidesz-KDNP) újpesti polgármester kiemelte: a Bródy gimnáziumban a szociális étkeztetés biztosítása mellett az önkormányzat, önként vállalt feladatként, napközis tábort is működtet, "csúcsidőben" akár 350 gyermek tartalmas időtöltéséről gondoskodnak
velemenyezd, 2019. július 03. szerda, 13:02
Fonyódon adták át az első megújult balatoni vízitúra megállóhelyet
örömteli esemény, mert sokan mondogatják régóta, milyen szívesen körbeeveznék a Balatont, és erre hamarosan lehetőség nyílik. A kormánybiztos említést tett arról is, hogy sok egyéb kalandlehetőséggel is bővül az üdülőrégió kínálata. Az aktív szabadidő eltöltés fontosságát hangsúlyozta annak kapcsán is, hogy egy közelmúltban közzé tett statisztika szerint Magyarországon élnek a legelhízottabb emberek Európában. "Fontos céllá vált az is, hogy ebben a rangsorban minél hátrább kerüljenek a magyarok, egészségesebb, boldogabb életet élve" - fűzte hozzá.

Móring József Attila (KDNP), a térség országgyűlési képviselője az átadó ünnepségen úgy fogalmazott, aktívan kell szeretni és élettel megtölteni a Balatont. "Erről régóta folytak beszélgetések, és egy ideje teszünk is érte, aminek jelentős állomása Fonyód" - mondta.

Schmidt Gábor, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) elnöke elmondta, a Felső-Tiszán már több százan, ezren vették birtokba a vízitúra megállóhelyeket. A Balatonon eddig három készült el a
velemenyezd, 2019. július 02. kedd, 18:32
Hajnalig sportoltak a Mozgás Éjszakáján
A szervezők beszámolója szerint több ezren sportoltak a Műegyetem rakparton. Az ötödik Mozgás Éjszakáján a futás, a túrázás, a kerékpározás, az úszás és a sárkányhajózás során Ötpróba-pontokat is gyűjthettek az indulók, a 60 pontot elérők között 24 utat sorsolnak majd ki a jövő nyári tokiói olimpiára.

A rakparton felállított nagyszínpadon ezúttal is remek hangulatot teremtettek a zumbaoktatók, akik több mint ezer lelkes mozogni vágyónak tartottak órát. Népszerű volt a futóverseny és a kerékpározás, hajnalig tartott a spinning, a tollaslabda, és a sárkányhajózás is. Az úszást - a rendezvény nyitányaként - a Tüske Uszodában rendezték meg.

Sárfalvi Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportlétesítményekért és sportkapcsolatokért felelős helyettes államtitkára elmondta, a hasonló rendezvényeknek köszönhetően egyre többen sportolnak Magyarországon.

"Fontos, hogy olyan embereket is megszólítsunk, akik nem sportolnak rendszeresen, de legalább ilyen fontos az is, hogy az újrakezdők
velemenyezd, 2019. június 16. vasárnap, 14:51
A hosszú élet titkai
isszák.

2. Egyensúlyozás minden reggel
Talán elsőre egy kicsit furcsán hangzik, de ha reggel öltözködés közben az egyik, majd a másik lábadon egyensúlyozol, az erősíti a hát, kismedencei és a gyomor környéki izmokat, mindent, ami támasztja a gerincet." Ez az egyszerű napi rutinnak hosszú távú előnyei vannak, segít abban, hogy az öregedés során is aktívak maradjunk" - mondta Tom Salzman gyógytornász.

3. Napi három dió
A dió az egyik legegészségesebb csonthéjas, mert olyan anyagokat tartalmaz, ami segíti a szervezetet a betegségek elleni küzdelemben, és öregedés gátló antioxidánsokat is tartalmaz. Napi három dió elég ahhoz, hogy minden előnyét teljes körűen kihasználhassa a szervezeted.

4. Kevesebb fényvédő, de ne égj le!
Számos, az Egyesült Királyságban végzett kutatás bebizonyította, hogy minden második ember D-vitamin hiánnyal küzd. Ez a tápanyag a fény által, a bőrünkön keresztül jut a szervezetünkbe. Ha nem
lovaszmarika, 2019. június 15. szombat, 17:10
ÁSZ-elnök: a digitalizációnak központi szerepe van a gazdaság kifehérítésében
strukturális változás történt az adóigazgatási, adóeljárási és az adóhatósági folyamatokban. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) informatikai szempontból komoly fejlesztésre szorult, erre megkapta a lehetőséget, aminek újabb gyorsító hatása van a digitális átállásra.

Kevés ország tudott ilyen rövid idő alatt ilyen jelentős adórés-javulást elérni, mint Magyarország - emelte ki Domokos László, hozzátéve, hogy az állam visszaadja az adóhatékonyságból adódó többletbevétel egy részét az adófizetőknek, az egészségesebb vállalkozói környezet pedig erősíti a versenyképességet.

Besesek Botond, a Pénzügyminisztérium (PM) adószabályozásért és számvitelért felelős helyettes államtitkáraszintén hangsúlyozta, hogy a digitalizáció a gazdasági alapfolyamatok része lett, az eredmények is igazolják, hogy mennyire hatékony eszköz a gazdaság fehérítésében.

A PM helyettes államtitkára kitért arra, hogy a digitalizáció térnyerése terheket is ró a gazdasági élet szereplőire, illetve az adótanácsadókra és könyvelőkre.
velemenyezd, 2019. június 14. péntek, 07:10
A kristálycukor helyettesitése
lelassítja a gondolkodást és korunk népbetegségeinek nagy százalékáért is felelőssé tehető.

Elnyomja ugyanis az immunrendszert, gyorsítja az öregedési folyamatokat, ráncosít és őszülünk miatta, elősegíti a fogszuvasodást, belső gyulladásokat okozhat, károsítja a DNS-t, hosszútávon rákot okozhat, felborítja a test ásványanyag egyensúlyát és még sorolhatnánk.

A répacukor modern társadalmunkban átvette a szerepet az édesítésben, pedig az emberiség ősidők óta használt ennél sokkal egészségesebb alternatívákat ízlelőbimbói kényeztetésére, káros egészségügyi következmények nélkül. Igazából egyes kutatók szerint a finomított répacukor méltán kiérdemli a ,,mérgező" jelzőt is.

Mai étkezési kultúránk nagyban épül a cukorra, csak nézzünk végig a szupermarketek kígyózó üdítős és édességes polcain. Ez nem véletlen, hiszen a cukor megfelelő mennyiségben az ételbe adagolva függőséget okoz és ezt az élelmiszeripar is nagyon jól tudja. De az igazság az, hogy rengetegféle
lovaszmarika, 2019. június 07. péntek, 12:48
A vörös és a fehér hús fogyasztása egyaránt ártalmas a koleszterinszintre
Nutrition című folyóiratban közzétett tanulmány egyik szerzője, a CHORI Ateroszklerózis (az artériafal megkeményedéséből adódó érelmeszesedés) Kutatóközpontjának igazgatója.

A tanulmányozott húsok között nem volt feldolgozott hús - például virsli vagy császárszalonna -, legelőn tartott szarvasmarha húsa, sem pedig hal - tette hozzá.

A tanulmány eredménye azt jelzi, hogy az eddig véltnél hasznosabb a húsfogyasztás korlátozása a koleszterinszint csökkentése érdekében. A növényi fehérjék a legegészségesebbek a koleszterint tekintve - derítették ki a kutatók.

A vöröshús-fogyasztás népszerűtlenné vált az elmúlt néhány évtizedben, amikor kapcsolatban hozták a szív- és érrendszeri betegségek növekvő kockázatával. Az amerikai kormány étrendi ajánlásai a baromfifogyasztást bátorították, mint a vörös húsnál egészségesebb alternatívát.

Egészen eddig nem volt azonban átfogó összehasonlítás a vörös, a fehér hús és a nem hústermékekből származó fehérjék hatásáról a koleszterinszintre - magyarázta
velemenyezd, 2019. június 04. kedd, 19:32
Képek, videók
csak egészségesen almából
sarkadykati
2013. szeptember 18. szerda, 21:41
Sárga egészségesek.jpg
pacsakute
2013. február 20. szerda, 18:45
Piros egészségesek.jpg
pacsakute
2013. február 20. szerda, 18:43
1.Élj egészségesen.jpg
anci-ani
2013. január 09. szerda, 14:54
egészségesen éljünk
anci-ani
2011. szeptember 14. szerda, 14:46
szépek egészségesek
maya1957
2009. június 29. hétfő, 22:35
egészségesen finom.JPG
brozsika
2008. november 06. csütörtök, 23:30
csapatban2.gif
sz719eszter
2016. május 16. hétfő, 10:04
Csapatban
megyerimihaly
2012. december 13. csütörtök, 14:29
csapatban.jpg
lacyapu
2012. november 25. vasárnap, 15:13
csapatban
tszasza03
2012. augusztus 21. kedd, 14:41
Idegen a csapatban.gif
suzymama43
2012. január 11. szerda, 19:39
egyetlen fiú a csapatban
orban47
2011. december 23. péntek, 07:09
Csapatban.JPG
tlaci21
2011. augusztus 26. péntek, 16:42
csapatban.JPG
orsi1
2011. augusztus 23. kedd, 09:10
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.