Belépés
2020. július 06. hétfő | 28. hét | 188. nap | 23:45 | Csaba
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Együk magunkat fiatalra
Együk magunkat fiatalra!
A helyes táplálkozással évekkel meghosszabbíthatjuk az életünket

Minden ember más-más iramban öregszik, ami elsősorban függ a genetikától, a külső tényezőktől és a táplálkozástól. Azonban bármilyen genetikát is örököltünk, mi magunk is tehetünk azért, hogy a folyamatot lelassítsuk. Ezt elsősorban a legtermészetesebb módon a helyes táplálkozással tudjuk elérni. Összegyűjtöttünk néhány ételt, amik segítenek abban, hogy lelassíthatjuk az öregedést.

Mandula
Két marék mandula elfogyasztása elegendő ahhoz, hogy a napi ajánlott E-vitamin-mennyiséget magunkhoz vegyük. Az E-vitamin antioxidáns ereje megvédi az agyunkat az öregedéssel összefüggésben kialakuló hanyatlástól. Így hát, ha nem akarunk elbutulni, legyünk mandulaevők!

Bogyós gyümölcsök
A bogyós gyümölcsökben hihetetlen mennyiségű C- és E-vitamin található, valamint bioflavonoidok, amik a bőrünk szerkezetét erősítik. A sötét színű, kékesfekete bogyók tartalmazzák azt a speciális bioflavonoidot, amit anthocyaninnak neveznek és azért nevezetes, mert a kapillárisok falát tartja rendben. Javul a mikrocirkuláció, csökken a vízvisszatartás, valamint a visszerek és a duzzadt erek is visszahúzódnak. Az eperben magas az elligicsav-tartalom, és szuper hatékony a rákot okozó szennyeződések semlegesítésben.

Brokkoli
A brokkoli magas K-vitamin-tartalmának köszönhetőn erősíti az érfalakat, a folsavnak köszönhetően pedig segíti a szervezet egészséges és új sejtjeinek felépülését. Emellett jelentős mennyiségű rostanyag is található benne. A brokkoli felerősíti a szervezet méregtelenítő enzimrendszerét is.

Citrusgyümölcsök
Ezek a gyümölcsök rengeteg C-vitamint és bioflavionidokat tartalmaznak, amelyek megtámasztják azokat a kollagénrostokat, amiknek a segítségével bőrünk elasztikus lesz. Ha nem veszünk magunkhoz elegendő C-vitamint, akkor a fogínyünk előbb-utóbb sorvadni kezd. A citrusfélékben káliumot is találunk, amely csökkenti a megemelkedett vérnyomást. A bogyós gyümölcsök adják a szem antioxidáns védelmét is, és megakadályozzák a hályog kialakulását.

Halak
Az Omega-3 és -6 elnevezésű zsírsavak - melyek a lazacban, a szardíniában, a makrélában és a tonhalban is megtalálhatók - csökkentik a cukorbetegségek kialakulásának esélyét és stimulálják az immunrendszert. Ezek a zsírsavak fontosak a látás karbantartásában, segítenek egészségesen tartani a bőrsejtek membránjait, amivel elősegítik a jól hidratált, fiatalos külsejű bőrt. A halakban található kalcium és D-vitamin segíti a csontjainkat fiatalon tartani. Magnéziumtartalma pedig a tüdő működéséhez elengedhetetlen.

Fokhagyma
Csökkenti a koleszterinszintet és megelőzi a véralvadást, ezzel is biztosítva a fiatalító, oxigéndús vér áramlását és szerveinkhez való eljutását. Felerősíti az immunrendszert, segíthet a fertőzések leküzdésében. Nagy mennyiségben tartalmaz szelént, amely nélkülözhetetlen antioxidáns.

Olívaolaj
Sok E-vitamint és monotelítetlen zsírt tartalmaz, amelyek segítenek a fiatalos ruganyosság megőrzésében.

Víz
Fontos, hogy legalább naponta két liter vizet igyunk meg, ugyanis ez áll legközelebb a fiatalság forrásához.
Forrás : Internetpatika hírlevél
pacsakute, 2020. május 22. péntek, 13:37
Címkék: helyes táplálkozással, külső tényezőktől, folyamatot lelassítsuk, legtermészetesebb módon, napi ajánlott, öregedéssel összefüggésben,
Kommentek
A csontritkulás megelőzése helyes táplálkozással
Bizonyos ételek segíthetnek megakadályozni, hogy szembe kelljen néznünk a rettegett kórral, a csontritkulással. Szerencsére a helyes táplálkozás segíthet megelőzni a csontsűrűség csökkenését, a csontritkulás kialakulását és az ezzel együtt járó csonttöréseket.

A kalcium elengedhetetlen az egészséges csontokhoz. Szervezetünk minden egyes nap kalciumot használ és veszít. Amennyiben nem pótoljuk, úgy számolnunk kell a fent említett betegséggel. A tej és a tejtermékek remek kalciumforrások, de persze más táplálékban is megtalálható ez az ásványi anyag. Ilyen például a szardínia, a lazac, az olajos magvak, a mandula, a kelkáposzta, a bab, a zabpehely, a szezámmag. Tejterméket sokan nem fogyasztanak, mert laktózintoleranciában szenvednek. Ilyenkor fokozottan ügyelnie kell a kalciumbevitelre. Ha ilyen problémával áll szembe, mindenképpen konzultáljon erről a háziorvosával.

A csontok egészségének megőrzéséhez fehérjére is szükség van. Kiváló fehérjeforrások: húsok, baromfi, hal, diófélék,
pacsakute, 2020. április 21. kedd, 20:42
A helyes étrend kialakítása időskorban
A helyes és egészséges táplálkozással nagyon sok betegséget megelőzhetünk. Ezért érdemes lenne nem idősebb korban, hanem minél hamarabb törekedni a helyes étrend kialakítására. De mit is jelent egészségesen táplálkozni? Idősebb embereknél elsősorban a meglévő betegségekre kell koncentrálni és a táplálkozást e szerint kialakítani. Ebben a szakorvos nagyon sok segítséget tud nyújtani, hiszen teljesen más étrendet kell követnie egy cukorbetegségben szenvedő betegnek vagy egy olyan személynek, akinek valamilyen szívbetegsége van. Viszont ha semmilyen (komoly) betegsége nincs az illetőnek, akkor a következő tanácsok hasznosak lehetnek számára.

Idősebb korban is nagy szüksége van az emberi szervezetnek szénhidrátra, zsírokra, fehérjékre, ásványi anyagokra, vitaminokra és vízre. Melyek a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok? A D-vitamin, hiszen ebben a korban már kevesebb termelődik ebből a vitaminból, így ezt pótolni szükséges.
Természetes D-vitamin-források: tej, tejtermékek, halak, tenger
pacsakute, 2020. április 21. kedd, 20:36
Szocska Ábel püspök tanácsai a nagyböjtre
életünk a vas, amit formálnunk kell; a böjt a kohó, amely miután áttüzesíti, formálhatóvá teszi azt; az erények a különböző eszközök, amelyekkel formáljuk; az eredmény pedig az a kegyelmi állapot, amely képessé tesz bennünket az örök életre.
Keresztény életünknek nagyon fontos és meghatározó szakaszához értünk, a nagyböjthöz. Amerikai kutatók szerint a keresztényeknek mindössze két százaléka veszi komolyan a böjtöt. Ugyanakkor egyre többen próbálnak az egészséges életre törekedni az egészséges táplálkozással, mozgással, különböző diétákkal. Egy vegetáriánus is mondhatná, hogy böjtöl. De mégsem, hisz nem elég csupán a testi erőfeszítés, az önfegyelem, legalább olyan fontos, vagyis még fontosabb az a lelki munka, amit a böjtölő végez. Milyen tehát a helyes böjt? Hogyan kell helyesen, jól böjtölni? A böjt sohasem csak önmagunkra irányul, hanem elsősorban Istenre, a felebarátunkra, és csak aztán miránk. Erre adnak nagyon szép tanítást a nagyböjtre előírt imádságaink is:
,,A böjti időt ünnepélyesen
maroka, 2020. február 26. szerda, 11:42
Időskori helyes táplálkozás
A helyes és egészséges táplálkozással nagyon sok betegséget megelőzhetünk. Ezért érdemes lenne nem idősebb korban, hanem minél hamarabb törekedni a helyes étrend kialakítására.
De mit is jelent egészségesen táplálkozni? Idősebb embereknél elsősorban a meglévő betegségekre kell koncentrálni és a táplálkozást e szerint kialakítani.
Ebben a szakorvos nagyon sok segítséget tud nyújtani, hiszen teljesen más étrendet kell követnie egy cukorbetegségben szenvedő betegnek vagy egy olyan személynek, akinek valamilyen szívbetegsége van.
Viszont ha semmilyen (komoly) betegsége nincs az illetőnek, akkor a következő tanácsok hasznosak lehetnek számára.

Idősebb korban is nagy szüksége van az emberi szervezetnek szénhidrátra, zsírokra, fehérjékre, ásványi anyagokra, vitaminokra és vízre.
Melyek a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok?
A D-vitamin, hiszen ebben a korban már kevesebb termelődik ebből a vitaminból, így ezt pótolni szükséges. Természetes D-vitamin-források: tej,
pacsakute, 2019. november 04. hétfő, 19:02
Horváth Ildikó: az amerikai magyar orvosok figyelik és segítik a magyar egészségügyet
a konferencián előadást, amelyben beszámolt a magyar egészségügyi kormányzat betegségmegelőzési programjáról.

"A három nemzedék a szülők, nagyszülők és unokák nemzedékére utal, s arra, hogy átfogó programunkban a három nemzedék különböző szükségleteire egyaránt kínálunk prevenciós programot" - mondta. Kifejtette, hogy a program a gyakorlatban az egészségügyi alapellátásban lévő "csomag" szélesítését jelenti: a kiskorúak számára az oltások fontosságát népszerűsíti, a felnőtteknek a helyes táplálkozással és mozgással járó életmódbeli változásokat szorgalmazza, az idősebb korosztálynál pedig a különböző szűrésekre való hajlandóságot igyekszik serkenteni.

Beszédében Horváth Ildikó bemutatta a magyarországi védőoltásrendszert, utalva arra is, hogy Magyarországon a gyermekek 99 százaléka megkapja a szükséges 12 védőoltást, így az úgynevezett átoltottság világviszonylatban is kiváló. Szólt arról is, hogy sikeresnek ígérkezik a tavaly elindított bélrákszűrési program, hiszen egy év alatt több mint 400
velemenyezd, 2019. november 01. péntek, 10:11
Dietetikus: helyes táplálkozással a klímaváltozás hatásai is mérsékelhetők
A fenntarthatóság egyre inkább előtérbe kerül majd, és ebben az élelmiszergyártóknak mellett a fogyasztóknak is felelősége van - fűzte hozzá a dietetikus.

Rámutatott: általánosan az elkészített étel egyharmadát kidobjuk, ez pedig súlyos mértékben fogyasztja a Föld erőforrásait.

Elmondta, a táplálkozási ajánlás szerint a napi elfogyasztandók 75 százaléka gyümölcs-, zöldség- és gabonaféle kell, hogy legyen.

A műsorban elhangzott, a klímaváltozás hatásainak mérsékeléséhez a vöröshús- és cukorfogyasztást a felére kellene csökkenteni, míg a zöldség- és gyümölcsfogyasztást meg kellene duplázni.
velemenyezd, 2019. február 08. péntek, 12:31
Képek, videók
Ne hagyjuk el magunkat.jp
chillik
2016. augusztus 18. csütörtök, 07:31
magunkat.jpg
yvett789
2015. január 11. vasárnap, 18:44
Jól éreztük magunkat
bzsuzsanna
2014. december 15. hétfő, 17:32
Helyezzük magunkat.....bm
margit5
2009. május 06. szerda, 19:50
jól éreztük magunkat
zsoka63
2009. március 01. vasárnap, 00:09
jól éreztük magunkat sióf
dundulino
2008. szeptember 05. péntek, 14:54
kiástuk magunkat
fincuri
2008. április 13. vasárnap, 15:18
Tegyük el magunkat...
kszilona
2008. január 29. kedd, 23:01
leituk magunkat
katics
2007. november 25. vasárnap, 21:36
jól érezzük magunkat-1
magdaseppa
2007. június 24. vasárnap, 11:23
jól érezzük magunkat
csukavadasz
2007. április 13. péntek, 08:06
le ne együk magunkat!
bjucus0706
2007. április 04. szerda, 17:58
táplálkozás.jpg
kicsoda57
2015. október 23. péntek, 23:34
Növényi táplálkozás
sanci81
2015. október 22. csütörtök, 17:26
Ha a táplálkozás....jpg
pacsakute
2013. június 28. péntek, 16:58
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.