Belépés
2020. május 30. szombat | 22. hét | 151. nap | 16:02 | Janka, Zsanett
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
A nőknél a fogyást is segíti a probiotikum
A nőknél a fogyást is segíti a probiotikum
A probiotikumokat, azaz a barátságos, szervezetet segítő baktériumokat egyre szélesebb körben használják az egészségvédelemre, például az antibiotikumos kúrák után vagy fertőzések megelőzésére. Az viszont kevesebben tudják, hogy a fogyókúrázóknak is segítségére lehet.
Ajánlom a Facebookon




14

Többet fogy, aki probiotikummal fogy
A legújabb kutatások szerint a probiotikumok segítenek a fogyásban és az ideális súly megtartásában. A rostban szegény étrend miatt egyes baktériumok elszaporodnak, más baktériumtörzsek pedig elpusztulnak, ezért a helytelen táplálkozás eleve olyan helyzetet termet a bélflórában, amelyen is probiotikumokkal érdemes javítani. A rossz táplálkozási szokások pedig rendszerint elhízáshoz vezetnek, ezért egy kanadai egyetem professzora arra a kérdésre kereste a választ, vajon lehetséges-e probiotikumok fogyasztása csupán a bélflóra egyensúlytá befolyásolja kedvezően, vagy maga a testsúly befolyásolható-e vele?

A nőknél a fogyást is segíti a probiotikum

A kutatásban résztvevők 12 hétig súlycsökkentő diétát tartottak, majd 12 hétig súlymegtartó étrend szerint éltek. A résztvevők egyik fele Lactobacillus rhamnosust tartalmazó étrend-kiegészítőt kapott, a másik csoport placebót. A probiotikumot szedő nők az első időszakban 4,4 kilót fogytak, a placebót szedő nők csak 2,6-ot. Sőt, a probiotikum még a súlymegtartás időszakában is hozzájárult a fogyáshoz. 24 hét alatt a probiotikumot szedők kétszer annyit fogytak, mint akik nem szedték.
Érdekes viszont, hogy a férfiakra nem volt szinte semmilyen hatással az, hogy szedtek-e probiotikumot, és erre még a kutatók sem találtak magyarázatot.

Viszlát, hasi zsírpárnák - mozgás nélkül
Egy másik kutatás azt állapította meg, hogy a Lactobacillus gasserit tartalmazó, erjesztett tejtermékek segítik a fogyást. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy liter joghurt lenyelése után elkezdünk fogyni. Olyan résztvevőket vizsgáltak, akik testtömeg indexe 24-31 között volt. 12 héten át napi 200 gramm placebót vagy Lactobacillus gasserit tartalmazó tejterméket kellett enniük.
Jelentős, átlagosan 4,6 százalékos csökkenést tapasztaltak a hasi és zsigeri zsírszövetből, és komoly változás állt be a testsúlyban testtömeg index, derék- és csípőméret tekintetében, miközben a kontrollcsoport tagjainál viszont nem tapasztaltak változást.
A legjelentősebb a zsigeri zsír csökkenése volt (ez a hasüregben körülveszi a belső szerveket, és ez teszi ki a derékbőség nagy részét), mivel ennek túlzott felhalmozódása sokkal inkább felelős az anyagcserezavarokért, mint a bőr alatti zsírréteg. Ráadásul a hasi és zsigeri zsírcsökkenést testmozgás nélkül sikerült elérni.

Diétázáshoz ezét jó a probiotikum
Az diétázás lelki és testi stresszt is jelent. A stressz miatt megváltozik a bélműködés, az emésztőenzimek elválasztása, ez a bélflóra károsodásához vezet, ami tovább rontja a bélműködést, az emésztést, és az immunrendszer működését. Egészségesen fogyókúrázni nem lehet éhezéssel, csak alacsony kalóriatartalmú étrenddel és sok mozgással. Emellett szedjünk probiotikumot is a diéta során, hogy a bélflóra erősítésével az emésztőrendszerünk és az egész szervezetünk jobban működjön.

Kaukázusi kefir
A kefir és a joghurt is prebiotikum, azaz olyan anyag, ami változatlan formában jut keresztül a tápcsatornán át a vastagbélig, itt pedig táplálja a probiotikumokat.
A probiotikus kultúrával fermentált kefir hatékonyabb a joghurtnál is, mert ez a jótékony baktériumok mellett élesztőt is tartalmaz, míg a joghurtok csak baktériumokat. A mikroorganizmusok szimbiózisban élnek az élesztővel, azaz egymást kölcsönösen kiegészítve, melléktermékeiket energia forrásként használva élnek együtt. A kaukázusi kefirben Lactobacilli, Streptococci - Lactococci, Acetobacte törzsek élnek.
A Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet saját maga által izolált törzsről és egy keverékkultúráról igazolta in vitro kísérletekben, hogy probiotikusak. A probiotikus kefirről klinikai vizsgálatokkal megállapították, hogy 4 hetes fogyasztás során 12 százalékról 72 százalékra növelte a széklet probiotikus csíracsoportjainak arányát a rothasztó mikrobákkal szemben. A probiotikus kefirt fogyasztók összkoleszterinszintje két hét után 4,9, négy hét után 5,6, trigliceridszintje két hét után 10,7, négy hét után 16,4 százalékkal szignifikánsan csökkent.
Hosszú ideig tartó antibiotikumos kezelés alatt is segít a kefir, de komolyabb esetben érdemes probiotikus készítményt is szedni.

A nőknél a fogyást is segíti a probiotikum
Melyik ételek a legjobb probiotikumforrások?
A már említett kefiren és natúr, élőflórás joghurton kívül a túró, illetve a túrókészítmények, sajtkrémek és érlelt sajtok is jó források lehetnek. A tejtermékek mellett az erjesztéssel előállított ételek, például a kovászos uborka vagy a savanyú káposzta is tartalmaz probiotikumot.

Kaukázusi diéta
Ez a diéta nem annyira fogyókúra, inkább egy egészséges életmód, ami növeli az energiaszintet, javítja az emésztést, feltölti vitaminokkal és fiatalítja a sejteket. A kaukázusi népek nagy hangsúlyt fektetnek az élőflórás tejtermékekre, ezek előtérbe kerülnek a húsokkal szemben. Étrendjük második és harmadik alapkövét a teljes kiőrlésű gabonafélék, és a nyersen vagy párolva fogyasztott zöldségek alkotják. Sok gyümölcsöt esznek, mindig az évszaknak megfelelően.
A kaukázusi étrend minden eleme serkenti az emésztést. A bogyós gyümölcsök rengeteg C-vitamint tartalmaznak, ezáltal fokozzák a zsírégetést. A köretként gyakran használt paradicsom és retek felpörgeti az anyagcserét, az uborka, valamint az élőflórás tejtermékek pedig könnyen áthaladnak a szervezeten, miközben megtisztítják a méreganyagoktól.
A napi két-három alkalommal beiktatott élőflórás kaukázusi kefir, túró vagy tej a puffadást és a székrekedést is gátolja. A húsokat legtöbbször növényi fehérjékkel helyettesítsd, például hüvelyesekkel. A desszert helyett gyümölcs fogyasztása beindítja az emésztést, egyensúlyban tartja a vízháztartást. Köretként nyers salátákat, illetve rövid ideig párolt zöldségeket kell fogyasztani.

Probiotikus receptek
Tárkonyos-kefires majonézes burgonyasaláta

Hozzávalók: 80 dkg burgonya, 2 evőkanál fehérborecet, 2 evőkanál cukor, 1 teáskanál só, 10 dkg majonéz, 2 dl kefir, 1 evőkanál mustár, 1 csokor friss petrezselyem, 1 csokor friss tárkony.
Elkészítés: A burgonyát megmossuk, és héjában megfőzzük. Melegen meghámozzuk, és apró kockára vágjuk.. A borecetet a cukorral és a sóval elkeverjük 1 deci vízben, és a burgonyakockákra öntjük. Egy fél órán át állni hagyjuk, közben néhányszor átforgatjuk. A majonézt a kefirrel és a mustárral simára keverjük, hozzáadjuk a finomra vágott petrezselymet és tárkonyt, majd a burgonyakockákat is beleforgatjuk.

Kefires-sajtos paradicsomsaláta recept

Hozzávalók: 50 dkg paradicsom, 1 fürtös vagy kígyóuborka, 10-15 dkg reszelt sajt, 2,5 dl kefir, egy evőkanál olívaolaj, só, kevés őrölt bors, ízlés szerint bazsalikom.
Elkészítés: A paradicsomot és az uborkát felkockázzuk, és enyhén megsózzuk. A kefirt elkeverjük az olívaolajjal és egy kevés bazsalikommal, borssal. Az így elkészült öntetet a darabolt zöldségekre öntjük, meghintjük a reszelt sajttal, majd villával óvatosan összeforgatjuk. Fogyasztás előtt ajánlott egy-két órára behűteni.

Fantasztikus kefires édesség

Hozzávalók: 5 dl kaukázusi kefir, fél dl víz, 3 evőkanál méz, 2 őszibarack meghámozva, apróra kockázva, 2 citrom reszelt héja, 2 zselatinlap
Elkészítés: A zselatinlapokat tíz percre hideg vízbe áztatjuk. Közben lereszeljük a citromokat, ezt kétszer blansírozzuk, az őszibarackot pedig meghámozzuk, és apró kockákra vágjuk. A vízből és a mézből szirupot főzünk. A zselatint kinyomkodjuk, és a szirupban feloldjuk. Hozzáadjuk a simára kikevert kefirhez. Belekeverjük a reszelt citromhéjat és a felkockázott őszibarackot. Poharakba töltjük és legalább 4 órára, de inkább egy éjszakára behűtjük.

Link
tinka1951, 2015. május 14. csütörtök, 07:48
Címkék: Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet, antibiotikumos kúrák, viszont kevesebben, legújabb kutatások, probiotikumok segítenek, ideális súly,
Kommentek
Candida gomba okozta betegségekről
megsokszorozódik.

A krónikus stressz is oka lehet, ha a candida elszaporodik, hiszen ilyenkor megemelkedik a stresszhormon szintje és ez megemeli a vércukorszintet, ami pedig a bél baktériumflóráját borítja fel, ez pedig a gombák elszaporodásának is kedvez.

Az antibiotikumok túlzott mértékű használata is oka lehet, ha túl sok candida gomba van jelen az emberi szervezetben. Ezért nagyon fontos, hogy az antibiotikumkúra mellett odafigyeljünk a jó baktériumok visszatelepítésére, például probiotikumok fogyasztásával.

Milyen tünetei lehetnek annak, ha valakinek túl sok candida gomba van a szervezetében? Az egyik ilyen tünet a depresszió, de a tünetek közé tartozhat a hangulatingadozás, az emésztési zavar, a migrénes fejfájás, az ízületi fájdalom, a premenstruációs tünetek, a vaginális fertőzések, a különféle gombás fertőzések, például a körömgomba vagy éppen az ekcéma.

Az immunrendszer egészsége nagyon fontos, hiszen a testünk csak akkor működhet megfelelően, ha
pacsakute, 2020. május 12. kedd, 22:29
A rákos betegségek megelőzése
Hozzáértők szerint a daganatos betegségek elkerülhetők, mégpedig a rendszeres testedzéssel és a változatos, egészséges táplálkozással.

Első lépésként mindenképpen az immunrendszerre és annak működésére kell fókuszálni, azaz meg kell azt erősíteni. Emellett meg kell szüntetni a szervezetben kialakuló gyulladásokat, kordában kell tartani a vércukorszintet és kiemelt figyelmet kell fordítani a hormonműködésre is. Ha ezek közül valamelyik jelen van, vagyis nem működik megfelelően, akkor nagy esély van a rákos sejtek megjelenésére.

Hozzáértők szerint az erős immunrendszer fel tudja venni a harcot az idegen sejtekkel. Csak akkor keletkeznek és szaporodnak el a rákos sejtek, ha az immunrendszer nem működik megfelelően. Tehát elsősorban az immunrendszer megerősítésén kell fáradozni. Kevesebbet kell stresszelni, idegeskedni, és arra is oda kell figyelni, hogy mi lakozik a szívünkben. A szeretet, a megértés és az elfogadás bennünket is megerősítenek. Fontos, hogy harmóniát sugározzunk a
pacsakute, 2020. május 11. hétfő, 00:03
Táplálékok a szép bőrért
A sugárzóan egészséges, gyönyörű bőr titkai :

A bioflavonoidokban gazdag friss zöldségek, valamint az omeg-3 zsírok biztosítani tudják a szükséges alapokat az egészséghez és a fiatalos arcszínhez. A bőr egészségéhez kapcsolódó specifikus tápanyagok közé tartoznak az A-, B3-, C- és D-vitaminok, az omega-3, a szelén, a lutein, a zeaxantin, az astaxantin, a flavonolok és a likopin. A probiotikumok és a hagyományos erjesztett ételek is jót tesznek a bőr egészégével, hiszen ezek helyreállítják a bélflóra egészségét és így a méreganyagok sem gyűlnek fel a szervezetben.

Az elfogyasztott táplálékok lenyomatot hagynak bőrünkön, és számos bőrprobléma - például a pattanások - megszüntethetők a helyes étrenddel. Az inzulin- és a leptinrezisztencia az öregedési folyamatok legfontosabb gyorsítói. Ezért ha szeretné, hogy sokáig fiatalos legyen -nem beszélve az optimális egészségről -, fontos, hogy az inzulin és a leptin szintje alacsony maradjon. Ennek leghatékonyabb módja a
pacsakute, 2020. április 12. vasárnap, 23:57
Az immunrendszer gyors erősítésének hét módja
hatóanyagaitól.

(2) A zöldséglevek és zöld italok rengeteg tápanyagot és enzimet tartalmaznak, sokkal többet, mint egy komplett étkezés. Fontos, hogy elkészítés után azonnal el kell őket fogyasztani.

(3) Kiegészítő magnézium, enzimek, C és D3 vitaminok fogyasztása elengedhetetlen. Legtöbben magnézium hiányosak vagyunk, miközben szervezetünk több mint 300 anyagcsere funkciójához szükség van magnéziumra, többek között a D3 vitamin feldolgozásához is.

(4) Probiotikumok: Bár sokféle probiotikum kapható, szakemberek azt javasolják, ne szedjük őket hosszú ideig, csupán antibiotikumos kezelések alatt és után. Mindennapi fogyasztáshoz épp elég az étkezéssel elfogyasztott mennyiség, amely főleg az emésztőrendszerre van jó hatással.

(5) Fokhagyma: A természetes antibiotikum vámpírok ellen is hatékony, nyersen vagy mézzel fogyasztva pedig kifejezetten egészséges. Tesztekkel bizonyított, hogy a fokhagyma sokszor hatékonyabb a gyógyszereknél.

(6) A
pacsakute, 2020. április 02. csütörtök, 08:53
Zsírégető, karcsúsító táplálékok
Az emberek többsége le szeretne fogyni, csak éppen sehogy sem tud. Sokan mindenféle csodaszert kipróbálnak, amely csak rövid távon működik, aztán jön a visszahízás. Az emberek jelentős hányada számol be arról, hogy a csodaszerek abbahagyását követően dupla vagy tripla annyi súlytöbblettel rendelkeznek, mint a fogyókúrát megelőző időszakban. Vannak azonban olyan táplálékok, amelyek eredményesen égetnek zsírt, így nemcsak a fölösleges kilóktól szabadulhat meg eredményesen, hanem ezek a táplálékok a megelőzésben is nagyon sokat segítenek. A zsírégető élelmek fokozzák az energiaszintet és segítenek a jó közérzet fenntartásában.

Az egyik ilyen táplálék vagy fűszer a Cayenne-bors, amely eredményesnek mutatkozott a zsírégetésben. A Cayenne-bors növeli a szervezet anyagcseréjét, amelynek lassúsága sok esetben gátja lehet a fogyásunknak.

Az eredetileg Mexikóban termesztett chiamagok
pacsakute, 2020. március 20. péntek, 09:11
A megfázás és az influenza kialakulásának megelőzése
árpafűből készült levet fogyasztanak azok szervezetéhez képest, akik ezt nem teszik meg.

Amennyiben úgy érzi, kezd megfázni, érdemes azonnal kezelni az összes ehhez hozzájáruló összetevőt, tehát érdemes megváltoztatni étrendjét, valamint ideje immunrendszerét erősítő étrendkiegészítőket szednie.

Dr. Mercola szerint az alábbi lista jól példázza a megfelelő összetevőket:
- Az erjesztett ételek, mint a nyers kefír, a kimchee, a miso, a savanyúuborka, vagy a savanyúkáposzta probiotikumokban, azaz jótékony hatású baktériumokban gazdag ételek. Kutatások szerint az immunrendszer 80%-a az emésztőrendszerben található meg, tehát a probiotikumokban gazdag ételek fogyasztása vagy a jó minőségű probiotikum tartalmú étrendkiegészítők szedése nagymértékben segítik immunrendszere egészségének támogatását.
- Fogyasszon nyers, organikus tojást, lehetőleg helyi gazdaságból.
- Fogyasszon kókuszt és kókuszolajat.
- Fogyasszon helyi termesztésű zöldségeket és
pacsakute, 2020. március 10. kedd, 19:45
A puffadás ellenségei: borsmenta és kurkuma
A puffadás nemcsak a látvány miatt nagyon kellemetlen, de aki megküzdött már vele élete során, nagyon jól tudja, hogy még fájdalmas is. Mit tehet ez ellen az emésztési rendellenesség ellen?

A probiotikumok nagyon sokat segíthetnek a puffadás megszüntetésében, helyreállítják a bélflóra egyensúlyát. Nagyon jó probiotikumnak számítanak az erjesztett ételek, mint a kefir vagy a savanyú káposzta.

A borsmenta egy nagyon népszerű gyógynövény az emésztési problémák enyhítésében. A borsmenta egyik nagyon hasznos alkotóeleme a mentol, amely nemcsak görcsoldó hatással rendelkezik, hanem szélhajtó hatása is kiemelkedő. Az IBS-ben szenvedő betegek egyik legnagyobb problémája a puffadás. A borsmentaolaj nagyon hatásos lehet a tüneteik enyhítésében, amelyek akár meg is szűnhetnek, ha valaki rendszeresen borsmentaolajjal orvosolja azokat.

Az útifűmaghéj is sokat segíthet a
pacsakute, 2020. március 08. vasárnap, 22:12
A tej- és tejtermékmentes diéta veszélyes is lehet
nyújt segítséget, ezért lehet az ilyen embereknek gyomor- és bélrendszeri problémájuk. Az egyik gyakori tünet a puffadás és a hasfájás. Ha valaki laktózérzékeny, de nem foglalkozik a problémájával, úgy a bélflórája folyamatosan felborul, hiszen ilyenkor a rossz baktériumok nagymértékben elszaporodnak. A laktózmentes termékekkel nem kell lemondani a tejről és a tejtermékekről sem.

Ha mégis amellett dönt, hogy nem fogyaszt tejet és tejtermékeket, akkor is szüksége lehet a szervezetének a probiotikumokra. A probiotikumok segítenek helyreállítani a bélflórát. Milyen probiotikumok segíthetnek a jó és a rossz baktériumok egyensúlyának a megteremtésében? A savanyú káposzta, a különféle savanyúságok vagy a kombucha.

Ha nem szeretne a jövőben tejet vagy tejtermékeket fogyasztani, úgy mindenképpen pótolja azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyeket így megvon a szervezetétől. Például fogyasszon D-vitaminban és kalciumban gazdag ételeket, hogy a csontjai sokáig erősek és egészségesek
pacsakute, 2020. február 20. csütörtök, 22:52
Képek, videók
Kína első, kísérleti űrál
vargaspace
2012. november 07. szerda, 13:41
Kísérleti mentőernyő-dobá
attilavp
2008. szeptember 14. vasárnap, 20:05
Kísérleti felszállás a Ba
attilavp
2008. szeptember 14. vasárnap, 20:05
Kísérleti Patkányok.hu.jp
rambobby
2007. április 29. vasárnap, 08:22
Kisérleti Gyilkosság.en.j
finike
2007. március 21. szerda, 22:04
Természetes antibiotikumo
pacsakute
2019. január 13. vasárnap, 00:33
Természetes antibiotikumo
irmus
2018. február 16. péntek, 14:29
antibiotikumok.jpg
dnemethk
2013. április 07. vasárnap, 19:25
természetes antibiotikumo
dnemethk
2013. március 03. vasárnap, 21:19
Egyre kevesebben tudják.
alvaro-hopihe
2018. március 05. hétfő, 12:44
Ismét kevesebben
herkliantal
2011. május 16. hétfő, 21:26
Kicsit kevesebben
inoke
2009. október 09. péntek, 21:58
Biblia kutatás
sacimama
2015. július 14. kedd, 00:55
kutatás csonti után
agica2004
2013. november 10. vasárnap, 18:58
Kóta Béla kutatás közben.
rozsmalom
2013. május 01. szerda, 08:21
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.