Belépés
2019. szeptember 23. hétfő | 39. hét | 266. nap | 19:59 | Tekla
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Milyen mozgásformát válassz?
Testedzési törekvéseid akkor lesznek eredményesek, ha hosszú távon szívesen maradsz a választott mozgásforma mellett. Egyéniséged, alkatod, napirended is befolyásolja, melyik irányzat a legkedvezőbb. A keleti és nyugati eredetű mozgásfajták elmélete és gyakorlata számos ponton különbözik. Ismerd meg a módszereket, hogy könnyebb legyen döntened.

Fókuszban a teljesítmény

A nyugati országokban és az Európa nagy részén kialakult edzésformák közös jellemzője, hogy a fizikai állóképességre, fejlődésre, minél gyorsabb sikerekre helyezik a hangsúlyt. Ha alakformálásra, izomerőd növelésére összpontosítasz, talán ezek a sportok jutnak először eszedbe. Céljuk az optimális testsúly elérése, a gyorsaság, erő fokozása. Ide tartoznak a kardio jellegű edzések, mint a futás, úszás, kerékpározás, valamint a statikus, izomtömeg-növelő edzőtermi sport és a legtöbb csapatjáték. Fontos, hogy mielőtt bármelyikbe belekezdenél, kérj véleményt háziorvosodtól, és tartsd be a fokozatosságot - főként, ha valamilyen krónikus betegséggel élsz együtt, vagy jelentős túlsúlyod van.



Milyen szempontok szerint válassz?

- Ha főcélod a fogyás, akkor ötvözd az aerob sportot a súlyzós edzéssel.
- Ha izomerődet szeretnéd növelni, és vékony alkatú vagy, akkor a hosszas kardioedzések helyett az edzőtermi erősítő gyakorlatokkal vagy a callaneticsszel barátkozz.
- Szabad levegőn tudsz leginkább kikapcsolódni? A gyors gyaloglás, futás, tenisz neked való sportok.
- Fontos számodra az edzés során a jó hangulat, a társaság? A csoportos aerobic, gerinctorna, alakformáló órák erre is kiválóak.
- Kevés a mozgásra fordítható időd? Válogass a könnyen követhető DVD-edzések közt, itt találsz kezdők és haladók számára is alkalmas változatokat.

A leggyakrabban elkövetett hiba, ha túl gyors eredményekre törekszünk. A fogyás beindulásához éppúgy idő szükséges, mint az izomerő növeléséhez. A regenerálódásra szánt napokon láthatatlanul, ám hatékonyan zajlik a fejlődés. Anyagcseréd ilyenkor is sebesebb üzemmódban dolgozik, az izomtömeg gyarapodik. Túledzéssel csak a lelkesedésed fog csökkenni, és álmatlanságot, szapora szívverést kockáztatsz.

Test és lélek összhangja

A mozgásterápia elmélete a keleti mozgásfajták közé sorolja a jógát, a csikungot, taj-csit, a do-in gyakorlatokat. Ezek mindegyikénél hangsúlyos a test, a lélek és a szellem egységének megteremtése. Míg a nyugati sportoknál fontos a minél gyorsabb teljesítménynövekedés, a keleti irányzatok a harmóniára, egyensúlyra helyeznek nagyobb hangsúlyt. A mozdulatok lassúak, összpontosítva a helyes kivitelezésre. Fontos szerepe van a légzőgyakorlatoknak, ez minden esetben kapcsolódik a mozgássorozatokhoz. Filozófiájuk lényege az energia szabad áramlásának megteremtése. Milyen előnyöket nyerhetsz velük?
- Keringési rendszered egészségét óvod;
- tüdőd tisztul, szívműködésed, vérnyomásod egyenletesebb lesz;
- izmaid, ízületeid sokáig megőrzik rugalmasságukat;
- megszabadulsz a napi feszültségektől;
- gerincpanaszaid csökkennek, helyes testtartásod lesz.

Akkor is érdemes elkezdened valamelyik keleti mozgásfajtát, ha egyáltalán nem vagy hajlékony. Meglepően gyorsan tapasztalod, hogy ízületeid rugalmasabbá válnak. Legjobb, ha néhány alkalommal csoportos órákat látogatsz, ezután már otthon is elvégezheted a gyakorlatokat. Nagyon fontos a rendszeresség, már napi 30 perc is látványos sikerhez vezet.

Kettő az egyben

A testedzésre is igaz a megállapítás, hogy az egyoldalúság helyett a változatossággal jobban jársz. Ha kizárólag az állóképességed és izomtömeged növelésére, a túlsúly eltüntetésére koncentrálsz, háttérbe szorul a rugalmasság és a harmonikus lelkiállapot. A sorozatosan nagyobb erőkifejtésnek kitett izmok, ízületek idővel fájdalmassá válhatnak. A hangos zenére végzett gyakorlatok nem adnak lehetőséget az ellazulásra.

A másik véglet sem megoldás, amikor csakis a jógára, csikungra hagyatkozol testedzés címén. Igaz, hogy ezek a gyakorlatok is átmozgatják testedet, ám az ideális csontsűrűség megtartásához és a szív-érrendszered egészségéhez az ellenállásos edzés és az erőteljesebb aerob mozgás is szükséges. Legjobb, ha hetente két-három alkalommal a nyugati mozgásformák közül végzed valamelyiket, és heti egy-két jógát, csikungórát is beiktatsz. Csak első hallásra tűnhet soknak, ám amint a napirended részévé válnak, hiányozni fog egyetlen kimaradt mozgásprogram is. Amikor nagyon elfoglalt vagy, a kétféle irányzatot egymással is összekapcsolhatod. Rövid bemelegítés után végezz valamilyen erőteljesebb mozgásformát, majd jöhet néhány nyújtó-lazító jógaászana.

A fitneszközpontok, művelődési házak mindkét irányzatra kínálnak lehetőségeket. Emellett tájékozódhatsz az interneten, a közösségi oldalakon, hogy a lakóhelyed közelében felfedezhesd a számodra szimpatikus mozgásprogramokat.

Galgóczi Dóra
otvenentul.hu
anna4459, 2016. február 28. vasárnap, 08:37
Címkék: Galgóczi Dóra, választott mozgásforma, nyugati országokban, fizikai állóképességre, sportok jutnak, optimális testsúly,
Kommentek
Szépkorúak sportfesztiválja Cegléden
A Magyar Szabadidősport Szövetség rendezésében szerdán 12. alkalommal sorra kerülő mozgásfesztiválnak Cegléd ad otthont. A szervezők tájékoztatása szerint a résztvevők legalább negyven játékos-sportos mozgásformát próbálhatnak ki. Az ügyességi feladatok, célzó-dobó játékok, gerinctorna mellett idén újdonság a fitball, az aquafitness és a fakanalas célbaütő nevű népi játék is.

A mozgás mellett ezúttal is szűrővizsgálatokkal, életmód tanácsadással, termálvizes fürdési lehetőséggel, illetve sportos ajándékokkal várja az idén harmincéves szövetség a rendezvényre érkezőket.

Nevezni aznap, a rendezvény helyszínén is lehet.
velemenyezd, 2019. június 04. kedd, 11:11
Csütörtökön kezdődik az Everness Indián Nyár életmódfesztivál Alsóörsön
Hozzátette: a Pelso kemping területén hét helyszínen rendeznek programokat, amelyekre összesen nyolcszáz embert várnak.

Az előadók között lesz Soma Mamagésa író, spirituális tanító, Grecsó Zoltán pedig a kortárs tánc világába kalauzolja el a látogatókat. Inkret Boglárka pszichológus a tudatos életvezetésről beszél majd, Kereszty András az önismeret fontosságáról tart előadást, Sütő Enikő jogász, modell a boldogságkeresés útjairól szól majd.

A fesztiváligazgató elmondta azt is, hogy számtalan mozgásformát, köztük a csikungot, a niátt, a hatha, akro és hahota jógát is ki lehet majd próbálni. Mindemellett különféle masszázstípusok közül válogathatnak a látogatók.

A zenei színpadon mások mellett fellép a lágy meditatív és felpörgetett latinos lüktetésű zenét egyaránt játszó ToSoDa Project és a mintegy negyven hangszert megszólaltató Samsara Boulvard.

A rendezvénysorozat idei kiemelt témája a környezettudatosság, amelynek jegyében számos új megoldással ismerkedhetnek meg a
velemenyezd, 2018. szeptember 08. szombat, 13:21
A gyaloglás hasznos ...
szenvednek. Nyilván mindig az adott betegség határozza meg, hogy milyen intenzitással és mennyit mozogjunk. Ebben mindenképp a kezelőorvos véleményét és tanácsát szükséges kikérni, mert egyáltalán nem mindegy, hogy jelen esetben a gyaloglásba is hogyan vágunk bele, vagyis mennyire terheljük meg a szervezetünket. Arra mindenképpen ügyelni kell, hogy a szívbeteg személy pulzusa mindig egy bizonyos tartományban maradjon. Éppen ezért lényeges, hogy a szívproblémákkal küzdő személy ne valamilyen megerőltető mozgásformát válasszon, hanem például a gyaloglást, amelyet lassan és kényelmes tempóban is lehet végezni.

Amennyiben a szívbeteg személynek új gyógyszert kell szednie, azt is beszélje meg orvosával, hogy ez milyen hatással lesz például a mindennapos gyaloglásra. A legjobb, ha az állapotának megfelelő edzéstervet készít, főleg ha azt tapasztalta edzés után, hogy nem jobb, hanem rosszabb lett a közérzete. Mindenképpen nagyon fontos, hogy fokozatosan emelje az edzés intenzitását. Ha az első nap csak
vorosrozsa66, 2018. szeptember 02. vasárnap, 14:48
Kosárlabda U18-as 3x3-as Eb-selejtezőt rendeznek Szolnokon
Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere a szerdai sajtótájékoztatón elmondta: a Nemzetközi Kosárlabda Szövetség (FIBA), a Szolnoki Sportcentrum Nonprofit Kft. és Szolnok városa a 2016-os és 2017-es sikeres tornák után augusztusban közösen Eb-selejtezőt rendez a Tisza-parti városban.

Hozzátette: a magyar kosárlabdának és Szolnoknak ismét nagy diplomáciai siker, valamint megtiszteltetés a rendezvény lebonyolítása és a sportág népszerűsítése. Kiemelte, egészen a közelmúltig úgy volt, az idei lesz az utolsó selejtezőtorna Szolnokon, ám a FIBA elégedett volt és meghosszabbította a szerződést a magyar szövetséggel, így jövőre is újra vendégül láthatják az U18-as csapatokat.

A 2020-as tokiói olimpiai programba beválasztott 3x3-as kosárlabda célja a sportág népszerűsítése - jegyezte meg.

A résztvevő együttesek közül jelen lesznek a komoly kosárlabda-kultúrával rendelkező országok, Csehország, Izrael, Spanyolország és Szerbia válogatottja, valamint az orosz és ukrán gárda. Magyarország férfi és
velemenyezd, 2018. augusztus 01. szerda, 12:41
És újra életnagyságban :-)
élvezni is, és kipróbálom az általa megadott recepteket. Az elmúlt másfél év alatt rengeteget változtam. Most a súlyom 52 kg, és kezdenek látszódni az izmaim, de még ez nem eredmény! ŰÖssze kell szednem magamat. Szombaton reggel elmentem futni és csodálkoztam, hogy a régen futott távon csak kétszer álltam meg és az is unalomból volt. Hogy mi van??? Hihetetlen állóképességet varázsolt Ádám nekem! És ezért imádom őt...persze csak mértékkel, mint egy rendes edzőt lehet. Remélem sosem hagyom abba ezt a mozgásformát. A futás meg elő van írva heti egy napon, egyenlőre ehhez kell hozzászoktatnom magamat. Nagyon jó stressz levezetés, mert ma megfigyeltem iszonyatosan stresszes vagyok. Pattanásig feszültek az idegeim már. Most abbahagytam a b vitaminokat, mert folyamatosan éhesnek éreztem magamat.
De amit vaskészítményt eszek, abban is van b vitamin, így teljesen jó, meg a bcaa-ban is van, mondjuk még elég rendszertelenül használom. És még kell egy termék, amit be kell szereznem.
És megint meg kell
dundulino, 2018. június 18. hétfő, 20:29
Így sportoljunk ötven fölött
mint a negyvenesekben. Figyeljünk a testünk jelzéseire, ha mozgás közben, vagy után fájdalmat érzünk, lassítsunk a tempón, vagy könnyítsünk a súlyokon. A nyújtásra, mobilitás fejlesztésére fordítsunk fokozott figyelmet.

50 felett különösen fontos, hogy időt szakítsunk a sportolásra, edzés edzés 50 felett sport mozgás 50 felett sport

50 felett különösen fontos, hogy időt szakítsunk a sportolásra!
Fejlesszük az egyensúlyunkat és a hajlékonyságunkat!

Érdemes olyan mozgásformát is beiktatni, ami az hajlékonyságot és az egyensúlyt fejleszti, mint például a jóga vagy a tai chi. A súlyzós edzések, vagy a futás, kocogás mellett heti egy-két alkalommal nagyon fontos ilyesmit is beiktatni, akár csak fél órára is.

Végezzünk kardió mozgást minden nap!

50 felett: teendők a leépülés ellen

Vajon lehet-e valamit tenni a természetes folyamat lassítására, vagy az elvesztett izmok visszaszerzésére? A részletekért kattintson!

Ha csak 20 vagy 30
tinka1951, 2018. február 09. péntek, 05:21
SZÍVBETEGSÉG ELLEN jóga PLUSZ AEROBIK?
kombinálása csökkenti a mentális, fizikai és érrendszeri stresszt, ezáltal mérsékeli a kardiovaszkuláris (szív- és érrendszeri) problémákból eredő elhalálozás esélyét"

A tanulmányban 750 elhízott, szívbeteg indiai páciens vett részt, akik mellette 2-es típusú diabétesszel is küzdöttek.

Három csoportra osztották őket. Közülük 225-en aerobik gyakorlatokat végeztek, 240-en jógáztak, a többi 285 mindkét mozgásformát alkalmazta.

Mindegyik csoport javulást látott a szívbetegség rizikófaktorai terén, miután hat hónapon át részt vettek a foglalkozásokon.

A vérnyomás jelentősen csökkent a csak aerobikot, illetve csak jógát végző csoportban egyaránt.

A teljes koleszterin-, triglicerid-szintet és LDL (,,rossz") koleszterint szintjét illetően szintén javulás mutatkozott. A testsúlyuk és a derék körfogata is mérséklődött mindkét
bordat, 2017. november 17. péntek, 20:43
A jógáról...
fitten tart, segít a hajlékonyságot megőrizni, sőt a fogyásban is a segítségünkre lehet, de emellett nagyon sok egészségügyi problémára, bajra, fájdalomra jelenthet megoldást. Ezeket a pozitív hatásokat számtalan kutatás is bizonyította már.

Érdemes jógázniuk az asztmásoknak, illetve azoknak, akik légzési nehézségekben szenvednek. Egy kutatás szerint a jógázás csökkenti a szervezetben található, gyulladásra utaló biomarkerek arányát, ez pedig hatékony kiegészítő terápiává teszi ezt a mozgásformát, amit a klasszikus asztmagyógyszerek mellett lehet alkalmazni.
Különösen az idősebb korosztályt veszélyeztethetik az esések, illetve az egyensúlyzavarok. Az esések önmagukban nem jelentenek általában komolyabb problémát, ám az idősebbek csontjai könnyebben törnek, nehezebben regenerálódnak, és a súlyosabb balesetekből nem mindig képesek felépülni. A jógázás segíti a testtudatot, fejleszti az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt is. Egy 14 hetes jógaprogram ezen pozitív hatások mellett az
gabfe, 2017. szeptember 12. kedd, 15:43
Képek, videók
Galgóczi Dóra - Lepergett
sanci81
2018. február 03. szombat, 17:26
Ő választotta, de van vál
alvaro-hopihe
2018. március 07. szerda, 09:38
Sziria választott.jpg
megyerimihaly
2016. január 20. szerda, 01:31
Új mamát választottunk
1951anna
2013. április 12. péntek, 08:13
Viki (a fiam választottja
dmarcsi
2009. november 28. szombat, 20:44
te vagy a választottam
1maszatka
2009. június 28. vasárnap, 17:47
papa választotta ruhában.
kissjuli
2009. április 07. kedd, 12:26
ezt mintát választottam.j
hugimama
2009. március 02. hétfő, 07:59
Rosszul valasztottal.jpg
charlotteani
2009. január 21. szerda, 19:31
A picikém és a választott
katifouad
2007. december 31. hétfő, 18:20
Szép autót választott
cesy
2007. szeptember 04. kedd, 22:08
szép virágot választott
flammerne
2007. május 13. vasárnap, 19:46
Választott halál
gyorgyy
2007. március 09. péntek, 07:39
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.