Belépés
2019. december 13. péntek | 50. hét | 347. nap | 03:14 | Luca, Otília
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Inzulin rezisztencia
Az emberiség egy jelentős részének szervezete rezisztens az inzulinnal szemben, tehát testében az inzulin nem képes lebontani a cukrot.
Az inzulinnak az a feladata, hogy a glükózt a sejtekhez szállítsa, ezzel energiát biztosítva számukra. Ha valaki rezisztens az inzulinnal szemben, akkor szervezete egyre több és több inzulint juttat a véráramba (tehát egyszerre van jelen az inzulin rezisztencia és a hiperinzulinizmus!), hogy megpróbálja kompenzálni az alacsony hatásfokot.

Ilyenkor a szervezet úgy működik, mint az az autó, amelyikben egyszerre nyomják teljes erővel a gázpedált és a féket is. Nincs az a kocsi, ami ezt sokáig kibírná és ugyan így van ezzel az ember is.

Ezzel persze a szervezet nem csak a problémát nem tudja megoldani, hanem újabb problémákat generál. Olyan állapotok kialakulási esélyét növeli meg, mint a szívbetegség, bizonyos rák típusok (vastagbél rák, emlő rák), magas vérnyomás, abdominális elhízás, cukorbetegség, policisztás ovárium szindróma (POS), stb.

Mi lehet a módja annak, hogy a szervezet inzulin érzékenységét növeljük és párhuzamosan csökkentsük a felsorolt súlyos betegségek kialakulásának rizikóját?

Az elsődleges és legfontosabb tényező az életmód, azon belül is a táplálkozási szokások gyors változtatása. A legjobb módszer a szervezet inzulin érzékenységének növelésére az étkezési szokások megváltoztatása. A magas cukor tartalmú, magas feldolgozottságú, nem természetes ételek, valamint a fehér lisztből készült, alacsony tápértékű ételek rendkívüli mértékben megnövelik az inzulintermelést.

A fehér lisztből készült étkek helyett a magas rost tartalmú, teljes kiőrlésű ételeket kell előnyben részesíteni. Összességében az alacsony glikémiás indexű és glikémiás telítettségű táplálékokat kell fogyasztani, melyek nem generálnak magas inzulin szintet. Ez azért nagyon fontos, mert vannak olyan táplálékok, amiknek a vércukor emelő hatása csekély (pl. tej), ugyanakkor aránytalanul magas inzulin választ provokálnak, mert a glikémiás telítettségük magas. A zöldségek és gyümölcsök többségének azonban a glikémiás telítettsége alacsony, tehát ezért nagyon fontosak a zöldségek, gyümölcsök, a többszörösen (halolaj) és egyszeresen telítetlen zsírsavak (mogyoró, mandula, olíva olaj, magvak) rendszeres fogyasztása. A zsíros húsok helyett a sovány húsokat és a növényi fehérje forrásokat kell választani (kendermag, borsó, stb.).

A magas rosttartalmú, alacsony zsírtartalmú ételek képesek a leginkább csökkenteni az inzulin rezisztenciát. De itt is inkább a zöldségekben és csírákban fellelhető rostokra gondolok és nem a kiérlelt gabonák rostjaira, amik nagy mennyiségben tartalmaznak számunkra idegen és gyakran allergizáló, emészthetetlen fehérjéket (ilyenek pl. a glutén vagy a hüvelyeseknél a lektinek). Ezeket, ha lehet, kerüljük el.

A rendszeres mozgás, fizikai aktivitás szintén jelentősen képes csökkenteni az inzulin rezisztenciát. Az a legjobb, ha az aerob mozgást (pl. séta, futás, kocogás) az erősítő gyakorlatokkal kombináljuk (pl. súlyzózás). Az izomépítéshez ugyanis cukor égetésre van szükség, ami csökkenti a vércukor szintet, segíti a fogyást, és növeli az inzulin érzékenységet.

A rendszeres, napi 7-8 óra pihentető alvás, a különböző meditációs gyakorlatok, a stressz kerülése csökkenti a kortizol szintet, ami szintén csökkenti az inzulin rezisztenciát.

A fent leírt lépésekkel nagyon sokat tehetünk egészségünkért, a lényeg, hogy életmódunk szerves részeként építsük be őket mindennapjainkba. A Super Greens és a köré épített komplex rendszer (kendermag protein, klorofill, Himalája só, klorofill cseppek, omega e-ssentials) megteremtik annak bázisát, amire az új, megváltozott étrend alapozható (minden nap zöld főzelékek, turmixok, pl. avokádó, sok nyers, főtt, sült, párolt zöldség, hetente kétszer tengeri hal, legalább napi 2-3 l víz elfogyasztása, a tea, kávé, alkohol, üdítők kerülése, mert e nélkül a legjobb táplálék kiegészítő komplex sem ér semmit).

Fogadjuk el, hogy azért, mert ma sok-sok millióan azt esszük, amit eszünk és azt isszuk, amit iszunk az nem azt jelenti, hogy ez a normális a szervezetünk számára. Az, hogy a korábban olyan ritka infarktus és stroke mára első számú tömeggyilkossá vált a rosszindulatú daganatokkal karöltve, ennek okai éppen itt keresendők.
Forrás : Link
pacsakute, 2019. március 14. csütörtök, 13:16
Címkék: Super Greens, jelentős részének, inzulinnal szemben, sejtekhez szállítsa, inzulin rezisztencia, alacsony hatásfokot,
Kommentek
Laborértékek és értelmezésük
Akut májgyulladás gyanúja esetén végzik. A B-típusú májgyulladás vírus belső magfehérjéje ellen termelődő ellenanyag, amelynek magas szintje a vírusfertőzésre adott immunválasz jelzője.

Anti-HBs: A B-típusú májgyulladás vírus felszíni fehérjéje ellen termelődő ellenanyag, amelyek magas szintje a vírusfertőzésre adott immunválasz jelzője. Az anti-HBs a klinikai tünetek csökkenése után jelenik meg, és az egész élet során kimutatható marad jelezve a fertőzésen való átesést.

APC-rezisztencia (FVL, Leiden-mutáció, Aktivált Protein-rezisztencia): A trombózishajlam genetikai hátterének kimutatására szolgál.

Aktivált parciális tromboplasztin idő (APTI): A véralvadást szabályzó egyik enzimrendszer működését mutatja. Az alacsonyabb érték fokozott véralvadékonysággal, míg a magasabb érték vérzékenységgel járhat. A normálértéke 30-40 másodperc.

Kalcium: A kalcium anyagcsere ellenőrzésére szolgál. A normálértéke a teljes kalciumnál 2,2-2,6 mmol/l, az ionizált kalciumnál 1,0-1,2
pacsakute, 2019. október 24. csütörtök, 18:09
Szakértő: néhány év alatt ellenállóvá válhat egy baktérium
Elmondta: egyre nagyobb problémát okoznak a gyógyszerrezisztens baktériumok a világban, s miközben egy új gyógyszer fejlesztése akár 10 évig is eltarthat, a rezisztencia néhány év alatt kialakul.

A problémát súlyosbítja, hogy az utóbbi évtizedben csak kevés új antibiotikum jelent meg a piacon - tette hozzá.
velemenyezd, 2019. szeptember 16. hétfő, 08:40
Ismeretterjesztő program indul az antibiotikum-rezisztencia veszélyeiről
Az Agrárminisztériummal közös Meddig hat? című kezdeményezés célja, hogy a laikus érdeklődők hiteles szakmai forrásokból kaphassanak információkat az antibiotikum-rezisztencia mindannyiunkat érintő veszélyeiről.

Közleményükben azt írják, hogy az antibiotikum-rezisztencia világszerte egyre nagyobb gondot okoz a humán és az állategészségügy területén egyaránt. Az antibiotikumok indokolatlan, illetve helytelen használata következtében a baktériumok egyre ellenállóbbak lesznek, vagyis az antibiotikumot tartalmazó szerek mind kevésbé hatékonyak egy-egy betegség kezelésében. A globális közegészségügyi fenyegetés kezelésével, egyes nemzetközi szervezetekhez hasonlóan, az Európai Unió is kiemelten foglalkozik - tették hozzá.

Az Európai Gyógyszerügynökség legutóbbi jelentése szerint Magyarország a 4. helyen áll az egységnyi állati termékre vonatkozó antibiotikum-felhasználás rangsorában. A Nébih vizsgálati eredményei pedig arra is rámutattak, hogy a rezisztencia számos baktériumfaj és antibiotikum
velemenyezd, 2019. szeptember 13. péntek, 11:21
Regenor-Circuline-keringésjavítás
(B-3 Vitamin), csomósodást gátló anyag (magnézium-sztearát), narancs gyümölcs-kivonat, rizsliszt.

Általánosságban mindezek mondhatók el a végső, lehetséges hatás kapcsán, hivatalosan feltételes módban:

- visszaállíthatja, illetve megőrizheti az érfal rugalmasságát,
- védheti az érfalat a meszesedéstől,
- szabályozhatja a vérnyomást, ezzel is kímélve a keringési rendszert,
- optimalizálhatja a koleszterinszintet,
- az inzulin rezisztencia csökkentésével, a gyulladási faktort is csökkenti

És most nézzük az összetevőket, részletesen! Azaz: mi minden lehetséges, előnyös hatásuk van?
xc1

Niacin (B-3 Vitamin)
Vérnyomáscsökkentő, értágító, keringés javító hatású. Segíthet a gyomorégés enyhítésében, valamint enyhítheti a gyomorsav-hiányt, a gyomorsav termelésének ösztönzésével. Elengedhetetlen a szervezet energiatermeléséhez. Csökkentheti az agresszivitást.

L-Arginine
Aminosav, ami meggátolhatja az
faciendum, 2019. augusztus 21. szerda, 20:29
WHO: aggasztóan növekedett a gyógyszereknek ellenálló HIV-megbetegedések száma
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) felmérése szerint az elmúlt négy évben Afrika, Ázsia és Amerika 12 országában átlépte az elfogadható szintet a gyógyszer-rezisztencia a HIV-vírus kezelését biztosító két alapvető fontos gyógyszer - az efavirenz és a nevirapin - esetében.

A HIV-vírusfertőzötteket általában antiretrovirális gyógyszerekkel kezelik, ám a vírus képes mutálódni gyógyszereknek ellenálló formába.

A WHO 2014 és 2018 között 18 országban végzett felmérést, és vizsgálta a gyógyszer-rezisztencia szintjét azon emberek esetében, akiknél abban az időszakban kezdték meg a HIV-vírus elleni kezelést.

12 országban a HIV-vírusfertőzött felnőttek több mint 10 százalékánál alakult ki rezisztencia a két gyógyszer esetében. Ezen küszöb fölött már nem tartják biztonságosnak ugyanazon HIV-gyógyszerek felírását a betegeknek, mivel a rezisztencia tovább növekedhet - olvasható a WHO jelentésében.

"Úgy vélem, átléptük ezt a vonalat" - mondta Massimo Ghidinelli, a washingtoni Pánamerikai
velemenyezd, 2019. július 30. kedd, 19:35
Az aminosavakról - jó tudni
immunrendszert, az izomtömeget, az étvágyat és még sok mást.

Az aminósavak hatásai
1. Segíti a fogyást
Az aminosavak segítik a testsúlycsökkenést a zsírégetés fokozásával és a sovány testtömeg megőrzésével. Különösen a BCAA aminosavak (elágazó láncú esszenciális aminosav) bizonyultak hatékonynak a fogyás során.

A Journal of the International Society of Sports Nutrition folyóiratban megjelent tanulmány kimutatta, hogy az elágazó láncú aminosav komplex fogyasztása egy 8 hetes rezisztencia-képzés után jelentősen megnövelte a sovány testtömeget és az erőszintet, valamint nagyobb csökkenést mutatott a testzsír százalékos arányában, mint a tejsavó fehérje vagy a sportital fogyasztása. [1] Más kutatások azonban vegyes eredményeket mutatnak, ami további tanulmányok szükségességét jelzi.

2. Támogatja az izomtömeg megőrzését
Az izomszövet elsődleges építőköveiént az aminosavak feltétlenül szükségesek az izom fenntartásához és az izomnövekedéshez. Néhány tanulmány azt is
pacsakute, 2019. június 09. vasárnap, 16:57
Az almaecet jó hatásairól
Minden nap egy alma, az orvost távol tartja - szól a mondás, és ugyan ez igaz az almaecetre is. Az almaecet egy olyan speciális ecetfajta, amit almából állítanak elő és a színe is az alma levéhez hasonlít, jellegzetes borostyán színű. Az elmúlt évszázadokban az almaecetet a legkülönbözőbb dolgokra használta fel az emberiség, rovarirtásra, kávégép tisztításra, páncél fényesítésre vagy akár salátaöntet készítéséhez.
Az almaecet pektinekben, vitaminokban, ásványi anyagokban és bioflavonoidokban rendkívül gazdag. Tartalmaz foszfort, káliumot, kalciumot, B-vitaminokat és sok más, értékes összetevőt.

Nézzük meg, mik az almaecet legkiemelkedőbb jótékony hatásai. A legjobb eredmény eléréséhez mindig organikus eredetű, szűretlen almaecetet alkalmazzon.

1, Segít kontrollálni a vércukorszintet
Szervezetünk inzulint termel annak érdekében, hogy szabályozni tudja a vér glükóz szintjét. Az almaecet antiglikémiás hatásának köszönhetően javítja az inzulin
pacsakute, 2019. május 30. csütörtök, 20:16
Képek, videók
Baby Greens. (bronz).jpg
farkas1945
2013. november 07. csütörtök, 11:22
Baby Greens (bronz).jpg
farkas1945
2013. november 07. csütörtök, 11:22
greensari.png
simonfai
2012. május 31. csütörtök, 17:51
SkodaS100Greensted.jpg
cpuculer
2011. december 14. szerda, 00:35
Greens.jpg
szidnifox
2010. november 18. csütörtök, 18:17
greensilk.jpg
sarkany52
2010. június 05. szombat, 12:46
GreenSat_juppin.gif
gizellalapu
2009. november 21. szombat, 07:14
greens.jpg
potyimari
2008. december 25. csütörtök, 10:21
Újabb jelentős fejlesztés
basikele
2013. február 15. péntek, 05:21
Történelmi jelentőségű fe
vargaspace
2012. november 24. szombat, 15:53
peptidek jelentősége.jpg
ibolya1964
2011. január 23. vasárnap, 18:24
E jelentős idő.jpg
nagyiful
2010. szeptember 29. szerda, 19:44
E jelentős idő.....jpg
cipello
2010. május 26. szerda, 13:45
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.