Belépés
2019. június 17. hétfő | 25. hét | 168. nap | 01:40 | Laura, Alida
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Táplálékok szemünk egészségéért
Évente több millióan veszítik el a látásukat. És nem csak az idős emberek. Ezek a betegségek általában az oxidatív stressz okozta gyulladás miatt következnek be. Kutatások igazolják, hogy azok a táplálékok, amelyek luteinben és zeaxantinban gazdagok, csökkenteni tudják a szembetegségek kialakulásának kockázatát. Más tanulmányok arról írnak, hogy a C- és E-vitaminban, a béta-karotinban, a cinkben, az omega-3 zsírsavakban gazdag étrend az életkorral kapcsolatos szembetegségeket akadályozza meg. Most néhány olyan táplálékról olvashat, amelyek segítenek megőrizni a szem egészségét.

A kelkáposzta rákellenes antioxidánsban gazdag. Tele van vitaminokkal, béta-karotinnal, de lutein és zeaxantin is bőven van benne. A kelkáposztából készíthet salátát, de köretként is kiváló. Gyümölcsturmixokhoz is lehet adni 1-2 levelet és főzeléket is lehet belőle készíteni.

A kukorica nemcsak azért lehet a kedvencünk, mert rendkívül ízletes, hanem a szemvédő tulajdonsága miatt is, ugyanis van benne zeaxantin és lutein is. A kukorica jótékony hatásait vizsgálva az derült ki, hogy a főzés még inkább megnöveli a benne lévő antioxidánsok szintjét. Megfőzve eheti önmagában, de salátát, levest és köretet is készíthet belőle.

A spenótban is van lutein és zeaxantin, amelyek csökkentik a makula degeneráció és a szürkehályog kialakulásának kockázatát. A spenóthoz hasonlóan ha megfőzzük a zöld levelű zöldségeket, szervezetünk sokkal jobban tudja hasznosítani a luteint. A spenótot nyersen, szendvicsbe is bele lehet tenni, de turmixitalok egyik kedvenc összetevője is lehet.

A rostokban gazdag brokkoli sok C-vitamint, béta-karotint, luteint és zeaxantint tartalmaz. Főzhetünk belőle levest, párolva adhatjuk sült húsok mellé, de tésztaételhez is hozzákeverhetjük.

A citrusfélék sok C-vitamint tartalmaznak, amelyek segítenek megvédeni a szem egészségét, illetve a szem szöveteit a károsodásoktól. Nők esetében a rendszeres C-vitaminban dús táplálékok fogyasztása 64 százalékkal csökkenti a szürkehályog kialakulásának a kockázatát.

A narancssárga zöldségek és gyümölcsök - sütőtök, sárgarépa - sok béta-karotint tartalmaznak, így ezeket érdemes rendszeresen beiktatni az étrendünkbe.

A sötét bogyós gyümölcsök javítják az éjszakai látást. A II. világháborúban a pilótáknak rendszeresen kellett bogyós gyümölcsöket enniük, hogy az éjszakai bevetéseken jobb legyen a látásuk. A fekete áfonya és a szeder antociánokban gazdagok, amelyek szintén védelmet nyújthatnak a makula degenerációval és a szürkehályoggal szemben. A bogyós gyümölcsök erősítik a hajszálereket is, és olyan vegyületeket tartalmaznak, amelyek kiváló tápanyagai a szemnek.

Az olajos halak - szardínia, tonhal, makréla, lazac, pisztráng, tonhal - a retinában is megtalálható dokozahexaénsavban gazdagok. A sav alacsony szintje a szem szárazságát okozhatja, amelyet száraz szem szindrómának neveznek. A halakban lévő omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatással bírnak, ami fontos, hiszen a szemgyulladás is szemszárazsághoz vezethet.

A mandula E-vitaminnal van tele, amely védelmet nyújt a szem számára a szabad gyökökkel szemben. Ez az antioxidáns védelmet nyújt a szem sejtjei számára az oxidációval szemben.
Forrás : Link
pacsakute, 2019. január 11. péntek, 11:54
Címkék: idős emberek, betegségek általában, oxidatív stressz, szembetegségek kialakulásának, omega-3 zsírsavakban, életkorral kapcsolatos,
Kommentek
A haj növesztését segítő módszerek
készítéséhez egy tojás fehérjét keverje el egy teáskanál olívaolajjal és ugyanennyi mézzel. Kenje be vele haja teljes hosszát, és 20 percig hagyja hatni. Hideg vízzel és samponnal mossa ki. A tojásos pakolásokat nem csak haja, de arcbőre is meghálálja.

Görögszéna
A görögszéna nem csak a haj növekedését gyorsítja, de a természetes hajszínt is védi. Egy teáskanálnyi görögszéna két teáskanál kókuszolajba keverve, majd 30 percig a hajon hagyva, gyengéd samponnal lemosva sokat tehet haja egészségéért.

Burgonya lé
A burgonya levét kenje 15 percig fejbőrére majd mossa le. Csodákat tesz akkor is, ha alopeciában szenved, valamint arcpakolás alapjaként is használhatja.

Hennás hajpakolás
A legjobb természetes hajbalzsam, amely a fénytelen, száraz hajból sima, fényes, színnel telített hajkoronát varázsol. Megerősíti a hajhagymákat, így a haj további növekedését is segití. Egy bögrényi száraz hennaport keverjen el fél bögrényi joghurtban, kenje be vele haja teljes
pacsakute, 2019. április 10. szerda, 01:14
Szemünk egészségéért - fontos tápanyagok
Az életkor előrehaladtával a látási problémák egyre csak nőnek. Hosszú távú klinikai vizsgálatokból kitűnik, hogy a vitaminok és az ásványi anyagok csökkenthetik a korral összefüggő makuladegeneráció kialakulásának a kockázatát. Természetesen nem kell ahhoz idősnek lenni, hogy hasznot húzzunk ezekből a tápanyagokból.

Nemrégiben egy olyan vitaminkészítményt vizsgáltak, amely tartalmazott C-vitamint, béta-karotint, cinket és rezet. Megállapításra került, hogy ez a vitamin- és ásványianyag-kombináció jelentősen csökkentheti a makuladegeneráció kialakulásának a kockázatát. Ezt a szembetegséget gyulladás váltja ki, amely károsítja a makulát. Viszont ezek a tápanyagok jelentős gyulladáscsökkentő hatással bírnak és a retina oxidatív károsodását is csökkenteni tudják.

A lutein és a zeaxantin is nagyon hasznos tápanyag a szem egészségének szempontjából. Mindkettő eredményesen küzd a szürkehályog ellen. A lutein egyike azon kevés karotinoidoknak, amelyek természetesen nagy koncentrációban
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:50
Gyógynövények a máj egészségéért
A máj a szervezet legnagyobb része és döntő szerepet játszik a vérben lévő toxinok szűrésében és a táplálékok energiává alakításában. Sajnos egyre többen szenvednek valamilyen májbetegségben. A leggyakoribb közülük a zsírmájbetegség, az alkoholos májbetegség, a cirrózis, a májgyulladás, a gyógyszeres toxicitás és a májrák. A környezeti toxinok, a cukorbetegség és a túlsúly szintén májkárosodáshoz vezethet.

A máj egészségi problémáinak egyes tünetei közé tartozik a sötét színű vizelet, a viszkető bőr, a sárga szem és bőr, az influenzaszerű tünetek és a has felső jobb felén kialakuló fájdalom. A májfibrózis az alkoholos májbetegség harmadik szintje, előrehaladott állapotban májcirrózishoz vezethet. Ekkor hegek képződnek a májban. Ezek a hegesedett szövetek akadályozzák a keringést és fokozatosan a májfunkció elvesztését okozzák.

A máj egészségére nézve kulcsfontosságú, hogy elkerüljük a feldolgozott élelmiszereket, a cukrot, az egészségtelen zsírokat és természetesen az alkoholt is. A
pacsakute, 2019. április 05. péntek, 22:45
A sárgarépáról
A sárgarépa gyökere tele van antioxidánsokkal, A- vitaminnal, ásványi anyagokkal, és béta-karotinnal.

Sárgarépa fogyasztással az alábbiakban tesz az egészségéért:
- magas vitamin, antioxidáns, és rosttartalommal rendelkezik, 100 grammban csak 41 kalória van, elhanyagolható mennyiségű zsír, és nulla koleszterin

Vásárláskor többfajta répával találkozhat, mindenképp az élénk színű, friss, fiatal zöldséget válassza.

- A- vitamin és béta karotin tartalma is magas, amely segít megelőzni a száj- és a tüdőrákot (de csak akkor, ha nem dohányzik! Dohányosokban éppen ellentétes hatást tapasztaltak. Náluk a béta karotinok megemelik a tüdőrák előfordulásának a gyakoriságát). Flavonoid tartalma miatt a bőr egészségéért is sokat tesz.

- a répában található falcarinol meggátolja a rák kialakulását, mert elpusztítja a rákosodásra hajlamos sejteket.
pacsakute, 2019. február 11. hétfő, 20:38
Szívünk és érrendszerünk egészségéért
Szív-, és érrendszeri betegségek alternatív, természetes kezelése

Az orvostudomány alapvetően a betegségek gyógyításával foglalkozik és csak minimálisan érinti a prevenció, azaz a megelőzés kérdését. Pedig, ha annak a hatalmas összegnek, amit az egészségügyre költünk (Amerikában 2003-ban 1,6 trillió dollár) csak egy kis hányadát a megelőzésre fordítanánk, már csodákat lehetne tenni az emberek egészségével.
Erre azonban igen kicsiny esélyünk van, ezért a megelőzésről mindenkinek magának kell gondoskodnia.

Melyek azok a legfontosabb kérdések, melyekkel a medicina nem sokat foglalkozik, ám jelentősen befolyásolják életminőségünket?

- stressz és annak immunrendszerre gyakorolt hatásai
- a sport és mozgás hiánya
- felesleges kalória bevitel
- magas feldolgozottságú, mesterséges ételek fogyasztása
- környezeti toxinok ezrei

A betegek a legtöbb esetben a kórházakban sem azt az étrendet kapják, amire szükségük lenne, az intézményt pedig úgy
pacsakute, 2019. január 06. vasárnap, 19:58
Vérereink egészségéért
Ha a vérereidben lerakódások képződnek, az elsősorban a rossz koleszterinekben gazdag ételek miatt van, ami azért veszélyes, mert megnöveli a vérnyomásod és keringési problémákat idézhet elő. Éppen emiatt érdemes nagyon odafigyelned az életmódodra, illetve a táplálkozásodra.

Most következzen 10 élelmiszer, ami hozzájárul a vérerek egészségének és rugalmasságának megőrzéséhez!

1. Kurkuma
A népszerű fűszernövény legerősebb hatóanyaga a kurkumin, ami egyben egy nagyon remek szív- és keringéserősítő csodaszer, mivel csökkenti a LDL-koleszterint, megakadályozva így a vérrögök keletkezését.

2. Fokhagyma
A fokhagymában számos erős antioxidáns van, amely tisztítja a vérereket, csökkenti a magas vérnyomást, megelőzvén így az érelmeszesedést, a vérrögök kialakulását, 50 százalékkal csökkenti az agyvérzés és szívroham esélyét is.

3. Gyömbér
A gyömbérben sok antioxidáns, és gyulladáscsökkentő hatóanyag van, ez a gingerol és a shogaoli, amelyek nagyon jót tesznek
pacsakute, 2018. december 27. csütörtök, 14:54
A szemszárazság kezelése
kötőhártya-gyulladás, árpa, szemszárazság gyógyítására használják elsősorban lemosóként, borogatásként vagy helyileg szemcsepp formájában. Meghűlés esetén is segít, orrfolyás, hörghurut ellen.

Borogatás: szemvidítófűből forrázzunk le egy csapott evőkanálnyit 2 dl vízzel majd 10 perc állás után ezzel kenegessük a szemet. A másik “szemre való"


Fekete áfonya
Hatóanyagai javítják a vér és az oxigén szállítását a szembe, erősítik a kollagént, mely a kötőszövet egészségéért, rugalmasságáért felelős. Rendszeres fogyasztása már rövid időn belül javíthatja a látás élességét, erősségét, gyorsabban alkalmazkodik a szem a megváltozott fényviszonyokhoz. Sokszor ajánlják erős fény okozta látászavar ellen. Az időskori látásromlást is csökkenti, mert lassítja a szem belső nyomásának emelkedését és a periférikus látás elvesztését. Sárgafoltra és szürke hályog terápiájában is hasznosítják, antocianidin-tartalma lassítja a hályog kifejlődését és
lovaszmarika, 2018. december 06. csütörtök, 09:07
Képek, videók
A vese egészségéért.jpg
pacsakute
2013. február 02. szombat, 18:25
idos_emberek_imaja_769 568
yvett789
2014. december 27. szombat, 17:43
14. az idős embereket....
margoboszi
2009. december 13. vasárnap, 23:06
Idős emberek.jpg
groszivil
2007. január 08. hétfő, 19:05
Vénás betegségek ellen.jp
pacsakute
2018. április 06. péntek, 20:50
Egyes betegségekre, probl
irmus
2018. február 02. péntek, 08:17
Pajzsmirigy betegségek
pacsakute
2015. március 09. hétfő, 19:06
viragpor-betegsegek.jp g
astropapa58
2013. október 16. szerda, 18:30
autóimmun betegségek.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:14
ujabb fertözö betegségek
lacipecsenye
2012. május 30. szerda, 13:38
DAGANAT BETEGSÉGEKRE
husika66
2007. május 06. vasárnap, 13:51
a stressz.jpg
sz719eszter
2018. május 09. szerda, 18:57
a stresszt.jpg
sz719eszter
2018. április 18. szerda, 01:47
Stressz űző
dandej
2018. január 29. hétfő, 19:59
Stressz szintem. jpg.jpg
pacsakute
2017. október 25. szerda, 13:27
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.