Belépés
2019. március 18. hétfő | 12. hét | 77. nap | 19:16 | Sándor, Ede
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Táplálékok szemünk egészségéért
Évente több millióan veszítik el a látásukat. És nem csak az idős emberek. Ezek a betegségek általában az oxidatív stressz okozta gyulladás miatt következnek be. Kutatások igazolják, hogy azok a táplálékok, amelyek luteinben és zeaxantinban gazdagok, csökkenteni tudják a szembetegségek kialakulásának kockázatát. Más tanulmányok arról írnak, hogy a C- és E-vitaminban, a béta-karotinban, a cinkben, az omega-3 zsírsavakban gazdag étrend az életkorral kapcsolatos szembetegségeket akadályozza meg. Most néhány olyan táplálékról olvashat, amelyek segítenek megőrizni a szem egészségét.

A kelkáposzta rákellenes antioxidánsban gazdag. Tele van vitaminokkal, béta-karotinnal, de lutein és zeaxantin is bőven van benne. A kelkáposztából készíthet salátát, de köretként is kiváló. Gyümölcsturmixokhoz is lehet adni 1-2 levelet és főzeléket is lehet belőle készíteni.

A kukorica nemcsak azért lehet a kedvencünk, mert rendkívül ízletes, hanem a szemvédő tulajdonsága miatt is, ugyanis van benne zeaxantin és lutein is. A kukorica jótékony hatásait vizsgálva az derült ki, hogy a főzés még inkább megnöveli a benne lévő antioxidánsok szintjét. Megfőzve eheti önmagában, de salátát, levest és köretet is készíthet belőle.

A spenótban is van lutein és zeaxantin, amelyek csökkentik a makula degeneráció és a szürkehályog kialakulásának kockázatát. A spenóthoz hasonlóan ha megfőzzük a zöld levelű zöldségeket, szervezetünk sokkal jobban tudja hasznosítani a luteint. A spenótot nyersen, szendvicsbe is bele lehet tenni, de turmixitalok egyik kedvenc összetevője is lehet.

A rostokban gazdag brokkoli sok C-vitamint, béta-karotint, luteint és zeaxantint tartalmaz. Főzhetünk belőle levest, párolva adhatjuk sült húsok mellé, de tésztaételhez is hozzákeverhetjük.

A citrusfélék sok C-vitamint tartalmaznak, amelyek segítenek megvédeni a szem egészségét, illetve a szem szöveteit a károsodásoktól. Nők esetében a rendszeres C-vitaminban dús táplálékok fogyasztása 64 százalékkal csökkenti a szürkehályog kialakulásának a kockázatát.

A narancssárga zöldségek és gyümölcsök - sütőtök, sárgarépa - sok béta-karotint tartalmaznak, így ezeket érdemes rendszeresen beiktatni az étrendünkbe.

A sötét bogyós gyümölcsök javítják az éjszakai látást. A II. világháborúban a pilótáknak rendszeresen kellett bogyós gyümölcsöket enniük, hogy az éjszakai bevetéseken jobb legyen a látásuk. A fekete áfonya és a szeder antociánokban gazdagok, amelyek szintén védelmet nyújthatnak a makula degenerációval és a szürkehályoggal szemben. A bogyós gyümölcsök erősítik a hajszálereket is, és olyan vegyületeket tartalmaznak, amelyek kiváló tápanyagai a szemnek.

Az olajos halak - szardínia, tonhal, makréla, lazac, pisztráng, tonhal - a retinában is megtalálható dokozahexaénsavban gazdagok. A sav alacsony szintje a szem szárazságát okozhatja, amelyet száraz szem szindrómának neveznek. A halakban lévő omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatással bírnak, ami fontos, hiszen a szemgyulladás is szemszárazsághoz vezethet.

A mandula E-vitaminnal van tele, amely védelmet nyújt a szem számára a szabad gyökökkel szemben. Ez az antioxidáns védelmet nyújt a szem sejtjei számára az oxidációval szemben.
Forrás : Link
pacsakute, 2019. január 11. péntek, 11:54
Címkék: idős emberek, betegségek általában, oxidatív stressz, szembetegségek kialakulásának, omega-3 zsírsavakban, életkorral kapcsolatos,
Kommentek
Szívünk és érrendszerünk egészségéért
Szív-, és érrendszeri betegségek alternatív, természetes kezelése

Az orvostudomány alapvetően a betegségek gyógyításával foglalkozik és csak minimálisan érinti a prevenció, azaz a megelőzés kérdését. Pedig, ha annak a hatalmas összegnek, amit az egészségügyre költünk (Amerikában 2003-ban 1,6 trillió dollár) csak egy kis hányadát a megelőzésre fordítanánk, már csodákat lehetne tenni az emberek egészségével.
Erre azonban igen kicsiny esélyünk van, ezért a megelőzésről mindenkinek magának kell gondoskodnia.

Melyek azok a legfontosabb kérdések, melyekkel a medicina nem sokat foglalkozik, ám jelentősen befolyásolják életminőségünket?

- stressz és annak immunrendszerre gyakorolt hatásai
- a sport és mozgás hiánya
- felesleges kalória bevitel
- magas feldolgozottságú, mesterséges ételek fogyasztása
- környezeti toxinok ezrei

A betegek a legtöbb esetben a kórházakban sem azt az étrendet kapják, amire szükségük lenne, az intézményt pedig úgy
pacsakute, 2019. január 06. vasárnap, 19:58
Vérereink egészségéért
Ha a vérereidben lerakódások képződnek, az elsősorban a rossz koleszterinekben gazdag ételek miatt van, ami azért veszélyes, mert megnöveli a vérnyomásod és keringési problémákat idézhet elő. Éppen emiatt érdemes nagyon odafigyelned az életmódodra, illetve a táplálkozásodra.

Most következzen 10 élelmiszer, ami hozzájárul a vérerek egészségének és rugalmasságának megőrzéséhez!

1. Kurkuma
A népszerű fűszernövény legerősebb hatóanyaga a kurkumin, ami egyben egy nagyon remek szív- és keringéserősítő csodaszer, mivel csökkenti a LDL-koleszterint, megakadályozva így a vérrögök keletkezését.

2. Fokhagyma
A fokhagymában számos erős antioxidáns van, amely tisztítja a vérereket, csökkenti a magas vérnyomást, megelőzvén így az érelmeszesedést, a vérrögök kialakulását, 50 százalékkal csökkenti az agyvérzés és szívroham esélyét is.

3. Gyömbér
A gyömbérben sok antioxidáns, és gyulladáscsökkentő hatóanyag van, ez a gingerol és a shogaoli, amelyek nagyon jót tesznek
pacsakute, 2018. december 27. csütörtök, 14:54
A szemszárazság kezelése
kötőhártya-gyulladás, árpa, szemszárazság gyógyítására használják elsősorban lemosóként, borogatásként vagy helyileg szemcsepp formájában. Meghűlés esetén is segít, orrfolyás, hörghurut ellen.

Borogatás: szemvidítófűből forrázzunk le egy csapott evőkanálnyit 2 dl vízzel majd 10 perc állás után ezzel kenegessük a szemet. A másik “szemre való"


Fekete áfonya
Hatóanyagai javítják a vér és az oxigén szállítását a szembe, erősítik a kollagént, mely a kötőszövet egészségéért, rugalmasságáért felelős. Rendszeres fogyasztása már rövid időn belül javíthatja a látás élességét, erősségét, gyorsabban alkalmazkodik a szem a megváltozott fényviszonyokhoz. Sokszor ajánlják erős fény okozta látászavar ellen. Az időskori látásromlást is csökkenti, mert lassítja a szem belső nyomásának emelkedését és a periférikus látás elvesztését. Sárgafoltra és szürke hályog terápiájában is hasznosítják, antocianidin-tartalma lassítja a hályog kifejlődését és
lovaszmarika, 2018. december 06. csütörtök, 09:07
A diabétesz 2. házi gyógyítása
A diabétesz 2. házi gyógyítása

Régi-új, szelíd gyógyfüves gyógyszerformák az öngyógyításban füvesasszony módra

Mottó: ,,Már öt négyzetméternyi gyógynövénykert birtokában sokat tehet az ember önmagáért, viruló egészségéért." (Maurice Messegue)

A már kialakult 2. sz. cukorbetegség orvosi kezelést kíván, de jól megválasztott gyógyfüves terápiával fokozatosan csökkenthető a vércukorszint, elkerülhető a betegség számos melléktünete. Orvosi ellenőrzés mellett pár hónap alatt csökkenthető, sőt el is hagyható a tablettaszedés. A gyógynövénykúra csak akkor hatásos, ha életmódváltással, diétával és rendszeres testmozgással párosul.



Vércukorcsökkentő teakeverék: csalánlevél, diólevél, fehér eperfalevél, kukoricabajusz, orbáncfű, orvosi zsálya és szent bazsalikom keverékéből 1 evőkanálnyit 2,5 dl forrásban lévő vízhez teszünk, a hőforrást elzárjuk. 20 perc állás után leszűrjük, folyékony jázminpakóca-kivonattal édesíthetjük.
vorosrozsa66, 2018. október 24. szerda, 22:35
A szív egészségéért
A szív- és érrendszeri megbetegedések jelentős hányada összefüggésben áll a táplálkozással. Összeszedtük azt az öt élelmiszert, amelynek gyakran az asztalra kellene kerülni a szív vitalitásának megőrzése érdekében.Nézzük tehát az egészséges étkeket, amelyek nem csak azért fontosak, mert jót tesznek a szervezetünknek, hanem azért is, mert viszonylag könnyen elérhetők, azaz reálisan lehet velük számolni a mindennapi menüsorban.

Csonthéjasok
A csonthéjas magvak - mogyoróban, mandulában és dióban - tobzódnak a szervezetünkre jótékony hatást gyakorló vitaminokban, ásványi anyagokban. Már egy maréknyi dió elfogyasztása is csökkenti a koleszterinszintet, és óvja az artériákat a gyulladástól. A benne található omega-3 zsírsavak nem csak a szívünknek, de az agyunknak is rendkívül hasznosak. A mogyoró magas rosttartalommal és telítetlen zsírsavakkal szintén elengedhetetlen része az egészséges táplálkozásnak.
lovaszmarika, 2018. október 23. kedd, 18:19
Irodalom, kiállítás az őszi könyvtári napok salgótarjáni programsorozatában
amelynek keretében minden nap kreatív feladatokkal, a meditációs mandalafestéstől közös mesealkotáson át családi kincseresésig várják a látogatókat.

Pénteken a megyei könyvtár tereit a Magyar Rákellenes Liga városi alapszervezetének adják át. Ekkor kerekasztal-beszélgetés lesz a finnországi népegészségügyi prevencióról, kihirdetik Az egészséges nő című fotópályázat eredményét, és kora délután figyelemfelkeltő séta indul zenés kísérettel a Fő térre.

Szombaton öt kilométeres távon a nők egészségéért gyalogolnak a résztvevők Eresztvénybe, ahol majd az aradi vértanúkra is megemlékeznek a somoskői vár alatti emlékparkban, de a könyvtárban tematikus könyvkiállítást is megnyitnak "... tizenhárom ragyogó csillag felülről őrzi népedet" címmel.

Vasárnap, a könyvtári napok 12. programsorozatának zárónapján tartják a korábban meghirdetetett irodalmi élménynapló díjátadó ünnepségét, a kicsik pedig a Vízipók, csodapók című interaktív meseelőadáson vehetnek részt az Óperenciás Bábszínház előadásában.

A
velemenyezd, 2018. október 01. hétfő, 11:42
Mit tehetünk a csontok egészségéért?
Minél idősebbek vagyunk, annál jobban oda kellene figyelni a csontjaink egészségére: az idő előrehaladtával ugyanis a csontjaink elgyengülhetnek, a bennük található ásványianyag-raktárak kiürülhetnek, így egyre nagyobb lesz az esélye a csonttöréseknek.

Mit tehetünk a csontok egészségéért?

Az egészséges csontrendszer elengedhetetlen a jó tartáshoz, az erőhöz, az állóképességhez, de a csontok a belső szerveinket vagy bizonyos idegeket is védenek.

Minél idősebbek vagyunk, a csontjaink annál jobban elgyengülhetnek,

vagyis folyamatosan elveszítik az abban raktározott ásványi anyagok egy részét, így könnyebben törnek, nehezebben gyógyulnak, ez pedig nemcsak komoly fájdalommal, de a mozgás beszűkülésével, és az önállóság elveszítésével járhat együtt.

Szerencsére, néhány egyszerűbb szokás elsajátításával sokat javíthatunk a csontjaink állapotán, és hosszú időre biztosíthatjuk annak egészségét.

A csontjaink egészségéhez szükséges legfontosabb ásványi
irmus, 2018. július 24. kedd, 09:19
Képek, videók
A vese egészségéért.jpg
pacsakute
2013. február 02. szombat, 18:25
idos_emberek_imaja_769 568
yvett789
2014. december 27. szombat, 17:43
14. az idős embereket....
margoboszi
2009. december 13. vasárnap, 23:06
Idős emberek.jpg
groszivil
2007. január 08. hétfő, 19:05
Vénás betegségek ellen.jp
pacsakute
2018. április 06. péntek, 20:50
Egyes betegségekre, probl
irmus
2018. február 02. péntek, 08:17
Pajzsmirigy betegségek
pacsakute
2015. március 09. hétfő, 19:06
viragpor-betegsegek.jp g
astropapa58
2013. október 16. szerda, 18:30
autóimmun betegségek.jpg
dnemethk
2013. március 22. péntek, 22:14
ujabb fertözö betegségek
lacipecsenye
2012. május 30. szerda, 13:38
DAGANAT BETEGSÉGEKRE
husika66
2007. május 06. vasárnap, 13:51
a stressz.jpg
sz719eszter
2018. május 09. szerda, 18:57
a stresszt.jpg
sz719eszter
2018. április 18. szerda, 01:47
Stressz űző
dandej
2018. január 29. hétfő, 19:59
Stressz szintem. jpg.jpg
pacsakute
2017. október 25. szerda, 13:27
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.