Belépés
2020. július 04. szombat | 27. hét | 186. nap | 01:45 | Ulrik
Friss Sport Versek Egészség Bőrápolás Receptek Praktikák Jótékony hatások Házilag
Tápanyagok az egészséges csontért
A csont egy élő szövet és strukturális szerepet tölt be a szervezetben. A csont ásványi anyagokkal, különösen kalciummal és foszforral erősített fehérjemátrixból áll. A csonttömeg mindössze a húszas évek elejéig növekszik, ekkor érjük el a csonttömeg csúcsát. Ezután egy stagnáló időszak következik, majd negyvenéves kortól a csontvesztés meghaladja a csontképzést, és a csonttömeg fokozatosan ugyan, de csökkenni kezd. A csontszövet túlzott mennyiségű vesztése csontritkuláshoz vezet, amellyel fokozódik a csont törékenysége és a nő a csonttörés kockázata.

Az egészséges csontozat fenntartásában egyes vitaminok és ásványi anyagok játszanak kiemelkedő szerepet. Különösen a kalcium nagyon fontos, hiszen ez az ásványi anyag szerepet játszik a D- és K-vitamin fenntartásában és hasznosulásában. Az aktív életmód szintén nagyon fontos az egészséges csontozat megőrzésében.

Nőknél az ösztrogén is biztosítani tudja a csontok védelmét, így a szabálytalan ciklus vagy a menstruáció elmúlása károsan hathat a csontozatra. Menopauza után már nem termelődik ösztrogén, így a csont sűrűsége is fokozatosan csökkenni kezd. Éppen ezért nagyon fontos, hogy idősebb korban odafigyeljünk azokra a vitaminok és ásványi anyagok pótlására, amelyek elősegítik a csont erősségének fenntartását.

A fizikai aktivitás is nagyon hasznos a csontok megőrzésének szempontjából. A kalcium 99 százaléka van jelen a csontokban. A kalciumbevitel aktív életmóddal párosítva segíthet abban, hogy a csontok erősek maradjanak. A zöld leveles zöldség, mint például a brokkoli különösen sok kalciumot tartalmaz. Fontos forrás még halak közül a szardínia. Egyes táplálékok tartalmazhatnak olyan anyagokat, amelyek a kalciumhoz kötődnek és csökkentik a kalcium felszívódását. Ilyen például a teljes kiőrlésű gabonafélékben és a hüvelyesekben lévő fitátok és a spenótban vagy a rebarbarában lévő oxalát.

A D-vitamin elősegíti a kalcium felszívódását. A legtöbb D-vitamint a napfényből szintetizáljuk. A D-vitamin gazdag forrása a makréla, a szardínia, a pisztráng, a tojás, a máj és a tejtermékek. D-vitamin hatására javul az izomerősség, ami jó hír, hiszen ez pozitívan befolyásolja a mobilitást és az egyensúlyt.

Kutatások igazolják, hogy a csontritkulásban szenvedő betegek szervezete csak kevés K-vitamint tartalmaz. Ennek a vitaminnak a fő forrásai a zöld leveles zöldségek, a hús és a tejtermékek.
Forrás : Link
pacsakute, 2020. május 19. kedd, 18:38
Címkék: egészséges csontért, csont ásványi, csonttömeg mindössze, húszas évek, csonttömeg csúcsát, stagnáló időszak,
Kommentek
Élethosszabbító vitamin: K-vitamin
A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálkozás rendkívül hasznos és fontos. Ezek a tápanyagok nemcsak az egészségünket szolgálják, hanem akár hosszabb ideig is élhetünk, ha nem hagyjuk kiürülni a tápanyagraktárainkat. Legfőképpen a K-vitamin hasznát emelném ki ebben a cikkben.

A K-vitamin jelentősége
Ez a vitamin elősegíti a megfelelő véralvadást, de nem csak ennyi haszna van. A K-vitamin sokféle krónikus betegségtől óvhat meg bennünket. Márpedig ha ezek a betegségek elkerülnek bennünket, akkor talán hosszabb ideig is élhetünk.

A krónikus betegségek elkerülése
A krónikus betegségek elsősorban a szervezetben kialakuló gyulladás talaján jönnek létre. Ilyen krónikus betegség lehet a szívbetegség, a cukorbetegség, a rákos megbetegedés vagy a csontritkulás. Milyen hatása van a szívre nézve ennek a vitaminnak? A K-vitamin megvédhet bennünket a
pacsakute, 2020. július 01. szerda, 11:49
A tápanyagokban gazdag kelbimbó
A kelbimbónak kicsit keserű az íze, ennek ellenére nagyon egészséges, hiszen tápanyagokban gazdag. Még ízletes salátát is lehet belőle készíteni. A recept a cikk végén olvasható.

Kelbimbó, a tápanyagbomba
A kelbimbó nagyon sok értékes tápanyagot, azaz vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Megtalálható benne a K-vitamin, a C-vitamin, de van még benne mangán és folát is. A kelbimbóban található K-vitamin elősegíti a megfelelő véralvadást, de ez a vitamin a csontok egészségét is biztosítani tudja. A C-vitamin egy kitűnő antioxidáns, amely többek között elősegíti a gyorsabb sebgyógyulást, segít az erek egészségét megőrizni és az immunfunkciókat is javítja. Ez a vitamin elősegíti a vas felszívódását is.

A kelbimbó antioxidánsokban is bővelkedik
Az egyik ilyen antioxidáns a C-vitamin, amely elsősorban a citrusfélékben található meg nagy mennyiségben, de a legtöbb
pacsakute, 2020. június 28. vasárnap, 16:52
Maca - ősi szupertáplálék
különösen a reprodukciós funkcióban hatékony. Amellett, hogy javítja a libidót, a termékenységet, még a menopauzába lépő nők hormonpótló kezelésének alternatívájaként is ígéretesnek bizonyult.

A macáról kimutatták, hogy hatékonyan képes növelni az energiaszintet, az állóképességet, az immunválaszt, az alacsony csontsűrűséget, csökkenti a fájdalmat, a depressziót, meggátolja a vérszegénységet, pozitívan hat a kognitív egészségre és az anyagcserére.

A maca nagyon tápláló, hiszen számos ásványi anyag és vitamin kiváló forrása. Megtalálható benne a C-vitamin, a réz, a kálium, a B6-vitamin, a vas és a mangán. A macagyökér jó szénhidrátforrás, alacsony zsírtartalommal bír és sok rostot is tartalmaz. Ezen kívül különböző növényi vegyületeket is tartalmaz, például glükozinolátokat és polifenolokat.

A maca úgy képes növelni a férfiak termékenységét, hogy javítani tudja a spermiumok mennyiségét és minőségét.

A menopauzába lépő nőknél az ösztrogénszint drasztikusan lecsökken,
pacsakute, 2020. június 22. hétfő, 22:08
A szívelégtelenség és a csontritkulás
csontjaink egészségére, vagyis a csonttömeg nagy része ekkor már kialakul és ilyenkor a leépülés a jellemző. Azonban nem lehetetlen a csontjaink állapotán változtatni. A testmozgás sokat segíthet, hiszen ezáltal a csontokban elindul a csontépülő folyamat, illetve a csontbontó folyamatok lelassulnak. Nagyon fontos, hogy a csontjaink számára biztosítsuk a megfelelő tápanyagokat. Napfény hatására D-vitamin termelődik a szervezetünkben. A kalcium alapú táplálkozással megadjuk a szervezet számára ezt az alapvető ásványi anyagot. Emellett a magnézium és a K-vitamin is nagyon fontos, hiszen ez a 4 tápanyag együttesen segít a csontépítésben.

A menopauza és a csontritkulás
A menopauza szakaszába lépő nők vannak a legnagyobb veszélynek kitéve - már ami a csontritkulást illeti. A menopauzán átesett hölgyeknek évente kellene csontsűrűség-vizsgálatra járni, és amennyiben szükség van rá, az orvos által írt kiegészítőket is fogyasztani szükséges.
Forrás :
pacsakute, 2020. június 10. szerda, 09:19
A vitaminok létfontosságú anyagok
Azokat a szerves vegyületeket nevezzük vitaminoknak, amelyek az emberi szervezet számára létfontosságúak.

A legtöbb vitamint azonban a szervezetünk nem képes előállítani, ezért ezeket az anyagokat a táplálékkal kell magunkhoz vennünk. Ennek során egyes vitaminokat elővitamin formájában, azaz provitaminként vesz fel a szervezet, ezután ebből állítja elő a számára szükséges vitamint. Például a béta-karotin az A-vitamin provitaminja. Ezt a vitamint retinolnak is nevezik.
A D-vitaminnak mindjárt két provitaminja is van: az egyik a D2-provitamin, amelyből a szervezet a D2-vitamint (ergokalciferol) állítja elő. A D3-provitamint pedig a napfényből vesszük fel a bőrön keresztül, a szervezet ebből állítja elő a D3-vitamint (kolekalciferol).

A vitaminoknak két fajtáját különböztetjük meg. Egyrészt vannak zsírban oldódó vitaminok, másrészt vízben oldódók. Az A-, D-, E- és K-vitamin a zsírban oldódó vitaminok csoportjába tartozik, az összes többi vízben oldódó. A vitaminok olyan tápanyagok,
pacsakute, 2020. június 08. hétfő, 12:57
Természetes fájdalomcsillapítók
borsmentaolaj például izomlazító tulajdonságokkal rendelkezik. A fejfájást e kettő olaj együttese oldja hatékonyan, mert az egyik vérkeringést serkenti, a másik az izomfeszültséget csökkenti hatékonyan.

A magnéziumban gazdag epsom só csökkenti a csont-, az ízületi és az izomfájdalmat. Meleg vízbe kell szórni és így szükséges pihentetni a fájdalmas végtagot.

A hús- és csontleves szintén csillapítja a fájdalmat, hiszen ebben benne van a csontból kifőtt csontvelő és a porc, amely sok-sok ásványi anyagot tartalmaz, mint például kalcium, magnézium, foszfor, szilícium és kén. Található ezekben a levesekben még kondroitin-szulfát és glükozamin is, amelyek eredményesen veszik fel a harcot az ízületi gyulladással és az ízületi fájdalommal szemben.

A fűzfakéreg szintén enyhíti a gyulladást és a fájdalmat. A fűzfakéreg szalicint tartalmaz, amely hasonló az aszpirin fő összetevőjéhez. Régebben az emberek a fűzfakérget rágcsálták, ha fájdalom gyötörte őket. A fűzfakéregből készült
pacsakute, 2020. június 06. szombat, 19:07
Szorongáscsökkentő vitaminok, ásványi anyagok, gyógynövények
A szorongásos zavar egy mentális betegség. Akkor is kialakulhat a szorongás, ha valaki tápanyaghiányban szenved, vagyis alapvető vitaminok és ásványi anyagok hiányoznak a szervezetéből.

Kutatások igazolják, hogy az antioxidáns vitaminok hiánya nagyfokú szorongást képes okozni. Ilyen antioxidáns vitamin az A-, C- és E-vitamin. A gyümölcsök és a zöldségek bővelkednek ezekben az antioxidáns vitaminokban.

A B-vitaminok nagyon fontosak, hiszen biztosítani tudják a sejtanyagcserét és az idegrendszer megfelelő működését. B-vitaminok hiányában szintén kialakulhat szorongás és depresszió. D-vitaminra nemcsak az egészséges csontok miatt van szükségünk, hanem azért is, hogy kiegyensúlyozottak maradjunk. D-vitamin napfény hatására termelődik a szervezetünkben. A téli hónapokban szükség van kiegészítők fogyasztására is, hogy ne uralkodjon el rajtunk a téli depresszió.

A magnézium fontos szerepet játszik számos agyi funkcióban. Elsősorban a stresszhormonokat szabályozza az
pacsakute, 2020. június 02. kedd, 09:15
A magas vérnyomás és egy ásványi anyag kapcsolata
vérnyomására, hogy azt nem szabad csak úgy abbahagyni, és orvosi konzultáció nélkül semmilyen természetes gyógymóddal nem szabad magunkat kezelni a gyógyszerek helyett. A gyógynövények alkalmazása csakis azoknak a személyeknek szól, akik csak néha tapasztalnak vérnyomás-emelkedést és nem szednek gyógyszereket. A magas vérnyomás nagyon veszélyes, hiszen oka lehet a stroke és a szívinfarktus kialakulásának.

A magnézium és a vérnyomás kapcsolata

Az emberek nagy része hiányt szenved ebből az ásványi anyagból, pedig az egyik legalapvetőbb ásványi anyag, amelyre szüksége van a szervezetünknek.

A magnézium sokat segíthet a magas vérnyomás csökkentésében, azonban egyéb előnyei is léteznek. Ez az ásványi anyag kitüntetett szerepet játszik az inzulinrezisztencia és a nem fertőző krónikus betegségek visszaszorításában.

A csontok egészségéhez két alapvető ásványi anyagra és két alapvető vitaminra van szükségünk: magnéziumra, kalciumra, D3-vitaminra és K2-vitaminra. A magnézium
pacsakute, 2020. május 26. kedd, 15:26
Képek, videók
Egészséges tápanyagok.jpg
pacsakute
2019. február 28. csütörtök, 20:09
Egészséges táplálékok.jpg
pacsakute
2020. április 10. péntek, 22:44
Egészségesek.jpg
pacsakute
2020. március 10. kedd, 19:58
9 Egészséges szokás.jpg
pacsakute
2020. február 29. szombat, 00:11
Egészséges gyümölcsök .jp
pacsakute
2020. január 31. péntek, 21:07
Egészséges ételek.jpg
pacsakute
2020. január 15. szerda, 23:13
Egészséges tavaszi táplál
pacsakute
2019. március 14. csütörtök, 13:12
Egészséges vitamin tál
pacsakute
2019. január 13. vasárnap, 01:02
Egészséges életmód alapel
pacsakute
2018. április 24. kedd, 21:25
Az egészséges ember
irmus
2018. február 24. szombat, 11:59
Ásványi anyagok és vitami
pacsakute
2013. február 09. szombat, 12:56
halhús ásványiag. tartalm
peterimajoridozsahe
2010. február 06. szombat, 11:33
ásványi épitészet.jpg
solanum
2006. május 28. vasárnap, 15:20
xMagazin.hu - A közösségi magazin. A felhasználóink által megosztott bejegyzésekkel, képekkel és videókkal.
A felhasználók által feltöltött adatokért semmiféle felelősséget nem vállalunk. © 2013 TVN.HU Kft.